Unreal Engine 5 PCG: Procedural Content Generation (انگلیسی)

Unreal Engine 5 PCG: Procedural Content Generation (English)

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آموزش PCG برای ایجاد محیط های بازی به سریع ترین روش آموزش تولید محتوای رویه ای (PCG) در Unreal Engine 5.4 ایجاد محیط های بازی به سرعت، خودکار و دقیق. ایجاد نودهای PCG سفارشی بهینه سازی عملکرد پیش نیازها: دانش اولیه Unreal Engine آشنایی با برنامه نویسی Blueprint در Unreal Engine مزیت محسوب می شود.

این نسخه انگلیسی دوره " Unreal Engine 5.4 PCG - Tạo Môi Trường Game bằng PCG " است.

بنابراین، PCG یا تولید محتوای رویه ای چیست؟


تصور کنید می‌خواهید درخت‌ها را به یک سطح اضافه کنید، باید کمیت، فاصله بین درخت‌ها و غیره را تعیین کنید. اگر این کار به صورت دستی انجام شود بسیار زمان‌بر است. اما با PCG، می توانید آن را به سرعت و با دقت انجام دهید.

در بخش های اولیه:

  • با چارچوب PCG آشنا شوید

  • با نحوه استفاده از گره ها در نمودار PCG

    آشنا شوید
  • از گره Surface Sampler برای ایجاد نقاط تصادفی استفاده کنید

  • از گره Static Mesh Spawner برای ایجاد مش از نقاط استفاده کنید

در بخش "راک"، سنگ‌ها را به سطح اضافه می‌کنید. هنگامی که سطح دارای اشیاء مختلفی مانند سنگ ها و درختان باشد، نحوه تعامل آنها با یکدیگر را مشخص خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر یک سنگ و یک درخت همپوشانی داشته باشند، شما تصمیم می گیرید که سنگ را بردارید یا درخت.

در بخش «نمونه‌گیر مش»، به جای ایجاد نقاط روی سطح چشم‌انداز، یاد می‌گیرید که چگونه نقاطی را روی هر مش ثابت ایجاد کنید. به عنوان مثال، من از گره Mesh Sampler برای ایجاد قارچ روی سیاهههای درخت استفاده خواهم کرد.

علاوه بر گره های PCG موجود/بومی، یاد خواهید گرفت که چگونه گره های PCG جدید را متناسب با نیازهای خود ایجاد کنید.

از یک نقطه اولیه، می توانید نقاط اطراف ایجاد کنید. به عنوان مثال، هر کنده درخت می تواند شاخه ها یا کنده های درخت در اطراف خود داشته باشد.

شاید بخش "ساختمان" را دوست داشته باشید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ابزاری برای تولید ساختمان ایجاد کنید. از آنجایی که یک ساختمان دارای بخش های زیادی است، من این بخش را به چندین سخنرانی برای هر قسمت تقسیم کرده ام. موارد استفاده مختلف از گره ها را از قسمت های قبل یاد خواهید گرفت. پس از تکمیل این بخش می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید و اعمال کنید.


