آموزش مایا 2015

Maya 2015 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: آیا نیاز به ایجاد بنیادی قوی در مایا دارید؟ از اینجا شروع کنید این دوره آموزش ضروری جدیدترین ویژگی های Maya 2015 را در بر می گیرد ، در حالی که به شما در زمینه اصول مدل سازی 3D ، بافت ، انیمیشن و ارائه می پردازد. آیا نیاز به یک مرور سریع دارید؟ فصل اول این دوره را بررسی کنید که شامل رابط کاربری و ابزارهای اساسی دستکاری اشیا است. نویسنده George Maestri سپس شما را در مدل سازی چند ضلعی ، ویرایش و تصفیه مش ها و مدل سازی NURBS - برای مجسمه سازی منحنی ها و سطوح آلی در مایا عمیق تر می کند. پس از آن ، یاد بگیرید که چگونه مواد ایجاد کنید و به سطح مدل های خود رنگ ، بافت ، بازتاب و موارد دیگر بدهید. در مرحله بعدی ، در روند رندر نهایی تصاویر واقع گرایانه (با نور و جلوه های عمق میدان) ایجاد کنید و در آخر با استفاده از ابزار انیمیشن مایا ، حرکت و زندگی را به شخصیت های خود بیفزایید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • کار با سطوح زیربخش
  • اکسترود کردن مش
  • هموار سازی هندسه
  • بالابری و اکسترودر با ابزار منحنی NURBS
  • تبدیل NURBS به چند ضلعی
  • ایجاد و استفاده از نقشه های بافت
  • اعمال نقشه برداری ماورا بنفش
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • ایجاد تأثیرات واقع بینانه مانند عمق میدان
  • ارائه دسته ای
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار در مایا 2015 1. Getting Started in Maya 2015

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • کار با پرونده ها و پروژه های مایا Working with files and Maya projects

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

  • جهت یابی Navigation

  • با استفاده از جعبه گرم و منوهای مارک Using the hotbox and marking menus

  • انتخاب اشیاء Selecting objects

  • با استفاده از ابزار Move Using the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotating and scaling

  • محورهای دستکاری Manipulating pivots

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • همکاری با ویرایشگر Attribute Working with the Attribute Editor

  • با استفاده از ابزار Grease Pencil Using the Grease Pencil tool

2. سازماندهی صحنه های مایا 2. Organizing Maya Scenes

  • کار با Outliner Working with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Creating hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • استفاده از گروه ها به عنوان محوری Using groups as pivots

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نشان دادن اشیاء Hiding and showing objects

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • کار با ماسک انتخاب Working with selection masks

3. ایجاد مدلهای چند ضلعی 3. Creating Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و polys Differences between NURBS and polys

  • ایجاد اشیاء چند ضلعی Creating polygonal objects

  • انتخاب اجزای چند ضلعی Selecting polygonal components

  • با استفاده از انتخاب نرم و بازتاب Using Soft Select and reflection

  • با استفاده از ابزار Sculpt Using the Sculpt tool

  • دستورات ترکیبی و جداگانه The Combine and Separate commands

  • ابزارهای بولی Boolean tools

  • کار با سطوح فرعی Working with subdivision surfaces

4. ویرایش مش 4. Editing Meshes

  • با استفاده از جعبه ابزار مدل سازی Using the Modeling Toolkit

  • با استفاده از ابزارهای اکسترود Using the extrude tools

  • در طول مسیر اکسترود می شود Extruding along a path

  • با استفاده از ابزار Polygon Bridge Using the Polygon Bridge tool

  • با استفاده از ابزارهای bevel Using the bevel tools

  • ادغام رئوس و لبه ها Merging vertices and edges

  • چهره نوازش و گوه Poking and wedging faces

  • صاف کردن مدل ها و اضافه کردن جزئیات Smoothing models and adding detail

  • مدیریت تاریخچه شی Managing object history

5. پالایش مش 5. Refining Meshes

  • کار با حلقه های لبه Working with edge loops

  • با استفاده از Edge Flow برای صاف کردن هندسه Using Edge Flow to smooth geometry

  • جهت گیری مجدد هندسه با استفاده از Spin Edge Reorienting geometry using Spin Edge

