آموزش دوره آنلاین بازی توسعه دهنده 2 بعدی کامل Godot 4

Complete Godot 4 Game Developer 2D Online Course

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یاد بگیرید چگونه بازی های دو بعدی را از ابتدا تا انتها در Godot engine 4 و GDScript ایجاد کنید! با ساخت بازی‌های ویدئویی دوبعدی، از موتور بازی‌سازی جدید Godot 4 حداکثر بهره را ببرید. 3 بازی متفاوت و عالی بسازید، در حالی که اصول و مفاهیم کلیدی Godot 4 را یاد می‌گیرید مفاهیم کلیدی Godot مانند استفاده از گره‌ها، صحنه‌ها، اسکریپت‌نویسی و سیگنال‌ها را استفاده کنید. -به زبان اسکریپت، GDScript، برای ایجاد مکانیک های بازی جالب اصول برنامه نویسی را بیاموزید، مانند دستورات if، حلقه ها، توابع، کوروتین ها و موارد دیگر. نحوه استفاده از Tilemap جدید، پخش کننده انیمیشن و سایر گره های مهمی که باید بدانید را بیاموزید. ساخت بازی های شگفت انگیز پیش نیازها: هیچ پیش نیازی برای شرکت در این دوره وجود ندارد. چه مبتدی مطلق باشید یا تجربه برنامه نویسی یا گودو داشته باشید، این دوره برای شما مناسب است!

بیاموزید که چگونه با ساخت بازی‌های ویدیویی دوبعدی، از موتور بازی جدید Godot 4 بیشترین بهره را ببرید.

ما شما را با اصول و مفاهیم کلیدی گودو آشنا می کنیم. شما از زبان اسکریپت داخلی گودو، GDScript، برای ایجاد مکانیک های بازی جالب استفاده خواهید کرد.

به‌علاوه، اصول برنامه‌نویسی مانند دستورات if، حلقه‌ها، توابع، کوروتین‌ها و موارد دیگر را خواهید آموخت.

در پایان شما می دانید که چگونه از Tilemap جدید، پخش کننده انیمیشن و سایر گره های مهم برای ساخت بازی های شگفت انگیز استفاده کنید!

شما 3، بله 3!، بازی در Godot 4 خواهید ساخت…

  • Speed ​​Saucer: یک بازی جلوگیری از برخورد که در آن اصول، صحنه‌ها، گره‌ها، نمونه‌سازی، اسکریپت‌نویسی و موارد دیگر گودو را می‌آموزید

  • Alien Attack: 2D Side Scrolling Space Shooter بازی فیزیک، منطق حرکت، ایجاد UI (رابط کاربری)، ذرات و موارد دیگر را پوشش می دهد. شما به پرتابه شلیک خواهید کرد و امتیاز را حفظ خواهید کرد!

  • Martian Mike: 2D Platformer Game مملو از مهارت های جدید از جمله انیمیشن، مدیریت صحنه، نقشه تایل و بسیاری دیگر

چه کاملاً مبتدی باشید یا قبلاً در گودو کار کرده باشید، این دوره چیزی برای شما خواهد داشت.

با هزینه یکباره دسترسی کامل مادام العمر دریافت خواهید کرد. سازندگان در مدل‌سازی و کدنویسی واجد شرایط و با تجربه هستند، بنابراین می‌توانند مفاهیم پیچیده را به وضوح توضیح دهند و همچنین در طول مسیر سرگرم شوند.

و به Q A دسترسی خواهید داشت که در آن مربیان، دستیاران آموزشی و انجمن ما آماده هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و موفقیت شما را تشویق کنند.

Godot 4 یک موتور شگفت انگیز است و این دوره بهترین مکان برای شیرجه زدن در آن است! ?


سرفصل ها و درس ها

معرفی و راه اندازی Introduction & Setup

  • به دوره خوش آمدید Welcome To The Course

  • در حال دانلود گودو Downloading Godot

  • ایجاد یک پروژه Create A Project

  • کاوش رابط گودو Exploring Godot’s Interface

  • کاوش بیشتر رابط More Interface Exploration

  • انجمن و پشتیبانی Community & Support

  • دسترسی به پروژه های ما Accessing Our Projects

نعلبکی سریع Speedy Saucer

  • بخش معرفی - نعلبکی سریع Section Intro - Speedy Saucer

  • راه اندازی پروژه Project Setup

  • گره ها و صحنه ها Nodes & Scenes

  • Rigidbody2D & Collision Shapes Rigidbody2D & Collision Shapes

  • نمونه سازی صحنه ها Instancing Scenes

  • ویرایش نمونه ها Editing Instances

  • رابطه والدین و فرزند Parent & Child Relationship

  • رسم ترتیب و شاخص Z Draw Order & Z Index

  • مقدمه ای بر اسکریپت Intro To Scripting

  • توابع و چاپ متن Functions & Printing Text

  • عملیات شماره و چاپ بیشتر Number Operations & More Printing

  • معرفی متغیرها Introducing Variables

  • پارامترهای تابع/آرگومان ها Function Parameters/Arguments

  • Vector2 & application_impulse( ) Vector2 & apply_impulse( )

