لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مقدمه ای بر برنامه نویسی شی گرا با آردوینو
Introduction to object-oriented programming with Arduino
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
یک آموزش عملی با تعداد زیادی پروژه کوچک OOP-Arduino/ESP32 برای شرکت در آنها. ساختار یک کلاس کپسوله سازی داده ها چیست و چگونه این مفهوم را پیاده سازی می کنیم ایجاد و استفاده از سازنده ها بارگذاری بیش از حد سازنده ها و توابع (چند ریختی) وراثت کلاس ها استفاده و سازگاری کلاس های ارثی تعامل هدرها و فایل های CPP کنترل سروو موتورها، سنسورهای مادون قرمز، LED ها. استفاده از Visual Studio Code/Platform IO (با Arduino IDE نیز امکان پذیر است) ارائه کتابخانه های اختصاصی برای توسعه دهندگان خارجی ایجاد کتابخانه های فردی برای استفاده شخصی بهترین روش ها در برنامه نویسی شی گرا میکروکنترلرها مثال های کاربردی بسیاری که گام به گام ساخته شده اند پیش نیازها: اولین تجربه در توسعه آردوینو (millis، pinMode، انواع داده). مقدمات C++ در محیط آردوینو می توان چیزهای زیادی را با شبیه سازهای آنلاین شبیه سازی کرد، اما اگر مثال های عملی را با قطعات سخت افزاری بازسازی کنید، موفقیت بیشتری در یادگیری خواهید داشت. همه چیز در مورد OOP در این دوره آموزش داده می شود تجربه اول با ESP32 سودمند است
به خصوص در توسعه میکروکنترلرها، ما اغلب با کتابخانه ها کار می کنیم، به عنوان مثال برای کنترل اجزای سخت افزاری. مزایای طراحی کد منبع انعطاف پذیر و کارآمد در این دوره به شما معرفی خواهد شد.
در کل دوره از یک ESP32 استفاده می شود، اما تمام مثال ها (به جز نمونه آخر با وب سایت/وب سرور و WIFI)، تمرین ها و توضیحات را می توان با هر آردوینو انجام داد.
پس از اتمام این دوره، میتوانید…
...برنامه ها و کتابخانه های شی گرا خود را ایجاد کنید
...کد منبع قابل استفاده مجدد برنامه
... معماری کد منبع تمیز را برای برنامه نویسی و سازگاری انعطاف پذیر ایجاد کنید
... کلاس های تعمیم یافته را کدنویسی کنید و کتابخانه ها را تهیه کنید
... مفاهیم اولیه OOP را برای پروژه های خود پیاده کنید و بلافاصله آنها را به کار ببرید.
... در زمان برای برنامه نویسی دست و پا گیر صرفه جویی کنید. به دلیل طراحی مفهومی داده شده، کدهای خودنویس شما سازگارتر است.
... حتی پس از مدت زمان طولانی تری کد خود را بهتر حفظ کنید.
آنچه در این دوره طی می کنیم:
مبانی برنامه نویسی شی گرا در محیط آردوینو. ما مطالب ضروری OOP را مرحله به مرحله مرور خواهیم کرد. ما مستقیماً وارد مثال های عملی می شویم.
مثال عملی: کلاس LED خود را. بسیاری از توابع و رابط های مختلف.
مثال عملی 2: تخته گالتون با آسانسور مرمری و ارزیابی 12 سنسور IR.
مثال عملی 3: چراغ پیشانی تنها با یک دکمه(!)، دو LED و سه حالت نور.
مثال عملی: بازی سنگ، کاغذ، قیچی. ما این بازی کوچک را توسعه می دهیم. ما با ربات رقابت می کنیم و برای بردن دو بازی بازی می کنیم. منطق توسط یک وب سرور در ESP32 (با رویدادهای جانبی سرور) راه اندازی می شود.
رویکرد من در دوره:
هیچ (خوب، فقط تعداد بسیار کمی) اسلاید/پاورپوینت. ما بلافاصله با یک مثال عملی به اصول اولیه می پردازیم. همچنین این تئوری را می توان بلافاصله در آردوینو با مانیتور سریال آزمایش کرد و بنابراین بلافاصله بهتر درک کرد.
