(PMI-PBA) حرفه ای در تجزیه و تحلیل کسب و کار تست تایید شده QA

(PMI-PBA) Professional in Business Analysis QA Verified Test

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد. این دوره صرفا آزمون یا تمرین می باشد و ویدیو ندارد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: آزمون صدور گواهینامه PMI PBA Professional در تجزیه و تحلیل کسب و کار (Verified QA) کسب مهارت در آزمون عملی تجزیه و تحلیل کسب و کار برای آزمون گواهینامه حرفه ای در تجزیه و تحلیل کسب و کار آماده شدن برای گواهینامه PMI-PBA مهارت خود را در حین شرکت در این آزمون آزمایش کنید پیش نیازها:مهارت تجزیه و تحلیل کسب و کار

آزمون آزمایشی PMI-PBA حرفه ای در تجزیه و تحلیل کسب و کار

موسسه مدیریت پروژه (PMI) اعتبار حرفه‌ای را برای متخصصان تحلیل کسب‌وکار ارائه می‌دهد که به عنوان PMI Professional در تحلیل تجاری (PMI-PBA) شناخته می‌شود. تجزیه و تحلیل کسب و کار موضوعی است که اهمیت فزاینده ای برای پروژه ها و برنامه ها دارد. بازار منعکس کننده این اهمیت است، زیرا متخصصان به طور فزاینده ای از تجزیه و تحلیل کسب و کار به عنوان تکنیکی برای کشف نیازهای تجاری، مدیریت نیازمندی ها و ایجاد راه حل های موثر برای مشکلات تجاری استقبال می کنند. گواهینامه PMI-PBA تخصص افراد در تجزیه و تحلیل کسب و کار و استفاده از این ابزارها و تکنیک ها را برای بهبود موفقیت کلی پروژه ها تشخیص می دهد.

حرفه خود را در مسیر تازه ای قرار دهید و PMI-PBA خود را کسب کنید. این گواهینامه تخصصی مهارت های تحلیل تجاری مورد تقاضای شما را برجسته می کند و به شما کمک می کند تا سطح شغلی خود را ارتقا دهید.

به خصوص اگر شما یک تحلیلگر تجاری هستید که:

  • برای تعریف الزامات پروژه با ذینفعان کار می کند.

  • با هدایت نتایج کسب و کار مورد نظر به خروجی های پروژه شکل می دهد

دامنه آزمون PMI-PBA :-

دامنه 1. نیازسنجی

حوزه ارزیابی نیازها شامل فعالیت‌های مربوط به درک یک مشکل یا فرصت تجاری و ارزیابی ورودی‌های مختلف برای کمک به ایجاد یک راه‌حل مؤثر است.

وظیفه 1 با استفاده از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل مشکل و فرصت، یک مشکل یا فرصت کسب‌وکار را تعریف یا مرور کنید تا یک بیانیه دامنه راه‌حل و/یا ارائه ورودی برای ایجاد یک مورد تجاری ارائه دهید.

وظیفه 2 جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع مختلف با استفاده از ابزارها و تکنیک های ارزش گذاری برای کمک به تعیین ارزش پیشنهادی طرح.

وظیفه 3 همکاری در توسعه اهداف و مقاصد پروژه با ارائه شفاف سازی نیازهای کسب و کار و دامنه راه حل به منظور همسویی محصول با اهداف و مقاصد سازمان

وظیفه 4 با بررسی اهداف، مقاصد و الزامات ذینفعان را شناسایی کنید تا احزاب مناسب نماینده، مطلع و درگیر شوند.

وظیفه 5 تعیین ارزش ذینفعان در رابطه با محصول، با استفاده از تکنیک های استخراج به منظور ارائه یک خط پایه برای اولویت بندی الزامات

دامنه 2: برنامه ریزی

حوزه برنامه ریزی بر آمادگی لازم برای مدیریت موثر فعالیت های تجزیه و تحلیل کسب و کار که در پروژه رخ می دهد تمرکز دارد. این شامل ایجاد ابزارها، خط‌مشی‌ها و رویه‌ها برای طرح مدیریت نیازمندی‌ها، قابلیت ردیابی نیازمندی‌ها، مدیریت تغییر، کنترل اسناد و معیارهای پذیرش است.

