کانچارلا گوپانا معروف به باکتا راماداسو یا بهادراچالا راماداسو در قرن هفدهم از جانبداران خدای هندو راما، شاعر قدیس و آهنگساز موسیقی کارناتیک بود. او یک Vaggeyakara (آهنگساز کلاسیک) مشهور از دوران کلاسیک تلوگو است. او در روستای نلاکندپالی از توابع خمام به دنیا آمد و در نوجوانی یتیم شد. او سالهای پایانی خود را در بهدراشلام و 12 سال را در سلول انفرادی در زندان گلکوندا در زمان حکومت قطب شاهی گذراند. داستانهای اسطورهای مختلف درباره زندگی او در سنت تلوگو منتشر میشود. او به دلیل ساخت معبد معروف سیتا راماچاندراسوامی و مرکز زیارتی در سواحل رودخانه گوداواری در بهادراچلام مشهور است. اشعار کرتانا عبادی او برای راما، ژانر کلاسیک پالاوی، آنوپالاوی و کارانام را به تصویر می کشد که بیشتر به زبان تلوگو، برخی به سانسکریت و با استفاده گهگاه از زبان تامیل سروده شده است. اینها در موسیقی کلاسیک هند جنوبی به عنوان Ramadaasu Keertanalu معروف هستند. او بر آهنگسازان بعدی مانند شاهزاده موسیقی کلاسیک هند جنوبی و قدیس جنبش باکتی تیاگاراجا تأثیر گذاشت. آوازهای او همچنان در معبد سیتا راماچاندراسوامی در بهادراچلام خوانده می شود.
راماداسو یک سری وایشناوا بود. راماداسو نویسنده ساتاکام های تلوگو بود. او Daasarathi Satakamu را با "makuTamu" Daasarathee Karunaa payonidhee، مجموعهای از نزدیک به 108 شعر اختصاص داده شده به راما، نوشت.
زندگی اولیه و پیشینه
کانچرلا گوپانا (گوپاراجو)، که بعداً به نام باکتا راماداسو شناخته شد، در خانواده ای نسبتاً خوب به زبان تلوگو زبان نییوگی برهمین در لینگانا مانتری و کامامبا در روستای نلاکونداپالی در ناحیه خمام تلانگانا به دنیا آمد. او در نوجوانی یتیم شد و زندگی فقیرانهای را آغاز کرد و با خواندن آهنگهای باکتی برای راما و جمعآوری برنج خانهبهدر زندگی کرد. داستان زندگی او تا حد زیادی از شعرهایی که او سروده یا فرض می شود سروده است، بازسازی شده است، جایی که اشاره ای به وقایع زندگی او وجود دارد. به عنوان مثال، یکی از آهنگهای باکتی از Narayanadasulu نام میبرد، اصطلاحی که به مانترا نارایانا مرتبط است، اعتقاد بر این است که به گورو سری وایشناوییسم Raghunatha Bhattacharya مرتبط است، که او را به عنوان یک پسر در سنت داساراتی آغاز کرد. این و سایر روایتهای تشییعشناختی که در مجموعههای یاکشاگانا یا هاریکاتا یافت میشود، او را بهعنوان پسری اعجوبه با ذهنی خلاقانهای معرفی میکند که اشعاری را درباره خدای هندو راما میسازد.
عموهای مادری او برادران مدانا و آکنا بودند. آنها به ابوالحسن قطب شاه (تنا شاه) کمک کرده بودند تا پس از مرگ عبدالله قطب شاه در سال 1672، پدر همسر تانا شاه، قدرت را بدست آورد. برادران به عنوان پاداش حمایت مادی خود در طول دوره جنگ قدرت با اورنگ زیب و امپراتوری مغول، به عنوان وزیر دربار تانا شاه از سلسله قطب شاهی در پادشاهی گلکندا منصوب شدند. آنها به برادرزاده یتیم خود گوپانا کمک کردند. فراتر از این، اطلاعات کمی در مورد زندگی اولیه او وجود دارد و بسیاری از آنها در افسانه های آفریده شده توسط سنت هاژیوگرافی متأخر پوشیده شده است. گفته می شود که او تلوگو، سانسکریت، کانادا، فارسی و اردو را آموخته است.
