ایجاد یک بازی پازل کامل مبتنی بر شبکه در Godot 4 با C#

Create a Complete Grid-Based Puzzle Game in Godot 4 with C#

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یاد بگیرید که چگونه یک بازی پازل مبتنی بر شبکه دو بعدی کامل از ابتدا تا انتها در Godot engine 4.3+ با C# ایجاد کنید! مکانیک پازل مبتنی بر شبکه - قرار دادن ساختمان ها در یک شبکه، به روز رسانی وضعیت شبکه، و پرس و جو از مبانی گودو شبکه - ترکیب صحنه با استفاده از انواع گره ها، تعریف و مدیریت سیگنال، اسکریپت نویسی، منابع سفارشی، متغیرهای صادراتی، و موارد بیشتر Godot 4.3+ TileSet و TileMapLayer جدید - مرتب‌سازی لایه‌های انباشته شده چندگانه، انیمیشن‌های کاشی، داده‌های کاشی سفارشی تعریف‌شده توسط کاربر، و کاشی‌کاری خودکار اسکریپت‌نویسی سی شارپ - استفاده موثر از C# در Godot 4، ساختارهای داده C#، استفاده از LINQ برای فیلتر کردن و جستجوی داده‌ها، با استفاده از بسته‌های Nuget، و روش های افزونه انتشار - صادرات بازی خود برای توزیع رابط کاربری - استفاده از کانتینرها برای چیدمان، استفاده از تم های سفارشی، تعریف تغییرات تم، بافت ها و نه تکه، و دکمه های ذخیره و بارگیری - استفاده از JSON برای ذخیره و بارگیری داده های ذخیره بازی برای یک کاربر سفارشی دایرکتوری صوتی - پیاده سازی جلوه های صوتی و موسیقی پیش نیازها: تجربه برنامه نویسی با زبان های تایپ ایستا اکیداً توصیه می شود.

این دوره همه چیزهایی را که در مورد ایجاد یک بازی پازل مبتنی بر شبکه دوبعدی کوچک از ابتدا تا انتها در Godot Engine 4.3+ با استفاده از اسکریپت C# نیاز دارید را پوشش می دهد. این دوره جنبه های زیادی از ایجاد یک بازی پازل مبتنی بر شبکه را پوشش می دهد از جمله:

  • قرار دادن ساختمان روی یک شبکه با اندازه‌های کاشی متغیر

  • جستجوی وضعیت شبکه با استفاده از LINQ با ساختارهای داده C# مانند HashSets و Dictionaries

  • ایجاد سطوح با استفاده از Godot 4.3 TileMapLayer جدید، از جمله نقشه‌های چند سطحی با مرتب‌سازی y، کاشی‌های متحرک، و داده‌های کاشی سفارشی

  • ذخیره و بارگیری پیشرفت تکمیل سطح

  • اجرای صدا از جمله قرار دادن ساختمان و جلوه های تخریب و موسیقی

این فهرست جامع نیست - لطفاً برای نگاهی اجمالی به موضوعاتی که پوشش داده شده است، به طرح کلی دوره مراجعه کنید.

هدف این دوره این است که به شما نشان دهد چگونه یک پروژه خالی بردارید و آن را به یک بازی کوچک و کامل تبدیل کنید. با انجام این کار، این دوره به شما با بسیاری از جنبه‌های موتور گودو از برنامه‌نویسی C#، مدیریت ورودی، نقشه‌های کاشی، ذخیره و بارگذاری داده‌ها، صدا و موارد دیگر آشنا می‌شود. تا زمانی که این دوره را به پایان برسانید، احساس راحتی خواهید کرد که روی پروژه های خود در Godot 4.3+ و C# کار کنید. شما با درک پایه ای قوی از ساخت بازی هایی که نه تنها کاربردی هستند، بلکه سرگرم کننده نیز هستند، از این دوره دور خواهید شد.