وظیفه 1 مورد کسب و کار و اهداف و مقاصد پروژه را مرور کنید تا زمینه را برای فعالیت های تجزیه و تحلیل کسب و کار فراهم کنید.

وظیفه 2 با استفاده از ابزارها و تکنیک های قابلیت ردیابی، استراتژی را برای ردیابی نیازمندی ها تعریف کنید تا سطح ردیابی لازم برای نظارت و اعتبار سنجی الزامات را تعیین کنید.

وظیفه 3 با شناسایی ذینفعان، نقش‌ها و مسئولیت‌ها، پروتکل‌های ارتباطی، و روش‌های استخراج، تحلیل، مستندسازی، مدیریت و تأیید نیازمندی‌ها، برنامه مدیریت نیازمندی‌ها را به منظور ایجاد نقشه راه برای ارائه راه‌حل مورد انتظار، تهیه کنید.

وظیفه 4 روش‌هایی را برای کنترل تغییر نیازمندی‌ها با شناسایی کانال‌هایی برای برقراری ارتباط درخواست‌ها و فرآیندهای مدیریت تغییرات به منظور ایجاد پروتکل‌های استاندارد برای ادغام در طرح مدیریت تغییر انتخاب کنید.

وظیفه 5 با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مدیریت اسناد، روش‌هایی را برای کنترل اسناد انتخاب کنید تا استانداردی برای ردیابی نیازمندی‌ها و نسخه‌سازی ایجاد کنید.

وظیفه 6 معیارهای تجاری و معیارهای پذیرش را با همکاری با سهامداران برای استفاده در ارزیابی زمانی که راه حل مطابق با الزامات است، تعریف کنید.

دامنه 3: تجزیه و تحلیل

دامنه تجزیه و تحلیل بر فعالیت های مدیریت نیازمندی ها متمرکز است. وظایف شامل استخراج، تجزیه و تحلیل، تجزیه، پذیرش، تایید، مشخصات، و اعتبار سنجی الزامات یک محصول یا پروژه است.

وظیفه 1 با استفاده از تکنیک‌های استخراج فردی و گروهی، نیازمندی‌ها را استخراج یا شناسایی کنید تا نیازمندی‌ها را با جزئیات پشتیبان (مانند منشاء و دلیل) کشف و ضبط کنید.

وظیفه 2 تجزیه و تحلیل، تجزیه و تشریح نیازمندی‌ها با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تجزیه و تحلیل وابستگی، تجزیه و تحلیل رابط، و مدل‌سازی داده‌ها و فرآیندها به منظور کشف و شفاف‌سازی مشترک گزینه‌ها و قابلیت‌های محصول.

وظیفه 3 گزینه‌ها و قابلیت‌های محصول را با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری و ارزش‌گذاری ارزیابی کنید تا مشخص کنید کدام الزامات پذیرفته، به تعویق افتاده یا رد شده‌اند.

وظیفه 4 تخصیص الزامات پذیرفته شده یا به تعویق افتاده با متعادل کردن محدودیت‌های محدوده، بودجه و منابع با ارزش پیشنهادی با استفاده از اولویت‌بندی، تجزیه و تحلیل وابستگی، و ابزارها و تکنیک‌های تصمیم‌گیری به منظور ایجاد خط پایه نیازمندی‌ها

وظیفه 5 با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری به منظور تسهیل اجماع ذینفعان و دستیابی به تأیید ذینفعان، امضای خط پایه الزامات را دریافت کنید.

وظیفه ۶ مشخصات الزامات را با استفاده از فرآیند بنویسید (مانند موارد استفاده، داستان‌های کاربر)، داده‌ها و جزئیات رابط به منظور برقراری ارتباط نیازمندی‌هایی که قابل اندازه‌گیری و عملی هستند (یعنی برای توسعه مناسب هستند).

وظیفه 7 اعتبارسنجی الزامات را با استفاده از ابزارها و تکنیک هایی مانند بررسی اسناد، نمونه های اولیه، دموها و سایر روش های اعتبار سنجی به منظور اطمینان از کامل، دقیق بودن و همسویی با اهداف، مقاصد و ارزش پیشنهادی الزامات.

وظیفه 8 معیارهای دقیق و معیارهای پذیرش را با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های اندازه‌گیری برای ارزیابی اینکه آیا راه‌حل با الزامات مطابقت دارد یا خیر، شرح داده و مشخص کنید.

