آموزش مایا 2017

Maya 2017 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: آموزش های اساسی لازم برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا را در مایا 2017 دریافت کنید. این دوره شامل مهارت های اصلی مایا - مدل سازی ، ساخت متن ، رندر و انیمیشن - در یک گردش کار مبتنی بر پروژه در دنیای واقعی است که به همان اندازه ترجمه می شود طراحی فیلم ، موشن گرافیک و بازی.

با یادگیری رابط کاربری و کشف ویژگی های مایا ، با اصول انتخاب و دستکاری اشیا و سازماندهی صحنه ها شروع می شود. نویسنده George Maestri سپس شما را با مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS راهنمایی می کند. وقتی مدل سازی را فهمیدید ، جورج نحوه ایجاد و استفاده از مواد را روی سطوح نشان می دهد - افزودن رنگ ، بافت و بازتاب. سپس وی با استفاده از رندر نرم افزار داخلی ، پرتوی ذهنی و رندر جدید آرنولد برای مایا ، دوربین ها ، نور و جلوه های عمق میدان را در روند رندر ادغام می کند. آخرین و نه مهمترین ، او نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار شما اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • پیکربندی نماها و فضاهای کاری
  • انتخاب و دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها در صحنه ها
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • مدل سازی و تصفیه مش های چند ضلعی
  • کار با سطوح زیربخش
  • مجسمه سازی یک منظره اساسی
  • مدل سازی NURBs
  • انحناهای پیش بینی شده روی سطوح
  • ایجاد و استفاده از مواد و بافت ها
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • افزودن عمق میدان و تاری حرکت
  • ارائه
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • نحوه استفاده از پرونده های تمرینی How to use the exercise files

  • یادداشت هایی در مورد ارائه دهنده آرنولد Notes on the Arnold renderer

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • با پرونده ها و پروژه های مایا کار کنید Work with files and Maya projects

  • پیکربندی منظره ها Configure viewports

  • جهت یابی Navigation

  • از منوی اصلی و مارک های مارک استفاده کنید Use the hotbox and marking menus

  • رابط را سفارشی کنید Customize the interface

  • از مکانهای کاری مایا استفاده کنید Use Maya workspaces

2. اشیاء را انتخاب و دستکاری کنید 2. Select and Manipulate Objects

  • اشیاء را انتخاب کنید Select objects

  • از ابزار Move استفاده کنید Use the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotate and scale

  • محورهای محرمانه را دستکاری کنید Manipulate pivots

  • کپی اشیاء Duplicate objects

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • با ویرایشگر Attribute کار کنید Work with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و یخ زدن تحولات Reset and freeze transformations

  • در حال جابجایی اشیاء Snapping objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organize Maya Scenes

  • با Outliner کار کنید Work with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Create hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • از گروه ها به عنوان محوری استفاده کنید Use groups as Pivots

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نمایش اشیاء Hide and show objects

  • ایجاد لایه ها Create layers

  • با ماسک انتخاب کار کنید Work with selection masks

4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Create Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و چند ضلعی ها The differences between NURBS and polygons

  • اشیاء چند ضلعی ایجاد کنید Create polygonal objects

  • اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید Select polygonal components

  • از نرم و بازتاب نرم استفاده کنید Use Soft Select and Reflection

  • یک درخت چند طبقه کم مدل کنید Model a low poly tree

  • ترکیب و جدا کنید Combine and separate

  • ابزارهای بولی Boolean tools

5. مدل مش چند ضلعی 5. Model Polygonal Meshes

  • تنظیم مرجع Setting up reference

  • مدل در برابر مرجع Model against reference

  • از ابزارهای اکسترود استفاده کنید Use the extrude tools

  • از ابزارهای bevel استفاده کنید Use the bevel tools

  • با حلقه های لبه کار کنید Work with edge loops

  • اشیاء متقارن را مدل کنید Model symmetrical objects

  • ادغام مؤلفه ها و Target Weld Merge components and Target Weld

  • هندسه آینه Mirror geometry

  • در طول مسیر اکسترود کنید Extrude along a path

  • از ابزار Polygon Bridge استفاده کنید Use the Polygon Bridge tool

6. شبکه های چند ضلعی را اصلاح کنید 6. Refine Polygonal Meshes

  • از ابزار مدل سازی استفاده کنید Use the Modeling Toolkit

  • با سطوح زیربخش کار کنید Work with subdivision surfaces

  • در سطوح صاف چین و چروک ایجاد کنید Create creases in smooth surfaces

  • مدل های صاف و جزئیات را مدیریت کنید Smooth models and manage detail

  • برای صاف کردن هندسه از Edge Flow استفاده کنید Use Edge Flow to smooth geometry

  • مدل با تغییر شکل غیر خطی Model with non-linear deformers

  • مدل با مشبک Model with lattices

  • تاریخچه شی را مدیریت کنید Manage object history

7. مش مجسمه سازی 7. Sculpt Meshes

  • درک رابط برس Understanding the brush interface

  • منظره اصلی را مجسم کنید Sculpt a basic landscape

8. تکنیک های مدل سازی NURBS 8. NURBS Modeling Techniques

  • معرفی مدل سازی و ویرایش NURBS Introducing NURBS modeling and editing

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • از ابزارهای منحنی NURBS استفاده کنید Use the NURBS curve tools

