لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Python For Maya: Artist Friendly Programming
Python For Maya: Artist Friendly Programming
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
آموزش کدنویسی با پایتون برای کار سریعتر در مایا ابزارهای توسعه در پایتون، داخل و خارج از مایا. برای تعامل با ابزارها و مدیریت دارایی ها، رابط های کاربری پیشرفته ایجاد کنید. مهارت های لازم برای یک مدیر فنی استودیو را داشته باشد. پیش نیازها: شما به دانش اولیه Autodesk Maya مانند ایجاد و دستکاری اشیاء ساده نیاز دارید. شما به یک کپی از مایا نیاز دارید. ترجیحا 2017 به بالا، اما 2011 باید حداقل باشد. لینک نسخه آزمایشی و آموزشی ارائه خواهد شد. هیچ دانش برنامه نویسی مورد نیاز نیست، اما درک اولیه کمک خواهد کرد.
به پایتون برای مایا خوش آمدید: برنامه نویسی دوستانه هنرمند!
این دوره شما را از اولین خط کد پایتون تا ایجاد رابط های کاربری پیشرفته با آن سیالی که از یک حرفه ای انتظار داریم می برد. شما مهارت هایی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند با خودکارسازی کارهای تکراری سریعتر کار کنید تا بتوانید روی کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید. این نیز به نوبه خود می تواند ارزش باورنکردنی را در بازار کار به شما اضافه کند و به شما کمک کند تا پله های ترقی را سریعتر بالا ببرید.
چه مبتدی باشید یا از قبل با پایتون آشنا باشید، این دوره چیزهای زیادی می تواند به شما ارائه دهد. پروژهها بر اساس سختی تقسیم میشوند و یک پروژه برای شما وجود دارد، خواه مدلساز، انیماتور، ریگر یا سبکتر باشید.
در اینجا آنچه را پوشش خواهیم داد:
اصول پایتون: توابع، کلاسها، دستورات if و غیره...
مفاهیم پیشرفته پایتون مانند لامبدا، جزئی، عبارات منظم و غیره.
نوشتن رابط کاربری با Maya Cmds و Qt
نوشتن داده روی دیسک و بارگیری مجدد آن در Maya به صورت JSON
ایجاد ابزارهای خط فرمان
راه اندازی یک گردش کار حرفه ای
چارچوب رابط Qt: ویجت های سفارشی، سیگنال ها و اسلات ها، شیوه نامه ها و غیره
علاوه بر این، در حال حاضر این تنها دوره آموزشی است که تغییرات معرفی شده در Maya 2017 را پوشش می دهد.
شما دسترسی کامل به کد منبع با نظرات جامع برای دنبال کردن، و همچنین منابع دیگری خواهید داشت که به شما کمک می کند پس از اتمام کار یاد بگیرید.
من چندین سال پیش زمانی که هنرمند بودم پایتون را به خودم یاد دادم و امروز صدها هنرمند روزانه از ابزارهای من استفاده می کنند. من از همان روش های پروژه محور برای آموزش پایتون به شما استفاده خواهم کرد.
آماده ای برای شروع سفر برنامه نویسی خود؟ برویم!
منابع
مهمترین منبع این است:
https://github.com/dgovil/PythonForMayaSamples
این دارای:
است
پیوند به تمام نرم افزارهایی که نیاز دارید.
کد منبع برای همه پروژه های ما با نظرات.
منابع دیگر برای ادامه تحصیل شما.
الزامات چیست؟
Maya 2011 یا بالاتر (2017 ترجیح داده می شود).
یک رایانه با اتصال به اینترنت
پیوندهایی به هر چیز دیگری که نیاز دارید در صفحه github وجود خواهد داشت.
قرار است از این دوره چه چیزی به دست بیاورم؟
شما مهارت ساخت ابزارهایی را خواهید داشت که کار شما را سرعت می بخشد.
گردش کار لازم برای ساخت کدی که می تواند با تیم یا استودیو شما به اشتراک گذاشته شود.
