آموزش شروع به توسعه بازی دو بعدی: Godot 4 برای مبتدیان

Jumpstart to 2D Game Development: Godot 4 for Beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بر موتور گودو 4 مسلط شوید، بازی‌های دوبعدی جذاب بسازید و سفر توسعه بازی خود را روشن کنید! Master Godot 4: ایجاد صحنه، مدیریت ورودی، تشخیص برخورد و موارد دیگر را در موتور بازی قدرتمند Godot 4 بیاموزید. بازی‌های متنوع بسازید: Flappy Bird، Angry Birds، بازی‌های حافظه، پلتفرم‌ها، پازل‌ها، تیراندازی‌های فضایی و فرار از پیچ و خم را توسعه دهید. مهارت‌های توسعه‌دهنده بازی را به دست آورید: طراحی سطح، انیمیشن، هوش مصنوعی دشمن، تقویت‌کننده‌ها، طراحی UI، و استفاده از الگوهای طراحی مانند تک‌تنها و اتوبوس‌های رویداد را به دست آورید. مکانیک و الگوها را کاوش کنید: پیمایش اختلاف منظر، گیم پلی مبتنی بر فیزیک، هوش مصنوعی مسیریابی، ماشین های حالت، و بارگذاری سطح پویا را درک کنید. پیش نیازها:رایانه با مشخصات کافی: برای کار موثر بر روی پروژه ها به کامپیوتری با قابلیت استفاده از رندر Vulkan نیاز است - دوره شامل یک ویدیوی رایگان برای بررسی است! این دوره هیچ دانش قبلی در مورد موتور گودو 4 را در نظر نمی گیرد، اما درک پایه ای از مفاهیم برنامه نویسی را فرض می کند. با این حال، حتی افرادی که تجربه برنامه نویسی ندارند نیز می توانند با استفاده از سیستم اسکریپت بصری ارائه شده توسط Godot 4 از این دوره بهره ببرند.

به "Jumpstart to 2D Development Game: Godot 4 for Beginners" خوش آمدید - یک دوره ویدیویی همه جانبه که برای توانمندسازی توسعه دهندگان مشتاق بازی با مهارت ها و دانش لازم برای ایجاد بازی های دو بعدی جذاب با استفاده از موتور بازی قدرتمند Godot 4 طراحی شده است.


در این دوره جامع، شما سفری هیجان انگیز را در میان انواع پروژه های بازی آغاز خواهید کرد، که هر کدام با دقت طراحی شده اند تا درک شما را از مفاهیم و تکنیک های اساسی توسعه بازی افزایش دهند. چه یک مبتدی کامل باشید و چه دانش برنامه نویسی داشته باشید، این دوره به گونه ای طراحی شده است که پایه ای محکم برای آرزوهای توسعه بازی شما ارائه دهد.


در طول دوره، شما:


- یک کلون Flappy Bird ایجاد کنید، جایی که در مورد ایجاد صحنه، مدیریت ورودی، تشخیص برخورد، و اجرای پیمایش اختلاف منظر برای جلوه‌های بصری بیشتر یاد خواهید گرفت.

- مکانیک اعتیادآور Angry Birds را تکرار کنید، گیم پلی مبتنی بر فیزیک را با حرکت پرتابه توسعه دهید و بر طراحی سطح با محیط های تخریب پذیر مسلط شوید.

- با ایجاد یک بازی حافظه جذاب، به دنیای توسعه بازی مبتنی بر رابط کاربری شیرجه بزنید. شما در ساخت رابط های کاربری بصری و بصری جذاب تجربه کسب خواهید کرد.

- با پروژه CJ Elephant Antics، جذابیت پلتفرمرهای دهه 80 را بازسازی کنید. طراحی سطح کارشناسی ارشد، انیمیشن شخصیت ها و کنترل ها برای ایجاد سطوح چالش برانگیز پر از موانع مختلف. همچنین یاد خواهید گرفت که از GoDot ساخته شده در State Machine برای ایجاد و پایان سطح Boss استفاده کنید!

- با پروژه ای الهام گرفته از سوکوبان، قلمرو بازی های پازل را کاوش کنید. به صورت پویا سطوح فایل‌ها را بارگیری کنید، مکانیک‌های حل پازل را درک کنید، و الگوهای طراحی را برای ایجاد راه‌حل‌های زیبا و قوی اعمال کنید.

