آموزش اسکریپت پایتون در بلندر 3 برابر با پروژه های عملی

Python Scripting in Blender 3x with Practical Projects

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یک دوره کاربردی پایتون برای ایجاد اسکریپت در Blender 3x برای مبتدیان مطلق شما یاد خواهید گرفت که کارهای معمولی را با استفاده از Blender Python خودکار کنید نحوه تنظیم و استفاده از Python در داخل Blender استفاده از Python برای ایجاد مواد استفاده از Python برای تغییر خواص و افزودن فریم های کلیدی برای انیمیشن استفاده از python به اضافه کردن دکمه‌های پنل به رابط توسعه اسکریپت‌های پایتون سفارشی نحوه وارد کردن، استخراج و متحرک کردن داده‌ها از فایل‌های CSV پیش نیازها: رایانه‌ای که قادر به اجرای نرم‌افزار متن‌باز و رایگان Blender باشد توصیه می‌شود ماوس سه دکمه‌ای داشته باشید. آشنایی قبلی با Blender یا پایتون مفید خواهد بود اما لازم نیست

به اسکریپت نویسی پایتون در مخلوط کن خوش آمدید – دوره کاربردی Blender python، تنها دوره ای که برای افزودن قابلیت و خودکارسازی در مخلوط کن نرم افزار رایگان و متن باز نیاز دارید.

این دوره با رتبه بالا موفقیت زیادی در آموزش دانش آموزان در Udemy داشته است!

این دوره همراه با 2.5 ساعت آموزش ویدیویی، مبتدیان را با گسترش عملکرد مخلوط کن از طریق ایجاد اسکریپت های پایتون سفارشی آشنا می کند. حتی اگر تجربه برنامه نویسی ندارید، این دوره به سرعت در مخلوط کن کدنویسی می کند.

اینگونه است:

  • از یک مربی برتر با تقریباً 100000 دانش آموز بیاموزید

  • این دوره به روز نگه داشته می شود و جدیدترین ها را به شما آموزش می دهد

  • زمانی برای تلف کردن ندارید؟ پیشرفت پایتون خود را تسریع کنید. خیره شدن به خط پشت خط کد می تواند گیج کننده باشد. بازخورد فوری از ویوپورت یادگیری پایتون در نرم افزار سه بعدی

    دریافت کنید
  • متداول ترین وظایف خود را در مخلوط کن با استفاده از پایتون خودکار کنید. با دانش به دست آمده از این دوره اسکریپ هایی برای محل کار دوستان خود تهیه کنید

  • Blender python به سرعت در بسیاری از صنایع یکپارچه می شود. بنابراین اکنون زمان بسیار خوبی برای یادگیری هر دو ابزار به صورت عملی است

  • با آخرین نسخه مخلوط کن، هرگز زمان بهتری برای خودکارسازی نرم افزار وجود نداشت

این دوره گام به گام شما را با آموزش های ویدئویی جذاب همراه می کند و به شما می آموزد که چگونه با خودکارسازی در مخلوط کن نرم افزار رایگان و متن باز، موفق شوید و پایتون را یاد بگیرید

این دوره جامع شامل موارد زیر است:

  • ایجاد دکمه پانل در نوار کناری

  • وارد کردن از فایل‌های csv برای استخراج داده‌های اشتراک‌گذاری

  • نحوه الحاق و تماس از فهرست ها

  • نحوه تکرار برای حلقه‌ها

  • دستکاری مش

  • ایجاد مواد

  • افزودن فریم های کلیدی

  • نحوه الحاق و تماس از فهرست ها

  • .........و خیلی چیزهای دیگر!

برخی از ابزارهای فناوری که پوشش می دهیم عبارتند از:

  • مخلوط کننده نرم افزار منبع باز و رایگان

  • ماژول پایتون مخلوط کن

  • LibreOffice

پروژه هایی که در طول دوره ایجاد می کنیم عبارتند از:

  • افزودن اشیا به صحنه و نامگذاری آنها

  • در حال تکرار ترجمه

  • تغییر نام اسکریپت

  • چراغ‌های استودیو، تنظیم شی دوربین

  • دکمه پانل برای نوار کناری

  • ایجاد یک نمودار متحرک با استفاده از داده های فایل csv

همه این پروژه‌ها شما را در معرض پایتون در بلندر قرار می‌دهند و مهم‌ترین مفاهیم را در حین یادگیری خودکار کردن مخلوط‌کن به شما آموزش می‌دهند.

برخی از موضوعات تحت پوشش در طول دوره عبارتند از:

  • ماژول Bpy

  • دستکاری مکان‌نمای سه بعدی

  • متغیرها

  • نظرات

  • رادیان

  • برای حلقه ها

  • رشته های F

  • ویرایشگر متن

  • کنسول پایتون

  • ترتیب عملیات

  • انواع داده

  • ...و خیلی بیشتر!

