آموزش Python For Maya: Artist Friendly Programming

Python For Maya: Artist Friendly Programming

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آموزش کدنویسی با پایتون برای کار سریعتر در مایا ابزارهای توسعه در پایتون، داخل و خارج از مایا. برای تعامل با ابزارها و مدیریت دارایی ها، رابط های کاربری پیشرفته ایجاد کنید. مهارت های لازم برای یک مدیر فنی استودیو را داشته باشد. پیش نیازها: شما به دانش اولیه Autodesk Maya مانند ایجاد و دستکاری اشیاء ساده نیاز دارید. شما به یک کپی از مایا نیاز دارید. ترجیحا 2017 به بالا، اما 2011 باید حداقل باشد. لینک نسخه آزمایشی و آموزشی ارائه خواهد شد. هیچ دانش برنامه نویسی مورد نیاز نیست، اما درک اولیه کمک خواهد کرد.

به پایتون برای مایا خوش آمدید: برنامه نویسی دوستانه هنرمند!

این دوره شما را از اولین خط کد پایتون تا ایجاد رابط های کاربری پیشرفته با آن سیالی که از یک حرفه ای انتظار داریم می برد. شما مهارت هایی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند با خودکارسازی کارهای تکراری سریعتر کار کنید تا بتوانید روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید. این نیز به نوبه خود می تواند ارزش باورنکردنی را در بازار کار به شما اضافه کند و به شما کمک کند تا پله های ترقی را سریعتر بالا ببرید.

چه مبتدی باشید یا از قبل با پایتون آشنا باشید، این دوره چیزهای زیادی می تواند به شما ارائه دهد. پروژه‌ها بر اساس سختی تقسیم می‌شوند و یک پروژه برای شما وجود دارد، خواه مدل‌ساز، انیماتور، ریگر یا سبک‌تر باشید.

در اینجا آنچه را پوشش خواهیم داد:

  • اصول پایتون: توابع، کلاس‌ها، دستورات if و غیره...
  • مفاهیم پیشرفته پایتون مانند لامبدا، جزئی، عبارات منظم و غیره.
  • نوشتن رابط کاربری با Maya Cmds و Qt
  • نوشتن داده روی دیسک و بارگیری مجدد آن در Maya به صورت JSON
  • ایجاد ابزارهای خط فرمان
  • راه اندازی یک گردش کار حرفه ای
  • چارچوب رابط Qt: ویجت های سفارشی، سیگنال ها و اسلات ها، شیوه نامه ها و غیره

علاوه بر این، در حال حاضر این تنها دوره آموزشی است که تغییرات معرفی شده در Maya 2017 را پوشش می دهد.

شما دسترسی کامل به کد منبع با نظرات جامع برای دنبال کردن، و همچنین منابع دیگری خواهید داشت که به شما کمک می کند پس از اتمام کار یاد بگیرید.

من چندین سال پیش زمانی که هنرمند بودم پایتون را به خودم یاد دادم و امروز صدها هنرمند روزانه از ابزارهای من استفاده می کنند. من از همان روش های پروژه محور برای آموزش پایتون به شما استفاده خواهم کرد.

آماده ای برای شروع سفر برنامه نویسی خود؟ برویم!

منابع

مهمترین منبع این است:

https://github.com/dgovil/PythonForMayaSamples

این دارای:

است
  • پیوند به تمام نرم افزارهایی که نیاز دارید.
  • کد منبع برای همه پروژه های ما با نظرات.
  • منابع دیگر برای ادامه تحصیل شما.

الزامات چیست؟

  • Maya 2011 یا بالاتر (2017 ترجیح داده می شود).
  • یک رایانه با اتصال به اینترنت

پیوندهایی به هر چیز دیگری که نیاز دارید در صفحه github وجود خواهد داشت.

