آموزش Blender 3 Motorcycle Creation

Blender 3 Motorcycle Creation

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره:

در این دوره ما از Blender و Substance Painter برای ایجاد یک موتورسیکلت کلاسیک هارلی دیویدسون Knucklehead مدل 1936 استفاده خواهیم کرد. شما با مدل سازی سه بعدی و نقشه برداری UV در Blender و همچنین ایجاد متریال و بافت در Substance Painter آشنا خواهید شد. همچنین به نورپردازی و رندرینگ در Blender خواهیم پرداخت. و حتی از Blender's Video Sequence Editor برای ویرایش ویدیوی نهایی خود استفاده کنید.

این دوره شامل 116 ویدیو است که در مجموع بیش از 18 ساعت محتوا دارد. همچنین به فایل های پروژه دوره دسترسی خواهید داشت که شامل فایل های صحنه Blender، تصاویر مرجع و تصاویر HDR می شود.

ما با تنظیم تصاویر مرجع خود در Blender شروع خواهیم کرد. ما نماهای جانبی، جلویی و پشتی را وارد می کنیم تا در ایجاد و قرار دادن مدل های سه بعدی خود به ما کمک کنند. در مورد پشته اصلاح‌کننده Blender، چگونگی مقیاس یکنواخت می‌تواند کارایی ابزارهای Blender را بهبود بخشد، و چند نکته و ترفند در مورد سازماندهی ماندن در طول یک پروژه بزرگ مانند این، خواهید آموخت.

هنگامی که مدلسازی کامل شد، روی نقشه برداری UV هر یک از اشیاء سازنده موتورسیکلت کار خواهیم کرد. در مورد روش‌های مختلف نقشه‌برداری UV که Blender ارائه می‌کند و نحوه بسته‌بندی موثر جزایر UV خود در فضای بافت UV خواهید آموخت.

سپس وقت آن است که مدل خود را از Blender خارج کنیم و آن را برای تکسچرینگ به Substance Painter بیاوریم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ماسک های لایه، و ژنراتورها و نقشه های گرانج برای ایجاد بافت های دقیق و واقعی استفاده کنید. و هنگامی که بافت ها کامل شدند، می آموزید که چگونه نقشه های Color، Normal، Metallic و Roughness را که با Blender سازگار هستند صادر کنید و آنها را روی مواد مناسب تنظیم کنید.

در نهایت، از تصاویر HDR برای نورپردازی صحنه استفاده می‌کنیم و سپس چندین عکس را ارائه می‌کنیم که می‌توانند با هم در Blender Video Sequence Editor ویرایش شوند.

اگر تا به حال می خواهید اشیاء دقیق و واقعی را در Blender ایجاد کنید، این دوره برای شما مناسب است. شما تمام تکنیک‌های مدل‌سازی و ابزارهای بافت‌سازی را که برای ایجاد مدل‌های تاثیرگذار و پیچیده برای بازی‌ها و انیمیشن‌ها نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. این یک دوره جامع است که شما را از اولین چند ضلعی تا رندر نهایی می برد و همه ابزارهای لازم برای ایجاد پروژه های شگفت انگیز خود را در اختیار شما قرار می دهد.

برای پروژه کلاس می‌توانید هر موتورسیکلتی را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک موتورسیکلت در بلندر است، پیشنهاد می‌کنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با موتور سیکلت خود امتحان کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. پس از اتمام دوره، موتورسیکلت تکمیل شده خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد موتورسیکلت به صورت سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تمام شده شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • ایجاد دسته ها Creating the Handlebars

