یادگیری نگارش لینوکس شل

Learning Linux Shell Scripting

برنامه نویسی پوسته لینوکس ابزاری مفید برای از بین بردن کارهای تکراری و کسل کننده است. اسکریپت ها شغل های بسیاری از برنامه نویسی گرفته تا مدیریت سیستم را آسان تر ، قابل پیش بینی تر و سرگرم کننده تر می کنند. با پایان این دوره ، حتی کاربران جدید قادر به خواندن و ایجاد اسکریپت ها برای اتوماسیون انواع مختلفی از کارها در لینوکس خواهند بود. مربی Troy Miles ابتدا مقدمات اسکریپت را مانند چاپ به کنسول و تعیین متغیرها را پوشش می دهد. سپس او نحوه نوشتن اسکریپت هایی را می پذیرد که پارامترها را می پذیرند ، فایل ها را می خوانند و می نویسند و بر سایر فرآیندهای سیستم نظارت می کنند. بعلاوه ، نحوه ایجاد اسکریپت های تعاملی و رسیدگی به داده های ورودی بد را بیابید.

مقدمه Introduction
  • خوش آمدی Welcome
  • آنچه باید بدانید What you should know
1. مبانی اسکریپت شل 1. Shell Scripting Basics
  • چاپ روی کنسول Printing to the console
  • chmod chmod
  • نظرات Comments
  • سبزه The shebang
  • ایجاد و استفاده از متغیرها Creating and using variables
  • پارامترهای عبور Passing parameters
  • چالش: ایجاد یک فیلمنامه Challenge: Create a script
  • راه حل: یک فیلمنامه بسازید Solution: Create a script
2. انشعاب و حلقه 2. Branching and Loops
  • جمله if The if statement
  • بند دیگر The else clause
  • بند elif The elif clause
  • حلقه در حالی که The while loop
  • حلقه The for loop
  • با استفاده از استراحت و ادامه Using break and continue
  • چالش: پیشخوان Challenge: Counter
  • راه حل: شمارنده Solution: Counter
3. متغیرهای محیط 3. Environment Variables
  • متغیرهای محیط خواندن Reading environment variables
  • متغیرهای محیط استاندارد Standard environment variables
  • چالش: یک متغیر را نمایش دهید Challenge: Display a variable
  • راه حل: یک متغیر را نمایش دهید Solution: Display a variable
4. توابع 4. Functions
  • مبانی توابع The basics of functions
  • با استفاده از پارامترها Using parameters
  • لوله کشی Piping
  • چالش: لوله ها و توابع Challenge: Pipes and functions
  • راه حل: لوله ها و توابع Solution: Pipes and functions
5- عملیات پرونده 5. File Operations
  • خواندن پرونده ها Reading files
  • نوشتن پرونده ها Writing files
  • بررسی های پرونده File checksums
  • چالش: یک پرونده متنی را بخوانید Challenge: Read a text file
  • راه حل: یک فایل متنی را بخوانید Solution: Read a text file
6. خواب و روند 6. Sleep and Process
  • با استفاده از دستور خواب Using the sleep command
  • مشاهده یک روند Watching a process
  • چالش: فیلمنامه را تماشا کنید Challenge: Watch a script
  • راه حل: فیلمنامه را تماشا کنید Solution: Watch a script
7. اسکریپت های تعاملی 7. Interactive Scripts
  • دریافت ورودی از کاربران Getting input from users
  • مدیریت داده های بد Handling bad data
  • Challenge: بازی حدس بزنید Challenge: Guessing game
  • راه حل: بازی حدس بزنید Solution: Guessing game
نتیجه Conclusion
  • مراحل بعدی Next steps
Troy Miles

Troy Miles مهندس نرم افزار ، بلندگو و نویسنده برنده جوایز است. تروی بازی های نویسندگی خود را در مونتاژ های 6502 و x86 برای رایانه های اولیه مانند Commodore 64 ، Apple II و IBM PC آغاز کرد. این روزها ، وی برنامه های وب و موبایل را برای یک شرکت ارزیابی و اتومبیل سازی مستقر در کالیفرنیای جنوبی می نویسد. او کلاه زبان مونتاژ خود را آویزان کرده است ، اما مسلط به JavaScript ، C # ، C ++ ، Java ، Kotlin و Clojure است.