آموزش فلوت کارناتیک | سطح متوسط | وارنامس جلد - 14

Learn Carnatic Flute | Intermediate Level | Varnams Vol - 14

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: (جلد 14) فلوت کارناتیک را بیاموزید - دوره ای از وارنام ها در راگاهای مختلف آدی ثعلام

چه چیزی را یاد می گیرید

  • دانش‌آموزان می‌توانند نمادهای ساده را برای درک و تمرین یاد بگیرند.
  • دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی مهارت‌های انگشت‌گذاری را با یادگیری خط به خط Varnams بدست آورند.
  • دانش‌آموزان می‌توانند همزمان با تماشای انگشت‌گذاری و نمادها تمرین کنند و بازی کنند.
  • دانش‌آموزان می‌توانند نیم‌نت‌های فلوت را بیاموزند.
  • دانش آموزان با روش واقعی بازی وارنام آشنا می شوند.

وارنام نوعی آهنگسازی در سیستم موسیقی کارناتیک است که از قطعات متریک کوتاهی تشکیل شده است که ویژگی‌های اصلی (الگوهای نت) راگا را در خود جای داده است. (استفاده از عبارت) معمولاً بخشی از وارنام هستند. درک این جنبه‌ها برای توسعه manodharma sangeetham کلیدی است (یعنی جنبه‌های بداهه نوازی موسیقی کارناتیک مانند راگا آلاپانا، سوارا کالپانا، نراوال و غیره)

وارنام‌ها که به‌خاطر ساختار پیچیده‌شان شناخته می‌شوند، فرمی اساسی در موسیقی کارناتیک هستند. همه وارنام‌ها شامل اشعار، و همچنین قطعات سوآرا، از جمله پالاوی، آنوپالاوی، موکتای سوآرا، چارانام و چیتاسوارا هستند. وارنام ها انواع مختلفی دارند مانند تاانا وارنام، پادا وارنام، دارو وارنام و راگامالیکا ورنام. آنها همچنین طالم های مختلف (دوره های ضرب) می آیند. اگرچه محبوب‌ترین ورنام‌ها در آدی و آتا طالاس هستند، اما تعدادی وارنام در تالاس‌های دیگر نیز وجود دارد (مانند جامپا تالا، تریپوتا تالا، متیا تالام، روپاکا تالام، و غیره).

وارنام‌ها که احتمالاً پیچیده‌ترین شکل در موسیقی کارناتیک در نظر گرفته می‌شوند، نقش مهمی در موسیقی کارناتیک دارند. وارنام به طور سنتی به عنوان آیتم آغازین توسط نوازندگان در کنسرت های موسیقی کارناتیک اجرا می شود تا به عنوان گرم کردن نوازندگان، یا به عنوان قطعه اصلی در کنسرت های رقص بهاراتاناتیام عمل کند. به‌عنوان پایه‌ای برای موسیقی کارناتیک، وارنام‌ها نیز به‌عنوان تمرین‌های آوازی توسط نوازندگان موسیقی کارناتیک، برای کمک به توسعه فرهنگ صدا، و حفظ زیر و بم و کنترل ریتم مناسب، تمرین می‌شوند. الگوهای ملودیک در یک وارنام به عنوان الگوهای مشخصه یک راگا خاص در نظر گرفته می شوند.

انواع varnam

تانا ورنام‌ها که به دلیل ویژگی‌های ریتمیک تانام نامگذاری شده‌اند، فقط شعرهایی برای پالاوی، آنوپالاوی و چارانام دارند.

با عناصر ریتمیک مانند پادام، پادا وارنام به طور کلی برای همراهی با رقص کلاسیک هند جنوبی، از جمله بهاراتاناتیام خوانده می‌شود. ورنام همچنین دارای اشعاری است که مطابق با موکتایی و چیتا سواراهای ورنام است، بنابراین به طور کلی، پادا وارنام حاوی محتوای ترانه بیشتری نسبت به تانا ورنام است. سوآراهای موجود در این نوع وارنام برای کارهای پیچیده پا مناسب هستند. وارنام‌های پاداجاتی به سادگی پادا وارنام‌هایی هستند که در آن جاتی نیز وجود دارد و دوباره برای رقص کلاسیک هند جنوبی مناسب‌تر است.

محتویات یک varnam

نام "varnam" (به معنای "حرف") احتمالاً به دلیل رواج حروف swara در این نوع آهنگسازی به این شکل از آهنگ داده شده است.

محتوای ترانه‌های وارنام معمولاً عبادی یا عاشقانه هستند.

varnam به چند بخش تقسیم می شود:

  • Pallavi: بخش اول وارنام، سونگ با اشعار یا Sahitya.

  • Anupallavi: نوعی خلاصه‌نویسی، که با اشعار یا صهیتیا نیز خوانده می‌شود.

  • مکتایی: کاملاً با هجاها خوانده می شود - یا swaras -- (مانند s (sa) r (Ri) g(ga) m(ma) p (pa) d(da) n(ni) (sa) (این است نسخه بالاتر از نسخه معمولی) در پادا وارناس به عنوان Muktaayi Swara-Sahitya شناخته می شود.

  • چرانام : با متن ترانه خوانده شده

  • Chitta Swara یا Ettugadda Swaram: کاملاً با هجا خوانده می شود. در یک Pada varnam، اشعاری وجود دارد که مطابق با swaras Charanam است. swara ها در چندین گروه یا بند وجود دارند.

