جلد کتاب اولین تاثیر را ایجاد می کند، اما فضای داخلی جایی است که بیشترین زمان را در آن صرف می کنید.
در این کلاس، نیل سواب، طراح و تصویرگر، شما را در فرآیند طراحی داخلی یک رمان استاندارد، از پیمایش صفحه عملی تا اجرای عناصر مفهومی مانند حالت، لحن، و سبک راهنمایی میکند.
با استفاده از InDesign، یک دستنوشته اصلی سند Word را به یک فایل PDF یا ePub آماده چاپ کاملاً قالببندیشده و با طراحی متمایز تبدیل میکنید که برای انتشار در هر یک از دستگاههای امروزی آماده است.
نیل از تجربیات خود در طراحی با هر ناشر بزرگی استفاده می کند تا فرآیند طراحی کتاب را رمزگشایی کند و آنچه را که در هر مرحله اهمیت دارد به وضوح بیان کند.
زیبایی کتاب در چشم ماهر شما نهفته است.
آنچه خواهید آموخت
در پنج واحد با سرعت پیشرونده، مهارتهای InDesign خود را با ایجاد یک فضای داخلی کاملاً جدید و آماده برای تولید چاپ یا ePub ارتقا خواهید داد.
کاری که انجام خواهید داد
قابل تحویل. با استفاده از یک نسخه خطی در مالکیت عمومی (یا نسخه ای که قبلاً دارید)، یک فضای داخلی رمان کامل و آماده برای چاپ یا تولید ePub ایجاد خواهید کرد.
توضیحات. چه متنی را می خواهید طراحی کنید؟ چه سبک هایی با لحن، حالت و جلوه نسخه خطی مطابقت دارد؟ چه بخش های جلو و عقب برای پروژه شما معنا دارد؟ چگونه تزیینات طراحی را برای بهبود تجربه خواندن اضافه می کنید؟ چه جزئیاتی می تواند منجر به بررسی نقطه ای شما برای اطمینان از یک محصول نهایی تمیز و صیقلی شود؟ آیا صادرات نهایی را برای چاپ، دیجیتال یا هر دو انتخاب خواهید کرد؟
مشخصات. در پایان کلاس، یک PDF قابل چاپ یا یک فایل ePub خواهید داشت که می تواند به مکان هایی مانند آمازون ارسال شود.
تبدیل یک نسخه خطی رمان به یک کتاب کاملاً طراحی شده، آماده برای چاپ یا دستگاه های الکترونیکی
مقدمه
با مرور چند قسمت داخلی کتاب و شناسایی عناصر مختلف شرح داده شده در درس ویدیویی، با بخشهای کتاب آشنا شوید.
قبل از شروع این پروژه، به یک دست نوشته برای کار با آن نیاز دارید که به عنوان سند Word ذخیره شده باشد. میتوانید (1) از دستنویس شرلوک هلمز پیوست شده استفاده کنید، (2) یکی را از دامنه عمومی کپی کنید ( منبع عالی است)، یا (3) از یکی از خودتان استفاده کنید.
نسخهای را انتخاب کنید که به نظرتان هیجانانگیز است و میخواهید آن را بخوانید!
هنگامی که دستنوشته خود را دریافت کردید، آن را بررسی کنید و هر چیز اضافی را حذف کنید (قالب بندی بد html که ممکن است منتقل شده باشد، برگه ها و غیره) و تغییرات خود را ذخیره کنید. هدف شما یک فایل قابل خواندن از متن در حال اجرا است.
تنظیمات، سبکها و نوع
توجه: در صورت شک، فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن راحتتر باشد و خواناترین قلم باشد.
سایت های زیر توصیه های شخصی من برای خرید فونت هستند:
اگر نمیدانید از کجا با تایپوگرافی متن شروع کنید، در اینجا برخی از فونتهای معروف و پرکاربرد وجود دارد که باید امتحان کنید:
SERIF
SANS-SERIF
نمونه صفحات و عناصر
با بهروزرسانی سبک کاراکترها برای پررنگ و مورب، حروف برجسته و مورب را بازیابی کنید.
