به دوره برنامه نویسی جاوا خوش آمدید: یک بوت کمپ جامع از صفر تا قهرمان، یک دوره جامع طراحی شده برای تجهیز توسعه دهندگان همه سطوح به مهارت ها و دانش ضروری برای تسلط بر برنامه نویسی جاوا از مبانی آن تا موضوعات پیشرفته تا جاوا 21. شما یک مبتدی هستید که به دنبال شروع سفر برنامه نویسی خود هستید یا یک توسعه دهنده با تجربه هستید که به دنبال ارتقاء تخصص خود در جاوا هستید، این دوره چیز ارزشمندی برای ارائه دارد.
نمای کلی دوره:
این دوره با دقت طراحی شده است تا هر جنبه ای از برنامه نویسی جاوا را به طور عمیق پوشش دهد و از درک کامل مفاهیم اساسی و آخرین پیشرفت های زبان اطمینان حاصل کند. در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید در طول دوره یاد بگیرید:
بخش 1: بیایید به جاوا سلام کنیم
جاوا چیست چرا باید یاد بگیرید
رویکردی برای یادگیری زبان جاوا
نوشتن اولین عبارت جاوا با استفاده از jshell
تاریخچه مختصری از جدول زمانی انتشار جاوا
چرا ما فروشندههای مختلف JDK در اکوسیستم جاوا داریم
نصب جاوا
بخش 2: انواع داده های اولیه در جاوا
مقدمه ای بر کلمات کلیدی جاوا
غواصی عمیق در انواع دادههای بایت، کوتاه، int، طولانی، شناور، دوگانه
سینتکس برای اعلام انواع داده های اولیه، داده ها را با استفاده از آنها ذخیره می کند
نحوه نامگذاری یک متغیر جاوا
سبک های موردی در برنامه نویسی
غواصی عمیق در نوع داده بدوی بولی
غواصی عمیق در نوع داده اولیه char
نسخه نمایشی Overflow و Underflow
[جاوا 7] استفاده از خط زیر در حروف عددی
نمایش فرمت اعداد هشتگانه در جاوا
نمایش فرمت عدد هگزا در جاوا
نمایش فرمت اعداد باینری در جاوا
casting را در جاوا تایپ کنید
نمایشی از ریخته گری ضمنی و صریح
معرفی رشته در جاوا
نمایش رشته در جاوا
بخش 3: چه اتفاقی در پشت صحنه هنگام اجرای یک برنامه جاوا
می افتدمقدمه ای بر چرخه حیات یک برنامه جاوا
JDK، JRE، JVM چیست
چگونه جاوا به یک زبان مستقل از پلتفرم تبدیل شد
مقدمه ای بر ساختار کد برنامه جاوا
نوشتن اولین کلاس جاوا، کامپایل اجرای آن
مقدمه ای بر IDE IntelliJ IDEA
اولین پروژه جاوا را در IntelliJ ایجاد کنید و یک تم ایجاد کنید
نوشتن اولین کلاس جاوا در IntelliJ
بخش 4: غواصی عمیق در کلاسها، متدها، فیلدها، سازندههای جاوا
جاوا از برنامه نویسی شی گرا (OOP) پشتیبانی می کند
نمایش ایجاد کلاس جاوا
اعلام فیلدها در کلاس جاوا
نمایش روشهای جاوا
مقدمه ای بر امضای روش
هدف یک عبارت بازگشتی در روشهای جاوا
Syntax فراخوانی متد در جاوا
اجازه دهید دوباره به روش اصلی سلام کنیم
نحوه ایجاد اشیاء اولیه جاوا
معرفی سازنده در جاوا
نمایش سازنده در جاوا مقدمه ای برای اشکال زدایی
مشکل با سازنده پیشفرض یا بدون args
بارگذاری بیش از حد سازنده در جاوا
زنجیره سازی سازنده در جاوا
استفاده از عبارت return در سازنده
Block Intialization Instance در کلاس جاوا - قسمت 1
Block Initialization Instance در کلاس جاوا - قسمت 2
مقدمه ای بر متغیرهای استاتیک در جاوا
نحوه تعریف متغیرهای ثابت نهایی ثابت
تفاوت بین متغیرهای نمونه ایستا
مقدمه ای بر روش های استاتیک در جاوا
Block Initialization Static در کلاس جاوا
اشکالزدایی فراخوانهای متد در IntelliJ
جاوا کلاسها، اشیا، متغیرها، متدها را در کجا ذخیره میکند
غواصی عمیق در حافظه Heap و حافظه پشته
مقدمه ای بر null در جاوا
تخریب اشیا و جمع آوری زباله در جاوا