این دوره به شما کمک زیادی می کند اگر:

  • شما آماده هستید که با سی شارپ وارد یک دوره تصادف برای Godot 4.3+ شوید

  • شما در Unity راحت هستید و می خواهید مهارت های برنامه نویسی C# خود را به گودو منتقل کنید

  • شما مقداری دانش توسعه بازی دارید و می خواهید گودو را یاد بگیرید

  • شما دانش برنامه نویسی دارید و می خواهید بازی بسازید

  • شما برای تکمیل بازی ها مشکل دارید و می خواهید یک پروژه را شروع و به پایان برسانید

لطفاً توجه داشته باشید که این دوره صرفاً بر روند شروع تا پایان ساخت یک بازی پازل مبتنی بر شبکه متمرکز است. با در نظر گرفتن این هدف، هیچ زمانی برای توضیح مفاهیم اساسی برنامه نویسی زبان های تایپ ایستا صرف نمی شود. قبل از شرکت در این دوره، آشنایی با زبان های برنامه نویسی و تایپ استاتیک اکیداً توصیه می شود.

چند درس برای پیش نمایش رایگان در دسترس شماست. لطفاً قبل از ثبت نام به آن ویدیوها نگاهی بیندازید تا تعیین کنید که آیا سرعت این دوره برای شما مناسب است یا خیر!


سرفصل ها و درس ها

معرفی و راه اندازی Introduction and Setup

  • مقدمه و راه اندازی گودو سی شارپ Introduction and Godot C# Setup

  • C# و پیکربندی VSCode C# and VSCode Configuration

  • گرایش ویرایشگر گودو Godot Editor Orientation

  • اولین اسکریپت سی شارپ The First C# Script

  • نمایش صحنه های جدید Instantiating New Scenes

  • مقدمه ای بر سیگنال ها Introduction to Signals

  • تغییر تنظیمات پنجره Modifying Window Settings

مکانیک پایه Foundational Mechanics

  • مقدمه عملیات Grid Basic و TileMapLayer Basic Grid Operations and TileMapLayer Introduction

  • استفاده از HashSet برای علامت گذاری کاشی های اشغال شده Using a HashSet to Mark Occupied Tiles

  • پاکسازی کد جزئی Minor Code Cleanup

  • افزودن بسته دارایی و هنر برج Adding the Asset Pack and Tower Art

  • مقدمه ای بر اتوتیلینگ Introduction to Autotiling

  • تبدیل کد به GridManager Refactoring Code Into a GridManager

  • تعریف و استفاده از داده های سفارشی TileSet Defining and Using TileSet Custom Data

  • اضافه کردن یک ساختمان پایه Adding a Base Building

  • استفاده از بارگذاری خودکار و سیگنال های سفارشی برای به روز رسانی وضعیت شبکه Using Autoloads and Custom Signals for Grid State Updating

  • استفاده از حالت شبکه برای قوانین پیچیده تر ساختمان Using Grid State for More Sophisticated Building Rules

  • برجسته کردن منطقه ساختمانی قابل توسعه Highlighting Expandable Building Area

  • اضافه کردن کاشی های درختی متحرک Adding Animated Tree Tiles

  • حسابداری درختان در GridManager Accounting for Trees in GridManager

  • استفاده از Y-Sorting برای ترتیب قرعه کشی مناسب Applying Y-Sorting for Proper Draw Order

  • افزودن ساختمان های روستایی Adding Village Buildings

  • مقدمه ای بر منابع سفارشی Introduction to Custom Resources

  • برجسته کردن کاشی های منبع Highlighting Resource Tiles

  • ردیابی کاشی های منابع جمع آوری شده Tracking Collected Resource Tiles

اصلاح مکانیک گیم پلی Refining Gameplay Mechanics

  • مقدمه ای بر گره های کنترل Introduction to Control Nodes

  • کارآمدسازی مکان‌یابی ساختمان Streamlining Building Placement

  • ایجاد مدیر ساختمان Creating a Building Manager

  • ایجاد شبح در محل قرارگیری ساختمان Creating a Building Placement Ghost

  • نشان می دهد که آیا Building Ghost معتبر است یا خیر Indicating Whether Building Ghost is Valid