- در حالی که یک تیرانداز فضایی هیجان انگیز می سازید، در یک ماجراجویی بین کهکشانی شرکت کنید. هوش مصنوعی دشمن را با دنبال کردن مسیر برای امواج پویا دشمن طراحی و پیاده‌سازی کنید، سیستم‌های تقویت‌کننده را یکپارچه کنید، و تصاویر را با جلوه‌های ذرات و سایر پیشرفت‌ها بهبود بخشید.

- هیجان جمع آوری مصنوعات و فرار را در یک بازی همه جانبه تجربه کنید. از هوش مصنوعی ناوبری دو بعدی Godot 4 برای برنامه‌ریزی رفتار نگهبان، برنامه‌ریزی فرارهای استراتژیک و ایجاد لحظات پر تنش در بازی استفاده کنید.


در طول دوره، از قدرت سیستم اسکریپت بصری بصری Godot 4 استفاده خواهید کرد. بینش هایی در مورد مفاهیم اولیه برنامه نویسی به دست آورید، به شما این امکان را می دهد که مهارت های خود را به سطح بالاتری ببرید و پتانسیل کامل Godot 4 را باز کنید.


در پایان این دوره، مجموعه‌ای متنوع از پروژه‌های بازی دوبعدی ایجاد خواهید کرد که توانایی‌های خود را با Godot 4 و توانایی خود در ایجاد تجربه‌های گیم‌پلی فریبنده را به نمایش می‌گذارید. اکنون ثبت نام کنید و بیایید این سفر هیجان انگیز را به دنیای توسعه بازی های دو بعدی با Godot 4 آغاز کنیم!


توجه: در دوره من گودو را به عنوان "GoDot" می نویسم - وقتی این کار را می کنم، منظورم گودو است. در صورتی که باعث سردرگمی شود.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • GoDot به طور مداوم در حال به روز رسانی است - اینجا چه اتفاقی می افتد؟ GoDot is constantly being updated - what happens here?

مقدمه ای بر GoDot Introduction To GoDot

  • مقدمه، مهم: راه اندازی و آزمایش گودو Introduction, IMPORTANT: Setup and test of Godot

  • صحنه های Scenes

  • وراثت Inheritance

  • صحنه های متعدد Multiple Scenes

  • ایجاد یک اسکریپت Creating A Script

  • متغیرها Variables

  • اپراتورها Operators

  • آرایه ها و حلقه ها Arrays and Loops

  • لغت نامه ها Dictionaries

  • کارکرد Functions

  • کلاس ها Classes

  • فیلمنامه نویسی یک صحنه Scripting a scene

  • تنظیم کننده ها و دریافت کننده ها Setters and Getters

  • نسبت ابعاد Aspect Ratios

قبل از پرواز Pre-flight

  • دارایی هایی که استفاده خواهیم کرد The assets we will use

  • من یک صفحه نمایش شبکیه دارم و بازی ها بسیار کوچک هستند! I have a retina display and the games are very small!

  • یک پیام کوتاه و موفق باشید :) A short message and good luck :)

بازی 1 - Tappy Plane Game 1 - Tappy Plane

  • معرفی Introduction

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • صحنه بازی Game Scene

  • گره های فیزیک Physics Nodes

  • صحنه هواپیما Plane Scene

  • منابع Resources

  • جنبش هواپیما Plane Movement

  • پخش کننده انیمیشن Animation Player

  • برخورد زمینی Ground Collision

  • صحنه لوله ها Pipes Scene

  • انیمیشن RESET The RESET Animation

  • برداشتن لوله Pipe Removal

  • تخم ریزی لوله Pipe Spawn

  • تک تن ها Singletons

  • صحنه اصلی Main Scene

  • جهت یابی Navigation

  • بازی بیش از صحنه Game Over Scene

  • مرکز سیگنال Signal Hub

  • برخورد لوله Pipe Collision

  • برخورد لیزری Laser Collision

  • منوی اصلی Main Menu

  • هاد Hud

  • اختلاف منظر Parallax

  • صحنه اختلاف منظر Parallax Scene

  • لایه ها و ماسک ها توضیح داده شده است Layers and Masks Explained

بازی 2: حیوانات عصبانی! Game 2: Angry Animals!

