به دوره جامع ما در مورد ایجاد شخصیت سه بعدی و مدلسازی محیط با استفاده از مایا خوش آمدید! چه یک هنرمند مشتاق سه بعدی باشید، چه یک حرفه ای با تجربه که به دنبال بهبود مهارت های خود هستید یا فردی که شیفته دنیای هنر دیجیتال است، این دوره برای تجهیز شما به دانش و تکنیک های مورد نیاز برای ایجاد شخصیت های سه بعدی خیره کننده و محیط های غوطه ور طراحی شده است. .
در طول این دوره، با استفاده از Autodesk Maya، یکی از نرمافزارهای پیشرو در صنعت برای انیمیشنسازی و مدلسازی سه بعدی، سفری را در جنبههای مختلف مدلسازی سه بعدی، بافتسازی، ریگینگ و دینامیک آغاز خواهید کرد. از مبانی رابط کاربری Maya گرفته تا پیچیدگیهای تقلب کاراکترها و پویایی پارچه، هر بخش با دقت طراحی شده است تا درک جامعی از ابزارها و گردشهای کاری ضروری برای ایجاد محتوای سه بعدی جذاب به شما ارائه دهد.
در اینجا یک نگاه اجمالی از آنچه می توانید انتظار یادگیری داشته باشید آمده است:
بخش 1: مدل سازی شخصیت سه بعدی مایا
در این بخش، دانشآموزان به اصول مدلسازی شخصیتهای سه بعدی با استفاده از Autodesk Maya میپردازند. با شروع مفاهیم اساسی مانند جمع آوری مرجع و تنظیم پروژه، دانش آموزان از طریق یک سری سخنرانی های جامع که جنبه های مختلف خلق شخصیت را پوشش می دهد پیشرفت خواهند کرد. از کار بر روی رئوس گرفته تا شکل دادن به ویژگی های صورت و جزئیات آناتومی بدن، هر سخنرانی بر جنبه خاصی از فرآیند مدل سازی شخصیت تمرکز دارد. در پایان این بخش، دانشآموزان مهارتهای ایجاد شخصیتهای سه بعدی دقیق را از ابتدا به دست خواهند آورد.
بخش 2: بافت نویسی سه بعدی مایا
با تکیه بر مدلهای کاراکتر ایجاد شده در بخش قبل، این بخش دانشآموزان را با هنر بافتسازی آشنا میکند. دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه UVs را باز کنند، نقشههای بافت بسازند و مواد را روی شخصیتهای سه بعدی خود اعمال کنند. از طریق آموزش های گام به گام، دانش آموزان بر تکنیک های نقاشی بافت ها، افزودن جزئیات سطح و دستیابی به بافت های واقعی پوست، لباس و لوازم جانبی تسلط خواهند یافت. در پایان این بخش، دانشآموزان دانش لازم برای افزایش جذابیت بصری شخصیتهای سه بعدی خود را از طریق بافتهای کاربردی ماهرانه خواهند داشت.
بخش 3: تصحیح کاراکترهای سه بعدی مایا
تقلب یک گام مهم در خط تولید انیمیشن است، و این بخش بر آموزش دانشآموزان تمرکز دارد که چگونه شخصیتهای سه بعدی خود را برای انیمیشن تغییر دهند. با شروع اصول اولیه ریگ کردن و ایجاد مشترک، دانشآموزان به موضوعات پیشرفتهتری مانند راهاندازی IK/FK، ایجاد دکل کنترلی و پوستگیری پیشرفت خواهند کرد. از طریق یک سری تمرینهای عملی، دانشآموزان یاد خواهند گرفت که چگونه دکلهای انعطافپذیر و مستحکمی ایجاد کنند که به انیمیشنهای بیانی شخصیت اجازه میدهد. در پایان این بخش، دانشآموزان به مهارتهایی مجهز میشوند تا شخصیتهای سه بعدی خود را از طریق انیمیشن زنده کنند.
بخش 4: مدل سازی پس زمینه (مجموعه) مایا
این بخش تمرکز را به مدلسازی محیط، بهویژه مدلسازی پسزمینه یا مجموعه تغییر میدهد. دانشآموزان یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از مایا، محیطهای سهبعدی دقیق ایجاد کنند، از وارد کردن هنر مفهومی تا رندر نهایی. سخنرانیها تکنیکهایی را برای مدلسازی عناصر مختلف یک صحنه، از جمله زمین، سازههای معماری، لوازم و شاخ و برگ پوشش میدهند. علاوه بر این، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه UVs را باز کنند و بافتها را در مدلهای محیطی خود اعمال کنند و به صحنههای خود واقعگرایی و عمق ببخشند. در پایان این بخش، دانشآموزان مهارت ایجاد محیطهای سهبعدی همهجانبه مناسب برای استفاده در انیمیشن، بازی، یا پروژههای تجسمی را خواهند داشت.
بخش 5: مدل سازی دوچرخه مایا (مدل سازی سطح سخت)
در این بخش، دانشآموزان پیچیدگیهای مدلسازی سطوح سخت را با ایجاد یک مدل سه بعدی دقیق از یک موتورسیکلت کشف خواهند کرد. از طریق مجموعه ای از آموزش های گام به گام، دانش آموزان می آموزند که چگونه اجزای مختلف دوچرخه، از جمله مخزن سوخت، صندلی، پانل های بدنه، لاستیک ها و غیره را مدل کنند. سخنرانی ها تکنیک هایی برای ایجاد اشکال پیچیده، اصلاح جزئیات و بهینه سازی توپولوژی برای مدل سازی کارآمد را پوشش می دهند. علاوه بر این، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه UVs را باز کنند و بافتهایی را روی مدل دوچرخهشان اعمال کنند و واقعگرایی و جذابیت بصری آن را افزایش دهند. تا پایان این بخش، دانشآموزان بر هنر مدلسازی سطوح سخت مسلط خواهند شد و یک مدل موتورسیکلت کاملاً بافتدار ایجاد خواهند کرد.
بخش 6: nCloth Dynamics در مایا
بخش پایانی دوره، دانشآموزان را با دینامیک nCloth آشنا میکند، ابزاری قدرتمند در مایا برای شبیهسازی پارچه و سایر مواد انعطافپذیر. از طریق مجموعهای از آموزشها، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه شبیهسازیهای پارچه پویا، از جمله جلوههای پارگی، پاره شدن و برخورد را ایجاد و متحرک کنند. سخنرانیها ویژگیها و تنظیمات اشیاء nCloth و همچنین تکنیکهای کنترل و تنظیم رفتار پارچه را پوشش میدهند. در پایان این بخش، دانشآموزان درک کاملی از دینامیک nCloth و نحوه ترکیب شبیهسازیهای پویا در پروژههای سه بعدی خود خواهند داشت.
هر بخش از دوره برای ارائه پوشش جامع موضوع مربوطه خود با تمرکز بر مهارت های عملی و کاربردهای دنیای واقعی طراحی شده است. در پایان دوره، دانشآموزان مجموعهای از مهارتهای متنوع در مدلسازی سهبعدی، بافتسازی، ریگسازی، ایجاد محیط، مدلسازی سطوح سخت و دینامیک به دست خواهند آورد و آنها را به هنرمندان سهبعدی جامع و همهکاره آماده برای مقابله با انواع پروژههای خلاقانه میکند. .
مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.
نمایش نظرات