  • لغو قرار دادن ساختمان Cancelling Building Placement

  • Refactoring مدیر ساختمان برای حمایت از ایالات Refactoring Building Manager to Support States

  • بازپرداخت منابع و به روز رسانی شبکه در تخریب ساختمان Refunding Resources and Updating Grid on Building Destruction

  • اضافه کردن یک شرط Win Adding a Win Condition

  • تبدیل صحنه اصلی به صحنه سطح پایه Transforming the Main Scene Into a Base Level Scene

  • افزودن زمین‌ها به Tileset Adding Terrains to the Tileset

  • اضافه کردن آب به کاشی Adding Water to the Tileset

  • افزودن سایه ها به Tileset Adding Shadows to the Tileset

  • طراحی سطح اول شما Designing Your First Level

  • اضافه کردن دوربین عکاسی Adding Camera Panning

  • رفع Tileset، وسط قرار دادن دوربین، و افزودن منابع شروع قابل تنظیم Fixing Tileset, Centering the Camera, and Adding Configurable Starting Resources

  • تعمیر کاشی های سایه که کاشی های قابل ساخت را باطل می کند Fixing Shadow Tiles Invalidating Buildable Tiles

  • ساخت دکمه‌های رابط کاربری دنبال دوربین Making UI Buttons Follow Camera

گسترش مکانیک بازی، رابط کاربری و سطوح Expanding the Game Mechanics, UI, and Levels

  • ساختن ساختمان ها که کاشی های متعدد را اشغال کنند Making Buildings Occupy Multiple Tiles

  • افزودن هنر ساختمان پایه و جلوگیری از حذف Adding Base Building Art and Preventing Deletion

  • امکان حذف ساختمان با کلیک کردن در منطقه اشغال شده Allowing Building Deletion by Clicking Into Occupied Area

  • جلوگیری از قرارگیری ساختمان بر روی لایه های ارتفاعی مختلف Preventing Building Placement on Differing Elevation Layers

  • مقدمه ای بر روش های توسعه Introduction to Extension Methods

  • ساختن شعاع دایره ای ساختمان Making Building Radius Circular

  • مقدمه ای بر UI Theming Introduction to UI Theming

  • فایل های تم و تغییرات تم Theme Files and Theme Variations

  • رابط کاربری انتخاب ساختمان سبک Styling Building Selection UI

  • فونت ها و یک ظاهر طراحی دکمه Fonts and Button Styling

  • بهبود طراحی بخشهای ساختمانی Improving the Design of Building Sections

  • نمایش تعداد منابع در رابط کاربری بازی Displaying Resource Count in Game UI

  • ایجاد رابط کاربری اسکلت منوی اصلی Building a Main Menu Skeleton UI

  • ایجاد چارچوبی برای تغییر سطوح Building a Framework for Changing Levels

  • ایجاد یک صفحه نمایش کامل سطح Creating a Level Complete Screen

  • حرکت به سطح بعدی از صفحه نمایش کامل سطح Moving to the Next Level from the Level Complete Screen

  • طراحی سطوح بیشتر Designing More Levels

  • رسیدگی به برخی از خطاها و مشکلات Addressing Some Errors and Issues

  • ایجاد یک صفحه انتخاب سطح Creating a Level Select Screen

  • انتقال تعاریف سطح به منابع سفارشی Moving Level Definitions to Custom Resources

  • نمایش سطوح در صفحه انتخاب سطح Showing Levels on the Level Select Screen

  • ادغام صفحه انتخاب سطح با منوی اصلی Integrating the Level Select Screen With the Main Menu

اضافه کردن انیمیشن ها، اردوگاه های گوبلین و سایر عناصر لهستانی Adding Animations, Goblin Camps, and Other Polish Elements

