آموزش یادگیری فلوت کارناتیک | سطح متوسط | Varnams Vol - 11

Learn Carnatic Flute | Intermediate Level | Varnams Vol - 11

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: (جلد 11) یادگیری فلوت Carnatic - دوره ای از Varnams در Raagas های مختلف Adi Thaalam

آنچه خواهید آموخت

  • دانش آموزان نمادهای ساده را برای درک و تمرین یاد می گیرند.
  • دانش آموزان می توانند مهارت های انگشت نگاری را با یادگیری خط به خط وارنامز به آسانی بیاموزند.
  • دانش آموزان می توانند همزمان تمرین کنند و بازی کنند ، در حالی که انگشت نگاری و علائم را به طور همزمان مشاهده می کنند.
  • دانش آموزان می توانند یادداشت های نیمه در فلوت را یاد بگیرند.
  • دانش آموزان با روش واقعی بازی وارنامز آشنا می شوند.

Varṇam یک نوع آهنگسازی در سیستم موسیقی Carnatic است که شامل قطعات متریک کوتاه است که ویژگی های اصلی (الگوهای یادداشت ها) راگا را در بر می گیرد. وارنام ها راگا باوام ، رنجاکا دعاگاس ویشاشا سانچاراس و غیره داتو و جانتا (استفاده از عبارت) معمولاً بخشی از Varnam هستند. درک این جنبه ها برای توسعه manodharma sangeetham کلیدی است (یعنی جنبه های بداهه نوازی موسیقی Carnatic مانند raga aalapana ، swara kalpana ، neraval و غیره)

وارنام ها که به دلیل ساختار پیچیده خود شناخته می شوند ، یک فرم اساسی در موسیقی کارناتیک هستند. همه وارنام ها از اشعار و قطعات سوارا شامل پالوی ، آنوپالاوی ، سوکت های موکتیایی ، چرانام و چیتاسوارا تشکیل شده است. انواع مختلفی از وارنام وجود دارد ، مانند taana varnam ، pada varnam ، daru varnam و ragamalika varnam. آنها همچنین تالام های مختلف (چرخه ضرب) می آیند. اگرچه محبوب ترین ورنام ها در آادی و آتا تالاس هستند ، اما تعدادی ورنام در تالاهای دیگر نیز وجود دارد (به عنوان مثال ، جامپا تالا ، تریپوتا تالا ، ماتیا تالم ، روپاکا تالم و غیره).

که احتمالاً پیچیده ترین شکل موسیقی Carnatic محسوب می شود ، varnams نقش مهمی در موسیقی Carnatic ایفا می کند. وارنام به طور سنتی توسط موسیقیدانان در کنسرت های موسیقی کارناتیک به عنوان یک آیتم آغازین اجرا می شود تا به عنوان گرم کننده برای نوازندگان عمل کند ، یا به عنوان قطعه اصلی مرکز در کنسرت های رقص بهاراتاناتیاام. به عنوان پایه ای برای موسیقی کارناتیک ، وارنام ها همچنین به عنوان تمرینات آوازی توسط نوازندگان موسیقی کارناتیک مورد استفاده قرار می گیرند تا به توسعه فرهنگ صدا و حفظ صدای مناسب و کنترل ریتم کمک کنند. الگوهای آهنگین در یک ورنام به عنوان الگوهای مشخص یک راگا در نظر گرفته می شوند.

انواع وارنت ها

به خاطر ویژگی های ریتمیک تنام مانند ، tana varnams فقط اشعار پالوی ، آنوپالاوی و چرنام دارد.

با عناصر موزون مانند پادام ، پارا وارنام ها به طور کلی برای همراهی با رقص کلاسیک جنوب هند ، از جمله بهاراتاناتیم خوانده می شوند. بر خلاف وارنام تنا که فقط اشعار پالوی ، آنوپالاوی و چارانام و سوارا را برای بقیه بخشها دارد. varnam همچنین دارای متن هایی است که با muktaayi و chitta swaras ورنام مطابقت دارد ، بنابراین به طور کلی ، vada های pada حاوی محتوای غنایی بیشتری نسبت به یک varnam tana هستند. swaras در این نوع varnam برای کارهای پیچیده پا مناسب است. وارنام های پاداجاتی به سادگی وارنام های پادا هستند که حاوی یاتیس نیز هستند ، و آن را دوباره برای رقص کلاسیک هند جنوبی مناسب می سازد.

محتویات یک ورنام

نام "varnam" (به معنی "حرف") به دلیل شیوع حروف swara در این نوع آهنگسازی احتمالاً به این شکل از آهنگ داده شده است.

محتوای غنایی وارنام ها معمولاً عبادی یا عاشقانه هستند.

ورنام به چند بخش تقسیم می شود:

  • پالاوی: اولین بخش وارنام ، با اشعار یا ساهیتیا خوانده می شود.

  • Anupallavi: نوعی تجدیدنظر است که با اشعار یا ساهیتیا نیز خوانده می شود.

  • Muktaayi: به طور کامل با هجا - یا swaras - خوانده می شود (مانند s (sa) r (Ri) g (ga) m (ma) p (pa) d (da) n (ni) (sa) (این نسخه بالاتر نسخه معمولی). در پادا وارناس به Muktaayi Swara-Sahitya معروف است.

  • Charanam: خوانده شده با اشعار

  • Chitta Swara یا Ettugadda Swaram: به طور کامل با هجا خوانده می شود. در Pada varnam ، اشعار متناسب با swaras Charanam وجود دارد. سوارا در چندین گروه یا بندها وجود دارد.

