لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یک بازی کامل دو بعدی به سبک Survivors در Godot 4 ایجاد کنید
Create a Complete 2D Survivors Style Game in Godot 4
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
بیاموزید که چگونه یک بازی سرکش بقا در عرصه دو بعدی کامل از ابتدا تا انتها در Godot engine 4 ایجاد کنید! مکانیکهای سرکش در عرصه بقا - تواناییهای حمله خودکار، انبوهی از دشمن، افت تجربه، و ارتقاهای سرکش، اصول موتور گودو - ترکیب صحنه با استفاده از انواع گرهها، اسکریپتنویسی، سیگنالهای کاربر سفارشی، و انیمیشنهای بیشتر - استفاده از اسکواش و کشش برای پاپ کردن اسپرایتهای ایستا و به بازیهای خود جان ببخشید - کانتینرهایی برای چیدمان و اندازه، اعمال استایل تم با استفاده از تکسچرها و نه وصله، و استفاده از گرههای کنترلی مختلف انتشار - ساخت بازی کامل برای ویندوز، لینوکس، وب، مک، و بهروزرسانی آیکونهای اجرایی ذخیره loading - ذخیره و بارگذاری داده های پیشرفت دائمی پخش کننده پیش نیازها:تجربه برنامه نویسی
این دوره همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد یک بازی سرکش دوبعدی سبک بقا در عرصه بقا از ابتدا تا انتها در Godot Engine 4 بدانید را پوشش میدهد. این دوره جنبههای بسیاری از ایجاد یک بازی سبک بازماندگان را پوشش میدهد، از جمله:
قابلیتهای حمله خودکار
انبوهی از دشمنان که با گذشت زمان بر سختی آنها افزوده می شود
توانایی Roguelike و ارتقاء بازیکن
پیشرفت دائمی با ذخیره و بارگیری
بالا بردن سطح با جمع آوری تجربیات حذف شده از دشمنان
این فهرست جامع نیست - لطفاً برای نگاهی اجمالی به موضوعاتی که پوشش داده شده است، به طرح کلی دوره مراجعه کنید.
هدف این دوره این است که به شما نشان دهد چگونه یک پروژه خالی بردارید و آن را به یک بازی کوچک و کامل تبدیل کنید. با انجام این کار، این دوره به شما با بسیاری از جنبههای موتور گودو، از مدیریت ورودی، نقشههای نقشه، ذخیره و بارگذاری دادهها، صدا و موارد دیگر آشنا میشود. تا زمانی که این دوره را کامل کنید، کار روی پروژه های خود در گودو 4 احساس راحتی می کنید. با درک پایه ای محکم از ساخت بازی هایی که نه تنها کاربردی هستند، بلکه سرگرم کننده نیز هستند، از این دوره خارج خواهید شد.
این دوره به شما کمک زیادی می کند اگر:
شما آماده شیرجه رفتن در یک کورس تصادف برای گودو 4 تازه منتشر شده هستید
شما مقداری دانش توسعه بازی دارید و می خواهید Godot 4 را یاد بگیرید
شما دانش برنامه نویسی دارید و می خواهید بازی بسازید
شما برای تکمیل بازی ها مشکل دارید و می خواهید یک پروژه را شروع و به پایان برسانید
شما به طور منظم در جم های بازی شرکت می کنید و می خواهید توانایی خود را برای ایجاد یک تجربه سرگرم کننده اما کوتاه بهبود بخشید
لطفاً توجه داشته باشید که این دوره صرفاً بر روند شروع تا پایان ساخت یک بازی سبک بازمانده متمرکز است. با در نظر گرفتن این هدف، هیچ زمانی برای توضیح مفاهیم اساسی برنامه نویسی صرف نمی شود. آشنایی با برنامه نویسی قبل از شرکت در این دوره اکیدا توصیه می شود. هر تجربه برنامه نویسی خوب است - استفاده از GDScript آسان است.
چند درس برای پیش نمایش رایگان در دسترس شماست. لطفاً قبل از ثبت نام به آن ویدیوها نگاهی بیندازید تا تعیین کنید که آیا سرعت این دوره برای شما مناسب است یا خیر!
سرفصل ها و درس ها
عازم
Starting Out
دانلود، جهتگیری و راهاندازی Godot
Godot Download, Orientation, and Setup
ایجاد پلیر
Creating the Player
حرکت بازیکن
Player Movement
ایجاد یک نقشه کاشی
Creating a TileMap
دوربین بازی
Game Camera
ایست بازرسی
Checkpoint
ساختن بنیاد
Building the Foundation
ایجاد یک دشمن موش
Creating a Rat Enemy
ایجاد اولین توانایی شمشیر
Creating the First Sword Ability
مقدمه ای بر AnimationPlayer
Introduction to AnimationPlayer
هدف قرار دادن دشمنان با توانایی شمشیر
Targeting Enemies With Sword Ability
از بین بردن دشمنان
Destroying Enemies
ترفندهای تنظیمات پروژه
Project Settings Tweaks
تخم ریزی دشمنان به صورت خودکار
Spawning Enemies Automatically
بهبود احساس بازی
Improving the Game Feel
ایجاد بنیاد حلقه بازی
Creating the Game Loop Foundation
قطره ها را تجربه کنید
Experience Drops
ردیابی تجربه
Experience Tracking
ایجاد مولفه سلامت
Creating a Health Component
اجرای خسارت
Implementing Damage
ایجاد نوار تجربه
Creating an Experience Bar
استفاده از منابع سفارشی برای ارتقاء
Using Custom Resources for Upgrades
UI Groundwork را ارتقا دهید
Upgrade UI Groundwork
فعال کردن انتخاب ارتقا
Enabling Upgrade Selection
کاربردی کردن ارتقا
Making the Upgrade Functional
بهبود ساختار درخت صحنه
Improving the Scene Tree Structure
افزودن سلامت بازیکن
Adding Player Health
نوار سلامت بازیکن
Player Health Bar
ایجاد صفحه پیروزی
Creating the Victory Screen
ایجاد صفحه شکست
Creating the Defeat Screen
گیم پلی و بهبود بصری
Gameplay and Visual Improvements
افزایش سختی در طول زمان
Increase Difficulty Over Time
بهبود TileMap
Improving the TileMap
جلوگیری از تخم ریزی نامعتبر
Preventing Invalid Spawning
ایجاد توانایی تبر
Creating an Axe Ability
فعال کردن دستیابی به توانایی تبر
Enabling Acquisition of Axe Ability
از انتخاب دو بار توانایی ها جلوگیری کنید
Prevent Abilities from Being Chosen Twice
متحرک سازی بازیکن
Animating the Player
متحرک سازی دشمن
Animating the Enemy
انیمیشن مرگ دشمن
Animating Enemy Death
اضافه کردن یک دشمن جادوگر
Adding a Wizard Enemy
استفاده از جدول وزنی برای تخم ریزی دشمن
Using a Weighted Table for Enemy Spawning
متحرک سازی جادوگر
Animating the Wizard
متحرک سازی تجربه پیکاپ ویال
Animating the Experience Vial Pickups
افزودن فونت سفارشی
Adding a Custom Font
اضافه کردن متن آسیب شناور
Adding Floating Damage Text
پیاده سازی فلش در Enemy Hit
Implementing a Flash on Enemy Hit
نمایش نظرات