آموزش SketchUp: رندر با V-Ray 3
4h 56m
89
Lynda & Linkedin
19 شهریور 1397
115,999
دارد (اگر در سایت مرجع باشد، قرارداده می شود.)
دارد
دارد (در صورت درخواست)
Brian Bradley

https://donyad.com/d/e546

آموزش SketchUp: رندر با V-Ray 3

SketchUp: Rendering with V-Ray 3

سرفصل ها و درس ها | نظرات

توضیحات دوره: V-Ray 3 برای SketchUp از فناوری رندر تعاملی برخوردار است که به کاربران امکان می دهد نتایج را بلافاصله پس از تغییر مدل مشاهده کنند. در این دوره ، برایان بردلی هم توانایی شما را در استفاده از ابزارها و ویژگی های موجود در راه حل قدرتمند ارائه V-Ray برای SketchUp معرفی می کند و هم به شما کمک می کند. بعد از اینکه او شما را با رابط V-Ray آشنا کرد ، برایان نشان می دهد که چگونه با استفاده از ابزارهای متنوع نورپردازی برنامه ، به صحنه های خود نور اضافه کنید. وی نحوه کار با انواع مختلف نور را برای افزودن نور مصنوعی و نور طبیعی روز نشان می دهد. علاوه بر این ، وی دوربین V-Ray ، مواد ، انواع نقشه ، عناصر رندر ، ابزار FX و موارد دیگر را پوشش می دهد.

موضوعات شامل:
  • مدیریت گاما در V-Ray 3 برای SketchUp
  • کار با ارائه تعاملی
  • انواع نور V-Ray
  • کار با نقشه برداری تابش
  • ارائه انیمیشن
  • کار با دوربین V-Ray
  • استفاده از UI مواد
  • ابزارهای V-Ray FX
  • ارائه سه بعدی استریوسکوپی
  • استفاده از اشیا-V-Ray


سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • نسخه های نرم افزار مورد استفاده در این دوره Software versions used in this course

  • آنچه باید قبل از تماشا بدانید What you should know before watching

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • تنظیم تنظیمات برگزیده SketchUp Setting SketchUp preferences

  • یک کلمه در مورد HDRIs A word about HDRIs

  • کنترل گاما در V-Ray 3 برای SketchUp Gamma handling in V-Ray 3 for SketchUp

ویژگی های بروزرسانی V-Ray 3.6 V-Ray 3.6 Update Features

  • معرفی 3.60.03 ویژگی های جدید Introduction to 3.60.03 new features

  • نسخه های نرم افزاری مورد استفاده و اطلاعات مهم Software versions used and important information

