آموزش گوش و مهارت های شنیداری، قسمت 3: ملودی ها

Ear Training & Aural Skills, Part 3: Melodies

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

100٪ نرخ پاسخ! هر سوالی که در این کلاس ارسال می شود در عرض 24 ساعت توسط مدرس پاسخ داده می شود.

آیا شما یک سازنده موسیقی، مجری، آهنگساز یا ترانه سرای مشتاق هستید که به دنبال ارتقای بازی خود هستید؟ این جایی برای شروع است.

آموزش گوش و مهارت‌های شنیداری تمرینی است برای یادگیری نواختن موسیقی با گوش، یادگیری نت‌گذاری موسیقی با گوش، و یادگیری درک موسیقی در سطح عمیق‌تر فقط با شنیدن آن. در این کلاس قصد داریم تکنیک های گوش دادن، تجزیه و تحلیل و نت نویسی (نوشتن) موسیقی را فقط با گوش دادن بیاموزیم. Perfect Pitch مورد نیاز نیست.

اگر من را نمی شناسید، کلاس های تئوری موسیقی زیادی را در اینجا منتشر کرده ام. آن کلاس‌ها واقعاً موفق بوده‌اند، و درخواست شماره یک من از دانش‌آموزان این است که دنباله‌ای از کلاس‌های آموزش گوش بسازم. پس اینجاست! این مجموعه دارای 6 قسمت خواهد بود: 

  • بخش 1: ریتم‌ها

  • بخش 2: فواصل زمانی

  • قسمت 3: ملودی‌ها (این یکی!)

  • بخش 4: هارمونی دیاتونیک

  • بخش 5: ملودی‌های رنگی

  • بخش 6: هارمونی رنگی


هر یک از این کلاس‌ها حدوداً 4 ساعت تمرین دارد و موارد زیادی برای تمرین دارد. و البته، در هر زمان با هر سوالی به من دسترسی داشته باشید.


در اینجا لیستی از برخی از موضوعاتی است که در این کلاس به آنها خواهیم پرداخت (قسمت 3، ملودی ها):

  • شناسایی عبارات به جای یادداشت های فردی

  • در حال جستجوی "Pillars" در ملودی به عنوان نقاط لنگر.

  • استفاده از مقیاس‌ها و بخش‌های مقیاس برای کمک به شناسایی یک سری یادداشت‌ها.

  • شناسایی مقیاس‌های خاصی که برای دیکته ملودیک مفید خواهد بود.

  • کار با آکورد و آرپژ

  • شناسایی طرح کلی وتر و هارمونی ضمنی

  • نات گذاری یک ملودی توسط گوش

  • 27 ملودی منحصربه‌فرد برای تمرین (از جمله فایل‌های قابل دانلود)

  • و خیلی، خیلی، بیشتر!

قول من به شما:

من آهنگساز و مربی تمام وقت موسیقی هستم. اگر سوالی دارید لطفا در کلاس مطرح کنید یا به من پیام دهید. ظرف 24 ساعت پاسخ خواهم داد.

چه چیزی من را واجد شرایط آموزش به شما می کند؟

علاوه بر اینکه آهنگساز و مربی هستم،  همچنین دارای مدرک دکتری هستم. در موسیقی، استاد موسیقی دانشگاه هستم و فهرست بلندبالایی از جوایز برای تدریس دارم.

اما مهم‌تر: من هر روز از این موارد استفاده می‌کنم. من به‌طور حرفه‌ای موسیقی می‌نویسم، یک گیتاریست فعال هستم و از آخرین تکنیک‌ها، جریان‌های کاری و سبک‌ها مطلع هستم. همانطور که در این کلاس خواهید دید، من فقط این چیزها را دوست دارم. و من عاشق آموزش آن هستم.

شما فرصت دیگری برای یادگیری آموزش گوش به روشی جامع تر از این نخواهید داشت.

بیایید شروع کنیم!

در درس 1 می بینمت.

بهترین،

جیسون (اما من را جی صدا کن...)

گوش دهید و رونویسی کنید!

آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید و ملودی را یادداشت کنید. چند نکته:

  • به هارمونی و کلید فکر کنید. به دنبال مقیاس ها در یادداشت ها بگردید.
  • به دنبال آرپژ باشید که آکوردها را مشخص می کند.
  • چند بار با وقفه در بین گوش کنید.
  • نگران نکوبیدن ریتم نباشید - ریتم های خوانده شده از آهنگ های محبوب می تواند به طرز فریبنده ای پیچیده باشد.

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • سه گانه های غالب Dominant Triads

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • "ستون ها" در تغییر جهت ها "Pillars" in Shifting Directions

  • تمرین Practice

  • پاسخ Answer

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

  • مقیاس اصلی The Major Scale

  • مقدمه Introduction

  • 5 ترازو که بیشتر از همه به آن اهمیت می دهیم 5 Scales We Care About the Most

  • این کونگ فو نیست This is Not Kung-Fu

  • پاسخ Answer

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • چگونه قطعات مقیاس را بشنویم How to Hear Scale Fragments

  • تمرین Practice

  • مثال و بررسی Example & Walkthrough

  • تمرین Practice

  • هدف ما برای این کلاس: ملودی ها Our Goal for This Class: Melodies

  • پاسخ Answer

  • پر کردن یادداشت های گمشده Filling in the Missing Notes

  • استفاده از این ویدئوهای تمرینی Using These Practice Videos

  • مثال Example

  • مثال Example

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • وب سایت برای تمرین مقیاس Website for Scale Practice

  • آنچه تاکنون می دانیم What We Know So Far

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • شناسایی قطعات مقیاس Identifying Scale Fragments

  • تونیک سه گانه Tonic Triads

  • به دنبال "ستون ها" Looking for "Pillars"

  • مقیاس کوچک پنتاتونیک The Pentatonic Minor Scale

  • تمرین Practice

  • "ریف" های آشنا Familiar "Riffs"

  • پاسخ Answer

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • مقیاس اصلی پنتاتونیک The Pentatonic Major Scale

  • مثال Example

  • تشخیص فاصله Interval Recognition

  • تمرین Practice

  • مثال Example

  • تمرین Practice

  • پاسخ ها Answers

  • پاسخ Answer

  • تمرین Practice

  • تمرین Practice

  • شناسایی خطوط آکورد یا آرپژ Identifying Chord Outlines or Arpeggios

  • "احساس" هارمونی در ملودی "Feeling" The Harmony in a Melody

  • مثال Example

  • ابزارهایی که استفاده خواهیم کرد Tools We Will Use

  • مقیاس رنگی The Chromatic Scale

  • تمرین Practice

  • نکاتی برای دیکته Tips For Dictation

  • پاسخ ها Answers

  • مقیاس جزئی طبیعی The Natural Minor Scale

  • پاسخ Answer

  • نقاط را وصل کنید Connect The Dots

  • تمرین Practice

  • پاسخ ها Answers

  • پاسخ Answer

  • پاسخ ها Answers

  • سه گانه های دیگر Other Triads

نمایش نظرات

آموزش گوش و مهارت های شنیداری، قسمت 3: ملودی ها
جزییات دوره
3h 8m
68
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
72
3 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.