لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش یادگیری کتابخانه استاندارد
Learning the Go Standard Library
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
در دنیای زبان های برنامه نویسی ، Go یک تازه وارد نسبی است ، اما به دلیل سادگی ، عملکرد و تمرکز روی تکنیک های مدرن برنامه نویسی مانند همزمانی ، در جامعه توسعه دهندگان بسیار محبوب شده است. نکته کلیدی در استفاده کارآمد از Go ، لاغر ماندن کد شما است و یکی از بهترین روش ها استفاده از کتابخانه بسته استاندارد است. همانطور که جو مارینی ، مربی توضیح می دهد ، بخش عمده ای از محبوبیت Go به دلیل رشد و رشد زیاد اکوسیستم بسته هایی است که آن کتابخانه استاندارد را تشکیل می دهد. در این دوره ، جو نگاهی به چندین بسته محبوب و مفید می اندازد که به سناریوهای معمول توسعه می پردازند ، مانند رشته های قالب بندی برای خروجی و نمایش به کاربر ، انجام کارهای مشترک شبکه مانند درخواست های HTTP ، پردازش فرمت های داده اینترنت مانند XML و JSON. ، و کار با پرونده ها و دایرکتوری ها. بعد از این دوره ، شما درک کاملی از آنچه در کتابخانه استاندارد وجود دارد و نحوه استفاده از آن در کد خود خواهید داشت.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
دوباره به اختراع چرخ نپردازید
Don't go re-inventing the wheel
آنچه شما باید بدانید
What you should know
تنظیم محیط
Setting up the environment
مرور کلی از بسته های GO
Overview of Go packages
1. قالب بندی با Fmt
1. Formatting with Fmt
نمای کلی بسته fmt
Overview of the fmt package
اصول چاپ و چاپل
Print and Println basics
با استفاده از Printf و Sprintf
Using Printf and Sprintf
قالب بندی و دقت
Formatting and precision
خواندن از ورودی استاندارد
Reading from standard input
2. کار با رشته ها
2. Working with Strings
بسته رشته ها
The strings package
عملیات رشته ای اساسی
Basic string operations
جستجوی رشته
String searching
دستکاری رشته
String manipulation
با استفاده از عملکرد Map
Using the Map function
با استفاده از رشته ساز
Using string builder
تجزیه رشته ها با strconv
Parsing strings with strconv
تست های رشته ای با Unicode
String tests with Unicode
3. عملیات ریاضی
3. Mathematical Operations
اصول بسته ریاضیات
The math package basics
مثلثات و سایر توابع
Trigonometry and other functions
تولید تعداد تصادفی
Random number generation
با استفاده از اعداد تصادفی
Using random numbers
4. فایل ها و دایرکتوری ها
4. Files and Directories
اطلاعات پرونده
File information
نوشتن پرونده ها
Writing files
خواندن پرونده ها
Reading files
عملیات دایرکتوری
Directory operations
پرونده ها و دایرکتوری های موقت
Temporary files and directories
جو مارینی یک مدافع ارشد توسعهدهنده در Google و توسعهدهنده Dreamweaver و Windows Phone است.
جو بیش از 20 سال در صنایع وب و نرمافزار کار کرده است. او یکی از اعضای اصلی تیم مهندسی Dreamweaver در Macromedia بود و نقشهای برجستهای در تولید محصولاتی مانند QuarkXPress، Microsoft Expression Blend، mTropolis mFactory و Extensis QX-Tools داشت. او به طور منظم یک سخنران برجسته در کنفرانسهای صنعتی است و چندین نشریه در زمینه توسعه وب و نرمافزار تألیف کرده یا در نویسندگی مشترکی دارد. قبل از گوگل، جو مسئول پلت فرم توسعه دهنده وب موبایل برای ویندوز فون 7 در مایکروسافت بود. کتاب او، مدل شیء سند، به طور گسترده ای به عنوان منبع قطعی برای کار با DOM در نظر گرفته می شود.
نمایش نظرات