آموزش WebGL و Three.js Fundamentals

WebGL and Three.js Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره، بینندگان یاد می‌گیرند که چگونه برنامه‌های WebGL را با استفاده از کتابخانه Three.js توسعه دهند. این دوره اصول کتابخانه Three.js را که بیشتر به دلیل استفاده از آن در ایجاد برنامه‌های WebGL شناخته شده است، پوشش می‌دهد. ما دوره را با بررسی تاریخچه و موارد استفاده WebGL شروع می کنیم و سپس به مش ها، مدل های بارگذاری، نورپردازی، مواد، نقشه بافت، تعامل صحنه و نحوه ادغام یک موتور فیزیک در برنامه های خود می پردازیم. این دوره با کنار هم قرار دادن همه چیزهایی که آموخته اید برای ایجاد یک نسخه 3 بعدی از بازی کلاسیک Frogger به پایان می رسد.

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • تاریخچه WebGL و Three.js History of WebGL and Three.js

  • طرح کلی دوره Course Outline

بلوک های ساختمان Three.js Three.js Building Blocks

  • بلوک های ساختمان Three.js Three.js Building Blocks

  • Refresher مختصات Coordinates Refresher

  • دوربین و گزینه های رندر Camera and Rendering Options

  • Object3D Object3D

  • تغییر موقعیت، اندازه و چرخش Modifying Position, Size, and Rotation

  • مشکلات رایج Common Problems

  • خلاصه Summary

مش ها و هندسه Meshes and Geometry

  • معرفی مش ها و هندسه Introducing Meshes and Geometry

  • هندسه داخلی Inbuilt Geometry

  • ایجاد هندسه Creating Geometry

  • لودرها و صادرکنندگان Loaders and Exporters

  • صادرات هندسه و صحنه Exporting Geometry and Scenes

  • خلاصه Summary

مواد، نور و بافت Materials, Lighting & Textures

  • معرفی نور و مصالح Introducing Lighting and Materials

  • مواد - MeshBasic، MeshLambert و MeshPhong Materials - MeshBasic, MeshLambert, and MeshPhong

  • نورپردازی - محیطی، نقطه ای، جهت دار و نقطه ای Lighting - Ambient, Point, Directional, and Spot

  • بافت ها - بارگذاری، شفافیت، و نقشه های دست انداز Textures - Loading, Transparency, and Bump Maps

  • خلاصه Summary

تعامل صحنه Scene Interaction

  • معرفی و رویدادهای صفحه Introduction and Page Events

  • کنترل ها Controls

  • تشخیص برخورد Collision Detection

  • یکپارچه سازی یک موتور فیزیک (Physijs) Integrating a Physics Engine (Physijs)

  • خلاصه Summary

ایجاد Three.js Frogger Creating Three.js Frogger

  • معرفی Introduction

  • اجزای بازی Game Components

  • نگاهی دقیق تر به کد بازی ها A Closer Look at The Games Code

نمایش نظرات

آموزش WebGL و Three.js Fundamentals
جزییات دوره
2h 13m
29
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
189
از 5
دارد
دارد
دارد
Alex Mackey
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alex Mackey Alex Mackey

الکس به عنوان یک مشاور اصلی در Telstra Purple مشغول به کار است ، جایی که در حال حاضر روی فناوری های وب و اینترنت اشیا متمرکز است. او یک کنفرانس غیرانتفاعی به نام DDD ملبورن تاسیس کرد و چند کتاب در مورد .NET نوشت.