آموزش مایا 2018

Maya 2018 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: بیاموزید که مدلها و انیمیشن های سه بعدی با کیفیت بالا در مایا 2018 ایجاد کنید. این دوره مهارت های اصلی مایا - مدل سازی ، بافت ، رندر و انیمیشن - را در یک گردش کار مبتنی بر پروژه در دنیای واقعی پوشش می دهد. تکنیک هایی که در اینجا یاد خواهید گرفت به همان اندازه به فیلم ، موشن گرافیک ، طراحی بازی و انیمیشن ترجمه می شود.

ابتدا اصول رابط کاربری مایا را جستجو کنید ، از جمله انتخاب و دستکاری اشیا ، سازماندهی صحنه ها و شخصی سازی رابط. بعد ، در مورد مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و کار با سطوح NURBS بیاموزید. هنگامی که مدل سازی را درک کردید ، نحوه ایجاد و استفاده از مواد را بیفزایید - با اضافه کردن رنگ ، بافت و بازتاب به خلاقیت های خود. سپس دوربین ها ، نورپردازی و جلوه ها را در فرآیند ارائه ادغام کرده و از ارنولد جدید برای رندر مایا استفاده کنید. آخرین و نه کمترین ، مربی جورج مائستری نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • پیکربندی نماها و فضاهای کاری
  • انتخاب و دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها در صحنه ها
  • ایجاد مدلهای چند ضلعی
  • مدل سازی و تصفیه مش های چند ضلعی
  • کار با سطوح زیربخش
  • مجسمه سازی یک منظره اساسی
  • مدل سازی NURBs
  • ایجاد و استفاده از مواد و بافت ها
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • ارائه در آرنولد
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • نحوه استفاده از پرونده های تمرینی How to use the exercise files

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • با پرونده ها و پروژه های مایا کار کنید Work with files and Maya projects

  • پیمایش در مایا Navigating in Maya

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • با استفاده از جعبه گرم و منوهای مارک Using the hotbox and marking menus

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

  • استفاده از فضاهای کاری مایا Using Maya workspaces

2. اشیاء را انتخاب و دستکاری کنید 2. Select and Manipulate Objects

  • اشیاء را انتخاب کنید Select objects

  • از ابزار Move استفاده کنید Use the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotate and scale

  • محورهای محرمانه را دستکاری کنید Manipulate pivots

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • با ویرایشگر Attribute کار کنید Work with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و یخ زدن تحولات Reset and freeze transformations

  • ضربه محکم و ناگهانی اشیاء Snap objects

  • کپی اشیاء Duplicate objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organize Maya Scenes

  • با Outliner کار کنید Work with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Create hierarchies

  • اشیاء گروه Group objects

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نمایش اشیاء Hide and show objects

  • ایجاد لایه ها Create layers

  • با ماسک انتخاب کار کنید Work with selection masks

4. ایجاد مدل های چند ضلعی 4. Create Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و چند ضلعی ها Differences between NURBS and polygons

  • اشیاء چند ضلعی ایجاد کنید Create polygonal objects

  • اجزای چند ضلعی را انتخاب کنید Select polygonal components

  • با استفاده از انتخاب نرم و تقارن Using Soft Selection and Symmetry

  • ترکیب و جدا کنید Combine and separate

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • استفاده از ابزار برس برای مجسمه سازی Using brush tools to sculpt meshes

5. مدل مش چند ضلعی 5. Model Polygonal Meshes

  • مرجع را تنظیم کنید Set up reference

  • مدل در برابر مرجع Model against reference

  • با حلقه های لبه کار کنید Work with edge loops

  • از ابزار Extrude استفاده کنید Use the Extrude tool

  • اجزای آینه و ادغام Mirror and merge components

  • از ابزار Bevel استفاده کنید Use the Bevel tool

  • در طول مسیر اکسترود کنید Extrude along a path

  • از ابزار Polygon Bridge استفاده کنید Use the Polygon Bridge tool

  • درک چهار قرعه کشی Understanding Quad Draw

6. شبکه های چند ضلعی را اصلاح کنید 6. Refine Polygonal Meshes

  • از ابزار مدل سازی استفاده کنید Use the Modeling Toolkit

  • مدل های صاف و جزئیات را مدیریت کنید Smooth models and manage detail

  • با سطوح زیربخش کار کنید Work with subdivision surfaces

  • در سطوح صاف چین و چروک ایجاد کنید Create creases in smooth surfaces

  • برای صاف کردن هندسه از Edge Flow استفاده کنید Use Edge Flow to smooth geometry

  • تاریخچه شی را مدیریت کنید Manage object history

7. تکنیک های مدل سازی NURBS 7. NURBS Modeling Techniques

  • درک مؤلفه های NURBS Understanding NURBS components

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • از ابزارهای منحنی NURBS استفاده کنید Use the NURBS curve tools

