نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره:
کوتلین کار ایجاد برنامه های اندرویدی را بسیار ساده می کند. با توسعه درک خود از زبان Kotlin و ایجاد تجارب کاربر تعاملی با فعالیت های Android ، به یک توسعه دهنده Android موفق تبدیل شوید. کلید تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق برنامه Android ، درست سازی اصول اولیه است. هنگام توسعه برنامه های اندروید با زبان برنامه نویسی Kotlin ، ضروری است که درک درستی از مبانی Android و Kotlin داشته باشید. در هیچ جا قدرت و کارایی کوتلین به اندازه استفاده از پلتفرم اندروید مشهود نیست. در این دوره ، برنامه های اندروید با Kotlin: اولین برنامه خود را بسازید ، با استفاده از Android Studio و Kotlin هر آنچه برای ساخت اولین برنامه Android خود نیاز دارید را فرا خواهید گرفت. ابتدا با ایجاد یک برنامه جدید Android و اجرای برنامه در شبیه ساز Android شروع خواهید کرد. پس از آن ، اصول چگونگی پیاده سازی انواع در کوتلین و توصیف مدل شی the برنامه با استفاده از کوتلین را مرور خواهید کرد. در مرحله بعدی ، نحوه ایجاد تجربه کاربری تعاملی و اتصال آن تجربه به کد Kotlin خود را مشاهده خواهید کرد. از آنجا ، شما یک تجربه کاربری چند صفحه ای ایجاد خواهید کرد و اطلاعات را بین صفحه ها منتقل می کنید و از منوی گزینه ها برای ایجاد اقدامات نوار اقدام استفاده می کنید. سرانجام ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه به طور موثر با چرخه عمر فعالیت های Android همکاری کنید و چگونه داده های پایدار و داده های نمونه را ذخیره کنید. در پایان دوره ، شما با موفقیت یک برنامه اندروید با استفاده از Kotlin ایجاد کرده اید و در اصول توسعه برنامه Android با Kotlin یک پایه محکم خواهید داشت.
سرفصل ها و درس ها
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
-
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
ایجاد و اجرای برنامه Kotlin با Android Studio
Creating and Running a Kotlin App with Android Studio
-
مقدمه
Introduction
-
در حال بارگیری Android Studio
Downloading Android Studio
-
ایجاد یک پروژه کوتلین
Creating a Kotlin Project
-
درک قسمتهای طراح طرح Android Studio
Understanding the Parts of the Android Studio Layout Designer
-
تغییر طرح فعالیت
Modifying the Activity Layout
-
افزودن کد کوتلین به فعالیت
Adding Kotlin Code to the Activity
-
اجرای برنامه درون شبیه ساز
Running the App Within an Emulator
-
خلاصه
Summary
توصیف انواع با کوتلین
Describing Types with Kotlin
-
مقدمه
Introduction
-
استفاده از کوتلین با اندروید
Using Kotlin with Android
-
انواع اساسی و بیانیه های متغیر
Basic Types and Variable Declarations
-
تعریف انواع
Defining Types
-
خواص
Properties
-
سازنده اولیه
Primary Constructor
-
نسخه ی نمایشی: CourseInf NoteInfo
Demo: CourseInfo & NoteInfo
-
کارکرد
Functions
-
عبور از پارامترها
Passing Parameters
-
شروع اولیه
Instance Initialization
-
نسخه ی نمایشی: ویژگی های DataManager
Demo: DataManager Properties
-
نسخه ی نمایشی: DataManager مقداردهی اولیه
Demo: DataManager Initialization
-
خلاصه
Summary
درک فعالیتها و تعامل چیدمان فعالیت
Understanding Activities and Activity Layout Interaction
-
مقدمه
Introduction
-
فعالیت چیست؟
What Is an Activity?