شغل
در سال 1650، گوپانا برای ملاقات با عموهای مادری خود که در آن زمان در اداره مالیات سلطان نشین گلکوندا تحت نظر وزیر میرزا محمد صیاد کار می کردند، به حیدرآباد سفر کرد. آنها وزیر را متقاعد کردند که به برادرزاده خود گوپانا شغل بدهد. میرزا محمد صیاد، گوپانا را به بخش جمع آوری مالیات در بهدراشلام منصوب کرد، جایی که معبد وقف شده به راما قبلاً وجود داشت.
نسخه دیگری از حرفه او در Ramadasu Charitra، یک متن Telugu Hagiographic یافت می شود. این بیان می کند که بعضی وقت ها پس از سال 1672، ماه رمضاو در اوایل دهه 50، به عنوان طهسیلدر (جمع آوری مالیات) "پالاونچا پاراگانا" توسط Akkanna، عمویش، که پس از آن یک وزیر و رئیس اداری در دادگاه قاتوب شهی سلطان ابول بود، منصوب شد حسن تانا شاه.
داستانهای متناقضی در مورد زندگی او پس از اینکه او به عنوان دانشدار درآمد و فعالیتهای جمعآوری مالیات را در Bhadrachalam رهبری کرد، وجود دارد. همه این داستانها موضوع مشترکی دارند - او مالیات مذهبی جزیه را از هندوها در منطقه بهادراچلام جمعآوری میکند، معبد بزرگ معروف راما بهادراچلام را بازسازی میکند یا دوباره میسازد، بخشی با کمکهای مالی و بخشی با مالیاتی که برای سلطان نشین گلکوندا جمعآوری کرده بود، دستگیری او در به اتهام کلاهبرداری و سوء استفاده از مالیات، او 12 سال را در سلول انفرادی در زندان گلکوندا گذراند و در آنجا شعرهایی برای خدای هندو راما، آزادی و بازگشت او به بهادراچلام سرود. در برخی نسخه ها، خدای راما و برادرش لاکشمانا دوباره روی زمین ظاهر می شوند و باج درخواستی گلکوندا سلطانی برای آزادی او را می پردازند. در نسخه های دیگر، سلطان تحت حمله نیروهای اورنگ زیب و رو به سقوط قریب الوقوع، محاکمه جدیدی را آغاز می کند، او را بی گناه می بیند و تبرئه می کند. گزارشهای متفاوت در سوابق شرکت هند شرقی هلند، کتاب مقدس معبد، و سنتهای شفاهی منطقهای تلوگو یافت میشود. دو فیلم تلوگو نسخههای خلاقانه دیگری از حرفه و رویدادهای او را ارائه میدهند، دوباره با روایتهای متفاوت و متضاد.
بازسازی معبد
یک بار، راماداسو برای یک جاتارا (نمایشگاه) از بهادراچلام بازدید کرد و از وضعیت ویران معبد راما در آنجا ناراحت شد. بهادراچلام به دلایل زیادی برای فداییان راما مهم است. لرد راما در حین تبعید خود با سیتا و لاکشمانا در نزدیکی پارناسالا در آنجا اقامت داشت و همچنین از شاباری در نزدیکی بهادراچلام بازدید کرد (اگرچه اعتقاد بر این است که شابری قبلاً در نزدیکی کیشکیندها زندگی می کرد ، پادشاهی واناراس در رامایانا که اعتقاد بر این است که در نزدیکی هامپی است). اعتقاد بر این است که راما به پوتانا دستور داده بود تا باگاواتا پورانا را در اینجا به تلوگو ترجمه کند. با وجود اهمیتی که داشت، معبد کاملاً مورد بی توجهی قرار گرفت. بنابراین، راماداسو شروع به جمع آوری بودجه برای بازسازی و بازسازی معبد کرد. پس از آنکه خزانهاش را خالی کرد و نتوانست پول بیشتری جمع کند، روستاییان از او خواستند که درآمد خود را برای بازسازی هزینه کند و قول دادند که پس از برداشت محصول، مبلغ را بازپرداخت کند. به این ترتیب، راماداس بازسازی معبد را با ششصد هزار روپیه جمع آوری شده از درآمد زمین - بدون اجازه ابوالحسن قطب شاه به پایان رساند.
