لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش متوسط Three.js با Shaders
Intermediate Three.js with Shaders
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
ایجاد یک کره سه بعدی تعاملی با سایه زن های ThreeJS سفارشی ایجاد و درک ترکیب و تنظیم سایه بان ThreeJS نحوه وارد کردن بافت ها به سایه بان خود برای ایجاد یک کره نحوه ایجاد سایه زن های راس و قطعه نحوه وارد کردن سایه بان ها به پروژه vite درک اصطلاحات پیچیده سه بعدی مانند معمولی، ویژگی ها، تغییرات، و UV نحوه رسم نقاط داده تعاملی بر روی یک کره با طول و عرض جغرافیایی نحوه وارد کردن داده های انبوه و خواندن آن ها در یک صحنه نحوه متحرک سازی مش های تولید شده با GSAP نحوه افزودن عملکرد کلیک و کشیدن به کره زمین نحوه مقیاس یک صحنه 3 بعدی برای اندازه های صفحه نمایش کوچکتر نحوه اضافه کردن شنوندگان رویدادهای تلفن همراه پیش نیازها: شما باید از قبل محیط توسعه با تنظیمات ThreeJS داشته باشید - من از Vite در اینجا برای خود استفاده می کنم، که می توانید با گذراندن دوره مدرن ThreeJS من همچنین در Udemy Vite نحوه انجام آن را بیاموزید. با نصب ThreeJS برای یک سرور frontend توصیه می شود، اما نیازی نیست نسخه ThreeJS ^0.128.0 توصیه می شود (این همان چیزی است که در دوره استفاده می شود)، اما لازم نیست شما باید یک پیشینه ریاضی اولیه داشته باشید (اصول ماتریس ها پوشش داده شده است، اما نه به جزییات یک درس ریاضی)
لطفاً بخوانید: این یک دوره رایگان است—یک ساعت و نیم اول رایگان است (شما می توانید در اینجا در Udemy [یا YouTube] با دکمه «پیش نمایش» هر ویدیو تماشا کنید)، در حالی که 3 ساعت باقی مانده نیاز به خرید دوره دارد. من همیشه یکی از مدافعان سرسخت انتشار اصول اولیه به هر چه بیشتر مردم بودهام، زیرا معتقدم دانش و رشد شخصی برخی از بهترین راهها برای بهتر کردن دنیای ما در کل هستند. لذت ببرید.
به دوره آموزشی Intermediate ThreeJS with Shaders خوش آمدید، جایی که نحوه ایجاد یک کره سه بعدی تعاملی با سایه زن های سفارشی ThreeJS را یاد خواهید گرفت.
اسم من کریستوفر لیس است و من یک مهندس Full-Stack برنده جایزه با بیش از ده سال تجربه توسعه وب هستم. من مستقیماً با مشتریانی مانند دانشگاه هاروارد، مسابقات بسکتبال و آژانس های برنده جوایز برتر مانند Brave People کار کرده ام.
هدف این دوره این است که شما را وادار کند تا سایهزنهای ThreeJS سفارشی خود را با GLSL بنویسید و به شما در درک نحوه وارد کردن این سایهزنها به یک صحنه کاربردی ThreeJS کمک کند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه به صورت پویا نقاط داده را بر اساس طول و عرض جغرافیایی کشورهای مختلف روی کره زمین قرار دهید. ویدیوهای کمی وجود دارد که در واقع به این موضوع می پردازند، بنابراین فکر کردم باید به آن بپردازم.
در این دوره، همه چیز را از:
یاد خواهید گرفت
- سایه بان های راس
- Shaders قطعه
- وارد کردن Shaders با پلاگین Vite
- عادی
- لباس فرم
- ویژگی ها
- متفاوت
- ابرها و ذرات نقطه ای
- واردات انبوه داده
- انیمیشن مش مستطیلی
- روی عملکرد کلیک کنید و بکشید
- پاسخگویی به صحنه
- شنوندگان رویداد را لمس کنید
و خیلی چیزهای دیگر.
اگر در مورد ارتقای مهارت های ThreeJS خود به سطح بعدی جدی هستید، پس از آشنایی با فریم ورک، شیدرها به طور منطقی قدم بعدی هستند. اجازه دهید شما را از طریق تولید کامل یک صحنه سه بعدی که در واقع می توانید برای یک وب سایت واقعی استفاده کنید، راهنمایی کنم.
سرفصل ها و درس ها
یک گلوب تعاملی با سایه بان های سفارشی ایجاد کنید
Create An Interactive Globe with Custom Shaders
معرفی
Introduction
یک کره ایجاد کنید
Create a Sphere
بافت نقشه روی کره
Map Texture Onto Sphere
تیز کردن رندر
Sharpen Rendering
یک Vertex Shader ایجاد کنید
Create A Vertex Shader
یک سایه بان قطعه ایجاد کنید
Create A Fragment Shader
Shader Vertex را برای استفاده با Three.js تغییر دهید
Modify Vertex Shader for Use With Three.js
بافت را به Fragment Shader اضافه کنید
Add Texture to Fragment Shader
سایه آبی را به بافت زمین اضافه کنید
Add Blue Shade to Earth Texture
اتمسفر را اضافه کنید
Add Atmosphere
تعامل حرکت ماوس را اضافه کنید
Add Mouse Movement Interaction
اضافه کردن ستاره های پس زمینه
Add Background Stars
HTML و CSS را اضافه کنید
Add HTML & CSS
برای نمایش جمعیت کشور، نقاط داده تعاملی را اضافه کنید
Add Interactive Data Points to Show Country Population
قرار دادن نقاط با طول و عرض جغرافیایی
Placing Points with Latitude and Longitude
اندازه بوم را در Refresh حفظ کنید
Maintain Canvas Size on Refresh
همیشه گلوب را در Refresh نشان دهید
Always Show Globe on Refresh
نقاط را با منشورهای مستطیلی جایگزین کنید
Replace Points with Rectangular Prisms
منشورها را با GSAP متحرک کنید
Animate Prisms with GSAP
برچسب های داده را روی Mouse-Over ایجاد کنید
Create Data Labels on Mouse-Over
درج داده های کشور انبوه
Insert Bulk Country Data
روی عملکرد کلیک کنید و بکشید
Click and Drag Functionality
نمایش نظرات