  • اتصال قطعات شاسی Connecting the Chassis Pieces

  • راه اندازی رندر یک انیمیشن Setting up to Render an Animation

  • ادامه لوله های اگزوز Continuing the Exhaust Pipes

  • آغاز زنجیره درایو Beginning the Drive Chain

  • اتمام پدال Kickstart Finishing the Kickstart Pedal

  • ایجاد پوشش پاک کننده هوا Creating the Air Cleaner Cover

  • شروع بند انگشتان Beginning the Knuckleheads

  • پایان دادن به بند انگشتان Finishing the Knuckleheads

  • افزودن جزئیات به دسته Adding Detail to the Handlebars

  • اتمام مخزن روغن و باتری Finishing the Oil Tank and Battery

  • مسدود کردن در مخزن گاز Blocking In the Gas Tank

  • بافت گلگیرها و چراغ عقب Texturing the Fenders and Taillight

  • ادامه تعویض دنده Continuing the Gear Shift

  • مدل سازی اتصال فرمان Modeling the Handlebar Connection

  • شروع چرخ ها و پره ها Beginning the Wheels and Spokes

  • شروع شاخ Beginning the Horn

  • اضافه کردن اشیا به صحنه شما Appending Objects Into Your Scene

  • تصاویر مرجع و مقیاس صحنه Reference Images and Scene Scale

  • شروع پدال کیک استارت Beginning the Kickstart Pedal

  • با استفاده از ابزار Poly Fill Using the Poly Fill Tool

  • ادامه با بلک متال Continuing with the Black Metal

  • مقدمه ای سریع بر نقشه برداری UV A Quick Introduction to UV Mapping

  • استفاده از ژنراتورها، گروه ها و گرانج Using Generators, Groups, and Grunge

  • نقشه برداری UV چراغ جلو و مخزن گاز UV Mapping the Headlight and Gas Tank

  • شروع صندلی Beginning the Seat

  • شروع سیلندرهای موتور Beginning the Engine Cylinders

  • جزئیات بیشتر در مورد دسته More Details on the Handlebars

  • تکمیل درب جعبه موتور Finishing the Engine Case Cover

  • شروع پوشش زنجیره ای Beginning the Chain Cover

  • پشته اصلاح کننده بلندر Blender's Modifier Stack

  • شروع انتقال Beginning the Transmission

  • صادرات به Substance Painter Exporting to Substance Painter

  • اضافه کردن مواد به دسته Adding Materials to the Handlebars

  • تخصیص نقشه های بافت در بلندر Assigning the Texture Maps in Blender

  • UV نقشه برداری شاخ و دسته UV Mapping the Horn and Handlebars

  • شروع لوله های اگزوز Beginning the Exhaust Pipes

  • بافت سرعت سنج و چراغ جلو Texturing the Speedometer and Headlight

  • UV نقشه برداری موتور UV Mapping the Engine

  • افزودن تصویر HDR در بلندر Adding an HDR Image in Blender

  • شروع شاسی دوچرخه Beginning the Chassis of the Bike

  • شروع سرعت سنج Beginning the Speedometer

  • شروع مدار شکن Beginning the Circuit Breaker

  • شروع براکت های جلو Beginning the Front Brackets

  • شروع محافظ موتور Beginning the Engine Guards

  • شروع پدال کلاچ راکر Beginning the Rocker Clutch Pedal

  • شروع تعویض دنده Beginning the Gear Shift

  • تنظیم تصاویر مرجع Setting Up the Reference Images

  • استفاده از Boolean Modifier در مخزن گاز Using the Boolean Modifier on the Gas Tank