  • معرفی Introduction

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • Rigidbody2D Rigidbody2D

  • برچسب اشکال زدایی Debug Label

  • بازسازی حیوانات Animal Regeneration

  • تشخیص ورودی Input Detection

  • منطق حیوانات Animal Logic

  • چنگ زدن به حیوانات Animal Grab

  • کشیدن حیوانات Animal Drag

  • صدای کشش Stretch Sound

  • پرتاب حیوانات Animal Launch

  • تشخیص برخورد Collision Detection

  • تشخیص فنجان Cup Detection

  • ناپدید شدن جام Cup Vanish

  • اب Water

  • صحنه اصلی Main Scene

  • دکمه سطح Level Button

  • جهت یابی Navigation

  • مدیر امتیاز Score Manager

  • به روز رسانی امتیاز Score Update

  • رابط کاربری بازی Game UI

  • پیکان The Arrow

  • منطقه راه اندازی Launch Area

بازی 3: جنون حافظه Game 3 : Memory Madness

  • معرفی Introduction

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • در حال بارگذاری تصویر Image Loading

  • صفحه اصلی Main Screen

  • جن جلو Front Sprite

  • توئینز! Tweens!

  • دکمه سطح Level Button

  • مدیر صدا Sound Manager

  • صفحه بازی Game Screen

  • جهت یابی Navigation

  • تنظیم سطح Level Setup

  • انتخاب سطح Level Selection

  • ایجاد سطح Level Creation

  • انتخاب کاشی Selecting a tile

  • گره گلزن Scorer Node

  • انتخاب کاشی Tile Selections

  • منطق بازی Game Logic

  • به روز رسانی رابط کاربری UI Updates

  • بازی بیش از صحنه Game Over Scene

  • منطق نهایی Final Logic

  • Tweens Revisited - یک راه حل کوچک! Tweens Revisited - a small fix!

بازی 4: Fox Antics! Game 4 : Fox Antics!

  • معرفی Introduction

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • نمای کلی بازی Game Overview

  • نقشه های کاشی Tile Maps

  • دوربین پخش کننده Player Camera

  • صحنه بازیکن Player Scene

  • برخورد پلت فرم Platform Collisions

  • حرکت بازیکن player Movement

  • وضعیت بازیکن Player State

  • صدای پخش کننده Player Sound

  • تک تن ها Singletons

  • دشمن پایه Base Enemy

  • حلزون Snail

  • حرکت حلزون Snail Movement

  • قورباغه Frog

  • حرکت قورباغه Frog movement

  • عقاب Eagle

  • حرکت عقاب Eagle movement

  • لایه های Layers

  • هیت باکس Hitbox

  • صحنه گلوله Bullet Scene

  • سازنده شی Object Maker

  • صحنه تیرانداز Shooter Scene

  • تیراندازی دشمن Enemy Shooting

  • Collision Setuo Collision Setuo

  • انفجار دشمن Enemy Explosion

  • صحنه برداشت میوه Fruit Pickup Scene

  • حرکت میوه Fruit movement

  • مجموعه پیکاپ Pickup Collection

  • بازیکن شکست ناپذیر Player Invincible

  • ایالت آسیب دیده Hurt State

  • صحنه رئیس Boss Scene

  • ماشین حالت State Machine

  • رفتار رئیس Boss Behaviour

  • صحنه ایست بازرسی Checkpoint Scene

  • منطق ایست بازرسی Checkpoint Logic

  • پلت فرم یک طرفه One Way platform

  • پلت فرم متحرک Moving Platform

  • اسپینینگ سنبله Spinning Spikes

  • سنبله های طبقه Floor Spikes

  • پس زمینه اختلاف منظر Parallax Background

  • صحنه اختلاف منظر Parallax Scene

  • لرزش دوربین Shake Camera

  • محدودیت های دوربین Camera Limits

  • بازی HUD Game HUD

  • صحنه اصلی Main Scene

  • سطوح چندگانه Mulitple Levels

  • جهت یابی Navigation

  • سطح پیشرفته Level Advance

  • سطح کامل شد Level Complete

  • بازی تمام شد Game Over

  • قلبها Hearts

  • سقوط Falling Off

  • مدیر امتیاز Score Manager

  • به روز رسانی UI UI Updates

  • درخت مکث Tree Pause

  • سطح الهام Level Inspiration

  • بازی نهایی Final Game

  • رفع اشکال: می توانید قبل از ماشه به رئیس ضربه بزنید! Bug Fix: Can hit boss before trigger!