  • Anubandham: پایان نامه به Varnam. برخی از ورنام ها دارای این قسمت اضافی هستند که از چارانام و چیتا (Ettugadda) swaras پیروی می کند ، که با اشعار یا sahitya خوانده می شود و به این ترتیب به سوکت موکتایی (Chitta) یا اولین خط پالوی خود باز می گردد. بیشتر در ورنامهای بسیار قدیمی یافت می شود و در ورنامهای جدید شیوع کمتری دارد. در دوران معاصر ، برخی از ورنام های قدیمی حتی با حذف قسمت آنوباندام تا حدی خوانده می شوند. کلاسیک ترین مثال در این باره ویرنخونی وارنام در بحیراوی است که پس از حذف یکی از چیتا سوارا و آنوباندام خوانده می شود.

ورنام ها به طور سنتی در قالبی ارائه می شوند که شامل Pallavi ، Anupallavi و Chitta Swaram (Mukthayi Swaram) است که ابتدا با سرعت نسبتاً آهسته خوانده می شوند و بلافاصله پس از آن با دو برابر سرعت تکرار می شوند. بقیه ترکیب (چرنام به بعد) در "madhyama kala" یا تقریباً 1.5 برابر سرعت مورد استفاده در ابتدا خوانده می شود. هر قطعه سوارا خوانده می شود ، و سپس اشعار چرنام خوانده می شود. هرچند برخی از مجریان این را رعایت نمی کنند ، ترجیح می دهند کل آهنگ را با "مدیاما کالا" یا سرعت نسبتاً سریع بخوانند.

وارنام ها عموماً در دو نوع تالاس یا سیستم های متریک خوانده می شوند ، آدی طلا (چرخه 8 ضرب) و آتا تالا (چرخه 14 ضرب) ، جایی که ورنام آتا طلا عموما پیچیده تر و پیشرفته تر است. در بیشتر Adi Tala Varnams ، tala در نسخه 2 kalai قرار داده شده است. بنابراین هر ضربه و تعداد انگشتان دوبار

قرار می گیرد

ورنام های معروف

Adi Tala Varnams شامل موارد زیر است:

  • "Sami Ninne" در Shree ragam ساخته Karur Devudu Iyer در تلوگو

  • "Ninnukori" در Mohanam ragam توسط Poochi Srinivasa Iyengar در تلوگو

  • "Evvari Bodhana" in Abhogi ragam by Patnam Subramania Iyer in Telugu

  • "Era Naapai" in Todi raagam by Patnam Subramania Iyer in Telugu

  • "Valachi Vacchi" در Navaraagamalika در تلوگو (9 راگاس ، شبیه به Ragamalika که به معنای واقعی کلمه به تار راگام ترجمه می شود

آتا طلا وارنامز عبارتند از:

  • "Viriboni" در Bhairavi ragam توسط Pacchimiriam Adiyappa در تلوگو

  • "Nera Nammiti" in Kaanada raagam by Poochi Srinivasa Iyengar in Telugu

  • "Chalamela" در سانکرآبهارانام توسط Swati Tirunal به زبان تلوگو

فرض می شود که عرنبی رگام ورنام تنها طولانی ترین قطعه با پریوگاس های جانتای و داتو باشد.

"Mathe Malayadhwaja" توسط Harikesanalloor Mutthiah Bhasgavatar یک وارنام منحصر به فرد است زیرا چیتا سوار دارای دو نوع مختلف از saahitya است که بر اساس آن مرتب شده است. اولی یک شعر موزون است که شاه را توصیف می کند و دارای Rauda mudra است و دومی یک سوارک Solkattu swar است که بسیار زیبا در بیان توسط رقاصان bharatanatyam

تجسم یافته است.

این دوره برای چه کسانی است:

  • کسانی که کنجکاو هستند موسیقی کلاسیک کارناتیک را بیاموزند.
  • دانش آموزانی که اصول اولیه موسیقی کلاسیک را فرا گرفته اند.
  • دانش آموزانی که می خواهند نکات کلیدی تمرین را بدانند.

سرفصل ها و درس ها

وارنام 1: "عصر ناپای" مختاری رااگا آادی ثالا ورنام Varnam 1 : "Era Napai" Mukhari Raaga Aadi Thaala Varnam

  • نحوه بازی Gammakas برای مختاری How to play Gammakas for Mukhari

  • پالای Pallavi

  • آنوپالوی Anupallavi

  • مختایسوارم Mukthaiswaram

  • چرانام Charanam

  • چیتاسورام 1 Chittaswaram 1

  • چیتاسورام 2 Chittaswaram 2

  • چیتاسوارام 3 Chittaswaram 3

  • چیتاسورام 4 Chittaswaram 4

  • یادداشت ها Notations

وارنام 2: "واناجاکشا نینه کوری" مانداری Raaga Aadi Thaala Varnam Varnam 2 : "Vanajaksha Ninne Kori" Mandari Raaga Aadi Thaala Varnam

  • نحوه بازی Gammakas برای Mandari How to play Gammakas for Mandari

  • پالاوی Pallavi

  • آنوپالوی Anupallavi

  • مختایسوارم Mukthaiswaram

  • چرانام Charanam

  • چیتاسورام 1 Chittaswaram 1

  • چیتاسورام 2 Chittaswaram 2

  • چیتاسورام 3 Chittaswaram 3

  • چیتاسورام 4 Chittaswaram 4

  • یادداشت ها Notations

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش یادگیری فلوت کارناتیک | سطح متوسط | Varnams Vol - 11

این دوره غیر فعال شده است.

جزییات دوره
1h 10m
20
Udemy (یودمی) udemy-small
09 مهر 1400 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
700
از 5
ندارد
ندارد
ندارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Krishna Mohan Bhagavatula Krishna Mohan Bhagavatula

نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.