  • در ادامه با جزئیات اتصال Continuing with Connecting Details

  • ویرایش کلیپ های ویدیویی در بلندر Editing Video Clips in Blender

  • اتمام زنجیره درایو Finishing the Drive Chain

  • افزودن جزئیات به شاخ Adding Detail to the Horn

  • اتمام پوشش زنجیر Finishing the Chain Cover

  • استفاده از ژنراتور برای اضافه کردن خاک Using the Generator to Add Dirt

  • ایجاد گلگیرها Creating the Fenders

  • رندر کردن ویدیوی ویرایش شده Rendering the Edited Video

  • اطلاعات عادی نقاشی Painting Normal Information

  • مدل سازی سیم پیچ های جلو Modeling the Front Coils

  • مدل سازی پایه های میله ای Modeling the Rod Bases

  • شروع جعبه موتور Beginning the Engine Case

  • شروع مخزن نفت و باتری Beginning the Oil Tank and Battery

  • اضافه شدن به انتقال Adding to the Transmission

  • شروع جلد کیس Beginning the Case Cover

  • مدل سازی براکت چنگال Modeling the Fork Bracket

  • ادامه سرعت سنج Continuing the Speedometer

  • UV نقشه برداری چرخ ها و لاستیک ها UV Mapping the Wheels and Tires

  • مدل سازی دم لوله Modeling the Tail Pipe

  • ادامه براکت های جلو Continuing the Front Brackets

  • رفع خطاهای UV و وارد کردن مجدد به SP Fixing UV Errors and Reimporting to SP

  • شروع گلگیر Beginning the Fender

  • تنظیم نور و رندر یک تصویر Adjusting the Lighting and Rendering an Image

  • جزئیات تکمیل در اطراف فرمان Finishing Details Around the Handlebars

  • اتمام UVs گلگیرها Finishing the UVs of the Fenders

  • ادامه شاسی Continuing the Chassis

  • نتیجه Conclusion

  • اتمام براکت های جلو Finishing the Front Brackets

  • ادامه مدار شکن Continuing the Circuit Breaker

  • اتمام محافظ موتور Finishing the Engine Guards

  • اتمام پدال کلاچ راکر Finishing the Rocker Clutch Pedal

  • رندر کردن یک انیمیشن در بلندر Rendering an Animation in Blender

  • نقشه برداری UV چنگال جلو و مخزن روغن UV Mapping the Front Fork and the Oil Tank

  • اتمام مدار شکن Finishing the Circuit Breaker

  • اتمام جعبه موتور Finishing the Engine Case

  • UV نقشه برداری زنجیره و پوشش زنجیر UV Mapping the Chain and Chain Cover

  • اتمام اتصالات تعویض دنده Finishing the Gear Shift Connections

  • اضافه کردن عکس برگردان به مخزن گاز Adding a Decal to the Gas Tank

  • اتمام سرعت سنج Finishing the Speedometer

  • اتمام شاسی Finishing the Chassis

  • رنگ آمیزی تریم روی گلگیرها Painting the Trim on the Fenders

  • موارد خاص هنگام استفاده از اصلاح کننده ها Special Cases When Applying Modifiers

  • بین سیلندرها Between the Cylinders

  • اتمام انتقال Finishing the Transmission

  • صادرات نقشه های بافت از Substance Painter Exporting the Texture Maps from Substance Painter

  • افزودن مواد به محافظ زنجیر و لوله های اگزوز Adding Materials to the Chain Guard and Exhaust Pipes

  • اتمام نقشه های UV Finishing the UV Maps

  • اتمام شاخ Finishing the Horn

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • مسدود کردن لاستیک ها Blocking in the Tires

  • اتمام سیلندرهای موتور Finishing the Engine Cylinders

  • بافت شاسی و چنگال جلو Texturing the Chassis and Front Fork

  • نقشه برداری UV گیربکس و مدار شکن UV Mapping the Transmission and Circuit Breaker

  • شروع آج تایر Beginning the Tire Treads

  • اتمام چرخ ها و پره ها Finishing the Wheels and Spokes

  • مدل سازی جعبه ابزار Modeling the Tool Box

  • مدل سازی چراغ جلو Modeling the Headlight

  • مدل سازی چنگال جلو Modeling the Front Fork

  • اتصال لوله های اگزوز Connecting the Exhaust Pipes

  • استفاده از ژنراتور در مواد پینتر Using a Generator in Substance Painter

  • UV نقشه برداری شاسی UV Mapping the Chassis

  • اتمام آج تایر Finishing the Tire Treads

  • اعمال اصلاح کننده ها و تبدیل مسیرها Applying the Modifiers and Converting the Paths

  • شروع نقشه UV گلگیرها Beginning the UV Map of the Fenders

  • ادامه انتقال Continuing the Transmission

  • نقشه برداری UV از لوله های اگزوز UV Mapping the Exhaust Pipes

  • ایجاد مواد در بلندر Creating the Materials in Blender

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش Blender 3 Motorcycle Creation
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 320,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) در صورت خرید اشتراک، این آموزش بدلیل حجم بالا معادل 2 دوره است و 2 دوره از اشتراک شما کم می شود. زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
19h 5m
116
Skillshare (اسکیل شیر) skillshare-small
25 آبان 1401 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
57
از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.