Tyāgarāja از Kakarla Tyagabrahmam در سال 1767 به خانواده Telugu VIAIDIKI Mulakanadu Brahmin متولد شد. یک مدرسه تفکر به رهبری موسیقی شناس B. M. Sundaram وجود دارد که این را رقابت می کند و Tiruvaiyaru را به عنوان محل تولدش پیشنهاد می دهد. او یک موسیقیدان مشهور و نام خانوادگی او "کاکارد" نشان می دهد که آنها در ابتدا مهاجران از روستای مشابه در Cumbum Taluk از منطقه Prakasam، آندرا پرادش بودند. خانواده اش متعلق به سنت Smarta و Bharadvaja Gotra بود. Tyagaraja سومین پسر پدر و مادرش بود و Panchanada Brahmam و Panchapakesha Brahmam برادران بزرگ او هستند. او پس از Tyagabrahmam/Tyagaraja به نام Tyagabrahmam/Tyagaraja نامیده شد، خدای اصلی معبد در Thiruvarur، محل تولد او. عموی مادران Tyagaraja Giriraja Kavi بود. Giriraja Kavi شاعر و موسیقیدان بود. Giriraja در روستای کاکارلا، Cumbum Taluk در منطقه Prakasam، آندرا پرادش متولد شد. اعتقاد بر این است که او متعلق به فرقه Mulakanadu است. پدربزرگ مادران Tyagaraja به Kalahastayya نامگذاری شد، اما اغلب به عنوان Veena Kalahastayya به عنوان یک بازیکن Veena اشاره کرد. Tyagaraja آموخته است تا در دوران کودکی خود را از Kalahastayya بازی کند. پس از مرگ Kalahastayya Tyagaraja Naradeeyam، یک کتاب مربوط به موسیقی یافت. قهرمان Tyagaraja Hero - Narada Celestial Sage Narada، مرجع این است که Krithi Vara Nārada Tyagaraja (Rāga vijayaśrī، ādi tāḷam) است. افسانه این را دارد که یک مأموریت به او یادآوری کرد که منترا از ناردا و تي زارادا، تفکر بر این ماندرا، چشم انداز ناردا را به دست آورد، و با کتاب Svarārnavam با استفاده از کتاب سزاررنام برکت داد. در طول روزهای آخر خود، Tyagaraja قول های Sannyasa را به دست آورد.
Tyagaraja در روز Pushya Bahula Panchami، 6 ژانویه 1847، در سن 79 سالگی درگذشت. آخرین آهنگسازی او قبل از مرگش Giripai Nelakonna (rāga Sahāna، Ādi taḷam) بود. او در سواحل رودخانه Kaveri در Thiruvaiyaru به خاک سپرده شد.تیاگاراجا آموزش موسیقی خود را در سنین پایین زیر نظر سونتی ونکاتا رامانایا، محقق موسیقی، پس از شنیدن آواز او و تحت تأثیر قرار گرفتن کودک اعجوبه آغاز کرد. Tyagaraja موسیقی را راهی برای تجربه عشق خدا می دانست. ساختههای او به جای تمرکز بر جنبههای فنی موسیقی کلاسیک، بر بیان تمرکز داشت. او همچنین در آهنگسازی استعداد نشان داد و در نوجوانی اولین آهنگ خود را به نام «نامو نامو راغوایا» در راگام دسیکا تودی ساخت و آن را روی دیوارهای خانه حک کرد. سروده های او عمدتاً ماهیتی عبادی (بهکتی) یا فلسفی دارند. ترانههای او معمولاً خود را یا در توسل به خدای پرستش خود (عمدتاً آواتار راما)، در تفکرات، در روایتها، یا دادن پیامی به مردم نشان میدهند. او همچنین کریتیس هایی را در ستایش کریشنا، شیوا، شاکتی، گانشا، موروگا، ساراسواتی و هانومان ساخته است.
سونتی ونکاتارامانایا پادشاه تانجاور را از نبوغ تیاگاراجا مطلع کرد. پادشاه دعوتنامه ای همراه با هدایای غنی فراوان فرستاد و از تیاگاراجا دعوت کرد تا در دربار سلطنتی شرکت کند. با این حال، تیاگاراجا تمایلی به شغل در دربار نداشت و دعوت را به طور کامل رد کرد. گفته می شود که او کریتی نیدی چالا سوخاما (به انگلیسی: "آیا ثروت خوشبختی می آورد؟") را به همین مناسبت سروده است. او بیشتر وقت خود را در Tiruvaiyaru گذراند، اگرچه سوابق سفرهای زیارتی او به Tirumala و Kanchipuram وجود دارد. زمانی که او در کانچیپورام بود، اوپانیشاد براهمایوگین را در برهمندال موت در کانچیپورام ملاقات کرد.