کلاس در مقابل شی در مقابل نمونه در مقابل مرجع
کپسوله سازی در جاوا چیست
بخش 5: نظرات در جاوا
نظرات تک خطی در جاوا
نظرات چند خطی در جاوا
مقدمه ای بر نظرات جاوادوک
ایجاد javadoc با استفاده از IntelliJ
بخش 6: شیرجه عمیق در String در جاوا
مقدمه ای بر String Pool در جاوا
روش کارآموز در String
روش concat در String
گریز از مقادیر کاراکتر یونیکد در String
پیدا کردن طول رشته
مقایسه رشته ها در جاوا
واکشی یک کاراکتر در یک فهرست در رشته
بررسی خالی بودن رشته
تغییر حروف در String
تبدیل مقادیر به عنوان رشته
جستجوی یک مقدار در String
بریدن رشته
در حال واکشی رشته فرعی از یک رشته
تعویض بخشی از یک رشته
تقسیم رشته ها
[JAVA 8] پیوستن به رشته ها
روش format() در String
روش System.out.printf()
درک نحوه تغییرناپذیر بودن اشیاء رشته
نحوه ایجاد رشته های قابل تغییر در جاوا
[JAVA 15] بلوک متن در جاوا
تبدیل رشته به مقادیر نوع داده اولیه
تبدیل رشته به دو نوع داده
بخش 7: اپراتورها در جاوا
معرفی عملگرهای اپراتورها در جاوا
اپراتور تخصیص در جاوا
مقدمه ای بر عملگرهای حسابی در جاوا
اپراتور افزودن در جاوا
عملگر الحاق رشته
اپراتور بخش در جاوا
اپراتور مدول در جاوا
عملگرهای Unary plus و minus
عملگرهای انتساب حسابی مرکب در جاوا
عملگرهای افزایش و کاهش در جاوا
مقدمه ای بر اپراتورهای رابطه ای در جاوا
اپراتور برابری در جاوا
عملگر نابرابری در جاوا
عملگرهای بزرگتر از، بزرگتر یا مساوی، کمتر از، کمتر یا مساوی
مقدمه ای بر عملگرهای منطقی در جاوا
اپراتور منطقی NOT در جاوا
اپراتورهای اتصال کوتاه و منطقی و منطقی در جاوا
اپراتورهای منطقی اتصال کوتاه OR، OR منطقی در جاوا
اپراتور منطقی XOR در جاوا
اپراتورهای تخصیص منطقی ترکیبی در جاوا
اپراتورهای بیتی در جاوا
عملگر NOT یا مکمل 1 در جاوا
عملگر بیتی AND در جاوا
اپراتور Bitwise OR در جاوا
اپراتور Bitwise XOR در جاوا
عملگر Shift چپ در جاوا
اپراتور Signed Right Shift در جاوا
عپراتور راست Shift بدون علامت در جاوا
عملگرهای تخصیص بیتی ترکیب در جاوا
اپراتور سهگانه یا شرطی در جاوا
جزئیات مرتبط با اولویت عملگرهای جاوا
بخش 8: دستورات جریان را در جاوا کنترل کنید
مقدمه ای بر کنترل دستورات جریان در جاوا
در جاوا عبارات if, else if, else در جاوا غواصی کنید
عبارات تو در تو if- else if - else
اپراتور سهگانه به جای عبارت if-else
شیرجه عمیق در مورد سوئیچ
[JAVA 14] شیرجه عمیق در بیان سوئیچ
غواصی عمیق در بیانیه while
غواصی عمیق در بیانیه do while
غواصی عمیق برای حلقه
غواصی عمیق در حلقههای تودرتو
بیانیه شکست
ادامه بیانیه
بیانیه بازگشت
محدوده متغیرهای محلی
بخش 9: بسته ها در جاوا
معرفی بسته ها از مزایای آنها
ایجاد بسته
قوانین استانداردهای نامگذاری یک بسته
استفاده از اعضای بسته با عبارت import
بسته عالی java.lang
عبارات واردات ثابت
نکات مهم در مورد واردات بسته ها
مقدمه ای برای دسترسی به اصلاح کننده ها
نمایش اصلاح کننده های دسترسی برای کلاس های جاوا
نمایش اصلاحکنندههای دسترسی برای متدها، فیلدها در کلاسها
غواصی عمیق در کلاس های POJO
بخش 10: وراثت در جاوا
مقدمه ای بر وراثت در جاوا
کلاس شی سوپرکلاس پیشفرض است
یک رابطه دارای یک در جاوا است
آنچه یک زیر کلاس از سوپرکلاس خود به ارث می برد
مقدمه ای بر آپکست در جاوا
مقدمه ای برای حذف نسخه نمایشی آن
