آموزش Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101

Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: با تسلط بر Blueprint Scripting در Unreal Engine، تجربه‌های شگفت‌انگیزی از گیم‌پلی ایجاد کنید. نحوه راه‌اندازی یک پروژه در Unreal نحوه ایجاد انواع Blueprint نحوه پیمایش در ویرایشگر Blueprint نحوه استفاده از Event Graph در داخل یک Blueprint نحوه استفاده از Construction Script در داخل یک Blueprint نحوه ایجاد/اضافه کردن/استفاده از متغیرها در اسکریپت ها نحوه ایجاد/اضافه کردن/استفاده از رویدادها در اسکریپت ها نحوه ایجاد/افزودن/استفاده از توابع در اسکریپت ها نحوه ایجاد/افزودن/استفاده از ماکروها در اسکریپت ها افزودن/استفاده از گره های کنترل جریان نحوه برقراری ارتباط بین بلوپرینت ها نحوه ایجاد/تنظیم طرح های "فریم ورک" نحوه ایجاد طرح های اولیه با استفاده از وراثت نحوه کامپایل طرح های اولیه نحوه اشکال زدایی طرح ها نحوه استفاده از کلیدهای فوری و سایر نکات و ترفندهای بهره وری در داخل بلوپرینت ها پیش نیازها :بدون نیاز به برنامه نویسی یا تجربه قبلی Unreal Engine!

در این دوره توسعه بازی، همه چیز را در مورد سیستم اسکریپت بلوپرینت Unreal Engine خواهید آموخت. این مجموعه ابزارهای تعبیه شده در ویرایشگر به هر کسی اجازه می دهد تا با استفاده از رویکردی بصری و مبتنی بر گره، گیم پلی کاربردی ایجاد کند. این دوره تمام مفاهیم، ​​مهارت‌ها و زبان ضروری را پوشش می‌دهد تا بتوانید پروژه‌های بازی شگفت‌انگیز خود را ایجاد کنید.

این دوره شامل 110 درس ویدیویی جالب برای دنبال کردن است. موضوعات پوشش داده شده شامل نحوه...

است


  • یک پروژه را در موتور Unreal Engine راه اندازی کنید

  • ویرایشگر Blueprint را هدایت کنید

  • از نمودار رویداد برای افزودن قابلیت به طرح اولیه استفاده کنید

  • از اسکریپت ساخت و ساز برای ایجاد محتوای رویه ای استفاده کنید

  • ایجاد/اضافه کردن/استفاده از مراجع شی

  • ایجاد/اضافه کردن/استفاده از رویدادها

  • ایجاد/افزودن/استفاده از متغیرها

    • روشهای تنظیم

    • متغیرهای تک، آرایه، مجموعه یا نقشه را ایجاد کنید

  • ایجاد/افزودن/استفاده از توابع

    • ایجاد توابع سفارشی

    • یک کتابخانه تابع ایجاد کنید

  • ایجاد/اضافه کردن/استفاده از ماکروها

    • ایجاد ماکروهای سفارشی

    • یک کتابخانه ماکرو ایجاد کنید

  • افزودن/استفاده از گره های کنترل جریان

  • انواع طرح اولیه را شناسایی کنید

    • نقشه های کلاس

    • نقشه‌های سطحی

  • از روش‌های ارتباط Blueprint مختلف استفاده کنید

    • در حال ارسال

    • ارتباط مستقیم

    • توزیع کنندگان رویداد

    • واسط های بلوپرینت

  • تشخیص و راه‌اندازی طرح‌های مختلف «چارچوب» در تنظیمات پروژه خود

    • حالت بازی

    • پیاده

    • کنترل کننده پخش کننده

    • نمونه بازی

  • از وراثت برای ایجاد طرح‌های اولیه کلاس کودک

    استفاده کنید
  • طرح‌های اولیه را کامپایل کنید

  • طرح‌های اشکال‌زدایی

  • از هک‌های بهره‌وری Blueprint استفاده کنید


با دانش به دست آمده در این درس های ویدیویی، مهارت های لازم برای شروع ایجاد اسکریپت های سفارشی خود را برای پروژه های بازی خود خواهید داشت!

لطفاً در به اشتراک گذاشتن خلاقیت های خود با من دریغ نکنید! من دوست دارم پروژه های دانشجویی را در ایمیل های تبلیغاتی نشان دهم.