مفاهیم تامبورا به سبک کارناتیک تانجاور
Śruti
Svara
راگا
tāḷa
Mēḷakarta
Asaṃpūrṇa Mēḷakarta
ترکیب ها
گیتا
Svarajati
وارنا
Kr̥ti
کیرتانا
Rāgaṃ Tānaṃ Pallavi
تیلانا
تیاگاراجا، که در ارادت خود به راما غوطه ور بود و شیوه زندگی اسپارتانه را رهبری می کرد، هیچ گامی برای تدوین سیستماتیک خروجی عظیم موسیقی خود برنداشت. Rangaramanuja Iyengar، محقق برجسته موسیقی Carnatic، در اثر خود Kriti Manimalai، وضعیت حاکم بر زمان مرگ Tyagaraja را شرح داده است. گفته میشود که بخش عمدهای از آثار بینظیر موسیقایی او بر اثر بلایای طبیعی و انسانساز از بین رفت. معمولاً تیاگاراجا آهنگ های خود را در حالت نشسته در برابر مظاهر الوهیت لرد راما می خواند و شاگردانش جزئیات آهنگ های او را روی برگ های نخل یادداشت می کردند. پس از مرگ او، اینها در دست شاگردانش بود، سپس خانواده هایی که از نسل شاگردان بودند. یک نسخه قطعی از آهنگ های Tyagaraja وجود نداشت.
حدود 700 آهنگ از 24000 آهنگ گفته شده توسط او باقی مانده است. با این حال، محققان در مورد اعدادی مانند این تردید دارند، زیرا هیچ مدرک بیوگرافی برای حمایت از چنین ادعاهایی وجود ندارد. علاوه بر نزدیک به 700 تصنیف (کریتیس)، تیاگاراجا دو نمایشنامه موزیکال را به زبان تلوگو ساخت، Prahalada Bhakti Vijayam و Nauka Charitam. پراهلادا باکتی ویجایام در پنج پرده با 45 کریتیس در 28 راگا و 138 بیت، در مترهای مختلف به زبان تلوگو. ناوکا چاریتام یک نمایش کوتاه تر در یک پرده با 21 کریتیس در 13 راگا و 43 بیت است. دومی محبوب ترین اپرای Tyagaraja است و ساخته تخیل خود آهنگساز است و هیچ پایه ای در Bhagavata Purana ندارد. تیاگاراجا همچنین تعدادی قطعه عبادی ساده و مناسب برای آواز کرال سروده است.
Tyagaraja Aradhana، جشنواره موسیقی یادبود هر سال در Thiruvaiyaru در منطقه Thanjavur تامیلنادو، در طول ماههای ژانویه تا فوریه به افتخار Tyagaraja برگزار میشود. این یک جشنواره موسیقی یک هفته ای است که در آن نوازندگان مختلف کارناتیک از سراسر جهان در محل استراحت او گرد هم می آیند. در Pushya Bahula Panchami، هزاران نفر از مردم و صدها نوازنده کارناتیک، پنج پانچاراتنا کریتیس را با همراهی بانک بزرگی از همنوازان با وینا، ویولن، فلوت، ناداسوارام، مریدانگام و غاتام می خوانند.
نظری ارسال نشده است.
نوازنده حرفه ای کارناکت | FluteKRISHNA MOHAN BHAGAVATULA یکی از هنرمندان برجسته در زمینه موسیقی کلاسیک هند است. وی از 19 سالگی به اجرای برنامه پرداخته و به خانواده ای از متخصصان موسیقی تعلق دارد. او از سنین بسیار لطیف در معرض هنرهای کلاسیک قرار گرفت. اولین کنسرت او با پدربزرگش لات بود. باگاواتولا راما کوتایا شستری ، که یکی از نمایندگان هاریکاتا بود ، در روح هنرهای کلاسیک هند جنوبی در ویزیاناگامار ، آندرا پرادش بود. از آن زمان ، دیگر به گذشته نگاه نشده است. وی سفرهای گسترده ای به هند و خارج از کشور داشته و مورد تشویق صاحب نظران و منتقدان قرار گرفته است. او جوایز و افتخارات بسیاری را از سازمان های برجسته مانند انجمن فرهنگی جنوب هند ، گروه فرهنگ ، دولت دریافت کرده است. از آندرا پرادش. ، SPICMACAY ، سانگیت سامارو ، و غیره آموزش موسیقی: از سن 6 سالگی بسیار لطیف ، او یادگیری ساز کلاسیک هند جنوبی "" را با راهنمایی لات شروع کرد. و Jayakumara Chary garu به مدت 6 سال. بعداً او استعدادی شگفت انگیز در هنر موسیقی آوازی کلاسیک نشان داد. به عنوان پدرش ، او در یک فضای موسیقی بزرگ شد و یک آموزش ابتدایی را تا وارنا زیر نظر پدرش گذراند. سپس او در سن 14 سالگی به فلوت کلاسیک Carnatic جذب شد و غیرت داشت که همان را با علاقه کامل یاد بگیرد. او همه راغاها را از آن زمان به بعد از ساز استفاده می کرد. او با سپاس از راهنمایی های برجسته و
یودمی یکی از بزرگترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین است که به میلیونها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دورههای متنوع و کاربردی را فراهم میکند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینههای مختلف از فناوری اطلاعات و برنامهنویسی گرفته تا زبانهای خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از یودمی، کاربران میتوانند به صورت انعطافپذیر و بهینه، مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.
یکی از ویژگیهای برجسته یودمی، کیفیت بالای دورهها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد میدهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و میتوانند به بهترین شکل ممکن از آموزشها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرمهای آموزشی آنلاین، به افراد امکان میدهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارتهای مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.