از آنجایی که معبد رو به اتمام بود، یک شب در مورد تعمیر چاکرای سودارشانا در تاج معبد اصلی گیج شد. در همان شب، اعتقاد بر این است که او راما را در خواب دید و از او خواست که در رودخانه گوداوری غوطه ور شود. وقتی گوپانا روز بعد این کار را کرد، اعتقاد بر این است که چاکرای مقدس Sudarshana را به راحتی در رودخانه پیدا کرد.
ترکیبات
راماداسو یکی از شاعران و قدیسین جنبش باکتی هندوئیسم و یک آهنگساز محترم در سنت موسیقی کارناتیک است. آهنگهای او عمدتاً ژانر کیرتان هستند و همه بر روی خدای هندو راما از شهرت رامایانا متمرکز شدهاند. او بیشتر بهخاطر ساختههای پالاوی، آنوپالاوی و بارام به زبان تلوگو و برخی به زبان سانسکریت شهرت دارد. مودراهای موسیقی او متفاوت هستند و با نام او یا مکان مورد علاقه اش بهادراچلام به یاد می آیند. به عنوان مثال، Ramadas، Bhadrachalavasa، Bhadradri، Bhadragiri، Bhadrasyla و دیگران. ساخته های او در دوران او محبوبیت داشت و بسیاری را تا عصر مدرن تحت تأثیر قرار داد. این شامل Tyagaraja میشود که 5 تا از ساختههای خود را در ستایش راماداسو تقدیم کرد، یکی از آنها او را با شخصیتهایی مانند Narada muni و Bhakta Prahlada، شخصیتهای افسانهای و بسیار دوستداشتنی در هندویسم برابری میکند.
او Dasarathi Satakam را سروده است، شعری باکتی با سبک متریک آموزشی که سطرها و مصراعهای آن اغلب در سنت منطقهای تلوگو خوانده میشود یا به اشتراک گذاشته میشود. با این حال، مانند آثار بسیاری از قدیسین شاعر و فیلسوف در شبه قاره هند، نامشخص است. کدام یک از اشعار منسوب به راماداسو به طور معتبر توسط او سروده شده است. شش مجموعه به نام راماداسو وجود دارد که چهار تای آنها راماداسو چاریترا نامیده می شود، یکی بهادراچالا راماداسو و دیگری باکتا راماداسو نامیده می شود. اینها به شکل یک یاکشاگانا یا هاریکاها در مورد راماداسو و آهنگ های او هستند. آنها از شش نویسنده هستند - Yadavadasu، Singaridasu، Krishnadasu، Ayyagiri Veerbhadra Rao، Balaji Dasu، و Pentapati Rao. بسیاری از آنها بین 100 تا 108 دارند، اما یکی دارای 137 آهنگ منسوب به راماداسو است. در مجموع، در مجموع 190 تصنیف مختلف به او نسبت داده شده است که در یک نسخه انتقادی، 37 آهنگ قبل از دستگیری توسط مقامات اسلامی، 64 آهنگ در حالی که 12 سال در زندان بود و 31 ترانه در سال های پایانی پس از او نسبت داده شده است. رهایی. بنابراین، احتمالا 132 آهنگ توسط راماداسو ساخته شده است. علاوه بر این، یکی از ویژگیهای قابل توجه آهنگهای راماداسو، دانش و استفاده او از راگا از مدارس جنوب هند (20 راگا) و مدارس شمال هند (17 راگا) است که در نتیجه دو سنت موسیقی کلاسیک را متحد میکند.
راماچاندرایا جاناکا راجاجا مانوهارا در کورینجی
تاراکامانترامو در دانیاسی
Ye Teeruga Nanu در Nadanamakriya
آدیگو بهادرادری در وارالی
Antha Ramamayam در درباری کانادا
Charanamulae Nammidhi در کاپی
راما را را در کاماس
داشاراتا راما گوویندها در کاماس
ای راما نی نمامو در پوروی کالیانی
پالوکه بنگارا ماینا در آناندا بهایراوی
نظری ارسال نشده است.
نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.