  • پردازش و اعمال_نیروی ( ) Processing & apply_force( )

  • اگر بیانیه و اپراتورهای مقایسه If Statement & Comparison Operators

  • دریافت ورودی Getting Input

  • دامنه متغیر Variable Scope

  • تابع مقادیر بازگشتی Function Return Values

  • دنبال کردن بازیکن با Camera2D Following The Player With Camera2D

  • ساخت ماز Making The Maze

  • استفاده از سیگنال ها برای بازنشانی بازی Using Signals To Reset The Game

  • پس زمینه اختلاف منظر و برچسب های متنی Parallax Background & Text Labels

  • بسته بندی - نعلبکی سریع Wrap Up - Speedy Saucer

حمله بیگانه Alien Attack

  • بخش معرفی - حمله بیگانه Section Intro - Alien Attack

  • راه اندازی پروژه و صحنه پخش کننده Project Setup & Player Scene

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • بستن موقعیت بازیکنان Clamping Players Position

  • صحنه و حرکت موشک Rocket Scene & Movement

  • درک زمان دلتا Understanding Delta Time

  • شلیک موشک Shooting Rockets

  • ایجاد ارجاع به گره ها Creating References To Nodes

  • حذف موشک های ناخواسته Deleting Unwanted Rockets

  • صحنه و حرکت دشمن Enemy Scene & Movement

  • صحنه تخمگذار دشمن Enemy Spawner Scene

  • Spawn Enemy Function Spawn Enemy Function

  • تیراندازی به دشمنان و لایه های برخورد Shooting Enemies & Collision Layers

  • منطقه مرگ دشمن Enemy Deathzone

  • زندگی و سیگنال های سفارشی Lives & Custom Signals

  • امتیاز و سیگنال مرده دشمن Scoring & Enemy Died Signal

  • رابط کاربری امتیاز Score UI

  • رابط کاربری Lives Lives UI

  • بازی روی صفحه Game Over Screen

  • افزودن جلوه های صوتی Adding Sound Effects

  • اثر ذرات شعله Flame Particle Effect

  • دشمن راه Path Enemy

  • اضافه کردن Path Enemy به Spawner Adding Path Enemy To The Spawner

  • Wrap Up - حمله بیگانه Wrap Up - Alien Attack

مایک مریخی Martian Mike

  • بخش معرفی - مایک مریخی Section Intro - Martian Mike

  • راه اندازی پروژه - مریخی مایک Project Setup - Martian Mike

  • جن های متحرک Animated Sprites

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • اپراتورهای بولی Boolean Operators

  • به روز رسانی انیمیشن ها Updating Animations

  • منطقه مرگ Deathzone

  • پد پرش Jump Pad

  • تله ها Traps

  • پخش کننده انیمیشن Animation Player

  • آرایه ها و گروه ها Arrays & Groups

  • حلقه برای The For Loop

  • مبانی نقشه کاشی Tilemap Basics

  • زمین‌های نقشه کاشی (خودکار) Tilemap Terrains (Autotile)

  • پس‌زمینه پیمایش Scrolling Background

  • منطقه شروع Start Area

  • منطقه خروج Exit Area

  • تغییر صحنه ها Changing Scenes

  • سطوح بیشتر More Levels

  • تایمر سطح Level Timer

  • تایمر HUD Timer HUD

  • صفحه برد Win Screen

  • منوی شروع Start Menu

  • طراحی سطح Level Design

  • بارگیری خودکار (الگوی تکی) Autoloads (Singleton Pattern)

  • جلوه های صوتی یکبار مصرف One-Time Sound Effects

  • جمع بندی - مریخی مایک Wrap Up - Martian Mike

نمایش نظرات

آموزش دوره آنلاین بازی توسعه دهنده 2 بعدی کامل Godot 4
جزییات دوره
11.5 hours
82
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,716
4.7 از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kaan Alpar Kaan Alpar

توسعه دهنده بازی

GameDevtv Team GameDevtv Team

آموزش ساخت و فروش بازی