آموزش توسعه Python GUI با Tkinter

Python GUI Development with Tkinter

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: به نوشتن رابط های خط فرمان برای برنامه های خود پایان دهید. از Tkinter ، بسته پایتون برای ایجاد عناصر رابط مضمون با جعبه ابزار Tk GUI استفاده کنید. در این دوره با بارون استون همراه شوید زیرا وی از محبوب ترین ابزارک های Tk عبور کرده و به شما نشان می دهد که چگونه ظاهر و رفتار آنها را متناسب با برنامه خود تنظیم کنید. بیاموزید که چگونه می توان جایگذاری آن ابزارک ها را در رابط کاربری گرافیکی مدیریت کرد و آنها را وادار کرد تا با کد رویداد محور به رفتار کاربر واکنش نشان دهند. فصل آخر شما را در کل مراحل شروع به پایان ساخت رابط کاربری برای یک برنامه قرار می دهد ، بنابراین می توانید نحوه کار همه این تکنیک ها را در یک سناریوی توسعه در دنیای واقعی مشاهده کنید.
موضوعات شامل:
  • نصب پایتون 3 و Tcl / Tk برای Mac یا Windows
  • ایجاد و پیکربندی ابزارک های Tk با مضمون
  • تزئین رابط کاربری گرافیکی با برچسب های متنی و تصاویر
  • گرفتن ورودی از دکمه ها ، منوها و قسمت های ورود
  • ارائه گزینه ها با کادرهای تأیید و دکمه های رادیو
  • استفاده از مدیران هندسه برای ارائه GUI
  • سازمان دادن ابزارک ها در داخل قاب ها و پنجره ها
  • مدیریت اقدامات کاربر با برنامه نویسی مبتنی بر رویداد
  • ایجاد یک ابزار طراحی ساده با Canvas
  • اعلان کاربران با جعبه های گفتگوی بازشو

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • یک برنامه رابط کاربری گرافیکی را برای برنامه دسک تاپ پایتون خود ایجاد کنید Create a GUI for your Python desktop application

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع به کار با پایتون و تکینتر 1. Getting Started with Python and Tkinter

  • نصب Python 3 و Tcl / Tk برای ویندوز Installing Python 3 and Tcl/Tk for Windows

  • نصب Python 3 و Tcl / Tk برای Mac Installing Python 3 and Tcl/Tk for Mac

  • سلام به Tkinter Saying hello to Tkinter

2. مفاهیم Tkinter 2. Tkinter Concepts

  • پس زمینه Tk و Tkinter Tk and Tkinter background

  • ایجاد و پیکربندی ابزارک Creating and configuring widgets

  • مدیریت قرارگیری ویجت Managing widget placement

  • رسیدگی به رویدادهای کاربر Handling user events

  • درود دوباره سلام ، Tkinter! Revisiting Hello, Tkinter!

3. ابزارک های اساسی 3. Basic Widgets

  • نمایش متن و تصاویر با برچسب Displaying text and images with labels

  • ضبط ورودی با دکمه ها Capturing input with buttons

  • ارائه گزینه هایی با دکمه های چک و دکمه های رادیویی Presenting choices with check buttons and radio buttons

  • وارد کردن متن تک خطی با ویجت ورودی Entering single-line text with the Entry widget

  • انتخاب با Combobox و Spinbox Making selections with the Combobox and Spinbox

  • مقادیر ورودی و نمایش وضعیت با مقیاس و پیشروی Inputting values and displaying status with the Scale and Progressbar

4- ابزارکهای سازمانی 4. Organizational Widgets

  • سازماندهی ابزارک با قاب Organizing widgets with frames

  • ایجاد ویندوزهای سطح بالا اضافی Creating additional top-level windows

  • جداسازی ابزارک ها در ویندوزهای روکش شده Separating widgets within paned windows

  • گروه بندی ویدجت در یک نوت بوک زبانه دار Grouping widgeting within a tabbed notebook

5. ابزارک های پیشرفته 5. Advanced Widgets

  • ورود و نمایش چندین خط با ویجت متن Entering and displaying multiple lines with the Text widget

  • افزودن برچسب ها ، نشان ها ، تصاویر و ابزارک ها به ویجت متن Adding tags, marks, images, and widgets to the Text widget

  • ساختن نمای درختی سلسله مراتبی Building a hierarchical treeview

  • اضافه کردن ستون ها و انتخاب موارد در Treeview Adding columns and selecting items in the Treeview

  • ساخت منوهای آبشار Building cascading menus

  • رسم یک خط اصلی روی بوم Drawing a basic line on the Canvas

  • رسم اشکال پیچیده روی بوم Drawing complex shapes on the Canvas

  • اتصال نوار پیمایش به ابزارک ها Attaching a scroll bar to widgets

  • پیکربندی سبک های ویجت Configuring widget styles

  • با استفاده از جعبه پیام و گفتگوها کاربران را ترغیب می کنید Prompting users with the Messagebox and dialogs

6. مدیریت هندسه 6. Geometry Management

  • با استفاده از مدیر هندسه Pack Using the Pack geometry manager

  • با استفاده از مدیر هندسه شبکه Using the Grid geometry manager

  • با استفاده از مدیر هندسه مکان Using the Place geometry manager

7. رسیدگی به رویداد 7. Event Handling

  • پیکربندی تماس های برگشتی فرمان Configuring command callbacks

  • اتصال به رویدادهای صفحه کلید Binding to keyboard events

  • اتصال به وقایع ماوس Binding to mouse events

  • اتصال به رویدادهای مجازی Binding to virtual events

  • اتصال به چندین رویداد Binding to multiple events

8. ساختن یک برنامه 8. Building an Application

  • تعریف نیازهای پروژه Defining project requirements

  • برنامه ریزی طرح Planning the design

  • ایجاد ابزارک Creating the widgets

  • خارج از ابزارک Laying out of the widgets

  • اتصال به وقایع Binding to events

  • به پایان رساندن رابط کاربری گرافیکی با سبک Finishing the GUI with style

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش توسعه Python GUI با Tkinter
جزییات دوره
4h 55m
46
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
136,385
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Barron Stone
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Barron Stone Barron Stone

مهندس برق Barron Stone یک مهندس برق است که هم در سخت افزار دیجیتال سطح پایین و هم در نرم افزار سطح بالا تجربه کرده است.

وی لیسانس علوم مهندسی برق خود را از دانشگاه رایس و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از نیروی هوایی بدست آورد. موسسه فناوری. او چندین سال را به عنوان مهندس برنامه های کاربردی و مهندس بازاریابی محصول در National Instruments گذراند و در آنجا محتوای بازاریابی و آموزشی را برای ابزارهای مدولار NI FlexRIO مستقر در FPGA توسعه داد. امروز ، بارون به عنوان یک افسر در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت می کند.