با دنبال کردن این دوره، نحوه ساخت یک پلتفرمر کامل پیکسل در Godot 4 را بیاموزید! چه در ساخت بازی تازه کار باشید، چه با موتور گودو تازه کار باشید یا بخواهید مهارت های خود را با برخی از اصول طراحی سطح بالا بهبود بخشید، در اینجا چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت! توصیه می کنم قبل از شروع این دوره حداقل یک درک اولیه از موتورهای بازی و نوشتن اسکریپت داشته باشید.
هر بخش از دوره به طور کلی بر یک جنبه از بازی تمرکز دارد. شخصیتها، سطوح، گنج، دشمنان، و غیره. بخشها به 7 درس ویدیویی تقسیم میشوند که هر کدام بر روی آموزش 1 ویژگی موتور گودو، 1 اسکریپت، یا 1 بخش خاص از توسعه بازی تمرکز دارند. در پایان هر بخش، یک الگو برای ساختن جنبه های مختلف بازی خود خواهید داشت.
تکلیفی وجود دارد که باید قبل از ادامه دوره، آن را تکمیل کنید، بسیاری از درسهای آموزش داده شده در این بخش را تکرار کنید تا تعداد بیشتری از داراییهای بازی را اجرا کنید، در حالی که چالشهای اضافی را برای کسانی که میخواهند امتحان کنند، فراهم کنید. آنها چالش ها اختیاری هستند و برای ادامه درس ها لازم نیست.
این دوره شامل اسکریپت نویسی به زبان برنامه نویسی گودو است. اگر این اولین باری است که از اسکریپت استفاده میکنید، میتوانید با ما همراه باشید و در حین پیشروی تک تک موارد را توضیح خواهم داد. برای جلوگیری از زیادهروی در دانشآموزان جدید، سعی میکنم همه چیز را به یکباره توضیح ندهم، بلکه روی عناصر فردی که مربوط به هر درس هستند تمرکز میکنم. اگر تجربه ای در زمینه اسکریپت نویسی به زبان های دیگر دارید، انتخاب اسکریپت گودو بسیار آسان است و می توانید درک کنید که چقدر برای موتور و توسعه بازی به طور کلی بهینه شده است.
دارایی های مورد استفاده در این دوره به صورت رایگان در itch.io و FreeSound.org در دسترس هستند.
توسعه دهنده بازی Indie
نمایش نظرات