  • با Revolve سطوح شعاعی ایجاد کنید Create radial surfaces with Revolve

  • از ابزار NURBS Loft استفاده کنید Use the NURBS Loft tool

  • منحنی ها و سطوح باز و بسته Open and close curves and surfaces

  • با عمل NURBS Planar اشکال ایجاد کنید Create shapes with the NURBS Planar action

  • از ابزار NURBS Extrude استفاده کنید Use the NURBS Extrude tool

8. اصلاح مدلهای NURBS 8. Refine NURBS Models

  • برای اصلاح سطح NURBS از ایزوپارم استفاده کنید Use isoparms to refine NURBS surfaces

  • منحنی های NURBS را از روی سطوح استخراج کنید Extract NURBS curves from surfaces

  • منحنی هایی را روی یک سطح ایجاد کنید Create curves on a surface

  • منحنی پروژه روی سطوح Project curves on surfaces

  • سطوح NURBS را مرتب کنید Trim NURBS surfaces

  • NURBS را به چند ضلعی تبدیل کنید Convert NURBS to polygons

9. ایجاد مواد 9. Create Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya renderering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • با مواد آرنولد کار کنید Work with Arnold materials

  • کدورت و شکست در آرنولد Opacity and refraction in Arnold

  • نقشه ها را ایجاد و اعمال کنید Create and apply maps

  • از bitmaps بعنوان بافت استفاده کنید Use bitmaps as texture

  • با پنجره Hypershade کار کنید Work with the Hypershade window

  • در Hypershade مواد ایجاد کنید Create materials in Hypershade

10. از مواد و بافت ها استفاده کنید 10. Apply Materials and Textures

  • چندین ماده را روی اشیاء اعمال کنید Apply multiple materials to objects

  • UV اشیاء چند ضلعی نقشه UV map polygonal objects

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • بافت پروژه در سطوح NURBS Project textures on NURBS surfaces

  • نقاشی سه بعدی 3D painting

  • UV نقشه برداری اشیاء پیچیده UV mapping complex objects

  • مقیاس UV را حفظ کنید Maintain UV scale

11. ارائه در مایا 11. Render in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهید Render Settings menu

  • از Render View استفاده کنید Use Render View

  • چراغ های مایا و انواع روشنایی Maya lights and lighting types

  • درک دوربین Understanding cameras

  • از ویرایشگر نور استفاده کنید Use the Light Editor

  • انیمیشن دسته ای ارائه می دهد Batch render animation

  • درک راه اندازی Render Understanding Render Setup

  • از موارد اضافی در Render Setup استفاده کنید Use overrides in Render Setup

12. ارائه در آرنولد 12. Render in Arnold

  • تنظیمات ارائه آرنولد Arnold render settings

  • نمایش آرنولد رندر Arnold Render View

  • استفاده از چراغ های مایا در آرنولد Using Maya lights in Arnold

  • از چراغ های منطقه آرنولد استفاده کنید Use Arnold area lights

  • از اشیاء به عنوان چراغ استفاده کنید Use objects as lights

  • نورپردازی و آسمانهای مبتنی بر تصویر Image-based lighting and skydomes

  • عمق میدان را در آرنولد اضافه کنید Add depth of field in Arnold

  • تاری در حرکت در آرنولد ایجاد کنید Create motion blur in Arnold

  • ارائه انیمیشن در آرنولد Render animation in Arnold

13. تحسین در مایا 13. Animate in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • با استفاده از Set Key اشیاء را تحریک کنید Animate objects using Set Key

  • کلیدها را در ویرایشگر نمودار تغییر دهید Modify keys in the Graph Editor

  • کلیدها را در Dope Sheet تغییر دهید Modify keys in the Dope Sheet

  • کلیدهای خرابی ایجاد کنید Create breakdown keys

  • اشیاء را در طول مسیرهای خمیده زنده کنید Animate objects along spline paths

  • تجسم انیمیشن Visualize animation

  • از ابزار Grease Pencil استفاده کنید Use the Grease Pencil tool

  • چرخه های انیمیشن ایجاد کنید Create animation cycles

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • با ویرایشگر زمان کار کنید Work with the Time Editor

  • کلیپ های انیمیشن ایجاد کنید Create animations clips

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا 2018
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
8h 10m
107
Linkedin (لینکدین) lynda-small
24 آبان 1396 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
820,176
- از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.