آموزش مایا 2016

Maya 2016 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: آیا نیاز به یادگیری مایا دارید؟ از اینجا شروع کنید این دوره جدیدترین ویژگی ها را در مایا 2016 پوشش می دهد ، در حالی که شما در تمام ابزارهای اصلی ، از جمله مدل سازی سه بعدی ، تکسچر ، رندر ، انیمیشن و موارد دیگر ، بنیانی محکم به شما می دهد. با یادگیری رابط کاربری و بررسی ویژگی های مایا ، با اصول انتخاب و دستکاری اشیا و سازماندهی صحنه ها شروع می شود. نویسنده George Maestri سپس شما را با مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS راهنمایی می کند. بعد از شروع درک مدل سازی ، جورج به شما نشان می دهد چگونه مواد را روی سطوح ایجاد کنید و به آنها بمالید - رنگ ، بافت و بازتاب را اضافه کنید. سپس او دوربین ها ، نور و جلوه های عمق میدان را در روند رندر ادغام می کند و در آخر ، نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • انتخاب و دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها در صحنه ها
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • اکسترود کردن مش
  • کار با سطوح زیربخش
  • مجسمه سازی یک منظره اساسی
  • مدل سازی NURBs
  • ایجاد و استفاده از مواد و بافت ها
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • افزودن عمق میدان و تاری حرکت
  • ارائه
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • کار با پرونده ها و پروژه های مایا Working with files and Maya projects

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • جهت یابی Navigation

  • با استفاده از جعبه گرم و منوهای مارک Using the hotbox and marking menus

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

2. انتخاب و دستکاری اشیاء 2. Selecting and Manipulating Objects

  • انتخاب اشیاء Selecting objects

  • با استفاده از ابزار Move Using the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotating and scaling

  • محورهای دستکاری Manipulating pivots

  • تکثیر اشیاء Duplicating objects

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • همکاری با ویرایشگر Attribute Working with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و تحولات انجماد Resetting and freezing transformations

  • در حال جابجایی اشیاء Snapping objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organizing Maya Scenes

  • کار با Outliner Working with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Creating hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • استفاده از گروه ها به عنوان محوری Using groups as pivots

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نشان دادن اشیاء Hiding and showing objects

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • کار با ماسک انتخاب Working with selection masks

4- ایجاد مدلهای چند ضلعی 4. Creating Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و چند ضلعی ها Differences between NURBS and polygons

  • ایجاد اشیاء چند ضلعی Creating polygonal objects

  • انتخاب اجزای چند ضلعی Selecting polygonal components

  • با استفاده از انتخاب نرم و بازتاب Using Soft Select and Reflection

  • مدل سازی یک درخت چند طبقه کم Modeling a low poly tree

  • ترکیب و جدا Combine and Separate

  • ابزارهای بولی Boolean tools

5. مدل سازی مش های چند ضلعی 5. Modeling Polygonal Meshes

  • تنظیم مرجع Setting up reference

  • مدل سازی در برابر مرجع Modeling against reference

  • با استفاده از ابزار Extrude Using the Extrude tools

  • با استفاده از ابزارهای Bevel Using the Bevel tools

  • کار با حلقه های لبه Working with edge loops

  • مدل سازی اشیاء متقارن Modeling symmetrical objects

  • ترکیب اجزاء و جوش هدف Merging components and target weld

  • هندسه آینه کاری Mirroring geometry

  • در طول مسیر اکسترود می شود Extruding along a path

  • با استفاده از ابزار Polygon Bridge Using the Polygon Bridge tool

6. پالایش مشهای چند ضلعی 6. Refining Polygonal Meshes

  • با استفاده از جعبه ابزار مدل سازی Using the Modeling Toolkit

  • کار با سطوح فرعی Working with subdivision surfaces

  • ایجاد چین و چروک در سطوح صاف Creating creases in smooth surfaces

  • صاف کردن مدل ها و مدیریت جزئیات Smoothing models and managing detail

  • با استفاده از Edge Flow برای صاف کردن هندسه Using Edge Flow to smooth geometry

  • مدل سازی با تغییر شکل غیرخطی Modeling with nonlinear deformers

  • مدل سازی با مشبک Modeling with lattices

  • مدیریت تاریخچه شی Managing object history

7. مجسمه سازی مجسمه 7. Sculpting Meshes

  • درک رابط برس Understanding the brush interface

  • مجسمه سازی از یک منظره اساسی Sculpting a basic landscape

8. تکنیک های مدل سازی NURBS 8. NURBS Modeling Techniques

  • معرفی مدل سازی و ویرایش NURBS Introducing NURBS modeling and editing

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • با استفاده از ابزار منحنی NURBS Using the NURBS curve tools