قرار است از این دوره چه چیزی به دست بیاورم؟

  • شما مهارت ساخت ابزارهایی را خواهید داشت که کار شما را سرعت می بخشد.
  • گردش کار لازم برای ساخت کدی که می تواند با تیم یا استودیو شما به اشتراک گذاشته شود.
  • مجموعه مهارت های لازمی که از یک توسعه دهنده خط لوله در استودیوهای بزرگ می خواهیم.

مخاطب هدف چیست؟

  • مبتدیان بدون تجربه برنامه نویسی
  • افراد متوسط ​​با تجربه به دنبال ارتقاء مهارت های خود



سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • ویرایشگر اسکریپت The Script Editor

  • متغیرها و انواع Variables and Types

  • زبان ها و کتابخانه های برنامه نویسی مایا Maya's Programming Languages and Libraries

  • گره ها در مایا Nodes in Maya

  • تاریخچه پایتون: 2 در مقابل 3 The History of Python: 2 vs 3

  • ذخیره کردن اسکریپت ها Saving Out Scripts

  • MEL برای مایا MEL For Maya

معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • بررسی اجمالی مواد Overview Of Materials

  • بررسی اجمالی مواد Overview Of Materials

  • ویرایشگر اسکریپت The Script Editor

  • سلام دنیا Hello World

  • سلام دنیا Hello World

  • سلام مکعب Hello Cube

  • سلام مکعب Hello Cube

  • دکل مکعب The Cube Rig

  • دکل مکعب The Cube Rig

  • متغیرها و انواع Variables and Types

  • زبان ها و کتابخانه های برنامه نویسی مایا Maya's Programming Languages and Libraries

  • گره ها در مایا Nodes in Maya

  • تاریخچه پایتون: 2 در مقابل 3 The History of Python: 2 vs 3

  • ذخیره کردن اسکریپت ها Saving Out Scripts

  • MEL برای مایا MEL For Maya

تغییر نام شی Object Renamer

  • معرفی Introduction

  • در حالی که حلقه ها While Loops

  • پیدا کردن نوع اشیاء Finding The Type of Objects

  • کارکرد Functions

  • قالب بندی رشته String Formatting

تغییر نام شی Object Renamer

  • معرفی Introduction

  • یافتن راهنما Finding Help

  • یافتن راهنما Finding Help

  • دستور LS The LS command

  • دستور LS The LS command

  • اگر بیانیه ها If Statements

  • اگر بیانیه ها If Statements

  • برای حلقه ها For Loops

  • برای حلقه ها For Loops

  • در حالی که حلقه ها While Loops

  • پیدا کردن نوع اشیاء Finding The Type of Objects

  • اگر، دیگر اگر و دیگری If, Else If and Else

  • اگر، دیگر اگر و دیگری If, Else If and Else

  • راه اندازی PyCharm Setting Up PyCharm

  • راه اندازی PyCharm Setting Up PyCharm

  • کارکرد Functions

  • فرهنگ لغت: کلیدها و ارزشها Dictionaries: Keys and Values

  • فرهنگ لغت: کلیدها و ارزشها Dictionaries: Keys and Values

  • قالب بندی رشته String Formatting

  • دامنه ها در پایتون Scopes in Python

  • دامنه ها در پایتون Scopes in Python

The Gear Creator The Gear Creator

  • معرفی Introduction

  • ایجاد اسکریپت پایتون Creating The Python Script

  • ایجاد Gear Creating the Gear

  • تغییر دنده Modifying the Gear

  • The Gear Class: تبدیل توابع ما به کلاس ها The Gear Class: Converting our functions to classes

The Gear Creator The Gear Creator

  • معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • ایجاد اسکریپت پایتون Creating The Python Script

  • ایجاد Gear Creating the Gear

  • تغییر دنده Modifying the Gear

  • کلاس ها: انواع و رابط های سفارشی در پایتون Classes: Custom Types and Interfaces in Python

  • کلاس ها: انواع و رابط های سفارشی در پایتون Classes: Custom Types and Interfaces in Python

