آموزش مایا: شبیه سازی های پویا با فیزیک گلوله

Maya: Dynamic Simulations with Bullet Physics

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: طراحان جلوه های بصری و هنرمندان بازی های ویدیویی اغلب نیاز به تحریک صحنه های پیچیده حاوی شبیه سازی های فیزیکی دارند. حل کننده دینامیک Bullet ، یک موتور فیزیکی منبع باز ، یک راه حل عالی است و جایگزین ابزارهای بدن سخت و بدنه نرم مایا می شود. سریع و کارآمد ، Bullet بسیار بهینه شده و در مجموعه ابزارهای موجود مایا ادغام شده است. در این دوره ، آرون اف راس نحوه تنظیم و هدایت شبیه سازی Bullet را برای برخورد ، شکستگی و جلوه های ساده پارچه ای نشان می دهد. بیاموزید که چگونه شبیه سازی با اشیا poly چند ضلعی ایجاد کنید. کار با اجسام سفت و سخت پویا و منفعل ؛ ادغام پویایی با فریم های کلیدی ، محدودیت ها و بدنه های نرم. و از مجموعه های سخت برای ایجاد شبیه سازی شکست استفاده کنید. آرون همچنین نشان می دهد که چگونه از داده های Alembic برای پخت سریع تر ، ذخیره سازی و واردات و صادرات استفاده کنید.
موضوعات شامل:
  • بارگیری افزونه های Bullet
  • ایجاد اجسام ساکن و پویا
  • تنظیم ویژگی های حل کننده
  • تلفیق فریم های کلیدی
  • ایجاد و تغییر قیود
  • ایجاد مجموعه های سخت
  • برگزاری اعضای مجموعه همراه با محدودیت چسب
  • ایجاد بدن نرم
  • پخت شبیه سازی بدن نرم
  • تورم بدن نرم با فشار

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • بارگیری افزونه های Bullet Loading the Bullet plugins

1. دینامیک بدنه گلوله سفت و سخت 1. Bullet Rigid Body Dynamics

  • تصویب یک کنوانسیون مقیاس Adopting a scale convention

  • محدوده پخش را تنظیم کنید Setting the playback range

  • کنترل سرعت پخش Controlling playback speed

  • ایجاد بدن استاتیک Creating a static body

  • ایجاد بدنهای پویا Creating dynamic bodies

  • تنظیم سرعت اولیه Setting initial velocity

  • تنظیم ویژگی های حل کننده Adjusting solver attributes

2. ادغام Keyframes با Dynamics 2. Integrating Keyframes with Dynamics

  • جاذبه Keyframing Keyframing gravity

  • keyframing با شبیه سازی Bake تبدیل می شود Keyframing transforms with Bake Simulation

  • تمیز کردن فریم های کلیدی Cleaning up keyframes

  • انیمیشن با کلمات کلیدی تبدیل می شود Animating transforms with keyframes

  • کلید نوع سفت و سخت بدن Keying the rigid body type

  • تنظیم گزاف گویی و اصطکاک Adjusting bounce and friction

3. محدودیت های بدن سفت و سخت 3. Bullet Rigid Body Constraints

  • ایجاد یک محدودیت سفت و سخت Creating a rigid constraint

  • تحدید محدودیت Transforming the constraint

  • تعریف اصطکاک ، بازگرداندن و انبوه Defining Friction, Restitution, and Mass

  • محدودیت محدودیت Setting constraint limits

  • تنظیم ویژگی های حد Setting limit properties

4. مجموعه های سفت و سخت Bullet 4. Bullet Rigid Sets

  • با استفاده از اثر خردکننده Using the shatter effect

  • ایجاد یک مجموعه سفت و سخت Creating a rigid set

  • اعضای مجموعه را با چسب نگه دارید Holding set members together with glue

  • با استفاده از فیلترهای برخورد Using collision filters

  • قابلیت مشاهده صفحه کلید Keyframing visibility

  • کندی حرکت با میرایی Slowing motion with damping

  • ذخیره با Alembic Caching with Alembic

5. دینامیک نرم بدن گلوله 5. Bullet Soft Body Dynamics

  • ایجاد بدن نرم Creating a soft body

  • محدود کردن با لنگرهای نرم بدن Constraining with soft body anchors

  • تنظیم خواص نرم بدن Adjusting soft body properties

  • باد اضافه می کند Adding wind

  • ذخیره انیمیشن بدن نرم با Alembic Caching soft body animation with Alembic

  • تورم بدن نرم با فشار Inflating a soft body with Pressure

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا: شبیه سازی های پویا با فیزیک گلوله
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
1h 35m
35
Linkedin (لینکدین) lynda-small
24 مهر 1393 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
37,888
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.