  • رسم جزئیات با ابزار Connect Drawing detail with the Connect tool

  • هندسه آینه کاری Mirroring geometry

  • مدل سازی با تغییر شکل غیرخطی Modeling with nonlinear deformers

  • مدل سازی با مشبک Modeling with lattices

6. تکنیک های مدل سازی NURBS 6. NURBS Modeling Techniques

  • معرفی مدل سازی و ویرایش NURBS Introducing NURBS modeling and editing

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • با استفاده از ابزار منحنی NURBS Using the NURBS curve tools

  • با استفاده از NURBS Revolve Using NURBS Revolve

  • با استفاده از NURBS Loft Using NURBS Loft

  • با استفاده از NURBS Extrude Using NURBS Extrude

  • با استفاده از NURBS مسطح Using NURBS Planar

7. اصلاح مدلهای NURBS 7. Refining NURBS Models

  • استفاده از ایزوپارم ها برای تصفیه سطوح NURBS Using isoparms to refine NURBS surfaces

  • استخراج منحنی های NURBS از سطوح Extracting NURBS curves from surfaces

  • باز و بسته شدن منحنی ها و سطوح Opening and closing curves and surfaces

  • ایجاد منحنی روی یک سطح Creating curves on a surface

  • ایجاد منحنی روی سطوح Projecting curves on surfaces

  • پیرایش سطوح NURBS Trimming NURBS surfaces

  • با استفاده از فیله ها برای اتصال سطوح Using fillets to connect surfaces

  • تبدیل NURBS به چند ضلعی Converting NURBS to polygons

8- ساخت مواد 8. Creating Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه دهندگان مایا Overview of Maya renderers

  • درک اصول مواد Understanding the basics of materials

  • ایجاد و استفاده از نقشه ها Creating and applying maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • کار با پنجره Hypershade Working with the Hypershade window

  • با استفاده از مواد رمپ Using the Ramp material

  • با استفاده از نقشه برداری جابجایی و دست انداز Using displacement and bump mapping

  • مواد اشعه ذهنی mental ray materials

9. اعمال بافت 9. Applying Textures

  • نقشه برداری از بافت در داخل مواد Texture mapping within materials

  • پیش بینی بافت بر روی سطوح Projecting textures on surfaces

  • اعمال چندین ماده در اشیاء چند ضلعی Applying multiple materials to polygonal objects

  • استفاده از نقشه برداری UV Applying UV mapping

  • با استفاده از ویرایشگر UV Texture Using the UV Texture Editor

10. ارائه در مایا 10. Rendering in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهنده The Render Settings menu

  • انواع چراغ ها و انواع روشنایی در مایا Lights and lighting types in Maya

  • ایجاد سایه ها Creating shadows

  • درک اصول دوربین Understanding the basics of cameras

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با استفاده از تاری حرکت Using Motion Blur

  • بازتاب و انکسارهای Raytracing Raytracing reflections and refractions

  • استفاده از Final Gather برای سایه های نرم تر Using Final Gather for softer shadows

  • ارائه فیلم های موجود با استفاده از هواپیماهای تصویری Rendering to existing footage using image planes

  • تطبیق چراغ ها و سایه ها به تصاویر Matching lights and shadows to images

  • ایجاد نورپردازی مبتنی بر تصویر Creating image-based lighting

  • رندر دسته ای Batch rendering

11. انیمیشن در مایا 11. Animating in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • متحرک کردن اشیاء با استفاده از Set Key Animating objects using Set Key

  • تغییر کلیدها در ویرایشگر نمودار Modifying keys in the Graph Editor

  • کلیدهای تغییر یافته در صفحه Dope Modifying keys in the Dope Sheet

  • ایجاد کلیدهای خرابی Creating breakdown keys

  • متحرک اشیاء در امتداد مسیرهای اسپاین Animating objects along spline paths

  • انیمیشن Ghosting Ghosting animation

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • انیمیشن با محدودیت Animating with constraints

  • ایجاد چرخه انیمیشن Creating animation cycles

  • اضافه کردن صدا به انیمیشن ها Adding sound to animations

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش مایا 2015
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
7h 45m
100
Linkedin (لینکدین) lynda-small
05 تیر 1393 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
397,996
- از 5
ندارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.