آموزش اتوکد 2016
8h 46m
118
Linkedin
15 اردیبهشت 1394
744,681
- از 5
دارد (اگر در سایت مرجع باشد، قرارداده می‌شود.)
دارد
دارد
Scott Onstott

https://donyad.com/d/b5bc

آموزش اتوکد 2016

AutoCAD 2016 Essential Training

سرفصل ها و درس ها | نظرات

توضیحات دوره: اسکات اونستوت 24 سال است که از اتوکد استفاده می کند و شاهد تکامل آن در محبوب ترین استاندارد صنعت با کاربرد رایانه و برنامه طراحی است. این دوره معرفی دقیق شما به نسخه 2016 اتوکد است. اسکات با اصول رابط کاربری شروع می شود و شما را گام به گام به سمت یادگیری نحوه ترسیم نوع نقاشی های دقیق و اندازه گیری شده دو بعدی که اساس ارتباط طراحی را در سراسر جهان تشکیل می دهد ، هدایت می کند. در این راه ، شما می آموزید که چگونه هندسه ، لایه ها ، بلوک ها ، ویژگی ها ، ابعاد ، طرح ها و نحوه به اشتراک گذاشتن نقاشی های خود را با دیگران ایجاد و اصلاح کنید.

توجه: این دوره به روزرسانی آموزش 2015 ما است ، از جمله فیلم های جدید در مورد کار با ضربه محکم و ناگهانی اشیا ، نوشتن اشیا multi چند خطی ، ساخت اشیا dimension بعدی و موارد دیگر.

موضوعات شامل:
  • تغییر مکان های کاری
  • تبدیل نقاشی ها به واحدهای جدید
  • رسم خطوط ، دایره ها ، خطوط شکاف ، چند ضلعی ها و موارد دیگر
  • جابجایی ، کپی ، چرخش و مقیاس گذاری اشیا
  • آینه کاری ، بلند کردن ، پیرایش و اتصال اشیا
  • رسم دقیق با مختصات و برداشتن جزئیات
  • ایجاد شیب
  • ساخت اشیا بعدی
  • مدیریت خصوصیات شی و لایه
  • استفاده مجدد از مطالب
  • تهیه منابع خارجی (از جمله xrefs)
  • افزودن حاشیه نویسی
  • بسته بندی و انتشار داده های CAD


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. بررسی رابط کاربری 1. Exploring the User Interface

  • بررسی رابط کاربری Exploring the user interface

  • با استفاده از روبان Using the ribbon

  • تغییر فضاهای کاری Changing workspaces

  • رابط کاربری شخصی سازی Customizing the user interface

  • ویرایش نام های مستعار فرمان Editing command aliases

  • دسترسی به راهنما Accessing help

2. مدیریت پرونده ها و گزینه ها 2. Managing Files and Options

  • باز کردن پرونده های ذخیره و بسته شدن Opening saving and closing files

  • انتخاب واحدهای طراحی Selecting drawing units

  • تبدیل نقشه ها به واحدهای جدید Converting drawings to new units

  • برنامه ویرایش و گزینه های طراحی Editing program and drawing options

  • استفاده و ایجاد الگوها Using and creating templates

3. مرور نقشه ها 3. Navigating Drawings

  • با استفاده از دستورات و تغییر جهت یک نقاشی Using commands and panning a drawing

  • با استفاده از دستور زوم برای پیمایش Using the Zoom command to navigate

  • درک مدل و فضاهای کاغذی Understanding model and paper spaces

  • ذخیره و بازیابی نماها Saving and restoring views

4. رسم اشیا 4. Drawing Objects

  • خطوط Lines

  • حلقه ها Circles

  • قوس Arcs

  • بیضی ها Ellipses

  • اسپلینز Splines

  • خطوط شهری Polylines

  • مستطیل و چند ضلعی Rectangles and polygons

  • امتیاز و دونات Points and donuts

5. اصلاح اشیا 5. Modifying Objects

  • انتخاب اشیا Selecting objects

  • جابجایی و کپی کردن Moving and copying

  • چرخش و مقیاس گذاری Rotating and scaling

  • مرتب کردن اشیا Arraying objects

  • جبران و آینه کاری Offsetting and mirroring

  • کشش و طولانی شدن Stretching and lengthening

  • اصلاح و گسترش Trimming and extending

  • شکستن و پیوستن Breaking and joining

  • ویرایش با دسته ها Editing with grips

  • ایجاد مرزها و پاکسازی Creating boundaries and cleaning up

  • انجام عملیات بولی در مناطق Performing Boolean operations on regions

  • با استفاده از دستورهای پخ و فیله فیله Using the fillet chamfer and blend commands

  • تقسیم و اندازه گیری Dividing and measuring

  • ویرایش خطوط خطوط شهری و خطوط شکاف Editing polylines and splines

6. رسم دقیق 6. Drawing Accurately

  • استفاده از Grid و Snap Using Grid and Snap

  • ساخت نقشه های ایزومتریک Making isometric drawings

  • درک سیستم های مختصات Understanding coordinate systems

  • استفاده از ردیابی قطبی Using polar tracking

  • فعال کردن نمایشگر سر به بالا Enabling the heads-up display

  • کار با ضربه محکم و ناگهانی شی Working with object snaps

  • یافتن مرکز هندسی Finding the Geometric center

  • با استفاده از دستور From Using the From command

  • به کارگیری ردیابی ضربه محکم و ناگهانی Employing object-snap tracking

  • ایجاد سیستم مختصات از خود شما Creating coordinate systems of your own

7. طراحی نقشه ها را تمرین کنید 7. Practice Drawing Projects

  • پروژه مهندسی: ترسیم قسمت Engineering project: Part drawing

  • پروژه معماری: ضمیمه طرح Architectural project: Attaching a sketch

  • پروژه معماری: طراحی دیوارها Architectural project: Drawing walls

  • پروژه معماری: دهانه های برش Architectural project: Cutting openings

  • پروژه معماری: طراحی درها Architectural project: Drawing doors

  • پروژه معماری: افزودن جزئیات Architectural project: Adding details

8. هچ کردن و ایجاد گرادیان ها 8. Hatching and Creating Gradients

  • با استفاده از دستور Hatch Using the Hatch command

  • ایجاد الگوهای دریچه با انتخاب اشیا Creating hatch patterns by selecting objects