  • The Gear Class: تبدیل توابع ما به کلاس ها The Gear Class: Converting our functions to classes

انیمیشن Tweener The Animation Tweener

  • معرفی Introduction

  • نوشتن تابع Tween: گرفتن داده Writing the Tween Function: Getting Data

  • نوشتن تابع Tween: کلیدهای تنظیم Writing the Tween Function: Setting Keys

  • استفاده مجدد از رابط کاربری برای Gear Creator ما Reusing the UI for our Gear Creator

  • افزودن اسکریپت به قفسه مایا Adding Scripts to the Maya Shelf

انیمیشن Tweener The Animation Tweener

  • معرفی Introduction

  • مروری بر کتابخانه های UI در مایا Overview of UI Libraries in Maya

  • مروری بر کتابخانه های UI در مایا Overview of UI Libraries in Maya

  • نوشتن تابع Tween: گرفتن داده Writing the Tween Function: Getting Data

  • نوشتن تابع Tween: کلیدهای تنظیم Writing the Tween Function: Setting Keys

  • ایجاد رابط کاربری Creating the UI

  • ایجاد رابط کاربری Creating the UI

  • استفاده مجدد از رابط کاربری برای Gear Creator ما Reusing the UI for our Gear Creator

  • افزودن اسکریپت به قفسه مایا Adding Scripts to the Maya Shelf

کتابخانه کنترلر The Controller Library

  • معرفی Introduction

  • تایپ اردک Duck Typing

  • Qt.py: یک لفاف قابل حمل برای Qt Qt.py: A portable wrapper for Qt

  • وارد کردن ماژول های Qt Importing Qt modules

  • ذخیره کنترلرها Saving Controllers

  • در حال بارگذاری کنترلرها Loading Controllers

  • گرفتن اسکرین شات Capturing Screenshots

  • نمایش پنجره Qt Displaying the Qt Window

  • ساخت رابط کاربری Qt Building the Qt UI

  • ایجاد نمای گالری برای کنترلرها Making a Gallery view for the Controllers

کتابخانه کنترلر The Controller Library

  • معرفی Introduction

  • Qt: مروری بر کتابخانه محبوب رابط کاربری Qt: An Overview of the Popular UI Library

  • Qt: مروری بر کتابخانه محبوب رابط کاربری Qt: An Overview of the Popular UI Library