پروژه های عملی با هم در دستورالعمل های گام به گام توسعه یافته اند.
با هم به این معنی است که در این زمینه من کد را نشان می دهم، بسته به کار، و شما می توانید من را همراه با کد منبع دنبال کنید.
همه کدها برای دانلود در پلتفرم موجود هستند، بنابراین میتوانید بدون ناراحتی به نتیجه برسید.
بدون توضیحات گیج کننده یا مونولوگ های تئوری، ما حق داریم در فصل مبانی کار کنیم.
از سالها تجربه من بهره مند شوید و مهارت های کلیدی در توسعه میکروکنترلرها را بدست آورید.
من مشتاقانه منتظر دیدار شما در کلاس هستم
مارکوس ادنهاوزر
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی این دوره
Introduction to this course
درمورد من
About me
دانلود قطعه کد
Download code snippets
لیست اجزاء
List of components
تجربه عملی در مقابل نظریه
Practical experience vs. theory
پیش نیازهای این دوره
Prerequisites for this course
سلب مسئولیت
Disclaimer
مبانی
Basics
مقدمه
Intro
پین اوت ESP32
ESP32 Pinout
VS Code در مقابل Arduino IDE
VS Code vs Arduino IDE
کد منبع باز از VS Code در Arduino IDE
Open Source Code from VS Code in Arduino IDE
شبیه ساز آنلاین
Online Simulator
Enum
Enum
ساختار
Struct
مقدمه ای کوتاه بر برنامه نویسی شی گرا
Short introduction to object-oriented programming
مقدمه
Intro
تنظیمات اولیه یک پروژه خالی
Basic setting of an empty project
ساختار یک کلاس و کپسوله سازی داده ها
Structure of a class & data encapsulation
نمونه و سازنده
Instance and constructor
سازنده اضافه بار
Overloading constructor
مثال تمرین تعامل هدر و فایل های CPP
Exercise example Interaction of header and CPP files
گیرنده
Getter
تنظیم کننده
Setter
وراثت
Inheritance
تابع ارثی بیش از حد بارگذاری شده است
Inherited function overloaded
خلاصه مقدمه OOP
Recap Introduction OOP
آزمون 1
Quiz 1
کلاس LED انفرادی
Individual LED Class
سیم کشی و محاسبه مقاومت سری
Wiring and series resistance calculation
هدرفایل
Headerfile
LED را با یک جسم کنترل کنید
Control the LED with an object
روشن کردن LED
Toggle LED
بعد از x ثانیه LED را خاموش کنید
Turn LED off after x seconds
محو شدن
Fading
نبض کنید
Pulsate
نمونه سازی اشیاء در آرایه
Instantiate objects in array
جلوه تعقیب LED
LED chasing effect
آزمون 2
Quiz 2
سنسورهای IR با استفاده از برد Galton به عنوان مثال
IR sensors using the Galton board as an example
معرفی پروژه
Project Introduction
سیم کشی
Wiring
پروژه و کلاس ایجاد کنید
Create Project and Class
آدرس سنسور IR به صورت جداگانه
Address IR sensor individually
اشیاء در یک آرایه
Objects into an array
شبیه سازی موتور خاموش
Simulate Motor on off
ارزیابی سنسورهای IR
Evaluation of the IR sensors
بررسی اجمالی پروژه صنایع دستی
Craft Project Overview
حسگرهای IRS OOP را جمع بندی کنید
Recap OOP IRSensors
من مارکوس ادنهاوزر از اتریش/تیرول هستم. من تجربه حرفه ای در صنعت مالی مهندسی برق و همچنین در بخش غیر انتفاعی دارم. تجربیات من از حسابرس و مربی فناوری اطلاعات برای موضوعات آن، رئیس بخش مالی و فناوری تا مدیریت پرسنل است. امروزه من چیزهای خندهداری را با میکروکنترلرها برای دستگاههای IoT #smarthome توسعه میدهم.
تحصیلات: سرکارگر در مهندسی برق، آموزش مربی و مدرک کارشناسی ارشد در انفورماتیک بازرگانی و مدرک کارشناسی ارشد در مربیگری، توسعه منابع انسانی سازمانی.
من مشتاقانه منتظر استقبال شما در دوره های آموزشی خود هستم.
نمایش نظرات