مجموعه مهارت های لازمی که از یک توسعه دهنده خط لوله در استودیوهای بزرگ می خواهیم.
مخاطب هدف چیست؟
مبتدیان بدون تجربه برنامه نویسی
افراد متوسط با تجربه به دنبال ارتقاء مهارت های خود
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
ویرایشگر اسکریپت
The Script Editor
متغیرها و انواع
Variables and Types
زبان ها و کتابخانه های برنامه نویسی مایا
Maya's Programming Languages and Libraries
گره ها در مایا
Nodes in Maya
تاریخچه پایتون: 2 در مقابل 3
The History of Python: 2 vs 3
ذخیره کردن اسکریپت ها
Saving Out Scripts
MEL برای مایا
MEL For Maya
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
بررسی اجمالی مواد
Overview Of Materials
بررسی اجمالی مواد
Overview Of Materials
ویرایشگر اسکریپت
The Script Editor
سلام دنیا
Hello World
سلام دنیا
Hello World
سلام مکعب
Hello Cube
سلام مکعب
Hello Cube
دکل مکعب
The Cube Rig
دکل مکعب
The Cube Rig
متغیرها و انواع
Variables and Types
زبان ها و کتابخانه های برنامه نویسی مایا
Maya's Programming Languages and Libraries
گره ها در مایا
Nodes in Maya
تاریخچه پایتون: 2 در مقابل 3
The History of Python: 2 vs 3
ذخیره کردن اسکریپت ها
Saving Out Scripts
MEL برای مایا
MEL For Maya
تغییر نام شی
Object Renamer
معرفی
Introduction
در حالی که حلقه ها
While Loops
پیدا کردن نوع اشیاء
Finding The Type of Objects
کارکرد
Functions
قالب بندی رشته
String Formatting
تغییر نام شی
Object Renamer
معرفی
Introduction
یافتن راهنما
Finding Help
یافتن راهنما
Finding Help
دستور LS
The LS command
دستور LS
The LS command
اگر بیانیه ها
If Statements
اگر بیانیه ها
If Statements
برای حلقه ها
For Loops
برای حلقه ها
For Loops
در حالی که حلقه ها
While Loops
پیدا کردن نوع اشیاء
Finding The Type of Objects
اگر، دیگر اگر و دیگری
If, Else If and Else
اگر، دیگر اگر و دیگری
If, Else If and Else
راه اندازی PyCharm
Setting Up PyCharm
راه اندازی PyCharm
Setting Up PyCharm
کارکرد
Functions
فرهنگ لغت: کلیدها و ارزشها
Dictionaries: Keys and Values
فرهنگ لغت: کلیدها و ارزشها
Dictionaries: Keys and Values
قالب بندی رشته
String Formatting
دامنه ها در پایتون
Scopes in Python
دامنه ها در پایتون
Scopes in Python
The Gear Creator
The Gear Creator
معرفی
Introduction
ایجاد اسکریپت پایتون
Creating The Python Script
ایجاد Gear
Creating the Gear
تغییر دنده
Modifying the Gear
The Gear Class: تبدیل توابع ما به کلاس ها
The Gear Class: Converting our functions to classes
The Gear Creator
The Gear Creator
معرفی
Introduction
معرفی
Introduction
ایجاد اسکریپت پایتون
Creating The Python Script
ایجاد Gear
Creating the Gear
تغییر دنده
Modifying the Gear
کلاس ها: انواع و رابط های سفارشی در پایتون
Classes: Custom Types and Interfaces in Python
کلاس ها: انواع و رابط های سفارشی در پایتون
Classes: Custom Types and Interfaces in Python
The Gear Class: تبدیل توابع ما به کلاس ها
The Gear Class: Converting our functions to classes
انیمیشن Tweener
The Animation Tweener
معرفی
Introduction
نوشتن تابع Tween: گرفتن داده
Writing the Tween Function: Getting Data
نمایش نظرات