با استفاده از صفحات اصلی و سبکها، چند برگه با ظاهر زیبا برای صفحات متنی اصلی خود ایجاد و تنظیم کنید. مکان ها و سبک های مختلف را امتحان کنید تا چیز جالبی ایجاد کنید که با طرح کلی شما کار کند. به خاطر داشته باشید: لزوماً نیازی نیست که برگه ها در انتهای صفحه قرار گیرند. آنها می توانند از بالا، در کناره ها، و غیره بروند. بازی در اطراف!
با استفاده از تمام ابزارهای موجود در زرادخانه خود، طرح خود را جلوتر ببرید تا گزینههای جالب و جالبی برای ظاهر صفحات فصل ابتدایی خود ایجاد کنید. در مورد محتوا و لحن کتاب و اینکه چه ایده های بصری می تواند آن چیزها را تقویت کند و خوانندگان شما را به طور نامحسوس وارد داستان کند فکر کنید. اگر قبلاً جلدی طراحی کردهاید، ببینید آیا عناصری از آن (مانند فونتها یا تصاویر) وجود دارد که بتوانید از آنها استفاده کنید یا نشانههای بصری بگیرید.
وقتی مجموعه خوبی از صفحات نمونه ای که طراحی کرده اید دارید، آنها را چاپ کنید و در مورد اینکه کدام یک قوی ترین و مناسب ترین برای کتاب شما است فکر کنید. مورد دلخواه خود را انتخاب کنید و آن تنظیمات را در برگه های سبک خود اعمال کنید و هر صفحه اصلی مورد نیاز را ایجاد کنید.
از برگه پروژههای دانشجویی برای به اشتراک گذاشتن کار خود (هم گزینهها و هم انتخاب نهایی) برای بازخورد و شروع مکالمه در مورد نحوه برخورد با تصمیمات طراحی خود استفاده کنید.
جلو، پشت و اجرا
توجه: در حال حاضر می توانید فهرست مطالب را نادیده بگیرید. این آخرین چیزی است که طراحی می کنید.
اگر عصارهای در کتاب خود دارید (نامهها، شعرها، اشعار آهنگ، پیامهای متنی و غیره) که میخواهد سبک متفاوتی داشته باشید یا کاری خاص با آنها انجام دهید (مثل دادن فونت یا حاشیههای متفاوت) ، اکنون آنها را طراحی و سبک کنید. یک دست نوشته از یک ناشر معمولاً آنها را برای شما علامت گذاری می کند، اما اگر متنی را از وب یا منبع دیگری بیرون می آورید، به احتمال زیاد این کار را نمی کند. در مورد دوم، دستنوشته خود را شانه کنید و ببینید آیا چیزی وجود دارد که برای درمان به عنوان عصاره بیرون میآید.
کتابها با امضای 16 صفحه چاپ میشوند، بنابراین تعداد کل صفحات شما (از جمله موارد جلویی و پشتی) باید به مضربی زوج در 16 برسد.
تعداد کل صفحات خود را تعیین کنید. اگر مضرب 16 زوج نباشد، باید صفحاتی را برش دهید یا اضافه کنید تا در پشت کتاب جای خالی نداشته باشید. بر اساس آن تعداد صفحاتی که می خواهید به آن برسید، مشخص کنید.
بهعلاوه، اگر به تعداد صفحات کاملاً متفاوت امیدوار بودید، ممکن است مجبور شوید در طراحی صفحه خود تجدید نظر کنید و حاشیهها، اندازه فونت و غیره را اصلاح کنید تا به هدف مورد نظر خود نزدیکتر شوید.
وقتی تعداد صفحات نهایی خود را دانستید، صفحات اضافی را از سند InDesign خود حذف کنید.
کتاب خود را از صفحه 1 تا انتها مرور کنید و به هر مشکلی که می بینید رسیدگی کنید. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:
همانطور که این کار را انجام میدهید، فصلها را نیز بیرون بکشید تا طولانیتر شوند (یا برای کوتاهتر شدن آنها را به داخل بکشید) تا به تعداد صفحات دلخواه خود برسید و هیچ جای خالی در پشت کتاب نداشته باشید. می توانید این کار را با تنظیم ردیابی پاراگراف در پاراگراف های خاص با +/- 5-15 امتیاز انجام دهید.
