آموزش مایا: ارائه نمای بیرونی
4h 5m
45
Linkedin
10 تیر 1393
19,078
- از 5
دارد (اگر در سایت مرجع باشد، قرارداده می‌شود.)
دارد
دارد
Adam Crespi

https://donyad.com/d/40ae

آموزش مایا: ارائه نمای بیرونی

Maya: Rendering Exteriors

سرفصل ها و درس ها | نظرات

توضیحات دوره: بیاموزید که چگونه نمای بیرونی ساختمان را با دکل های روشنایی روزانه و شبانه ارائه دهید. نویسنده آدام کرسپی شما را در روند استفاده از مواد خارجی مانند چوب ، فلز و شیشه راهنمایی می کند. ارائه صحنه در نور روز با سیستم Daylight و کنترل نوردهی عکاسی ؛ و تنظیم نور برای غروب و عکس های شب ، از جمله روشن کردن چراغ های داخل و خارج از خانه. سرانجام ، آدام تصویر را به پست می فرستد ، و گردش کار را برای اضافه کردن جلای نهایی با Nuke و After Effects نشان می دهد.

موضوعات شامل:
  • ایجاد مواد خارجی
  • تبدیل جلوه های رنگی برای پرتوی ذهنی
  • موقعیت خورشید با سیستم Daylight
  • نورپردازی با استفاده از تصاویر HDR
  • روشنایی فضاهای داخلی
  • تنظیم و بهینه سازی تنظیمات رندر
  • راه اندازی رندرهای اضافی برای اهداف آهنگسازی
  • ترکیب و افزودن جلوه های پست در Nuke و After Effects


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. ایجاد مواد خارجی 1. Creating Exterior Materials

  • ارزیابی امکانات طراحی Assessing the design possibilities

  • تشکیل رنگ و سطح درخشش Forming paint colors and sheen levels

  • ایجاد درخشش آجری و بتونی Making brick and concrete sparkle

  • اضافه کردن جزئیات ظریف به چوب و جانبداری Adding subtle detail to wood and siding

  • فلزات پرداخت Polishing metals

  • درخشش عینک Adding luster to glasses

  • تبدیل جلوه های رنگ برای اشعه ذهنی Converting paint effects for mental ray

2. ارائه در نور روز 2. Rendering in Daylight

  • ایجاد سیستم نور روز و موقعیت یابی خورشید Creating the Daylight system and positioning the sun

  • نرم شدن خورشید و سایه ها Softening the sun and shadows

  • تنظیم قرار گرفتن در معرض عکاسی برای تصاویر استایل Adjusting the Photographic Exposure for stylized imagery

  • نورپردازی با استفاده از تصاویر HDR در سیستم Daylight Lighting using HDR imagery in the Daylight system

  • اضافه کردن چراغ های اضافی برای سطوح براق Adding extra lights for glossy surfaces

3. عکس های شب روشنایی و غروب 3. Lighting Night and Dusk Shots

  • ریخته گری نور از وسایل بیرونی Casting light from exterior fixtures

  • روشنایی فضاهای داخلی برای شب Lighting interior spaces for night

  • ایجاد یک خورشید کم با نور جهت دار Creating a low sun with a directional light

  • تنظیم سطوح درخشان و روشن Adjusting luminous and lit surfaces

  • تنظیم دقیق قرار گرفتن در معرض عکاسی Fine-tuning the Photographic Exposure

4- تنظیم تنظیمات Rendering 4. Adjusting Rendering Settings

  • ارائه و بهینه سازی رندر Rendering and optimizing rendering

  • تنظیم نهایی Final برای سرعت جمع آوری می شود Fine-tuning Final Gather for speed

  • فشار مقادیر روشنایی جهانی برای تأثیر بصری Pushing Global Illumination values for visual impact

  • روشنایی نورپردازی Stylizing the bounced lighting

5. روشنایی و ارائه گذرگاه های اضافی برای آهنگسازی 5. Lighting and Rendering Additional Passes for Compositing

  • ایجاد یک ماده غلبه بر انسداد محیط Creating an ambient-occlusion override material

  • ایجاد یک گذرگاه ارائه دهنده انسداد محیط با مواد سفارشی Creating an ambient-occlusion rendering pass with custom materials

  • نورپردازی سفارشی خاص برای جرقه Lighting a custom specular pass for sparkle

  • تنظیم ماسک های سفارشی برای ترکیب انعطاف پذیری Setting up custom masks for compositing flexibility

  • انسداد محیط برای گیاهان Ambient occlusion for plants

  • ارائه تصویر عبور می کند Rendering the image passes

6. آهنگ سازی و ارسال اثر در نوک 6. Compositing and Post Effects in Nuke

  • ارائه تصاویر ترکیبی Rendering the composited images

7. آهنگسازی و ارسال اثر در اثرات بعدی 7. Compositing and Post Effects in After Effects

  • وارد کردن تصاویر و تنظیم لایه ها Importing the imagery and arranging the layers

  • وارد کردن تصاویر و تنظیم لایه ها Importing the imagery and arranging the layers

  • تنظیم حالت های ترکیبی و تنظیم کدورت Setting blending modes and adjusting opacity

  • تنظیم حالت های ترکیبی و تنظیم کدورت Setting blending modes and adjusting opacity

  • تنظیم رنگ با استفاده از ماسک های رندر شده Fine-tuning color using rendered masks

  • تنظیم رنگ با استفاده از ماسک های رندر شده Fine-tuning color using rendered masks

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با قرار گرفتن درخشان و برجسته درخشان ، لایه نهایی را قرار دهید Putting on the final polish with glinting highlights and glow

  • با قرار گرفتن درخشان و برجسته درخشان ، لایه نهایی را قرار دهید Putting on the final polish with glinting highlights and glow

  • ابرها و آسمان سریع اضافه می شوند Adding quick clouds and sky

  • ابرها و آسمان سریع اضافه می شوند Adding quick clouds and sky

  • ارائه انیمیشن ترکیبی Rendering the composited animation

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

Adam Crespi

آدام کرپسی یک مربی و مربی مشهور در برنامه های سه بعدی برای تصاویر مبتنی بر رایانه است. وی از سال 2000 به تدریس در سطح دانشگاه پرداخته و از سال 1993 نیز در زمینه طراحی تجسم و انیمیشن مشغول به کار بوده است. وی در انستیتوی هنر کالیفرنیا - اورنج کانتی و انستیتوی فناوری دیجی پن تدریس کرده است ، و هم اکنون تدریس در موسسه هنر سیاتل آدام در کنفرانس ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه اتودسک ، دانشگاه ایالتی مونتانا ، دانشگاه اوکلاهما و SIGGRAPH سخنرانی کرده است. آدم همچنین یک ارزیابی کننده صدور گواهینامه Autodesk و یک مربی مجوز Autodesk در 3ds Max است. آدام دارای لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و فوق لیسانس آموزش و پرورش از دانشگاه آگروسی است. وی نوشت: دستیابی به نامرئی: تجسم معماری در 3ds Max (انتشارات Fairchild) و کتاب کار Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقه دهقانان خورشیدی. او همچنین در طراحی امتحانات و مواد آموزشی Autodesk کمک کرده است. در حالی که او به هیچ یک از ده ها برنامه کاربردی که به آن مسلط نیست ، تا به ابرو نمی خورد ، آدم از پخت نان ، دوچرخه کوهستان ، گشت و گذار و تعقیب سه دختر و دو حیوان خانگی خود لذت می برد.