  • ایجاد سطوح شعاعی با Revolve Creating radial surfaces with Revolve

  • با استفاده از انبار NURBS Using NURBS loft

  • باز و بسته شدن منحنی ها و سطوح Opening and closing curves and surfaces

  • ایجاد اشکال با NURBS مسطح Creating shapes with NURBS planar

  • با استفاده از NURBS اکسترود Using NURBS extrude

9. اصلاح مدلهای NURBS 9. Refining NURBS Models

  • استفاده از ایزوپارم ها برای تصفیه سطوح NURBS Using isoparms to refine NURBS surfaces

  • استخراج منحنی های NURBS از سطوح Extracting NURBS curves from surfaces

  • ایجاد منحنی روی یک سطح Creating curves on a surface

  • ایجاد منحنی روی سطوح Projecting curves on surfaces

  • پیرایش سطوح NURBS Trimming NURBS surfaces

  • تبدیل NURBS به چند ضلعی Converting NURBS to polygons

10. ایجاد مواد 10. Creating Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya rendering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • ایجاد و استفاده از نقشه ها Creating and applying maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • کار با پنجره Hypershade Working with the Hypershade window

  • ایجاد مواد در پنجره Hypershade Creating materials in the Hypershade window

  • با استفاده از مواد رمپ Using the Ramp material

  • با استفاده از نقشه برداری جابجایی و دست انداز Using displacement and bump mapping

  • مواد اشعه ذهنی mental ray materials

11- استفاده از مواد و بافت ها 11. Applying Materials and Textures

  • اعمال چندین ماده در اشیاء چند ضلعی Applying multiple materials to polygonal objects

  • نقشه برداری UV اولیه برای اشیاء چند ضلعی Basic UV mapping for polygonal objects

  • استفاده از پیش بینی های استوانه ای بر روی چند ضلعی ها Using cylindrical projections on polygons

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • نقشه برداری اشیاء در ویرایشگر UV Mapping objects in the UV Editor

  • پیش بینی بافت در سطوح NURBS Projecting textures on NURBS surfaces

  • نقاشی سه بعدی 3D painting

12. ارائه در مایا 12. Rendering in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهید Render Settings menu

  • انواع چراغ ها و انواع روشنایی در مایا Lights and lighting types in Maya

  • ایجاد سایه ها Creating shadows

  • استفاده از افتادگی برای روشنایی واقعی Using falloff for realistic lighting

  • درک اصول دوربین Understanding the basics of cameras

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با استفاده از تاری حرکت Using Motion Blur

  • بازتاب و انکسارهای Raytracing Raytracing reflections and refractions

  • استفاده از روشنایی غیرمستقیم برای سایه های نرم تر Using indirect lighting for softer shadows

  • ایجاد نورپردازی مبتنی بر تصویر Creating image-based lighting

  • رندر دسته ای Batch rendering

13. انیمیشن در مایا 13. Animating in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • متحرک کردن اشیاء با استفاده از Set Key Animating objects using Set Key

  • تغییر کلیدها در ویرایشگر نمودار Modifying keys in the Graph Editor

  • کلیدهای تغییر یافته در صفحه Dope Modifying keys in the Dope Sheet

  • ایجاد کلیدهای خرابی Creating breakdown keys

  • انیمیشن Ghosting Ghosting animation

  • با استفاده از ابزار Grease Pencil Using the Grease Pencil tool

  • متحرک اشیاء در امتداد مسیرهای اسپاین Animating objects along spline paths

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • ایجاد چرخه انیمیشن Creating animation cycles

  • اضافه کردن صدا به انیمیشن ها Adding sound to animations

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا 2016
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
7h 39m
106
Linkedin (لینکدین) lynda-small
01 تیر 1394 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
656,359
- از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.