آموزش راهنمای نهایی برای ایجاد یک بازی RPG در Unity

The Ultimate Guide to Creating an RPG Game in Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: دانش C# و Unity خود را ارتقا دهید و بازی RPG خود را بسازید. C#، یک زبان برنامه نویسی همه کاره مدرن را بیاموزید. مهارت های حل مسئله قوی و قابل انتقال را توسعه دهید. یاد بگیرید که برنامه نویسی شی گرا در عمل چگونه کار می کند. دانش عمومی عالی در زمینه طراحی بازی های ویدیویی به دست آورید. پروژه های بازی قابل بازی ایجاد کنید - برای نمونه کارها یا فقط برای حس موفقیت خودتان خوب است. آموزش کدهای تمیز و نحوه طراحی سیستم های مقیاس پذیر پیش نیازها: رایانه شخصی یا مک با قابلیت اجرای یونیتی 2020 یا جدیدتر. اصول اولیه سی شارپ مفید خواهد بود، اما لازم نیست

آیا آماده‌اید مهارت‌های توسعه بازی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید و بازی RPG منحصر به فرد خود را بسازید؟ به این دوره جامع و مستقل نگاه نکنید، که به گونه ای طراحی شده است که شما را گام به گام این فرآیند را طی کند، حتی اگر تجربه قبلی در توسعه بازی نداشته باشید.

من حتی یک دوره 3 ساعته تصادف برای کسانی که دانش صفر در Unity دارند قرار داده ام. در حالی که بهتر است کمی تجربه و دانش از سی شارپ داشته باشید، اگر آن را ندارید نگران نباشید، زیرا من همه چیزهایی را که برای ایجاد یک بازی RPG باید بدانید را پوشش خواهم داد.

در طول این دوره، نحوه ایجاد یک کنترلر پخش همه کاره با استفاده از یک ماشین حالت محدود، سطوح، جلوه اختلاف منظر، کنترل کننده های دوربین، دشمنان برای مبارزه و یک سیستم جنگی جذاب با مکانیک هایی مانند خط تیره، ضد حمله، مهارت‌ها و موارد دیگر.

از آنجا، به سیستم‌های پیشرفته‌تری خواهید رفت که بازی شما را به یک RPG کاملاً کاربردی تبدیل می‌کنند، با آیتم‌ها، کاردستی‌ها، آمارهایی مانند حملات مهم، فرار، آسیب‌های جادویی، جلوه‌های عنصری و موارد دیگر. همچنین عناصر رابط کاربری را برای مدیریت همه این سیستم‌ها ایجاد می‌کنید و یک سیستم ذخیره برای ذخیره پیشرفت، نقاط بازرسی، موارد، مهارت‌ها، تجربه و ارز خود ایجاد می‌کنید.

در نهایت، مکانیک‌های بازی، جلوه‌های بصری، ذرات، و ساخت و انتشار بازی خود را اصلاح خواهید کرد. در پایان این دوره، تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک بازی RPG منحصر به فرد خود را، بدون توجه به تجربه قبلی خود، خواهید داشت.

شما می توانید از طرح من استفاده کنید یا آن را با ایده های خود ترکیب کنید. سیستم‌های این دوره تمیز و مقیاس‌پذیر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بر اساس آنها بسازید و یک بازی RPG واقعاً منحصر به فرد ایجاد کنید.

پس تردید نکنید، امروز در دوره من ثبت نام کنید و ایده های بازی خود را به واقعیت تبدیل کنید!

p.s ما بازی نمی کنیم، بلکه آنها را می سازیم.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