علاوه بر این، میتوانید صفحات اصلی را برای صفحات کوتاه و طولانی ایجاد کنید و در صورت لزوم آنها را در برخی از بخشها یا فصلها اعمال کنید.
همچنین، حتماً برگههای صفحه اول فصل 1 را حذف کرده و برای همه موارد پشتیبان خود حذف کنید.
اکنون که کتاب شما به طور کامل منتشر شده است، زمان تنظیم و طراحی فهرست مطالب است. اگر به تازگی با InDesign آشنا شده اید و می خواهید این کار را برای خود آسان کنید، می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید. با این حال، بهترین تمرین ایجاد پاراگراف و سبک کاراکتر برای T.O.C است. و سپس با رفتن به " Layout> Table of Contents " فهرست مطالب را ایجاد کنید و به InDesign اجازه دهید آن را برای شما تولید کند.
هر روشی را که انتخاب میکنید، با طراحی فهرست مطالب خود ادامه دهید و تمام تصمیمات طراحی دیگری که گرفتهاید را در نظر داشته باشید.
صادرات و نتیجه گیری
هنگامی که کتاب شما به طور کامل طراحی شد، باید با چاپگر هماهنگ کنید تا بفهمید چگونه میخواهد آن را تحویل دهد.
در صورت نیاز به فایل های InDesign:
اگر چاپگر PDF می خواهد:
اگر میخواهید کتاب خود را در دستگاههای الکترونیکی منتشر کنید، ممکن است لازم باشد کارهای پاکسازی انجام دهید.
راهنمای سریع دستگاه الکترونیکی:
برای iBooks
برای Kindle:
میتوانید از برای کمک به پیشنمایش اینکه فایلتان در دستگاه چگونه به نظر میرسد استفاده کنید.
یک برای InDesign نیز وجود دارد، اما من در آزمایش موفقیت آمیز آن موفق نبودم (فکر نمیکنم برای InDesign CC کار کند). با این حال، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد!
کار خود را در برگه پروژه های دانشجویی به اشتراک بگذارید. تصاویری از فرآیند و تصمیمات طراحی خود را توصیف و نشان دهید. توضیح دهید که چگونه عناصر طراحی مختلف تجربه خواندن را افزایش می دهند. به همسالان خود بازخورد ارائه دهید و برای بهبود کار خود سؤال بپرسید.
این کلاس اصول اولیه طراحی کتاب است، اما با تکمیل این دوره، شما پایه فوق العاده ای برای رشد مهارت های خود دارید. به کار خود ادامه دهید تا کتابهای آینده را خوانا، طراحی هوشمندانه و بستههای زیبا بسازید که مکمل داستانهای آنها باشد!
منابع اضافی
وبسایتهای زیر منابع خوبی برای خرید عناصر طراحی ارزانقیمت هستند که میتوانند صفحه را شکوفا کنند:
اسکیلشر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیونها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارتهای جدید را فراهم میکند. این پلتفرم با ارائه دورههای متنوع در زمینههایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را میدهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.
یکی از ویژگیهای منحصر به فرد سکیلشر، ارائه دورههای تدریس شده توسط صاحبان مهارتها و افراد موفق در زمینههای مختلف است. این امر باعث میشود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزههای مورد نظرشان موفق عمل کردهاند، بهرهمند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارتهای خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیلشر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق میکند و به آنها کمک میکند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.
مدیر هنری آزاد، تصویرگر، نویسنده
یک تصویرگر، کارگردان هنری، کاریکاتوریست و نویسنده مستقل است که در بروکلین، نیویورک مستقر است. کار او توسط سازمانهایی مانند انجمن تصویرگران، مجله چاپ، هنرهای ارتباطی، باشگاه کارگردانان تایپ و آکادمی علوم و هنرهای تصویری به رسمیت شناخته شده است. او همچنین استاد کمکی در Parsons the New School for Design است، جایی که در بخش تصویرسازی تدریس میکند.
مشتریان انتشارات او عبارتند از Algonquin Books. هارپر کالینز؛ هاگتون میفلین هارکورت; لیتل، براون و شرکت؛ گروه انتشارات کودکان مک میلان؛ پنگوئن؛ رندوم هاوس; سیمون شوستر؛ و W.W. شرکت نورتون.
نمایش نظرات