دامنه 4: قابلیت ردیابی و نظارت

دامنه ردیابی و نظارت شامل فعالیت‌های مربوط به مدیریت چرخه حیات الزامات است. وظایف این حوزه شامل نظارت مستمر و مستندسازی نیازمندی ها و همچنین اطلاع رسانی وضعیت نیازمندی ها به ذینفعان است.

وظیفه 1 الزامات را با استفاده از مصنوع یا ابزارهای ردیابی ردیابی کنید، وضعیت نیازها، منابع و روابط (از جمله وابستگی‌ها) را به‌منظور ارائه شواهدی مبنی بر اینکه نیازمندی‌ها همانطور که گفته شد ارائه می‌شوند.

Task 2 الزامات مانیتورینگ را در طول چرخه عمر خود با استفاده از یک مصنوع یا ابزار قابل ردیابی به منظور اطمینان از تولید، بررسی و تأیید مصنوعات مورد نیاز پشتیبانی مناسب (مانند مدل‌ها، اسناد و موارد آزمایشی) در هر نقطه از چرخه حیات انجام دهید

وظیفه 3 با برقراری ارتباط با ذینفعان مناسب و ثبت تغییرات در مصنوع یا ابزار قابلیت ردیابی به منظور ردیابی نیازمندی‌ها به سمت بسته شدن، وضعیت یک مورد نیاز را در طول حالت‌های چرخه حیات خود به‌روزرسانی کنید

وظیفه 4 با استفاده از روش‌های ارتباطی، وضعیت الزامات را به مدیر پروژه و سایر ذینفعان در میان بگذارید تا آنها را از مسائل مورد نیاز، تضادها، تغییرات، خطرات و وضعیت کلی مطلع کنید.

وظیفه 5 با ارزیابی تأثیرات، وابستگی‌ها و خطرات مطابق با طرح کنترل تغییر و مقایسه با خط پایه نیازمندی‌ها، تغییرات نیازمندی‌ها را مدیریت کنید تا یکپارچگی نیازمندی‌ها و مصنوعات مرتبط را حفظ کنید.

دامنه 5: ارزیابی

حوزه ارزیابی شامل فعالیت‌هایی است که به ارزیابی چگونگی برآورده کردن راه‌حل ارائه‌شده الزامات و برآورده کردن نیازهای تجاری مربوط می‌شود. وظایف در این حوزه شامل آزمایش راه حل، تعیین اینکه آیا شکاف وجود دارد یا خیر، و به دست آوردن علامت گذاری است.

وظیفه 1 نتایج آزمایش راه حل، گزارش ها، و سایر شواهد آزمایشی را بر اساس معیارهای پذیرش الزامات اعتبار سنجی کنید تا مشخص شود که آیا راه حل مورد نیاز را برآورده می کند یا خیر.

وظیفه 2 شکاف ها و دلتاهای شناسایی شده راه حل را با استفاده از ابزارها و روش های تضمین کیفیت تجزیه و تحلیل و به اشتراک بگذارید تا ذینفعان بتوانند اختلافات بین دامنه راه حل، نیازمندی ها و راه حل توسعه یافته را برطرف کنند.

وظیفه 3 با استفاده از تکنیک‌های تصمیم‌گیری برای ادامه استقرار، راه‌حل توسعه‌یافته را از طرف ذینفع دریافت کنید

وظیفه 4 راه حل مستقر شده را با استفاده از تکنیک های ارزش گذاری ارزیابی کنید تا مشخص شود که راه حل تا چه اندازه با موارد تجاری و ارزش پیشنهادی مطابقت دارد.

"PMI-PBA"، "PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA)" و "PMI" علامت های ثبت شده موسسه مدیریت پروژه، شرکت هستند. ، دارای مجوز یا علامت تجاری با Project Management Institute, Inc به هر نحوی باشد.


تمرین ها و آزمونها

تست های تمرینی Practice Tests

  • آزمون تمرینی 1 Practice Exam Test 1

  • تمرین آزمون امتحانی 2 Practice Exam Test 2

نمایش نظرات

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.

(PMI-PBA) حرفه ای در تجزیه و تحلیل کسب و کار تست تایید شده QA
جزییات دوره
آزمون یا تمرین
198
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
100
از 5
ندارد
ندارد
ندارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Technology Exam Point Technology Exam Point

کارشناس فناوری