آموزش برنامه نویسی شی گرا در کاتلین

Object-Oriented Programming in Kotlin

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: Kotlin یک زبان شی گرا در سبک جاوا است، اما ویژگی هایی را نیز در زبان های جدیدتر مانند C# و TypeScript ارائه می دهد. این دوره به شما یاد می دهد که یک برنامه Kotlin بنویسید و از تمام زبان ها استفاده کنید. Kotlin یک زبان شی گرا است و اگر زبانی مانند جاوا یا سی شارپ را بلد باشید، در مورد کلاس ها، رابط ها و ارث بری خواهید دانست. با این حال، کاتلین به گونه‌ای بیانگر و قابل بسط است که آن زبان‌های قدیمی‌تر چنین نیستند. در این دوره، برنامه نویسی شی گرا در Kotlin، یاد می گیرید که برنامه های کاربردی را در Kotlin با استفاده از ویژگی های شی گرا زبان بنویسید. ابتدا نحوه تعریف یک کلاس در Kotlin را بررسی می کنید و سپس متدها و ویژگی ها را اضافه می کنید. سپس، نحوه عملکرد خواص، بارگذاری بیش از حد روش، قابلیت مشاهده و مقداردهی اولیه اشیاء در زمان ایجاد را خواهید دید. در مرحله بعد، سازنده‌های اولیه و ثانویه را با استفاده از روش init و مدل‌سازی داده‌ها با استفاده از کلاس‌های انتزاعی، رابط‌ها و وراثت، از جمله اینکه چگونه اینترفیس‌ها می‌توانند به شما در آزمایش کدتان کمک کنند، نگاه می‌کنید. در نهایت، شما به انواع کلاس‌های دیگر مانند کلاس‌های مهر و موم شده و کلاس‌های داده و اینکه چگونه این‌ها درک معنای کد ما را آسان‌تر می‌کنند، آشنا می‌شوید. وقتی این دوره را به پایان رساندید، مهارت ها و دانش کاتلین مورد نیاز برای توسعه برنامه های کاربردی کاتلین را خواهید داشت.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

مقدمه ای بر برنامه نویسی شی گرا در کاتلین Introduction to Object-Oriented Programming in Kotlin

  • مقدمه Intoduction

  • کلاس چیست؟ What Is a Class?

  • اعلام کلاس ها Declaring Classes

  • خواص Properties

  • نمایش خواص Properties Demonstration

  • مواد و روش ها Methods

  • روش های فراخوانی Calling Methods

  • درک "این" Understanding "this"

  • گسترش خواص Extending Properties

  • توسعه نسخه ی نمایشی ویژگی ها Extending Properties Demo

  • دید Visibility

  • نمایش نمایشی Visibility Demo

  • توابع پسوند Extension Functions

  • نسخه نمایشی توابع برنامه افزودنی Extension Functions Demo

  • خلاصه Summary

راه اندازی کلاس ها Initializing Classes

  • مقدمه Intoduction

  • سازندگان Constructors

  • با استفاده از سازنده اولیه Using the Primary Constructor

  • سازندگان ثانویه Secondary Constructors

  • استفاده از سازنده های ثانویه Using Secondary Constructors

  • روش Init The Init Method

  • با استفاده از روش Init Using the Init Method

  • لاتینیت Lateinit

  • استفاده از Lateinit Using Lateinit

  • خلاصه Summary

استخراج Derivation

  • معرفی introduction

  • استفاده از هر کلاس Using the Any Class

  • استخراج Derivation

  • ایجاد کلاس های مشتق شده Creating Derived Classes

  • ویژگی‌ها و روش‌های فراگیر Overridding Properties and Methods

  • نسخه ی نمایشی ویژگی ها و روش ها Overridding Properties and Methods Demo

  • پلی مورفیسم Polymorphism

  • خلاصه Summary

انتزاع با کلاس ها و رابط های پایه Abstract Abstraction with Abstract Base Classes and Interfaces

  • معرفی Introduction

  • کلاس های چکیده Abstract Classes

  • ویژگی ها و روش ها چکیده Abstract Properties and Methods

  • استفاده از روش های انتزاعی Using Abstract Methods

  • استفاده از ویژگی های انتزاعی Using Abstract Properties

  • رابط ها Interfaces

  • استفاده از رابط ها Using Interfaces

  • ارث چندگانه Multiple Inheritance

  • کدگذاری وراثت چندگانه Coding Multiple Inheritance

  • هیئت نمایندگی Delegation

  • نسخه ی نمایشی هیئت Delegation Demo

  • خلاصه Summary

آزمایش کردن Testing

  • آزمایش کردن Testing

  • رول دستی Hand Rolled Mocks

  • استفاده از کتابخانه مسخره Using a Mocking Library

  • خلاصه Summary

اشیاء و اشیاء همراه Objects and Companion Objects

  • معرفی Introduction

  • اشیاء ناشناس Anonymous Objects

  • نمونه نمایشی اشیاء ناشناس Anonymous Objects Demo

  • تک تن ها Singletons

  • استفاده از یک شیء همراه Using a Companion Object

  • خلاصه Summary

کلاس های وسواس اولیه و ارزش Primitive Obsession and Value Classes

  • وسواس اولیه Primitive Obsession

  • استفاده از کلاس های ارزش Using Value Classes

  • خلاصه Summary

کلاس های داده Data Classes

  • معرفی Introduction

  • ایجاد کلاس های داده Creating Data Classes

  • گسترش کلاس های داده Extending Data Classes

  • کپی و تخریب Copying and Destructuring

  • کپی و تخریب دمو Copying and Destructuring Demo

  • خلاصه Summary

شمارش ها، رابط های مهر و موم شده، و کلاس های مهر و موم شده Enumerations, Sealed Interfaces, and Sealed Classes