-
UI فعالیت
Activity UI
-
کلاس ContraintLayout
ConstraintLayout Class
-
نسخه ی نمایشی: کار با ContraintLayout - محدودیت های والدین
Demo: Working with ConstraintLayout - Parent Constraints
-
نسخه ی نمایشی: کار با ContraintLayout - مشاهده محدودیت ها
Demo: Working with ConstraintLayout - View Constraints
-
رابطه فعالیت/طرح بندی
Activity Code/Layout Relationship
-
نسخه ی نمایشی: کد فعالیت/رابطه چیدمان
Demo: Activity Code/Layout Relationship
-
جمعیت یک چرخنده
Populating a Spinner
-
نسخه ی نمایشی: جمعیت یک چرخنده
Demo: Populating a Spinner
-
خلاصه
Summary
ایجاد یک تجربه کاربری چند صفحه ای
Developing a Multi-screen User Experience
-
مقدمه
Introduction
-
برنامه بعدی چیست؟
What's Next for the App?
-
تعامل فعالیت
Activity Interaction
-
نسخه ی نمایشی: افزودن فعالیت NoteList
Demo: Adding the NoteList Activity
-
نسخه ی نمایشی: شروع یک فعالیت با یک هدف
Demo: Starting an Activity with an Intent
-
Singletons و کلاس های داده
Singletons and Data Classes
-
نسخه ی نمایشی: فعالیت های NoteList را پر کنید
Demo: Populating the NoteList Activity
-
نسخه ی نمایشی: با استفاده از کلاس های داده
Demo: Using Data Classes
-
توصیف عملیات با اهداف
Describing Operations with Intents
-
نسخه ی نمایشی: رسیدگی به انتخاب یادداشت و ارسال هدف
Demo: Handling Note Selection and Sending the Intent
-
نسخه ی نمایشی: بازیابی اطلاعات هدف و نمایش یک یادداشت
Demo: Retrieving Intent Info and Displaying a Note
-
خلاصه
Summary
با استفاده از گزینه های منو و اقدامات نوار اقدام
Using Options Menus and Action Bar Actions
-
مقدمه
Introduction
-
منوهای گزینه ها
Options Menus
-
نسخه ی نمایشی: افزودن گزینه های موارد منو
Demo: Adding Options Menu Items
-
نسخه ی نمایشی: گزینه های مدیریت گزینه های منو
Demo: Handling Options Menu Item Selections
-
موارد منو به عنوان اقدامات نوار برنامه
Menu Items as App Bar Actions
-
نسخه ی نمایشی: موارد منو به عنوان اقدامات نوار برنامه
Demo: Menu Items as App Bar Actions
-
نسخه ی نمایشی: اقدامات نوار برنامه با متن
Demo: App Bar Actions with Text
-
تغییر موارد منو در زمان اجرا
Changing Menu Items at Runtime
-
نسخه ی نمایشی: افزودن پشتیبانی برای تغییر موارد منو
Demo: Adding Support for Changing Menu Items
-
ایمنی تهی
Null Safety
-
اپراتورهای امن Null
Null Safety Operatiors
-
نسخه ی نمایشی: تغییر شکل و وضعیت مورد منو
Demo: Changing Menu Item Appearance and State
-
خلاصه
Summary
درک چرخه فعالیت
Understanding Activity Lifecycle
-
مقدمه
Introduction
-
چرخه زندگی تجربه کاربر و برنامه کاربر
App User Experience and Activity Lifecycle
-
روشهای چرخه فعالیت
Activity Lifecycle Methods
-
نسخه ی نمایشی: ذخیره موارد دائمی داده
Demo: Saving Persistent Data Items
-
نسخه ی نمایشی: ایجاد یک مورد جدید و ماندگار برای داده ها
Demo: Creating a New Perstent Data Item
-
نسخه ی نمایشی: تازه کردن محتوای نمایش داده شده
Demo: Refreshing Displayed Content
-
جریان فعالیت و برنامه ها
App Activity Flow and Tasks
-
حالت نمونه فعالیت
Activity Instance State
-
نسخه ی نمایشی: اهمیت حالت نمونه
Demo: The Importance of Instance State
-
نسخه ی نمایشی: ذخیره/بازیابی حالت نمونه
Demo: Saving/Restoring Instance State
-
نسخه ی نمایشی: تأیید رفتار حالت نمونه
Demo: Verifying Instance State Behavior
-
خلاصه
Summary
نمایش نظرات