آموزش ترانه سرایی در Ableton Live (یا هر برنامه صوتی)

Songwriting in Ableton Live (or any Audio Application)

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

به Songwriting در Ableton Live (یا هر برنامه صوتی!) خوش آمدید

در این کلاس قرار است با هم یک آهنگ بنویسیم. ما فقط با به هم ریختن کیبورد شروع می کنیم تا زمانی که ایده ای پیدا کنیم، سپس روی ساختار آهنگ، فرم، طراحی صدا کار می کنیم و با میکس آن و بحث در مورد مسترینگ تراک به پایان می رسیم. از شروع تا پایان - گام به گام!

100٪ نرخ پاسخ! هر سوالی که در این کلاس ارسال می شود در عرض 24 ساعت توسط مدرس پاسخ داده می شود.

این کلاس برای کسانی است که به ترانه سرایی علاقه دارند. به خصوص:

  • ترانه سرایان مشتاق: اگر قبلاً آهنگی ننوشته‌اید، اما می‌خواهید نحوه انجام آن را یاد بگیرید، این دوره برای شما مناسب است.

  • ترانه سراها: اگر یک ترانه سرای سنتی هستید، اما می خواهید پالت خود را با استفاده از عناصر الکترونیکی گسترش دهید یا فقط به ضبط آهنگ های خود کمک کنید، این دوره برای شما مناسب است.

  • نوازندگان: اگر می‌خواهید با درک نحوه عملکرد نوشتن با نرم‌افزار صوتی، آهنگ‌های خود را بهبود ببخشید، این دوره برای شما مناسب است.

  • تولیدکنندگان: تراک‌های خود را با به دست آوردن درک عمیق‌تر از فرم، طرح‌بندی، ساختار و توسعه بهبود دهید.

در این کلاس، ما با اصول اولیه ترانه سرایی شروع می کنیم و تا یک آهنگ تمام شده کار می کنیم. من شما را در تمام مراحل فرآیند راهنمایی می‌کنم و منطق پشت هر تصمیمی را که می‌گیرم توضیح می‌دهم.

هدف از این کلاس این است که شما یاد بگیرید چگونه موسیقی اصیل، جذاب و با صدایی به یاد ماندنی بسازید.


نرم افزار:
این دوره مختص هیچ برنامه DAW نیست.

من از Ableton Live Suite 10 در این دوره به عنوان DAW اصلی خود استفاده خواهم کرد، اما اگر از هر برنامه دیگری استفاده می کنید، می توانید به خوبی آن را دنبال کنید. این شامل Logic، FL Studio، Pro Tools، Reaper، Reason، Cubase یا هر یک از موارد دیگر است. روش من در این کلاس آموزش مفاهیم است، بنابراین هر کاری که انجام می‌دهم، شما می‌توانید آن را در نرم‌افزار خودتان انجام دهید.

ژانر:
من بیشتر برای کار با موسیقی الکترونیک شناخته شده‌ام، اما من این دوره را طوری طراحی کرده ام که در مورد ژانر تا حد امکان جامع باشد. ما در مورد تکنیک های ترانه سرایی برای همه ژانرها، صداها و سبک ها صحبت خواهیم کرد. همه ژانرها در اینجا خوش آمدید!

موضوعات تحت پوشش: 

  • ابزارهای ضروری ترانه سرایی

  • کار با MIDI

  • کنترل‌های MIDI، کیبورد و گیتار

  • دوبله بیش از حد سازهای واقعی

  • تعریف یک "پالت" صدا

  • ساخت کتابخانه نمونه

  • ساخت کتابخانه مصنوعی

  • ساخت کتابخانه ای از صداها و حلقه های طبل

  • طراحی

  • توسعه طرح

  • بسط یک طرح

  • تعریف فرم

  • متن آهنگ

  • برنامه نویسی درام

  • عناصر طراحی صدا

  • سینتی سایزر

  • ضبط ابزارهای "واقعی"

  • اختلاط

  • تعادل

  • تنظیم ضبط‌ها

  • تسلط بر

  • و خیلی، خیلی بیشتر!

اگر آماده شروع ساخت آهنگ های حرفه ای هستید، این کلاسی است که شما را در آن سفر آغاز می کند. همین امروز شروع کنید.

دکتر آلن یک استاد موسیقی دانشگاه است و یک مربی دارای رتبه برتر است - با نزدیک به 100 دوره و بیش از 200000 دانشجو.

در سال 2017 استار تریبون بیزینس او ​​را به‌عنوان «حرک‌کننده و تکان‌دهنده» معرفی کرد، و او توسط بنیاد گرمی به‌خاطر کلاس‌های آموزش موسیقی‌اش شناخته می‌شود.

