لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش چگونه یک بازی پلتفرم دو بعدی در موتور گودو بسازیم
How to Make a 2D Platformer Game in the Godot Engine
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
یک دوره مقدماتی برای توسعه بازی در موتور گودو. در این دوره، از طریق مثال راه اندازی یک پلتفرمر دو بعدی، کدگذاری شده از ابتدا، و راه اندازی یک نمونه اولیه که می توانید از آن بسازید، یاد خواهید گرفت. ما یک کنترلر بازیکن فعال با پرش دوبل، پرش از دیوار، و یک حمله جهشی و همچنین دو دشمن ایجاد خواهیم کرد که از حرکت نقطهای استفاده میکنند و به محرکهای منطقه پاسخ میدهند. بیاموزید که چگونه پرتابه ها را به عنوان یک روش اضافی برای حمله دشمنان به شخصیت بازیکن شما تنظیم کنید.
برای خارج کردن سطوح ساختمان، از سیستم نقشه کاشی گودو و کاشی کاری خودکار برای ساخت سطوح سریعتر استفاده می کنیم. ما از gdscript به عنوان زبان برنامهنویسی استفاده میکنیم، زیرا تست کردن با آن بسیار سریع و نوشتن و درک آن شبیه پایتون است. این دوره برای مبتدیان در نظر گرفته شده است اما کد سنگینی دارد زیرا ما همه چیز را خودمان خواهیم نوشت. همانطور که ما کدنویسی می کنیم، برای توضیح هر مرحله وقت صرف می کنم تا بتوانید منطق پشت ایجاد تغییرات را درک کنید و نه فقط خط کاراکتر کد را برای کاراکترها.
برای داراییهای هنری، همه چیز از pixel adventure 1 و 2 استخراج شده است که داراییهای رایگان برای استفاده هستند.
داراییهای هنری ماجراجویی پیکسل
موسیقی استفاده شده
پروژه مرجع به پایان رسید
پروژه کلاس ما ایجاد چارچوبی برای یک بازی پلتفرمر دو بعدی است. با تماشای و دنبال کردن ویدیوهای دوره، باید بتوانید به آنجا برسید. حداقل سعی کنید موارد زیر را انجام دهید...
اسکریپت حرکت پخش کننده، درخت انیمیشن، اسپرایت و پخش کننده انیمیشن خود را تنظیم کنید تا پخش کننده شما بتواند با کنترل های ورودی حرکت کند.
یک دشمن اضافه کنید ~ در ویدیوهای دوره که ما خوک عصبانی را به عنوان مثال اصلی می سازیم.
سطحی برای بازی شخصیت و دشمن خود بسازید
با استفاده از لایه های فیزیکی، کاشی های جهان را از شخصیت های بازیکن و دشمن جدا کنید
از آنجا، در اینجا برخی از موارد اضافی وجود دارد که می توانید اضافه کنید تا زندگی بیشتری به بازی بدهید
همانطور که در طول دوره ذکر شد، با استفاده از Area2D، قدرتهایی مانند بازیابی سلامت اضافه کنید. اینها باید بررسی کنند که آیا بازیکنی از طریق ماسک برخورد ناحیه2d وارد منطقه میشود.
دشمن سفارشی خود را ایجاد کنید ~ در بسته ماجراجویی پیکسل، شخصیت های متحرک زیادی وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید.
خطری مانند یک سنبله ایجاد کنید که در صورت برخورد بازیکن با بازیکن یا وارد منطقه آسیب آن، به بازیکن آسیب وارد می کند.
از اینجا میتوانید همان داراییهای هنری مورد استفاده در ویدیوها را پیدا کنید
Pixel Adventure
برای سطوح و هنر شخصیت بازیکن
برای دشمنان
OpenGameArt یک سایت عالی برای یافتن موسیقی یا جلوه های صوتی است که ممکن است برای بازی خود استفاده کنید. در اینجا چند پیوند به بسته های موسیقی
وجود دارد
سرفصل ها و درس ها
درس ها
Lessons
جنبش پرش دیواری
Wall Jump Movement
اجرای Hit و Hit Animations را دریافت کنید
Get Hit Implementation and Hit Animations
ماشین های پرش، حرکت و حالت
Jumping, Movement, and State Machines
علائم و برچسب اشکال زدایی وضعیت پخش کننده
Signals and Player State Debugging Label
Gravity و تنظیمات جهانی بازی با Singletons
Gravity and Global Game Settings with Singletons
پروژه راه اندازی برای Pixel Art (اندازه پنجره، کشش)
Setup Project for Pixel Art (Window Size, Stretching)
چک کردن پرش برای نوع کلاس دشمن
Jump Checking for Enemy Class Type
فلسفه من در فناوری اطلاعات و یادگیری به طور کلی این است که یادگیری ویدیویی بهترین راه برای یادگیری برای خودتان است. من می توانم ویدیوها را ارائه دهم، اما این به شما به عنوان دانش آموز من بستگی دارد که اطلاعات را جذب و تمرین کنید تا فردی تحصیل کرده و ماهرتر شوید.
اگر میخواهید طعم رویکرد من به آموزش و مجموعههای آموزشی را بچشید، میتوانید من را در کانال آموزشی یوتیوب من به نام «آموزشهای کریس» پیدا کنید.
نمایش نظرات