قبل از شروع تماشا کنید Watch before you start

  • مهم دانستن - طرز فکر دوره Important to know - Mindset of the course

  • مهم دانستن - دوره تصادف Important to know - Crash course

  • مهم دانستن - پرسش و پاسخ Important to know - Q&A

  • مهم دانستن Important to know

Crash Course on Unity Crash Course on Unity

  • Unity و Visual Studio 2022 را نصب کنید Install Unity and Visual Studio 2022

  • ویندوز و ابزار یونیتی Unity windows and Tools

  • برخورد دهنده ها و ریگی بادی Colliders nad Rigibody

  • ورودی و اولین اسکریپت Input and First script

  • حرکت کنید و بپرید Move and Jump

  • Serializefield Serializefield

  • ورق جن Sprite sheet

  • انیماتور Animator

  • پاک کردن Clean up

  • تلنگر شخصیت Flip character

  • تشخیص برخورد دو بعدی 2D Collision Detection

  • انیمیشن پرش Jump animation

  • دیوارهای چسبناک Sticky walls

  • خط تیره و تایمر Dash and timers

  • خنک شدن خط تیره Dash cooldown

  • انیمیشن حمله Attack animation

  • ترکیب حمله Attack combo

  • وراثت Inheritance

  • تهیه وراثت Preparing inheritance

  • دشمن سازی با ارث Making enemy with Inheritance

  • حمله دشمن Enemy's attack

  • پایان دوره تصادف End of crash course

ماشین حالت محدود بازیکن Player's Finite State Machine

  • ماشین دولتی چیست؟ What is State Machine

  • ایجاد ماشین حالت محدود Creating Finite State Machine

  • راه اندازی انیماتور با ماشین حالت Setup Animator with State Machine

  • حرکت با ماشین دولتی Movement with State Machine

  • پرش با ماشین حالت Jump with State Machine

  • بررسی برخورد Collision Check

  • تلنگر Flip

  • ایجاد حالت داش Creating Dash State

  • بهبود وضعیت داش Improving Dash State

  • حالت اسلاید دیوار Wall Slide State

  • وضعیت پرش دیوار Wall Jump State

  • حالت حمله اولیه Primary Attack State

  • حملات ترکیبی Combo Attacks

  • حالت حمله را نهایی کنید Finalize Attack State

  • جهت حمله Attack's direction

راه اندازی زمین تمرین Training Ground Setup

  • پالت کاشی Tile Palette

  • برخورد دهنده نقشه کاشی Tile Map Collider

  • دوربین Camera

  • پس زمینه اختلاف منظر Parallax background

  • پس زمینه بی پایان Endless background

ماشین دولتی دشمن Enemy's State Machine

  • ماشین دولتی دشمن Enemy's State Machine

  • ارث بردن برای بازیکن و دشمن Making inheritance for Player and Enemy

  • حالت بیکار و حرکت دشمن Enemy's Idle and Move State

  • حالت نبرد دشمن Enemy's Battle State

  • دولت حمله دشمن Enemy's Attack State

  • حالت نبرد را نهایی کنید Finalize Battle State

سیستم نبرد Battle system

  • طراحی سیستم نبرد Battle System Design

  • منطق حمله Attack Logic

  • استثناء برخورد برخورد دهنده Collider's collision exception

  • روی Fx ضربه بزنید On Hit Fx

  • در ضربه ضربه On Hit Impact

  • رفع داغ جهت حمله Attack's direction hot fix

  • ضد حمله - Enemy's Stun State Counter attack - Enemy's Stun State

  • پنجره ضد حمله Counter's attack window

  • ضد حمله بازیکن Player's Counter Attack

سیستم مهارت Skill system

  • مفهوم یک سیستم مهارتی Concept of a Skill System

  • ایجاد Player Manager و Skill Manager Creating Player Manager and Skill Manager

  • پایه سیستم مهارت Foundation of Skill System

مهارت کلون Clone skill

  • توانایی ایجاد کلون Clone Creating Ability

  • حمله کلون Clone's Attack

مهارت شمشیر Sword Skill