  • ایجاد شیب Creating gradients

  • ویرایش مرزهای دریچه Editing hatch boundaries

9. نوشتن 9. Writing

  • ایجاد سبک های متن Creating text styles

  • نوشتن متن تک خطی Writing single-line text

  • ایجاد یک قاب متن Creating a text frame

  • نوشتن متن چند خطی Writing multiline text

  • تراز کردن اشیا text متنی Aligning text objects

10. ابعاد 10. Dimensioning

  • اندازه گیری مسافت و مساحت Measuring distances and areas

  • ساخت اشیا dimension بعدی Making dimension objects

  • ویرایش ابعاد موجود Editing existing dimensions

  • ویرایش سبک ابعاد Editing a dimension style

  • ایجاد زیر سبک ها Creating dimension substyles

  • ایجاد ابعاد اضافی Making dimension overrides

  • ایجاد چند لیدر Creating multileaders

11. مدیریت خصوصیات شی و لایه 11. Managing Object and Layer Properties

  • مخفی کردن و جداسازی اشیا Hiding and isolating objects

  • در حال ویرایش خصوصیات شی Editing object properties

  • تغییر مقیاس نوع خط Changing linetype scale

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • با استفاده از منوی کشویی لایه Using the Layer dropdown menu

  • دسترسی به ابزارهای لایه تخصصی Accessing specialized layer tools

  • ذخیره و بازیابی حالت های لایه Saving and restoring layer states

  • تغییر ترتیب نمایش شی Altering object display order

12. استفاده مجدد از مطالب 12. Reusing Content

  • کار با گروه ها Working with groups

  • ایجاد و درج بلوک Creating and inserting blocks

  • استفاده از خصوصیات شی ByLayer و ByBlock Using ByLayer and ByBlock object properties

  • دوباره تعریف بلوک ها Redefining blocks

  • انفجار اشیا با استفاده از انفجار و Xplode Exploding objects with Explode and Xplode

  • طراحی یک بلوک پویا Designing a dynamic block

  • دسترسی به محتوای بلوک خارجی Accessing external block content

  • تعریف مجدد بلوک های محلی با بلوک های جهانی Redefining local blocks with global blocks

13. تعریف ویژگی ها و پیکربندی جداول 13. Defining Attributes and Configuring Tables

  • طراحی نمادی با متغیرهایی متن Designing a symbol with text placeholders

  • طراحی تعاریف ویژگی Designing attribute definitions

  • تعریف یک بلوک با صفات Defining a block with attributes

  • ایجاد جدول Creating a table

  • سبک کردن متن عنوان جدول Styling a table's title text

  • افزودن فیلدها به جداول Adding fields to tables

14. ایجاد مراجع خارجی 14. Making External References

  • صادر کردن اشیا به یک پرونده Exporting objects to a file

  • پیوند و همپوشانی xref ها Attaching and overlaying xrefs

  • تغییر xrefs Altering xrefs

  • بریدن xrefs Clipping xrefs

  • ویرایش xref در محل Editing xrefs in place

  • حذف xrefs Removing xrefs

15. کار با طرح بندی و حاشیه نویسی 15. Working with Layouts and Annotation

  • ایجاد یک طرح بندی Creating a layout

  • پیکربندی یک نمای دید Configuring a viewport

  • قفل کردن نماهای دیدنی Locking viewports

  • یخ زدن لایه های نمای نمایش Freezing viewport layers

  • رسم بلوک عنوان Drawing a title block

  • ایجاد سبک های متن حاشیه نویسی Creating annotative text styles

  • ایجاد سبک ها و اشیا dimension بعد حاشیه ای Creating annotative dimension styles and objects

  • ترسیم و ویرایش ابرهای تجدیدنظر Drawing and editing revision clouds

16. ایجاد خروجی 16. Creating Output

  • طرح از یک طرح و از فضای مدل Plotting from a layout and from model space

  • بسته بندی داده های خود با eTransmit Packaging your data with eTransmit

  • خروجی فایل های DWFx برای اشتراک گذاری آنلاین Outputting DWFx files for sharing online

  • انتشار چندین برگ Publishing multiple sheets

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

Scott Onstott

مربی متخصص در نرم افزارهای CAD ، BIM ، 3D و زمان واقعی Scott Onstott یک مربی متخصص در نرم افزارهای CAD ، BIM ، 3D و در زمان واقعی است که در صنعت AEC استفاده می شود. اسکات یک مشاور ، مدرس ، نویسنده و تهیه کننده مستقل فیلم است که در مورد نرم افزارهای تجسم معماری و طراحی تدریس و نوشتن کرده است از سال 1999. او آموزش های آنلاین و بین المللی را در محل ارائه می دهد. او نویسنده بیش از دوازده کتاب فنی است ، بیش از هزار دانش آموز را به صورت حضوری تدریس کرده و در مکان های مختلف عمومی در اتوکد ، 3ds Max ، SketchUp و فتوشاپ صحبت کرده است. اسکات با خانواده اش در بریتیش کلمبیا زندگی می کند. به وب سایت های وی در http://grok.academy و http://www.scottonstott.com مراجعه کنید.