آموزش برنامه نویسی بازی با پایتون و PyGame

Game Programming with Python and PyGame

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: مقدمه ای در مورد Python و Pygame دریافت کنید. در این دوره بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانیم از Python برای ایجاد یک بازی دو بعدی استفاده کنیم. برای حل این مسئله ما از PyGame استفاده می کنیم که درک اصول برنامه نویسی بازی و پایتون را آسان می کند. با تجزیه و تحلیل نحوه ایجاد یک بازی برک آوت (توپی که به آجر پرش می کند) از 0 تا 100 ، درک خوبی از نحوه استفاده از Python و PyGame در کنار هم پیدا خواهیم کرد. در پایان دوره ، ما یک بازی برک آوت قابل پخش خواهیم داشت که از ابتدا برای متوقف کردن استفاده از Python همراه با PyGame نوشته ایم.

سرفصل ها و درس ها

PyGame چیست؟ What is PyGame?

  • مقدمه Introduction

  • هدف از این دوره چیست؟ What is the goal of the course?

  • PyGame چیست؟ What is PyGame?

  • تنظیم محیط و آنچه شما نیاز دارید Setting up the environment and what you will need

  • دوره سقوط پایتون - پایتون چگونه کار می کند؟ Python crash course - How does Python work?

  • دوره سقوط پایتون - معرفی دموها Python crash course - Introducing the demos

  • دوره سقوط پایتون - کنترل جریان Python crash course - Flow control

  • دوره سقوط پایتون - کار با لیست ها Python crash course - Working with lists

  • دوره سقوط پایتون - ایجاد کلاس ها و سازندگان Python crash course - Creating classes and constructors

  • دوره سقوط پایتون - روشهای خارج و درون کلاسها Python crash course - Methods outside and within classes

  • دوره سقوط پایتون - واردات Python crash course - Imports

  • خلاصه Summary

سلام جهانی در PyGame Hello World in PyGame

  • مقدمه Introduction

  • سلام دنیا Hello World

  • جابجایی چیزها روی صفحه Moving things on the screen

  • در محدوده بمانید ، اجازه دهید به اطراف پرش کنید! Stay within the bounds, lets bounce around!

  • با استفاده از ماوس در داخل برنامه Using the mouse inside the application

  • نمایش تصاویر و پخش اصوات Showing images and playing sounds

  • استفاده از صفحه کلید در داخل برنامه Using the keyboard inside the application

  • خلاصه Summary

از ایده تا بازی ، جمع آوری تمام ایده ها و منابع From Idea to Game, Collecting all Ideas and Resources

  • مقدمه Introduction

  • از کجا شروع می کنید؟ Where do you start?

  • جمع آوری منابع Gathering resources

  • یافتن منابع رایگان ، ضبط صدا و رسم تصاویر Finding free resources, recording audio and drawing images

  • تعریف بازی ما Defining our game

  • خلاصه Summary

تنظیم معماری بازی Setting up the Architecture of the Game

  • مقدمه Introduction

  • نمودار کلاس بازی ما Class diagram of our game

  • شناسایی برخی از مشکلات Identifying some difficulties

  • نظریه پشت تشخیص برخورد Theory behind collision detection

  • اجرای تشخیص برخورد اساسی Implementation of basic collision detection

  • دست زدن به نمره بالا Handling high score

  • سطح دست زدن Handling levels

  • خلاصه Summary

ایجاد اشیا Game بازی Creating the Game Objects

  • مقدمه Introduction

  • معرفی ساختار پوشه Introducing the folder structure

  • اضافه کردن اولین اشیا game بازی و ایجاد اولین ماژول ها Adding the first game objects and creating the first modules

  • معرفی بقیه اشیا game بازی Introducing the rest of the game objects

  • قلاب کردن اصول با هم و نمایش صحنه اول Hooking the basics together and showing the first scene

  • نمایش توپ Showing the ball

  • بارگیری سطح و ارائه آجرها Loading a level and rendering the bricks

  • اضافه کردن برخی از تشخیص برخورد Adding some collision detection

  • خلاصه Summary

ایجاد منطق بازی Creating the Game Logics

  • مقدمه Introduction

  • توپ ، توپ در همه جا! Balls, balls everywhere!

  • از پد استقبال کنید Welcome the Pad

  • ارائه متن: نمایش نمره و زندگی Rendering text: showing score and lives

  • بازی تمام شد Game Over

  • ارسال و ذخیره نمره بالا Submitting and storing high score

  • خلاصه Summary

ایجاد سطوح تصادفی Creating Random Levels

  • مقدمه Introduction

  • توپ ، توپ در همه جا! Balls, balls everywhere!

  • خلاصه Summary

نهایی کردن بازی Finalizing the Game

  • مقدمه Introduction

  • افزودن صدا به بازی Adding sound to the game

  • ایجاد و نمایش منوی شروع Creating and showing a start Menu

  • رفتن به سطح بعدی Going to the next Level

  • اجرای بازی در لینوکس Running the game on Linux

  • خلاصه Summary

  • حالا چی؟ What now?

نمایش نظرات

آموزش برنامه نویسی بازی با پایتون و PyGame
جزییات دوره
4h 18m
60
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
96
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
Filip Ekberg
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Filip Ekberg Filip Ekberg

Filip یک توسعه دهنده مشتاق است که تلاش می کند هر روز چیز جدیدی یاد بگیرد. با بیش از یک دهه تجربه در .NET ، فیلیپ دانش و ایده های خود را در سراسر جهان گسترش می دهد ، خواه سخنرانی در کنفرانس ها یا آنلاین. Filip در طیف وسیعی از فناوری های مختلف مانند WPF ، Win Forms ، ASP.NET ، ASP.NET Core و Xamarin کار کرده است. در سال 2012 ، فیلیپ کتاب C # Smorgasbord را منتشر کرد ، که طیف گسترده ای از فن آوری ها و الگوهای مختلف را با استفاده از C # پوشش می داد ، و درست پس از معرفی فیلیپ به عنوان نویسنده در Pluralsight. سال بعد ، جایزه Microsoft MVP به او اعطا شد و از آن پس آن را حفظ کرده است.