  • Qt در مقابل Maya Cmds Qt vs Maya Cmds

  • Qt در مقابل Maya Cmds Qt vs Maya Cmds

  • تایپ اردک Duck Typing

  • Qt.py: یک لفاف قابل حمل برای Qt Qt.py: A portable wrapper for Qt

  • وارد کردن ماژول های Qt Importing Qt modules

  • ایجاد فهرست راهنمای کتابخانه Creating The Library Directory

  • ایجاد فهرست راهنمای کتابخانه Creating The Library Directory

  • ذخیره کنترلرها Saving Controllers

  • یافتن کنترلرهای ذخیره شده Finding Saved Controllers

  • یافتن کنترلرهای ذخیره شده Finding Saved Controllers

  • در حال بارگذاری کنترلرها Loading Controllers

  • اولین اشکال ما Our First Bug

  • اولین اشکال ما Our First Bug

  • خواندن و نوشتن داده ها در JSON Reading and Writing Data to JSON

  • خواندن و نوشتن داده ها در JSON Reading and Writing Data to JSON

  • گرفتن اسکرین شات Capturing Screenshots

  • جستجوی اسناد Qt Looking up Qt Documentation

  • جستجوی اسناد Qt Looking up Qt Documentation

  • نمایش پنجره Qt Displaying the Qt Window

  • ساخت رابط کاربری Qt Building the Qt UI

  • ایجاد نمای گالری برای کنترلرها Making a Gallery view for the Controllers

  • سیگنال ها و شکاف ها Signals and Slots

  • سیگنال ها و شکاف ها Signals and Slots

  • ساخت تابع UI Making the UI function

  • ساخت تابع UI Making the UI function

  • ایده هایی برای بهبود کتابخانه کنترلر Ideas to Improve the Controller Library

  • ایده هایی برای بهبود کتابخانه کنترلر Ideas to Improve the Controller Library

مدیر نور The Light Manager

  • معرفی Introduction

  • PyMel: یک API جایگزین در مایا PyMel: An Alternate API in Maya

  • شروع UI و توابع جزئی Starting the UI and Partial Functions

  • ایجاد یک ویجت سفارشی و Lambdas Creating a Custom Widget and Lambdas

  • تکمیل ویجت سفارشی ما: دید و شدت Finishing Our Custom Widget: Visibility and Intensity

  • MQtUtil: ترکیب Qt با کنترل های مایا MQtUtil: Combining Qt with Maya controls

  • امتحان کنید/به جز: رسیدگی به خطاها Try/Except: Handling errors

  • واردات چراغ های ما Importing Our Lights

  • ایده هایی برای بهبود مدیر نور Ideas to Improve the Light Manager

مدیر نور The Light Manager

  • معرفی Introduction

  • معرفی Introduction

  • PyMel: یک API جایگزین در مایا PyMel: An Alternate API in Maya

  • شروع UI و توابع جزئی Starting the UI and Partial Functions

  • ایجاد یک ویجت سفارشی و Lambdas Creating a Custom Widget and Lambdas

  • تکمیل ویجت سفارشی ما: دید و شدت Finishing Our Custom Widget: Visibility and Intensity

  • تکمیل ویجت سفارشی ما: کنترل رنگ Finishing Our Custom Widget: Controlling Color

  • تکمیل ویجت سفارشی ما: کنترل رنگ Finishing Our Custom Widget: Controlling Color

  • ایجاد کد قابل حمل و ماژول Logger Creating Portable Code and the Logger module

  • ایجاد کد قابل حمل و ماژول Logger Creating Portable Code and the Logger module

  • MQtUtil: ترکیب Qt با کنترل های مایا MQtUtil: Combining Qt with Maya controls

  • امتحان کنید/به جز: رسیدگی به خطاها Try/Except: Handling errors

  • صادرات چراغ های ما Exporting Our Lights

  • صادرات چراغ های ما Exporting Our Lights

  • واردات چراغ های ما Importing Our Lights

  • ایده هایی برای بهبود مدیر نور Ideas to Improve the Light Manager

در حال اتمام Finishing Up

  • Command Line File Renamer: Moving Files Command Line File Renamer: Moving Files

  • سایر کتابخانه های پایتون: Sys و Subprocess Other Python Libraries: Sys and Subprocess

  • سایر ویرایشگرهای اسکریپت برای پایتون Other Script Editors for Python

  • تنظیم متن عالی Setting Up Sublime Text

  • راه اندازی Eclipse Setting Up Eclipse

  • پایان! The End!

در حال اتمام Finishing Up

  • تغییر نام فایل خط فرمان: خواندن پارامترهای خط فرمان Command Line File Renamer: Reading Command Line Parameters

  • تغییر نام فایل خط فرمان: خواندن پارامترهای خط فرمان Command Line File Renamer: Reading Command Line Parameters

  • Command Line File Renamer: Moving Files Command Line File Renamer: Moving Files

  • سایر کتابخانه های پایتون: Sys و Subprocess Other Python Libraries: Sys and Subprocess

  • سایر ویرایشگرهای اسکریپت برای پایتون Other Script Editors for Python

  • تنظیم متن عالی Setting Up Sublime Text

  • راه اندازی Eclipse Setting Up Eclipse

  • پایان! The End!

نمایش نظرات

آموزش Python For Maya: Artist Friendly Programming
جزییات دوره
8 hours
77
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
8,291
4.6 از 5
ندارد
دارد
دارد
Dhruv Govil
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Dhruv Govil Dhruv Govil

سازنده اصلی خط لوله برای فیلم بلند