سرفصل ها و درس ها

پروژه راه اندازی Setup Project

  • بخش: پروژه راه اندازی Section: Setup Project

  • Unreal Engine 5.4 Unreal Engine 5.4

  • ایجاد پروژه Create Project

  • قالب سوم شخص Third Person Template

  • ایجاد سطح Create Level

  • پلاگین Plugin

درخت Tree

  • بخش: درخت Section: Tree

  • نمودار PCG PCG Graph

  • نمونه‌بردار سطحی Surface Sampler

  • اسپاونر مش استاتیک Static Mesh Spawner

  • مش استاتیک چندگانه Multiple Static Mesh

  • تبدیل نقطه Transform Point

سنگ Rock

  • بخش: سنگ Section: Rock

  • پی سی جی راک PCG Rock

  • خود هرس Self Pruning

  • Bound Modifier Bound Modifier

  • تفاوت Difference

  • ترتیب گره Node Order

شاخ و برگ Foliage

  • بخش: شاخ و برگ Section: Foliage

  • شاخ و برگ PCG PCG Foliage

  • تفاوت Difference

پارامتر Parameter

  • ضرب مقیاس Scale Multiplier

  • مش Mesh

  • مش و وزن Mesh and Weight

  • مقدار و سستی Amount and Looseness

  • نمونه نمودار Graph Instance

مسیر اسپلاین Path Spline

  • بخش: Path Spline Section: Path Spline

  • بازیگر اسپلاین Spline Actor

  • Spline Sampler Spline Sampler

  • فرافکنی Projection

  • تفاوت Difference

  • اسپلاین چندگانه Multiple Spline

  • شیب دار بودن Steepness

نمونه مش Mesh Sampler

  • بخش: نمونه‌بردار مش Section: Mesh Sampler

  • دارایی Asset

  • داده های بازیگر را دریافت کنید Get Actor Data

  • Bound Modifier Bound Modifier

  • نمونه مش Mesh Sampler

  • نرمال به چگالی Normal To Density

  • Points را انتخاب کنید Select Points

  • زیرگراف Subgraph

  • تفاوت Difference

Spline را ببندید Close Spline

  • بازیگر اسپلاین Spline Actor

  • PCG Spline PCG Spline

  • تفاوت Difference

گره PCG سفارشی Custom PCG Node

  • بخش: گره PCG سفارشی Section: Custom PCG Node

  • راه اندازی گره PCG Setup PCG Node

  • داده های نقطه ای Point Data

  • تقسیم 2 آرایه Split 2 Arrays

  • داده های نقطه ای را بسازید Construct Point Data

  • ساخت مجموعه داده ها Construct Data Collection

  • گره PCG را تست کنید Test PCG Node

  • لغو عنوان گره Node Title Override

  • نسبت Ratio

کنده درخت Tree Stump

  • بخش: کنده درخت Section: Tree Stump

  • کنده درخت PCG PCG Tree Stump

  • شبکه نقاط ایجاد کنید Create Points Grid

  • کنده درخت با قارچ Tree Log with Mushrooms

  • زیرگراف کنده درخت Subgraph Tree Stump

  • حلقه زیرگراف Subgraph Loop

  • Blueprint Actor برای PCG Blueprint Actor for PCG

  • مش کنده درخت را تغییر دهید Change Tree Stump Mesh

  • دریافت اموال بازیگر Get Actor Property

  • دارایی شاخه درخت Tree Branch Asset

  • شاخه درخت را اضافه کنید Add Tree Branch

  • Bound را برای هر مش تنظیم کنید Set Bound for each Mesh

  • تنظیم کنده درخت محدود Set Bound Tree Stump

  • نمونه مش 1 Mesh Sampler 1

  • نمونه مش 2 Mesh Sampler 2

  • Bound for Tree را تنظیم کنید Set Bound for Tree

  • تفاوت Difference

  • تفاوت و خود هرس Difference and Self Pruning

  • ملک طرح کنده درخت Tree Stump Blueprint Property

  • به نام Reroute Node Named Reroute Node

  • دارایی داده Data Asset

ساختمان Building

  • نمونه پروژه بخش "ساختمان". Sample project for the "Building" section

  • بخش: ساختمان Section: Building

  • طرح ساختمان بازیگر Blueprint Actor Building

  • Spline Sampler Spline Sampler

  • مقیاس کف Floor Scale

  • افست طبقه Floor Offset

  • افست دیوار Wall Offset

  • حداقل تفاوت Difference Minimum

  • تنظیم افست دیوار Wall Offset Adjustment

  • چند طبقه 1 Multiple Floor 1

  • چند طبقه 2 Multiple Floor 2

  • چند طبقه 3 Multiple Floor 3

  • شبکه نقاط Points Grid

  • گوشه 1 Corner 1

  • گوشه 2 Corner 2

  • گوشه 3 Corner 3

  • طبقه پایه Base Floor

  • تعمیر یک طبقه Fix Single Floor

  • تریم پایه Base Trim

  • تریم سقف Roof Trim

  • گوشه سقف Roof Corner

  • سقف 1 Roof 1

  • سقف 2 Roof 2

  • سقف 3 Roof 3

  • سقف 4 Roof 4

  • سقف تخت 1 Roof Flat 1

  • سقف تخت 2 Roof Flat 2

  • بالاترین طبقه Highest Floor

  • مش چندگانه Multiple Mesh

  • ساختمان تصادفی Random Building

  • PCG Populate Building PCG Populate Building

  • تعمیر سقف Fix Roof

لایه های سلسله مراتبی Hierarchy Layers

  • بخش: لایه های سلسله مراتبی Section: Hierarchy Layers

  • راه اندازی Setup

  • دریافت اموال از Data Asset Get Property from Data Asset

  • زیرگراف Subgraph

  • نمونه‌بردار سطحی Surface Sampler

  • اشکال زدایی رنگ Debug Color

  • اسپاونر مش استاتیک Static Mesh Spawner

  • تبدیل نقاط Transform Points

  • تفاوت Difference

  • Debug را تغییر دهید Toggle Debug

  • DA_Hierarchy_Forest DA_Hierarchy_Forest

لایه متریال منظره Landscape Material Layer

  • بخش: لایه متریال منظره Section: Landscape Material Layer

  • راه اندازی Setup

  • متریال منظره 1 Landscape Material 1

  • متریال منظره 2 Landscape Material 2

  • ترکیب لایه منظره Landscape Layer Blend

  • لایه منظره رنگ Paint Landscape Layer

  • لایه فیلتر 1 Filter Layer 1

  • لایه فیلتر 2 Filter Layer 2

نقشه ارتفاع منظره Landscape Heightmap

  • بخش: نقشه ارتفاع منظره Section: Landscape Heightmap

  • فایل نقشه ارتفاع Heightmap File

  • نرمال به چگالی Normal To Density

  • دارایی چمن Grass Asset

  • تخم ریزی علف Spawn Grass

  • گل اضافه کنید Add Flower

عملکرد Performance

  • بخش: عملکرد Section: Performance

  • بدون برخورد No Collision

  • مش استاتیک نانیت Nanite Static Mesh

  • منظره نانیت Nanite Landscape

  • شاخ و برگ متحرک Moving Foliage

  • فاصله حذف Cull Distance

  • پیوند PCG را پاک کنید Clear PCG Link

ری هیت Ray Hit

  • بخش: Ray Hit Section: Ray Hit

  • راه اندازی Setup

  • پرس و جوی پرتو جهانی World Ray Hit Query

  • فیلتر کردن Filtering

  • مش تولید شده Generated Mesh

  • تخم ریزی علف Spawn Grass

  • Collision برای Mesh اضافه کنید Add Collision for Mesh

لایه های سلسله مراتبی 2 Hierarchy Layers 2

  • بخش: لایه های سلسله مراتبی 2 Section: Hierarchy Layers 2

  • راه اندازی Setup

  • دارایی داده Data Asset

  • وزن Weight

  • شیب فیلتر Filter Slope

نمایش نظرات

Unreal Engine 5 PCG: Procedural Content Generation (انگلیسی)
جزییات دوره
12 hours
151
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
539
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
Brandon Vox
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brandon Vox Brandon Vox

توسعه دهنده بازی