  • با Revolve سطوح شعاعی ایجاد کنید Create radial surfaces with Revolve

  • از NURBS Loft استفاده کنید Use NURBS Loft

  • منحنی ها و سطوح باز و بسته Open and close curves and surfaces

  • با NURBS Planar اشکال ایجاد کنید Create shapes with NURBS Planar

  • از NURBS Extrude استفاده کنید Use NURBS Extrude

9. اصلاح مدلهای NURBS 9. Refine NURBS Models

  • برای اصلاح سطح NURBS از ایزوپارم استفاده کنید Use isoparms to refine NURBS surfaces

  • منحنی های NURBS را از روی سطوح استخراج کنید Extract NURBS curves from surfaces

  • منحنی هایی را روی یک سطح ایجاد کنید Create curves on a surface

  • منحنی پروژه روی سطوح Project curves on surfaces

  • سطوح NURBS را مرتب کنید Trim NURBS surfaces

  • NURBS را به چند ضلعی تبدیل کنید Convert NURBS to polygons

10. ایجاد مواد 10. Create Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya renderering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • نقشه ها را ایجاد و اعمال کنید Create and apply maps

  • از bitmaps بعنوان بافت استفاده کنید Use bitmaps as texture

  • با پنجره Hypershade کار کنید Work with the Hypershade window

  • در پنجره Hypershade مواد ایجاد کنید Create materials in the Hypershade window

  • از مواد رمپ استفاده کنید Use the ramp material

  • از نقشه جابجایی و دست انداز استفاده کنید Use displacement and bump mapping

  • با مواد آرنولد کار کنید Work with Arnold materials

  • با opacity در آرنولد کار کنید Work with opacity in Arnold

11. از مواد و بافت ها استفاده کنید 11. Apply Materials and Textures

  • چندین ماده را روی اشیاء چند ضلعی بمالید Apply multiple materials to polygonal objects

  • نقشه برداری UV اولیه برای اشیاء چند ضلعی Basic UV mapping for polygonal objects

  • از طرح های استوانه ای بر روی چند ضلعی ها استفاده کنید Use cylindrical projections on polygons

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • نقشه های اشیاء را در UV Editor قرار دهید Map objects in the UV Editor

  • بافت پروژه در سطوح NURBS Project textures on NURBS surfaces

  • نقاشی سه بعدی 3D painting

12. ارائه در مایا 12. Render in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهید Render settings menu

  • چراغ های مایا و انواع روشنایی Maya lights and lighting types

  • سایه های مایا ایجاد کنید Create Maya shadows

  • برای روشنایی واقع بینانه از افتادگی استفاده کنید Use falloff for realistic lighting

  • درک اصول دوربین Understanding the basics of cameras

  • عمق میدان را اضافه کنید Add depth of field

  • تیرگی حرکتی را اضافه کنید Add motion blur

  • از ویرایشگر نور استفاده کنید Use the Light Editor

  • رندر دسته ای Batch rendering

13. تحسین در مایا 13. Animate in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • با استفاده از Set Key اشیاء را تحریک کنید Animate objects using Set Key

  • کلیدها را در ویرایشگر نمودار تغییر دهید Modify keys in the Graph Editor

  • کلیدها را در Dope Sheet تغییر دهید Modify keys in the Dope Sheet

  • کلیدهای خرابی ایجاد کنید Create breakdown keys

  • اشیاء را در طول مسیرهای خمیده زنده کنید Animate objects along spline paths

  • انیمیشن Ghosting Ghosting animation

  • از ابزار Grease Pencil استفاده کنید Use the Grease Pencil tool

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • چرخه های انیمیشن ایجاد کنید Create animation cycles

  • صدا را به انیمیشن ها اضافه کنید Add sound to animations

14. ارائه در آرنولد 14. Render in Arnold

  • از نورهای مایا در آرنولد استفاده کنید Use Maya lights in Arnold

  • از نواحی آرنولد و چراغ های مش استفاده کنید Use Arnold area and mesh lights

  • تنظیمات ارائه شده در آرنولد Render settings in Arnold

  • نورپردازی مبتنی بر تصویر را در آرنولد ایجاد کنید Create image-based lighting in Arnold

  • عمق میدان را در آرنولد اضافه کنید Add depth of field in Arnold

  • تاری در حرکت در آرنولد ایجاد کنید Create motion blur in Arnold

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا 2017
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
8h 2m
113
Linkedin (لینکدین) lynda-small
04 مرداد 1395 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
602,152
- از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.