  • آنوبندهام: پایانی بر وارنام. برخی از ورنام‌ها دارای این بخش اضافی هستند که به دنبال swaraهای charanam و chitta (Ettugadda) می‌آیند، که همراه با اشعار یا sahitya خوانده می‌شود، بنابراین به swara موکتایی (Chitta) یا خود ردیف اول پالاوی بازمی‌گردد. بیشتر با وارنام های بسیار قدیمی یافت می شود و در وارنام های جدید کمتر دیده می شود. در دوران مدرن، برخی از وارنام های قدیمی حتی به صورت جزئی با حذف قسمت آنوبندهام خوانده می شوند. کلاسیک‌ترین نمونه آن، ویری‌بونی وارنام در بهیراوی است که پس از حذف یکی از چیتا سواراها و آنوبندهام خوانده می‌شود.

وارنام‌ها به‌طور سنتی در قالبی که شامل پالاوی، آنوپالاوی و چیتا سوارام (مکتهایی سوارام) است که ابتدا با سرعت نسبتاً آهسته خوانده می‌شوند و بلافاصله پس از آن با سرعت دو برابر تکرار می‌شوند، ارائه می‌شوند. بقیه آهنگ ها (چارنام به بعد) در یک «madhyama kala» یا تقریباً 1.5 برابر سرعت استفاده شده در شروع خوانده می شود. هر قطعه swara خوانده می شود و به دنبال آن اشعار چارانام آمده است. با این حال، برخی از نوازندگان این کار را دنبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که کل آهنگ را با «madhyama kala» یا سرعت نسبتاً سریع بخوانند.

ورنام‌ها عموماً در دو نوع تالاس یا سیستم‌های متریک خوانده می‌شوند، آدی طلا (دوره 8 بیت) و آتا طلا (چرخه 14 بیت)، که در آن وارنام‌های آتا طلا معمولاً پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر هستند. در بیشتر وارنام‌های آدی تالا، تالا در نسخه 2 کالای قرار می‌گیرد. بنابراین هر ضرب و تعداد انگشت دو بار قرار می گیرد.

varnam های معروف

Adi Tala Varnams عبارتند از:

  • "Sami Ninne" در Shree ragam ساخته شده توسط Karur Devudu Iyer در تلوگو

  • "Ninnukori" در Mohanam ragam توسط Poochi Srinivasa Iyengar به زبان تلوگو

  • "Evvari Bodhana" در Abhogi ragam توسط Patnam Subramania Iyer در تلوگو

  • "Era Naapai" در Todi raagam توسط Patnam Subramania Iyer در تلوگو

  • "Valachi Vacchi" در Navaraagamalika در تلوگو (9 ragas، شبیه به Ragamalika که به معنای واقعی کلمه به گلدسته ای از راگام ترجمه می شود

آتا طلا وارنام عبارتند از:

  • "Viriboni" در راگام بهیراوی توسط Pacchimiriam Adiyappa به زبان تلوگو

  • "Nera Nammiti" در Kaanada raagam توسط Poochi Srinivasa Iyengar به زبان تلوگو

  • "چلاملا" در سانکارابهارانام توسط سواتی تیرونال در تلوگو

قرار است وارنام راگام Arabhi تنها طولانی‌ترین قطعه با جانتای و داتو پرایوگا باشد.

"Mathe Malayadhwaja" اثر Harikesanalloor Mutthiah Bhasgavatar یک وارنام منحصر به فرد است زیرا چیتا سوارا دارای دو نوع مختلف ساهیتیا است که بر اساس آن مرتب شده اند. اولی یک شعر موزون است که پادشاه را توصیف می کند و دارای راجا مودرا است و دومی یک سوآرا سولکاتتو است که در بیان بسیار زیبا توسط رقصندگان بهاراتاناتیام تجسم یافته است

این دوره برای چه کسانی است:

  • کسانی که کنجکاو هستند تا موسیقی کلاسیک کارناتیک را یاد بگیرند.
  • دانش آموزانی که اصول موسیقی کلاسیک را آموخته اند.
  • دانش آموزانی که می خواهند نکات کلیدی تمرین را بدانند.

سرفصل ها و درس ها

وارنام 1: "چالاملا جسواییا" ناتاکورانجی راگا آدی ثالا وارنام Varnam 1 : "Chalamela Jesevaiyya" Nattakuranji Raaga Adi Thaala Varnam

  • نحوه بازی Gammakas برای Nattakuranji How to play Gammakas for Nattakuranji

  • پالاوی Pallavi

  • آنوپالاوی Anupallavi

  • موکتایسوارام Mukthaiswaram

  • چارانام Charanam

  • چیتاسوارام 1 Chittaswaram 1

  • چیتاسوارام 2 Chittaswaram 2

  • چیتاسوارام 3 Chittaswaram 3

  • چیتاسوارام 4 Chittaswaram 4

  • نمادها Notations

وارنام 2: "مالایا ماراتاموچه" مالاماروتا راگا آدی تاالا وارنام Varnam 2 : "Malaya Maratamuche" Malayamaruta Raaga Adi Thaala Varnam

  • نحوه بازی Gammakas برای Malayamarutam How to play Gammakas for Malayamarutam

  • پالاوی Pallavi

  • آنوپالاوی Anupallavi

  • موکتایسوارام Mukthaiswaram

  • چارانام Charanam

  • چیتاسوارام 1 Chittaswaram 1

  • چیتاسوارام 2 Chittaswaram 2

  • چیتاسوارام 3 Chittaswaram 3

  • چیتاسوارام 4 Chittaswaram 4

  • نمادها Notations

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش فلوت کارناتیک | سطح متوسط | وارنامس جلد - 14

این دوره غیر فعال شده است.

جزییات دوره
58m
20
Udemy (یودمی) udemy-small
10 آبان 1400 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
238
از 5
ندارد
ندارد
ندارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Krishna Mohan Bhagavatula Krishna Mohan Bhagavatula

نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.