یک آهنگ در نرم افزار صوتی مورد علاقه خود بنویسید. روش استفاده شده در این کلاس را دنبال کنید: 

  1. پالت صداهای خود را تعریف کنید.
  2. چند طرح ایجاد کنید
  3. فرم را تعریف کنید
  4. شروع به پخش با متن ترانه کنید
  5. درام ها را اضافه کنید
  6. به طراحی صدا فکر کنید
  7. ترکیب را لمس کنید

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • ساخت کتابخانه ای از صداها و حلقه های طبل Building a Library of Drum Sounds and Loops

  • تنظیم دقیق Fine Tuning

  • FreeSound FreeSound

  • "واقعی" کردنش Making it "Real"

  • تنظیم برای ضبط Setting up to Record

  • ایجاد فضا با EQ Creating Space with EQ

  • رفع صداهای "واقعی". Fixing "Real" Sounds

  • چه نوع صدای طبل می خواهیم؟ What Kind of Drum Sounds do we Want?

  • رویکرد من در این کلاس My Approach in this Class

  • چرا MIDI؟ Why MIDI?

  • تعادل مجدد Re-Balancing

  • صداهای باس The Bass Sounds

  • ابزارهایی که برای این کلاس به آنها نیاز خواهید داشت Tools You Will Need for This Class

  • مبانی برنامه نویسی Programming Basics

  • تعادل با نویز Balancing By Noise

  • با فرم ازدواج نکنید. بگذارید ذهن خودش را به خود بگیرد. Don't Get Married to the Form. Let it Take on a Mind of its Own.

  • فکر کردن به شعر Thinking About Lyrics

  • راه اندازی MIDI در زنده MIDI Setup in Live

  • دوبله بیش از حد ابزارهای واقعی Overdubbing Real Instruments

  • "چاپ" استاد "Printing" the Master

  • بیایید واقعاً روی آن مصنوعی ها تمرکز کنیم. Let's Really Focus in on Those Synths.

  • ضبط ویولن Recording Violin

  • متعادل کردن با گوش Balancing By Ear

  • در واقع مسترینگ چیست؟ What Actually is Mastering?

  • تنظیم "موارد دلخواه" Setting "favorites"

  • بعدش چی پیش میاد؟ What Comes Next?

  • MIDI چگونه کار می کند How MIDI Works

  • ساخت کتابخانه سنتز Building a Library of Synths

  • آنچه ما در اینجا پوشش می دهیم What We are Covering Here

  • گسترش طرح Expanding the Sketch

  • ثبت نام و مواردی که باید در نظر بگیرید Register and Frequency Things to Consider

  • آهنگ به روز رسانی Track Update

  • "عاشق کارت نشو!" "Don't fall in love with your work!"

  • پالت ترانه سرایی چیست؟ What is a songwriting Palette?

  • آماده شدن برای مرحله دوم Preparing for the Second Stage

  • در حال توسعه طرح Developing the Sketch

  • فکر کردن به طراحی صدا Thinking About Sound Design

  • استفاده از پیش تنظیم رک Using a Rack Preset

  • این را در Session View امتحان کنید! Try this in Session View!

  • اسکچ چیست؟ What is a Sketch?

  • استفاده از مکان یاب برای فرم Using Locators for Form

  • چه سرنخ هایی در موسیقی وجود دارد؟ What Clues are in the Music?

  • تاب و احساس Swing and Feel

  • مسیر ما تا اینجا چگونه پیش می رود؟ How is our Track Coming so Far?

  • بهترین و ساده ترین راه برای تسلط بر یک آهنگ The Best and Easiest Way to Master a Track

  • بهتر کردن صدای نمونه ها Making the Samples Sound Better

  • پیام موسیقی چیست؟ What is the Message of the Music?

  • طرح مثال Example Sketch

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

  • کنترلرهای MIDI MIDI Controllers

  • مقدمه Introduction

  • اصول اختلاط Mixing Principals

  • ساخت یک جلسه قالب Building a Template Session

  • ساخت کتابخانه نمونه Building a Library of Samples

  • شروع به فوکوس کردن آهنگ Starting to Bring the Track into Focus

  • پیدا کردن صداهای طبل Finding Drum Sounds

  • ویرایش برای پیچ Editing For Pitch

  • آیا نیاز به تنظیم کلید برای خواننده دارید؟ Do you Need to Adjust the Key for the Singer?

  • با استفاده از MIDI Grid Using the MIDI Grid

  • ایجاد عمق Creating Depth

نمایش نظرات

آموزش ترانه سرایی در Ableton Live (یا هر برنامه صوتی)
جزییات دوره
3h 49m
60
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
217
از 5
ندارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.