  • ارائه گزارش Viewport rendering

  • رندر ترکیبی Hybrid rendering

  • ابزارهای ماوراء بنفش UV tools

  • انتخابگر رنگ V-ray V-Ray Color Picker

  • واردات صحنه V-ray (.vrscene) V-Ray Scene (.vrscene) import

  • مه محیط زیست Environment Fog

  • نمایشگر مش V-ray V-Ray Mesh Viewer

  • ویرایشگر مسیر فایل File Path Editor

  • منکر بهبود یافته Improved denoiser

  • Multimatte ، قسمت 1 Multimatte, part 1

  • Multimatte ، قسمت 2 Multimatte, part 2

1. آشنایی با V-ray 1. Introduction to V-Ray

  • یافتن ابزارهای V-Ray در UI SketchUp Finding V-Ray tools in the SketchUp UI

  • V-Ray for نوار ابزار SketchUp The V-Ray for SketchUp toolbar

  • نوار ابزار Lights and Objects The Lights and Objects toolbars

  • بررسی اجمالی بافر قاب V-Ray V-Ray frame buffer overview

  • تاریخچه بافر فریم V-Ray را کنترل می کند V-Ray frame buffer history controls

  • V-ray گزینه های خروجی را ارائه می دهد V-Ray render output options

  • کار با رندر تعاملی Working with interactive rendering

2. نورپردازی محل بالا 2. Lighting the Place Up

  • انواع نور V-ray: نور خورشید V-Ray light types: Sunlight

  • انواع نور V-ray: مستطیل V-Ray light types: Rectangle

  • انواع نور V-ray: کره V-Ray light types: Sphere

  • انواع نور V-ray: Spot V-Ray light types: Spot

  • انواع نور V-ray: IES V-Ray light types: IES

  • انواع نور V-ray: Omni V-Ray light types: Omni

  • انواع نور V-ray: گنبد V-Ray light types: Dome

  • انواع نور V-ray: مش V-Ray light types: Mesh

  • انواع نور V-ray: چراغ قوه GI V-Ray light types: GI skylight

3. تندرست نور در اطراف 3. Bouncing Light Around

  • کار با نقشه برداری تابش ، قسمت 1 Working with irradiance mapping, part 1

  • کار با نقشه برداری تابش ، قسمت 2 Working with irradiance mapping, part 2

  • ایجاد یک راه حل کش آسان Creating a light cache solution

  • با استفاده از موتور نیروی بی رحم Using the brute force engine

  • ارائه انیمیشن Rendering animations

4- کار با دوربین V-Ray 4. Working with the V-Ray Camera

  • نمای کلی از گزینه های دوربین فیزیکی Overview of the physical camera options

  • آغازگر مقادیر نوردهی (EVs) A primer on exposure values (EVs)

  • یک نگاه دقیق تر به کنترل های قرار گرفتن در معرض A closer look at the exposure controls

  • رسیدگی به تصحیح دیدگاه Handling perspective correction

  • تنظیم یک اثر عمق میدان Setting up a depth-of-field effect

  • کار با کنترل تراز سفیدی Working with the white balance controls

5- دنیای مادی است 5. It's a Material World

  • با استفاده از UI Material Using the Materials UI

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 1 Introduction to V-Ray materials, part 1

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 2 Introduction to V-Ray materials, part 2

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 3 Introduction to V-Ray materials, part 3

  • ایجاد سطوح پراکنده Creating diffuse surfaces

  • بازتاب بازتاب Adding reflectivity

  • ایجاد شیشه Creating glass

  • ساخت شیشه های رنگی و یخ زده Making colored and frosted glass

  • ایجاد یک اثر شفاف Creating a translucency effect

  • درک رنگ روی مواد SSS Understanding color on the SSS material

  • گرفتن اثر SSS Tweaking the SSS effect

  • نگاهی به مواد مو A look at the hair material

  • با استفاده از مواد رنگ اتومبیل Using the car paint material

  • مواد بسته بندی The wrapper material

  • کتابخانه مواد V-Ray The V-Ray material library

  • با استفاده از VRmats Using VRmats

6. انواع نقشه V-Ray 6. V-Ray Map Types

  • آشنایی با انتخاب نقشه V-ray Introduction to V-Ray map selection

  • انواع نقشه های V-ray: Bitmap V-Ray map types: Bitmap

  • انواع نقشه های V-ray: Triplanar V-Ray map types: Triplanar

  • انواع نقشه V-ray: کامپوزیت V-Ray map types: Composite

  • انواع نقشه V-ray: خاک V-Ray map types: Dirt

  • انواع نقشه V-ray: MultiSub Tex V-Ray map types: MultiSub Tex

7. گروه کنترل کیفیت 7. The Quality Control Department

  • نمونه گیری تصویر توضیح داده شده است Image sampling explained

  • نمونه مترقی The progressive sampler

  • نمونه سطل The bucket sampler

  • رویکرد ارجمند Vlado در نمونه گیری Vlado's preferred approach to sampling

8. کار با عناصر رندر 8. Working with Render Elements

  • عناصر ارائه دهنده توضیح داده شده است Render elements explained

  • تصمیمات مربوط به خط لوله Pipeline decisions

  • گردش کار و تنظیم عناصر ارائه دهنده Render elements workflow and setup

  • عناصر خروجی Outputting elements

  • عناصر تشکیل دهنده Compositing elements

  • ویژگی Denoiser The Denoiser feature

9. ابزارهای V-Ray FX 9. V-Ray FX Tools

  • اثر سوزاننده ایجاد می کند Generating a caustic effect

  • رندر سه بعدی استریوسکوپی Stereoscopic 3D rendering

  • VR آسان ساخته شده است VR made easy

  • استفاده از اشیاء V-ray: خز Using V-Ray objects: Fur

  • استفاده از اشیاء V-ray: Proxies Using V-Ray objects: Proxies

  • استفاده از اشیاء V-Ray: گیربکس V-Ray Using V-Ray objects: The V-Ray clipper

  • کار با جابجایی Working with displacement

  • صادرات صحنه V-Ray V-Ray scene export

  • اضافه کردن چشم انداز هوایی Adding aerial perspective

نتیجه Conclusion

  • بعد چی؟ What's next?

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

Brian Bradley

هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.

برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.

برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.