  • بهبود ظاهر قرارگیری ساختمان Improving the Look of Building Placement

  • آشنایی با پخش کننده انیمیشن Introduction to Animation Player

  • استفاده از Tweens برای متحرک کردن موقعیت ساختمان Using Tweens to Animate Building Position

  • مرکز قرار دادن ساختمان روی موقعیت ماوس Centering Building Placement on Mouse Position

  • متحرک سازی قرار دادن ساختمان Animating Building Placement

  • انیمیشن قرار دادن ساختمان در صورت تقاضا Call Building Placement Animation on Demand

  • انیمیشن تخریب ساختمان Building Destruction Animation

  • افزودن ماسک به تخریب ساختمان Adding a Mask to Building Destruction

  • رفع اشکالات مربوط به تخریب Fixing Destruction-Related Bugs

  • ذرات محل قرارگیری ساختمان Building Placement Particles

  • ذرات تخریب ساختمان Building Destruction Particles

  • ایجاد کمپ گوبلین Creating a Goblin Camp

  • کاربردی کردن کمپ گابلین Making the Goblin Camp Functional

  • ایجاد ساختمان پادگان Creating a Barracks Building

  • اجازه قرار دادن پادگان ها در کمپ های گابلین Allowing Barracks to Be Placed in Goblin Camps

  • نمایش منطقه حمله پادگان Showing Barracks Attack Area

  • ساختن پادگان ها کمپ های گوبلین را نابود می کند Making the Barracks Destroy Goblin Camps

  • رسیدگی به بازسازی کمپ گوبلین در تخریب پادگان Handling Goblin Camp Restoration on Barracks Destroy

نهایی شدن بازی Finalizing the Game

  • جلوگیری از تخریب ساختمان های نامعتبر Preventing Invalid Building Destruction

  • رفع اشکال در تخریب ساختمان Fixing Bugs in Building Destruction

  • جلوگیری از تخریب پادگان های نامعتبر Preventing Invalid Barracks Destruction

  • پاکسازی کد و بهبود کاشی Cleaning Up Code and Tile Improvements

  • افزودن صفحه بندی به صفحه انتخاب سطح Adding Pagination to Level Select Screen

  • معرفی بسته های Nuget Introducing Nuget Packages

  • ذخیره و بارگذاری داده های درس در دیسک Saving and Loading Lesson Data to Disk

  • نمایش وضعیت تکمیل سطح ذخیره شده Showing Saved Level Completion State

  • پیکربندی مقیاس بندی پنجره Window Scaling Configuration

  • افزودن لرزش دوربین Adding Camera Shake

  • به روز رسانی ذرات برای پادگان Updating Particles for Barracks

  • اضافه کردن شاخص های منابع Adding Resource Indicators

  • افزودن پیام خطا Adding Error Messaging

  • اضافه کردن مکان نما سفارشی Adding a Custom Cursor

  • انیمیشن تخریب کمپ گوبلین Animating Goblin Camp Destruction

  • افزودن جلوه های صوتی Adding Sound Effects

  • افزودن جلوه های صوتی نهایی و موسیقی Adding Final Sound Effects and Music

  • تعمیر نشانگر معدن طلا Fixing Gold Mine Indicator

  • ایجاد منوی گزینه ها Creating an Options Menu

  • ادغام منوی گزینه ها در بازی Integrating the Options Menu Into the Game

  • ایجاد منوی فرار Creating an Escape Menu

  • مدیریت آخرین سطح در صفحه کامل سطح Handling the Last Level in the Level Complete Screen

  • صادرات بازی شما Exporting Your Game

  • تبریک می گویم، بازی شما کامل شد! Congratulations, Your Game is Complete!

نمایش نظرات

ایجاد یک بازی پازل کامل مبتنی بر شبکه در Godot 4 با C#
جزییات دوره
25 hours
107
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
3,048
4.9 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Firebelley Games Firebelley Games

مهندس نرم افزار حرفه ای