  • وضعیت مهارت پرتاب شمشیر Sword Throw Skill State

  • تنظیم جزئیات شمشیر Setting up details of the sword

  • تنظیم هدف شمشیر Setting up sword's aim

  • بهبود رفتار شمشیر Improving sword's behaviour

  • بهبود وضعیت پرتاب شمشیر Improving sword throwing state

  • شمشیر فنری Bouncy sword

  • تنظیم نوع شمشیر Setting sword type

  • شمشیر را سوراخ کن Pierce sword

  • شمشیر چرخشی را دیدم Saw spin sword

  • زمان انجماد دشمنان Freeze time of the enemies

نهایت مهارت Ultimate skill

  • کلیدهای Blackhole و Quick Time Event Blackhole and Quick Time Event keys

  • بهبود سیاهچاله با کلون کراتین Improving blackhole with clone creatin

  • تنظیم جزئیات سیاهچاله Blackhole details setup

  • وضعیت توانایی سیاهچاله Blackhole ability state

  • مدت زمان سیاهچاله Blackhole duration

توانایی کریستال جادویی Magic crystal ability

  • توانایی کریستال Crystal ability

  • کریستال انفجاری Explosive crystal

  • کریستال متحرک Moving crystal

  • چند کریستالی Multi-crystal

  • بهبود مهارت ها در درخت مهارت Improving skills in a skill tree

  • شبیه سازی کپی در حمله Clone duplication on attack

  • کریستال به جای کلون Crystal instead of Clone

آمار و بیماری های اساسی Stats and elemental ailments

  • آمار شخصیت Character stats

  • اسکریپت آمار Stat script

  • استفاده از آمار برای مبارزه Applying stats to combat

  • مرگ موجودیت ها Death of entities

  • آمارهای اصلی و آمار تدافعی Major stats and defensive stats

  • حمله بحرانی Critical attack

  • آسیب جادویی Magic damage

  • بیماری های عنصری Elemental ailments

  • عوارض و مدت بیماری Ailments effects and duration

  • نوار سلامت رابط کاربری UI health bar

  • جلوه های بصری بیماری Ailment visual effects

  • بهبود بیماری ها - سرد شدن Improve ailments - chill

  • بهبود بیماری ها - شوک Improve ailments - shock

  • اعمال آسیب به مهارت ها و پاکسازی Applying damage to skills and clean up

اقلام و موجودی Items and Inventory

  • مورد Item

  • فهرست Inventory

  • رابط کاربری موجودی Inventory UI

  • مورد تجهیزات Equipment item

  • انبار برای مواد Stash for materials

  • تجهیز اقلام بر روی شخصیت Equip items on character

  • اصلاح کننده های مورد را اعمال کنید Apply item modifiers

  • اصلاح کننده های دشمن Enemy modifiers

  • اقلام غیر مجهز Unequip items

  • مهارت Craft

  • اقلام سقوط می کنند Items drop

  • سیستم رها کردن بازیکن Player drop system

  • اقلام را از موجودی حذف کنید Remove items from inventory

  • آیتم های منحصر به فرد Unique items

  • اثر ضربه رعد و برق Thunder strike item effect

  • اثر آیتم یخ و آتش Ice and Fire item effect

  • ضربه رعد به توانایی ها Thunder strike on abilities

  • اثر شفابخش Heal item effect

  • جلوه آیتم Buff Buff item effect

  • جلوه آیتم زرهی Armor item effect

  • خنک شدن مورد توضیح داده شده است Item's cooldown explained

UI UI

  • منوی رابط کاربری UI menu

  • رابط کاربری آمار کاراکتر Character Stats UI

  • اسلات های موجودی را محدود کنید Limit Inventory Slots

  • نکته ابزار مورد Item Tooltip

  • نکته ابزار Stat Stat Tooltip

  • تغییر رابط کاربری با صفحه کلید Switch UI with Keyboard

  • Craft UI Craft UI

  • UI درخت مهارت Skill Tree UI

  • بهبود آیتم Tooltip Improve Item Tooltip

  • رابط کاربری Skill Tree را با Skill Manager ادغام کنید Merge Skill Tree UI with Skill Manager