در پایان دوره، مهارت و توانایی شروع خودکارسازی کارهای تکراری در مخلوط کن با استفاده از پایتون را خواهید داشت

زمان ارزشمند است، روی دکمه خرید اکنون کلیک کنید و همزمان با یادگیری پایتون، مخلوط کن را خودکار کنید.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • از کجا می توان نرم افزار رایگان و متن باز مخلوط کن و مراحل نصب را دریافت کرد Where to Get the Free and Open Source Software Blender & the Installation Proces

  • صرفه جویی تدریجی، افزایش Undo Steps & Navigation S Saving Incrementally, Increasing Undo Steps & Navigation S

  • چگونه چالش ها را شروع کنیم How to Start the Challenges

  • چالش 1 - تنظیمات رابط Challenge 1 – Interface Settings

  • نحوه بازیابی فایل های ترکیبی پس از خرابی و ذخیره خودکار فایل ها How to Recover Blend Files after Crashes & Auto Saving Files

  • چالش 2 - بازیابی Challenge 2 – Recovery

  • نحوه پیمایش در رابط بلندر How to Navigate the Blender Interface

  • چالش 3 - ناوبری Challenge 3 – Navigation

  • ابزار چند منظوره مکان نما سه بعدی The Versatile Multi-Purpose 3D Cursor Tool

  • چالش 4 - مکان نما 3 بعدی Challenge 4 – 3D Cursor

  • سیستم مختصات The Coordinates System

  • چالش 5 - مختصات Challenge 5 – Coordinates

  • پایتون در بلندر Python in Blender

  • راهنمای کلید میانبر پایتون بلندر رایگان خود را دریافت کنید Get Your Free Blender Python Shortcut Key Guide

  • کنسول تعاملی پایتون The Interactive Python Console

  • چالش 6 – کنسول پایتون Challenge 6 – Python Console

  • راه حل چالش 6 – کنسول پایتون Challenge 6 Solution – Python Console

  • ویرایشگر متن The Text Editor

  • سند مقدماتی BPY BPY Intro Document

  • بلندر پایتون Blender Python

  • چالش 7 – Blender Python Challenge 7 – Blender Python

  • bpy bpy

  • سند مقدماتی ترتیب عملیات Order of Operations Intro Document

  • ترتیب عملیات The Order of Operations

  • ترتیب عملیات ها Order of Operations

  • چالش 8 - ترتیب عملیات Challenge 8 – Order of Operations

  • سند مقدماتی انواع داده های پایه Basic Data Types Intro Document

  • انواع داده ها در پایتون Data Types in Python

  • انواع داده ها Data Types

  • چالش 9 - انواع داده ها Challenge 9 – Data Types

  • اولین اسکریپت پایتون Blender شما Your First Blender Python Script

  • چالش 10 – فیلمنامه Challenge 10 – Script

  • راه حل چالش 10 – اسکریپت Challenge 10 Solution – Script

  • سند معرفی پیام های خطا Error Messages Intro Document

  • خطاهای رایج در پایتون Common Errors in Python

  • پیغام خطا Error Messages

افزودن کره به صحنه Adding Spheres to the Scene

  • مکان مکان نما سه بعدی The 3D Cursor Location

  • سند معرفی متغیرها Variables Intro Document

  • متغیرها در پایتون Variables in Python

  • نظرات سند مقدمه Comments Intro Document

  • نحوه اضافه کردن نظرات How to add Comments

  • نظرات Comments

  • سند معرفی رادیانز Radians Intro Document

  • چرخش و استفاده از رادیان ها از ماژول ریاضی Rotation and using Radians from the Math Module

  • رادیان ها Radians

  • برای سند معرفی حلقه For Loop Intro Document

  • تکرار با استفاده از حلقه For Iteration using For Loop

  • برای حلقه For Loop

ایجاد اسکریپت تغییر نام ما Creating Our Renaming Script

  • سند مقدماتی F-String F-String Intro Document

  • درج متغیرها با استفاده از رشته F Inserting Variables using F-String

  • F-String F-String

ایجاد استودیو روشنایی و تنظیم دوربین Creating the Studio Lighting & Camera Setup

  • تنظیم حالت تعاملی شی Setting the Object Interactive Mode

  • ترجمه رئوس Translating Vertices

  • کاهش تکرار در کد ما Reducing Duplication in Our Code

  • اضافه کردن دوربین و اشیاء مش با استفاده از پایتون Adding Camera & Mesh Objects using Python

  • اضافه کردن نور پر و کلید به صحنه Adding a Fill & Key Light to the Scene

ایجاد دکمه پانل برای نوار کناری Creating the panel Button for the Side Bar

  • ایجاد کلاس برای دکمه پنل Creating a Class for the Panel Button

ایجاد انیمیشن نمودار از فایل CSV Creating the Graph Animation From CSV File

  • کار با فایل های CSV Working with CSV Files

  • فهرست معرفی سند List Intro Document

  • خواندن، افزودن و استخراج داده های CSV Reading, Appending & Extracting CSV Data

  • فهرست کنید List

  • ایجاد لیست اعداد در پایتون Generating Number List in Python

  • ایجاد یک منحنی Creating a Curve

  • پیوند دادن به مجموعه صحنه Linking to the Scene Collection

  • افزودن فریم های کلیدی Adding Key Frames

  • ایجاد متریال با استفاده از پایتون Material Creation using Python

  • تابع Zip در پایتون The Zip Function in Python

  • استفاده از فهرست رنگ برای ایجاد مواد Using the Colour List for Material Creation

  • ایجاد یک دوربین جدید و پیوند دادن به صحنه Creating a New Camera and Linking to the Scene

بخش پاداش Bonus Section

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

آموزش اسکریپت پایتون در بلندر 3 برابر با پروژه های عملی
جزییات دوره
2.5 hours
62
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,919
4.3 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Thomas McDonald Thomas McDonald

توسعه دهنده نرم افزار، طراح و مدرس توماس یک توسعه دهنده و طراح نرم افزار است که در ایرلند زندگی می کند. او علاقه زیادی به فناوری و حل مسئله دارد. نرم‌افزار سه‌بعدی یکی از زمینه‌های اصلی مورد علاقه است و او دوره‌های زیادی را با این موضوع آموزش می‌دهد که به دانش‌آموزان قدرت می‌دهد تا جنبه خلاقانه خود را مانند قبل زنده کنند. در طول 12 سال گذشته او در زمینه طراحی و توسعه کار کرده است و همچنان به کشف راه های جدید خلقت ادامه می دهد.