  • معرفی Introduction

  • شمارش ها Enumerations

  • کلاس های مهر و موم شده Sealed Classes

  • نسخه ی نمایشی کلاس های مهر و موم شده Sealed Classes Demo

  • رابط های مهر و موم شده Sealed Interfaces

  • نسخه ی نمایشی رابط های مهر و موم شده Sealed Interfaces Demo

  • خلاصه Summary

ژنریک ها Generics

  • معرفی Introduction

  • استفاده از انواع عمومی Using Generic Types

  • ایجاد انواع عمومی Creating Generic Types

  • ایجاد نسخه نمایشی انواع عمومی Creating Generic Types Demo

  • کوواریانس Covariance

  • نسخه نمایشی کوواریانس Covariance Demo

  • تضاد Contravariance

  • نسخه نمایشی تضاد Contravariance Demo

  • Co و Contravariance Co and Contravariance

  • نسخه ی نمایشی Co and Contravariance Co and Contravariance Demo

  • پیش بینی ستاره ها Star Projections

  • نسخه نمایشی Star Projections Star Projections Demo

  • ریفیکاسیون Reification

  • نسخه ی نمایشی Reification Reification Demo

  • خلاصه Summary

نمایش نظرات

آموزش برنامه نویسی شی گرا در کاتلین
جزییات دوره
6h 11m
87
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Kevin Jones
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kevin Jones Kevin Jones

مدت ها پیش در دانشگاهی بسیار دور ، کوین عاشق برنامه نویسی شد. در ابتدا با کامپیوتر DEC20 دانشگاه BASIC و Pascal و کمی از Fortran را انجام می دهید. اولین کار او این بود که او به نوشتن دسته PL/1 در یک سیستم اصلی IBM پرداخت و در آنجا نیز لذت های عجیب و غریب JCL را کشف کرد. او پس از کشف لذت های dBase IV در رایانه های شخصی IBM به زودی دریافت که سیستم های چند کاربره برای او مناسب نیستند. از آنجا که او به C و API ویندوز معتاد شد از این رو به پایین بود. او که فقط کد نویسی ویندوز 1 را از دست داده بود ، برای 16 نسخه بیتی دیگر از ویندوز ، 2 و 3 ، از جمله نسخه های مختلف آماده شبکه ، کد را انجام داد. او هنوز به سختی ناشی از مجبور شدن به همراه داشتن IBM Token Ring MAU را با خود به یاد آورده است. پس از تلاش برای وانمود کردن اینکه ویندوز و C واقعاً شی گرا هستند ، تصمیم گرفت که بهتر است C ++ را یاد بگیرد. در حدود همین مرحله بود که او دریافت که علاوه بر نوشتن کد برای امرار معاش ، می توان بابت گفتن نحوه نوشتن کد برای امرار معاش به او پول پرداخت کرد. وی قبل از اینکه روحیه او در پشت پشتیبانی OLE در MFC شکسته شود ، ویندوز ، MFC و C ++ را برای یک شرکت آموزشی در انگلیس تدریس می کرد ، وقتی که سرانجام از کابوس کد مدیریت نشده به نیروانای زمان اجرا مدیریت شده به نام جاوا دور شد. در این زمان بود که او در چندین کنفرانس JavaOne که معمولاً با موضوع Servlets ، JavaServer Pages و برچسب های کتابخانه ای صحبت می کرد. پس از خرید کارمندان Sun ، مقادیر زیادی از Apple Martini کوین برای مشخصات Servlet و JSP به گروه های متخصص دعوت شد. اوه ، چطور وقتی دات نت خندید ، خندید و همان استدلال ها در مورد تخریب غیر قطعی و جمع آوری زباله ها که اکنون در دنیای جاوا کلاه بسیار قدیمی بودند ، ایجاد شد. او سرانجام حدود هشت سال پیش دستهای خود را در C # و .Net کثیف کرد ، دوباره در لایه وب کار می کرد و از هر دقیقه استفاده از هیولایی که ASP.Net Web Forms بود و متنفر بود ، متنفر بود. تا اینکه MVC سرانجام احساس کرد که به خانه مایکروسافت آمده است. البته البته MVC سال گذشته است و کوین بیشتر و بیشتر بر روی مشتریان ثروتمند تمرکز می کند و از JavaScript و ابزارهایی مانند Knockout و AngularJS استفاده می کنند. او معتقد است که جاوا اسکریپت بهترین چیز از آنجا که ، جاوا اسکریپت است. او هنوز علاقه خود را برای توسعه و تدریس حفظ کرده است. صرف حدود یک چهارم سال با انجام مورد دوم و بیشتر اوقات با انجام کار قبلی. وقتی جلوی کامپیوتر گیر نکرده اید ، می توانید او را پیدا کنید: با بینی خود در کتاب ، یک کتاب ترجیحاً خوب است ، اما تقریباً هر کتابی این کار را می کند. تماشای فیلم؛ پیاده روی؛ دویدن یا با دیدن ورزش در تلویزیون همسرش را اذیت کند.