  • ادغام Skill Tree با مهارت Parry Merge Skill Tree with Parry skill

  • درخت مهارت را با مهارت کریستال ادغام کنید Merge Skill Tree with Crystal skill

  • ادغام Skill Tree با مهارت Dodge Merge Skill Tree with Dodge skill

  • درخت مهارت را با مهارت شمشیر ادغام کنید Merge Skill Tree with Sword skill

  • ادغام Skill Tree با مهارت Clone Merge Skill Tree with Clone skill

  • Skill Tree Hot Fix Skill Tree Hot Fix

  • در رابط کاربری بازی In game UI

  • UI گزینه ها Options UI

  • در حال نهایی کردن راهنمای ابزار Finalising Tooltip

ذخیره و بارگیری کنید Save and Load

  • ذخیره سیستم Save system

  • ذخیره اقلام موجودی Save Inventory Items

  • ذخیره انبار و تجهیزات Save Stash and Equipment

  • درخت مهارت را ذخیره کنید Save Skill Tree

  • حذف فایل ذخیره Delete save file

  • رمزگذاری داده های ذخیره شده Encryption of saved data

مدیریت صحنه و روح (ارز) Scene managment and souls ( currency )

  • منوی اصلی Main menu

  • محو شدن صفحه نمایش Screen fade

  • صفحه پایانی End screen

  • ایست بازرسی Checkpoint

  • ارز از دست رفته (روح) ذخیره و و ارز دشمن (روح) سقوط می کند Lost currency ( souls ) save and and enemy's currency ( souls ) drop

مدیر صدا Audio manager

  • مدیر صدا Audio manager

  • محدود کننده فاصله صوتی Audio distannce limiter

  • نمونه های بیشتر در مورد جلوه های صوتی More examples on audio effects

  • تنظیمات صدا Audio settings

  • محدود کننده زمان صوتی Audio time limiter

  • صدای منطقه Area sound

  • نحوه جستجوی صدا How to look for audio

پولیش بازی - مکانیک Game polish - Mechanics

  • بهبود جهت کوبنده Improving knockback direction

  • بهبود بازیکن Improving player

  • بهبود اسکلت Improving skeleton

  • مکث بازی Game pause

  • منطقه مرده Dead zone

  • شکست ناپذیری در زمان خط تیره Invincibility in the time of dash

صحنه لهستانی - تصاویری Polish stage - Visuals

  • بیماری های fx Ailments fx

  • vfx اضافی Blackhole Blackhole additional vfx

  • برف و آتش پرواز می کند Snow and Fire flies

  • Hit و Critical hit particles Hit and Critical hit particles

  • گرد و غبار fx Dust fx

  • بعد از تصویر fx After image fx

  • لرزش صفحه نمایش Screen shake

  • پاپ آپ متن Fx Pop Up Text Fx

  • کمی تمیز کردن A bit of clean up

بسازید و منتشر کنید Build and publish

  • چگونه بازی خود را بسازیم How to build your game

  • چگونه بازی خود را در وب سایت قرار دهید How to post your game on website

بخش اضافی - دشمنان Additional section - Enemies

  • دشمن لجن Slime enemy

  • اسلایم - خود ضرب در مرگ + بهبود سیستم نبرد Slime - sefl-multiplying on death + improvements of battle system

  • اسلایم - بهبود وضعیت حیرت زده Slime - stunned state improvement

  • تیر کماندار Archer's arrow

  • دشمن کماندار Archer enemy

  • دشمن سایه Shady enemy

  • دشمن مرگ [BOSS] - قسمت 1 Death bringer enemy [BOSS] - part 1

  • دشمن مرگ‌آور [BOSS] - قسمت 2 Death bringer enemy [BOSS] - part 2

بخش Additinao - رفع اشکال Additinao section - bug fixes

  • اقلام پس از کشتن رها نمی شوند Items do not drop after kill

نمایش نظرات

آموزش راهنمای نهایی برای ایجاد یک بازی RPG در Unity
جزییات دوره
38 hours
187
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
3,917
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
Alex Dev
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alex Dev Alex Dev

مربی توسعه بازی و یوتیوبر