آموزش شروع توسعه بازی HTML 5 با Quintus

Beginning HTML 5 Game Development With Quintus

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این دوره آموزشی، نحوه ایجاد یک بازی HTML5 با استفاده از موتور بازی سازی جاوا اسکریپت Quintus را یاد خواهید گرفت. توسعه بازی عالی است! و در واقع بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید، به خصوص اکنون که می توانید بازی ها را کاملاً با استفاده از فناوری های وب که احتمالاً قبلاً با آنها آشنا هستید توسعه دهید. مرورگرهای مدرن امروزی که از HTML5 و موتورهای سریع جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کنند، توانایی اجرای بازی‌های پیچیده‌ای را دارند که سال‌ها قبل غیرممکن بود. در این دوره، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک بازی کامل را تنها با استفاده از HTML5 و جاوا اسکریپت ایجاد کنید. ما با یادگیری اصول توسعه بازی و اصول اولیه نحوه پشتیبانی HTML5 و فناوری های مرورگر مدرن شروع می کنیم. سپس، ما مستقیماً وارد می شویم و شروع به اجرای اصول اولیه یک بازی می کنیم. ما در واقع شروع یک بازی را کاملاً از ابتدا ایجاد می کنیم و همه چیز را خودمان پیاده سازی می کنیم. هنگامی که اصول انجام کارها را از ابتدا دیدیم، یک موتور بازی جاوا اسکریپت را معرفی می کنیم تا به ما کمک کند تا با Quintus آشنا شویم و شروع به ساخت اولین بازی کامل واقعی خود کنیم. از آنجا به بعد با اضافه کردن ویژگی هایی مانند حرکت دادن بازیکن به اطراف و شلیک شوت در بازی، بازی خود را کم کم گسترش خواهیم داد. همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه در بازی دشمن بسازیم و به آنها کمی هوش بدهیم. بنابراین، اگر به توسعه بازی علاقه مند هستید یا فقط می خواهید ببینید چه چیزی با HTML5 امکان پذیر است، این دوره را بررسی کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه به راحتی می توانید یک بازی واقعی HTML5 را جمع آوری کنید.

سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • این دوره برای چه کسانی است Who This Course Is For

  • آنچه این دوره شامل می شود What This Course Covers

  • مبانی توسعه بازی Game Development Basics

  • حلقه بازی The Game Loop

  • جن Sprites

  • برخوردها Collisions

  • ورودی پخش کننده Player Input

  • چرا HTML5 Why HTML5

  • چگونه HTML5 How HTML5

  • موتورهای بازی Game Engines

  • تا بعدی Up Next

طراحی روی بوم Drawing On Canvas

  • معرفی Introduction

  • آنچه ما در حال ساختن What We Are Building

  • شکستن آن Breaking It Down

  • ایجاد پروژه Creating The Project

  • پیکربندی پروژه Configuring The Project

  • ترسیم یک مرز Drawing A Border

  • ترسیم یک تصویر Drawing An Image

  • ایجاد حلقه بازی Creating A Game Loop

  • افزودن جنبش Adding Movement

  • حرکت دادن جن Moving A Sprite

  • حرکت بازیکن Player Movement

  • اضافه کردن مرزها Adding Boundaries

  • چرا ما به موتور بازی نیاز داریم Why We Need A Game Engine

  • تا بعدی Up Next

شروع کار با Quintus Getting Started With Quintus

  • معرفی Introduction

  • آنچه ما در حال ساختن What We Are Building

  • شکستن آن Breaking It Down

  • کوئینتوس چیست What Is Quintus

  • اسناد Quintus Quintus Docs

  • ایجاد پروژه Creating The Project

  • اسکلت کوئینتوس Quintus Skeleton

  • ایجاد پس زمینه Creating The Background

  • جن Sprites

  • Basic Player Sprite Basic Player Sprite

  • ترسیم بازیکن Drawing The Player

  • انیمیشن Animation

  • استفاده از یک برگه Sprite Using A Sprite Sheet

  • متحرک سازی کشتی Animating The Ship

  • تا بعدی Up Next

حرکت و تیراندازی Moving And Shooting

  • معرفی Introduction

  • آنچه ما در حال ساختن What We Are Building

  • شکستن آن Breaking It Down

  • دریافت ورودی Getting Input

  • افزودن ورودی Adding Input

  • افزودن جنبش Adding Movement

  • اضافه کردن مرزها Adding Boundaries

  • تبدیل به مراحل Converting To Stages

  • سفارشی سازی کنترل ها Customizing Controls

  • اضافه کردن دارایی های شات Adding Shot Assets

  • ایجاد The Shot Sprite Creating The Shot Sprite

  • اجزاء Components

  • اضافه کردن تفنگ Adding The Gun

  • ساخت شات حرکت Making Shots Move

  • تفنگ Refactoring Refactoring Gun

  • پاک کردن عکس Cleaning Up Shots

  • ضربات گاز Throttling Shots

  • تا بعدی Up Next

دشمن سازی Making Enemies

  • معرفی Introduction

  • آنچه ما در حال ساختن What We Are Building

  • شکستن آن Breaking It Down

  • افزودن تصاویر بیگانه Adding Alien Images

  • ساخت روح بیگانه Creating The Alien Sprite

  • هوش مصنوعی Artificial Intelligence

  • جزء هوش مصنوعی AI Component

  • جنبش اجرایی Implementing Movement

  • افزودن هوش مصنوعی شلیک Adding Firing AI

  • ساخت تیرهای دشمن Making Enemy Shots

  • رسیدگی به برخوردها Handling Collisions

  • کشتن دشمن Killing The Enemy

  • کشتن بازیکن Killing The Player

  • پایان دادن به بازی Ending The Game

  • مراحل بعدی Next Steps

  • بازی تمام شد Game Over

نمایش نظرات

آموزش شروع توسعه بازی HTML 5 با Quintus
جزییات دوره
2h 52m
75
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
184
از 5
دارد
دارد
دارد
John Sonmez
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar