Rhino 3D یک مدل ساز سه بعدی پیشرو برای معماران و طراحان است، اما به یک پایه خوب برای مدل سازی موثر برای کاربران نیاز دارد. در این راهنمای کامل راینو، اصول اولیه ایجاد توسعه، رندر و اشکال در همه اندازهها در راینو را خواهید آموخت،
نمای کلی دوره
این دوره با بررسی رابط Rhino و نحوه پیمایش موثر در آن آغاز می شود. راینو یک مدل ساز سطحی است و تنظیم آن بر روی نوع هندسه یا مدل کاری که روی آن کار می کنید تمرکز دارد. از طریق پرایمر، میدانید که چگونه میتوانید یک پروژه را در رابط Rhino شروع و توسعه دهید، چه بر روی تنظیمات نمای، با منحنیها، با مشها، با رندرها، با هندسه SubD و غیره کار کنید.
بخش 1: مقدمه ای بر هندسه کرگدن
بعد، این دوره به شما یک پرایمر در هندسه کرگدن می دهد. راینو مجموعهای از خانوادههای هندسی دارد تا با مدلی که روی آن کار میکنید، مناسب باشد.
معرفی منحنی کرگدن
این بخش با مقدمه ای برای ایجاد و ویرایش منحنی های راینو آغاز می شود. اینها فقط بر اساس امتیاز نیستند، بلکه توسط محاسبات پیچیده نیز انجام میشوند، بنابراین شما یاد خواهید گرفت که چگونه اینها را به طور مؤثر توسعه دهید.
معرفی سطوح و جامدات راینو
بعد، این بخش نحوه ایجاد و توسعه سطوح و جامدات را پوشش میدهد. این خانواده هندسی بسیاری از منحنیهای زیبا و فرمهای پویا را ایجاد میکنند که راینو به آنها معروف است.
معرفی مش های کرگدن
در قسمت بعدی این بخش، در معرفی مش های راینو با مش ها آشنا می شوید. اگرچه در نگاه اول شبیه بسیاری از مدلسازهای مش است، اما Rhino با کنترل و توسعه مدلهای مش خود را متمایز میکند.
مقدمه ای بر هندسه ساب دی کرگدن
در نهایت، بخش پایانی هندسه Rhino ایجاد و توسعه گسترده SubD Geometry را پوشش میدهد. SubD Geometry یک ویژگی جدید در راینو است که به محض در دسترس بودن در مدلسازان دقیقتر، قدرت مدلسازی پویا را میدهد. در این بخش از بخش، نحوه ایجاد فرم های SubD پیچیده با توابع برای آینه، چسباندن و دستکاری فرم های SubD برای مدل های صاف و به خوبی کنترل شده را یاد خواهید گرفت.
بخش 2: مدلسازی معماری در راینو
برای انجام پروژه معماری، یاد خواهید گرفت که چگونه مهارت های هندسه و ویرایش را برای ایجاد یک خانه مدرن به کار ببرید. ما به نحوه تنظیم هندسه ساخت و ساز نگاه می کنیم. سپس عناصر مختلف، کف، دیوار، پنجره و در را مدلسازی می کنیم. بعد ما یک پلان و ارتفاع ایجاد می کنیم. در نهایت رندر را توسعه می دهیم. Rhino ابزارهای زیادی دارد که تجسم هندسه پیچیده را بسیار آسان می کند، و در این دوره، گردش کار را دریافت خواهید کرد تا بتوانید پروژه های خود را به خوبی ارائه دهید.
بخش 3: رندر در راینو
در این بخش از دوره، یاد خواهید گرفت که چگونه پروژه های خود را با نور، مواد و تنظیمات محیطی به زیبایی تجسم کنید.
آنچه در این دوره یاد می گیرید:
· نحوه پیمایش رابط Rhino
· نحوه ایجاد و ویرایش سطوح، هندسه SubD و مش
· گردش کار برای ساخت و ساز جامد و سطح
· چگونه یک مدل مفهومی برای ساختمان طراحی کنیم
· نحوه رندر کردن نقاشی ها
· نحوه ایجاد طرح های حاشیه نویسی و صادرات pdf
· نحوه استفاده از آرایه و توابع ویرایش چهره
- نحوه ایجاد نور، بافت و محیط
- نحوه تنظیم رندرها و نماهای منحصر به فرد
اگر آمادگی دارید مهارت های خود را در Rhino به سطح بعدی ببرید، ثبت نام کنید و من شما را در کلاس خود خواهم دید.
درباره مربی
براندون آرون گیبز یک معمار و مدرس دارای مجوز است که با موفقیت به هزاران دانشآموز کمک میکند در برنامههای طراحی برتر امروزی مانند Rhino، Grasshopper، SketchUp و Revit تسلط پیدا کنند.
این پروژه دوره از شما میخواهد که یک نقشه ابعادی بگیرید و یک خانه مدرن با دیوار، پنجره و در بسازید. از PDF پیوست شده برای اندازهها و مکانهای عناصر استفاده کنید.
1 چند خطوط ساخت و ساز را در پلان و در نمای جانبی بکشید
2 خطوط ساختمانی جانبی را اکسترود کنید تا سطح بیرونی دیوار را ایجاد کنید (سطح زمین را شامل نشود
3 سطح 6 اینچ (0.2 متر) و لبه های سطح زیر شیروانی را برای بستن دیوارهای داخلی و خارجی جابجا کنید. با دستور منحنی های مسطح مانند دوره
کار را تمام کنید4 به کل پلی سرفیس بپیوندید
5 از طرح برای ایجاد یک جعبه جامد در محل پنجره استفاده کنید. جرم اصلی را تقسیم کنید، سپس جعبه ساخت و ساز را هم در داخل و هم در خارج از دیوارها کوتاه کنید.
6 از طرح برای ایجاد در نیز استفاده کنید
7 با استفاده از تنظیمات شیء برای لوله در 2 اینچ (5 سانتی متر) مولیون برای پنجره ایجاد کنید
8 یک زاویه خوب انتخاب کنید و رندر کنید
9 یک طرحبندی جدید با یک درگاه دید برای پلان و ارتفاع ایجاد کنید. تراز کردن.
10 یک صفحه برش برای مدل ایجاد کنید.
11 پروژه را چاپ کنید و رندر را ذخیره کنید، با کلاس به اشتراک بگذارید!
معمار و مبتکر
براندون گیبز یک معمار دارای مجوز، مدیر خلاق و معمار در رزیدنس در I Am The Studio است. براندون مدرک کارشناسی ارشد معماری را از انجمن معماری دریافت کرد و زیر نظر پاتریک شوماخر زاها حدید تحصیل کرد و در آنجا پایان نامه و تحقیق خود را در زمینه معماری پارامتریک آغاز کرد. براندون چندین غرفه، دانشگاه، کلیسا، خانه های مدرن و همچنین چندین پروژه فیلم و انیمیشن برنده جایزه طراحی کرده است. او به طور مرتب به معماران و طراحان جوان در سازمانهایی مانند AIA (موسسه معماران آمریکایی)، NOMA (سازمان ملی معماران اقلیت) و AIGA (موسسه هنرمندان گرافیک آمریکا) صحبت میکند و راهنمایی میکند.
نمایش نظرات