سرفصل ها و درس ها

شروع شدن Getting Started

  • پرایمر دوره Course Primer

  • دانلود و نصب کنید Download & Install

  • ایجاد پروژه Create Project

نمای کلی طرح Blueprint Overview

  • نمونه طرح Blueprint Example

  • پنل اجزا Components Panel

  • برگه Viewport Viewport Tab

  • پنل جزئیات Details Panel

  • تابلوی طرح من My Blueprint Panel

  • نمودار رویداد Event Graph

  • اسکریپت ساخت و ساز Construction Script

انواع طرح Blueprint Types

  • نقشه های کلاس Class Blueprints

  • نقشه های سطح Level Blueprints

ملزومات اسکریپت نویسی Scripting Essentials

  • انواع گره ها Node Types

  • پین های اجرا و داده Execution & Data Pins

  • سیم کشی گره Node Wiring

  • سازمان گره Node Organization

ایجاد مرجع شی Creating Object References

  • سطح BP - مراجع شی زمان طراحی Level BP - Design Time Object References

  • سطح BP - زمان اجرا مراجع شی Level BP - Run Time Object References

  • کلاس BP - مراجع شی زمان طراحی Class BP - Design Time Object References

  • کلاس BP - زمان اجرا مراجع شی Class BP - Run Time Object References

  • ارجاعات اشیاء ریخته‌شده Casted Object References

  • ویجت منابع BP Widget BP References

  • مراجع را تگ کنید Tag References

مناسبت ها Events

  • رویداد شروع بازی Event Begin Play

  • تیک رویداد Event Tick

  • ورودی رویداد Event Input

  • محور رویداد Event Axis

  • همپوشانی شروع رویداد Event Begin Overlap

  • همپوشانی پایان رویداد Event End Overlap

  • همپوشانی مکان نما شروع رویداد Event Begin Cursor Overlap

  • نشانگر پایان رویداد به پایان رسید Event End Cursor Over

  • رویداد On کلیک شد Event On Clicked

  • رویداد در تاریخ منتشر شد Event On Released

  • رویداد ضربه Event Hit

  • رویداد هر گونه خسارت Event Any Damage

  • آسیب نقطه رویداد Event Point Damage

  • آسیب شعاعی رویداد Event Radial Damage

  • رویداد نابود شد Event Destroyed

  • رویدادهای سفارشی Custom Events

متغیرها - پایه Variables - Basic

  • بررسی اجمالی متغیرها Variables Overview

  • بولی Boolean

  • عدد صحیح Integer

  • شناور Float

  • نام Name

  • رشته String

  • متن Text

  • بردار Vector

  • روتاتور Rotator

  • تبدیل Transform

  • بازیگر (شیء) Actor (Object)

  • متغیرها - چیزهایی که باید بدانید (بخش شماره 1) Variables - Things to Know (Part #1)

  • متغیرها - چیزهایی که باید بدانید (بخش شماره 2) Variables - Things to Know (Part #2)

  • نکات و ترفندهای متغیر Variable Tips & Tricks

کارکرد Functions

  • بررسی اجمالی توابع Functions Overview

  • توابع بازیگر Actor Functions

  • توابع کلاس Class Functions

  • توابع جزء Component Functions

  • ایجاد توابع Creating Functions

  • توابع فراخوانی Calling Functions

  • جمع کردن تا عملکرد Collapse to Function

  • توابع خالص و ناخالص Pure & Impure Functions

  • کتابخانه تابع Function Library

  • متغیرهای محلی Local Variables

  • توابع - چیزهایی که باید بدانید Functions - Things to Know

ماکروها Macros

  • بررسی اجمالی ماکروها Macros Overview

  • ایجاد ماکرو Creating Macros

  • جمع شدن به ماکرو Collapse to Macro

  • کتابخانه ماکرو Macro Library

متغیرها - پیشرفته Variables - Advanced

  • آرایه Array

  • تنظیم Set

  • نقشه Map

  • Enum Enum

  • ساختار Struct

گره های کنترل جریان Flow Control Nodes

  • بررسی اجمالی کنترل جریان Flow Control Overview

  • شاخه Branch

  • توالی Sequence

  • یک بار انجام دهید Do Once

  • انجام N Do N

  • دمپایی صندل لا انگشتی Flip Flop

  • دروازه Gate

  • MultiGate MultiGate

  • برای حلقه ها For Loops

  • برای هر حلقه For Each Loops

  • در حالی که حلقه While Loop

  • سوئیچ ها Switches

  • انتخاب کنید Select

طرح ارتباطی Blueprint Communication

  • ریخته گری Casting

  • ارتباط مستقیم (قسمت اول) Direct Communication (Part #1)

  • ارتباط مستقیم (قسمت دوم) Direct Communication (Part #2)

  • توزیع کنندگان رویداد Event Dispatchers

  • رابط های طرح اولیه (قسمت شماره 1) Blueprint Interfaces (Part #1)

  • رابط های طرح اولیه (قسمت شماره 2) Blueprint Interfaces (Part #2)

وراثت Inheritance

  • کلاس والدین (پایه). Parent (Base) Class

  • کلاس کودک (قسمت شماره 1) Child Class (Part #1)

  • کلاس کودک (قسمت شماره 2) Child Class (Part #2)

چارچوب طرح اولیه Blueprint Framework

  • بررسی اجمالی چارچوب Framework Overview

  • حالت بازی (قسمت شماره 1) Game Mode (Part #1)

  • حالت بازی (قسمت شماره 2) Game Mode (Part #2)

  • گرو Pawn

  • شخصیت Character

  • کنترلر پخش کننده Player Controller

  • نمونه بازی Game Instance

تدوین Compiling

  • تدوین Compiling

اشکال زدایی Debugging

  • نقاط شکست Breakpoints

  • ارزش‌ها را تماشا کنید Watch Values

  • گزارش پیام Message Log

هک های بهره وری طرح Blueprint Productivity Hacks

  • جستجوکردن Searching

  • نشانک ها Bookmarks

  • پالت/پنل مورد علاقه Palette / Favorites Panel

  • گره های در حال فروپاشی Collapsing Nodes

  • طرح بندی های سفارشی Custom Layouts

  • نکته ها و ترفندهای Tips & Tricks

  • کلیدهای میانبر بهره وری Productivity Hotkeys

نمایش نظرات

آموزش Unreal Engine 5: Blueprint Scripting 101
جزییات دوره
21 hours
113
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,803
4.7 از 5
ندارد
دارد
دارد
Greg Wondra
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Greg Wondra Greg Wondra

مربی مجاز غیر واقعی