  • رفع اشکال: بی حرکت ماندن در زمان شکست ناپذیر! Bug Fix: Staying still when invincible!

بازی 5: سوکوبان Game 5 : Sokoban

  • معرفی Introduction

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • طرح کلی پروژه Project Outline

  • لایه های نقشه کاشی Tilemap Layers

  • صحنه بازیکن Player Scene

  • داده های سطح Level Data

  • در حال بارگیری داده های سطح Loading Level Data

  • تنظیم سطح قسمت 1 Level Setup Part 1

  • تنظیم سطح قسمت 2 Level Setup Part 2

  • موقعیت بازیکن Player Position

  • موقعیت دوربین Camera position

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • حرکت بازیکن 2 Player Movement 2

  • حرکت بازیکن 3 Player Movement 3

  • بازی تمام شد Game Over

  • دکمه سطح Level Button

  • صفحه اصلی Main Screen

  • دکمه های سطح بارگیری Loading Level Buttons

  • جهت یابی Navigation

  • بازی HUD Game HUD

  • Game Over UI Game Over UI

  • همگام سازی امتیاز Score Sync

  • به روز رسانی UI UI Updates

بازی 6: Space Ace Game 6 : Space Ace

  • معرفی Introduction

  • طرح کلی Outline

  • صحنه اصلی Main Scene

  • زمینه Background

  • صحنه بازیکن Player Scene

  • تک تن ها Singletons

  • صحنه انفجار Explosion Scene

  • صحنه بوم Boom Scene

  • صحنه دشمن Enemy Scene

  • مدیر موج Wave Manager

  • صحنه گلوله Bullet Scene

  • برخوردها Collisions

  • موقعیت انفجار Explosion Position

  • دشمن شلیک می کند Enemy Shoots

  • صحنه پاورآپ PowerUp Scene

  • صحنه نوار سلامتی Health Bar Scene

  • انفجار دشمن Enemy Explosion

  • موشک خانگی Homing Missile

  • منطق موشکی Missile Logic

  • پیاده سازی موشکی Missile Implementation

  • نعلبکی Saucer

  • منطق نعلبکی Saucer Logic

  • شلیک موشک Shoot missile

  • سپر Shield

  • منطق سپر Shield Logic

  • نعلبکی سلامت Saucer Health

  • بازیکن ضربه Player Hit

  • رابط کاربری بازی Game UI

  • گلزنی Scoring

  • لرزش دوربین Shake Camera

  • ریشه درخت/صحنه فعلی Tree Root / Current Scene

  • سلامتی پاور Health Power Up

  • بازی تمام شد Game Over

  • صدا Sounds

  • ارتقاء موج Wave Upgrades

  • منابع سفارشی Custom Resources

بازی 7: به من اهمیت نده Game 7 : Do not Mind Me

  • معرفی Introduction

  • معرفی بازی Game Intro

  • نقشه سطح Level map

  • زمین/اتوتیل Terrains / Autotile

  • طبقه Floors

  • ناوبری کاشی Tile Navigation

  • مناطق ناوبری Navigation Regions

  • مسیر گشت Patrol Path

  • تشخیص بازیکن player Detection

  • محاسبه FOV FOV calculation

  • اجرای FOV FOV implementation

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • با دیدن بازیکن Seeing the player

  • کشورهای دشمن Enemy States

  • NPC Visuals NPC Visuals

  • شلیک گلوله Firing Bullets

  • انفجارها Explosions

  • وانت Pickups

  • تعداد وانت Pickup Count

  • خروج از صحنه Exit Scene

  • صحنه اصلی Main Scene

  • زمان بازی Game Time

  • مرگ بازیکن Player Death

  • چندین منطقه ناوبری Multiple Navigation Regions

  • نقشه نهایی Final Map

گسترش Deployment

  • معرفی Introduction

  • تاپی Tappy

  • جنون حافظه - شکست Memory Madness - Fail

  • مشکل The problem

  • با استفاده از ابزار ویرایشگر Using Editor Tool

  • ایجاد منابع Resource Creation

  • برنامه کاربردی Working application

نمایش نظرات

آموزش شروع به توسعه بازی دو بعدی: Godot 4 برای مبتدیان
جزییات دوره
25 hours
239
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
2,474
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Richard Allbert Richard Allbert

موسس، رمزگشایی دیجیتال