نمونه اپراتور
Static Binding و Dynamic Binding در جاوا
Polymorphism در جاوا چیست
نسخ روش
کلید کلیدی فوق العاده برای فراخوانی متدهای کلاس فوق العاده از کلاس فرعی
بارگذاری بیش از حد روش
اغراق روش در مقابل بارگذاری بیش از حد روش
پنهان کردن روش در وراثت جاوا
پنهان شدن فیلد در وراثت جاوا
داستان ارث بری سازنده ها با هم
این و کلمات کلیدی فوق العاده در جاوا
انواع وراثت در جاوا
روش ها و کلاس های انتزاعی
کلید کلیدی نهایی در جاوا
[JAVA 17] واسط کلاسهای مهر و موم شده
بخش 11: رابط ها در جاوا
مقدمه ای بر رابط ها
اعلانهای فیلد ثابت در رابط
[JAVA 8] نحوه ساخت متدهای پیشفرض در رابطها
[JAVA 8] نحوه ساخت متدهای استاتیک در رابط ها
ارث بری چندگانه با استفاده از رابطها
رابط نوع جدیدی را تعریف می کند
رابط نشانگر
[JAVA 8] رابط عملکردی
کلاس در مقابل کلاس انتزاعی در مقابل رابط
بخش 12: آرایه ها در جاوا
آرایه در جاوا چیست
اعلام اولیه سازی آرایه ها
طول آرایه ها
عناصر آرایه را با استفاده از حلقه for تکرار کنید
عناصر آرایه را با استفاده از هر حلقه تکرار کنید
مزایا و معایب آرایه ها
کپی کردن آرایه ها با استفاده از حلقه ها
کپی کردن آرایه ها با استفاده از روش های arraycopy و copyOf
تبدیل آرایه ها
مرتب سازی آرایه ها
جستجوی آرایه
پر کردن آرایه
مقدمه ای بر آرایه های چند بعدی یا تودرتو
آرایه های دو بعدی یا دو بعدی
آرایه های دندانه دار
آرایه های سه بعدی یا سه بعدی
بخش 13: پذیرش ورودی با استفاده از BufferedReader و Scanner
درک System.out.println
مقدمه ای بر نسخه ی نمایشی BufferedReader
مقدمه ای بر نسخه ی نمایشی اسکنر
مقایسه BufferedReader و Scanner
از System.out.println در کد تولید استفاده نکنید
ورود به جاوا
بخش 14: مدیریت استثنا با استفاده از try، catch و در نهایت
طعم اولین استثنا
block try-catch
چند بلوک گرفتن
در نهایت مسدود کردن
[JAVA 7] عبارت try- with-resources
قوانین هنگام رسیدگی به استثناها
سلسله مراتب استثنا
استثناهای علامت زده شده
استثناها بدون علامت
کلید واژه را پرتاب می کند
پرتاب کلمه کلیدی
تفاوت بین کلمه کلیدی پرتاب و پرتاب
انتشار استثنا
بلوک امتحان تودرتو
استثنای علامتگذاری شده سفارشی
استثنای بدون علامت سفارشی
نهایی، در نهایت و نهایی کردن
بخش 15: پنهان کردن اسرار Superclass (java.lang.Object) جاوا
معرفی متدهای کلاس Object
غواصی عمیق در getClass() در کلاس Object
غواصی عمیق در hashCode() در کلاس Object
شیرجه عمیق در برابر () در کلاس Object
روشهای hashCode() برابر است()
با استفاده از IntelliJ روشهای hashCode() برابر است()
غواصی عمیق در toString() در کلاس Object
نمایش متدهای hashCode(), برابر است() toString() متدهای String
غواصی عمیق در finalize() در کلاس Object
شیرجه عمیق در clone() در کلاس Object
جزئیات مربوط به شبیه سازی کم عمق شبیه سازی عمیق
اشیاء قابل تغییر و تغییرناپذیر
[JAVA 16] کلاسها را ضبط کنید
[JAVA 10] var (استنتاج نوع متغیر محلی)
بخش 16: مقدمه ای بر کلاس های بسته بندی مجموعه ها
آرایه ها محدودیت هایی دارند
مجموعهها چیست که چرا فقط اشیاء را میپذیرند
مقدمه ای بر کلاس های Wrapper
تبدیل نوع اولیه به اشیاء Wrapper (Boxing)
تبدیل اشیاء Wrapper به انواع اولیه (جعبه گشایی)
جعبه گشایی و جعبه گشایی خودکار
در حافظه پنهان با متدهای valueOf()
سلسله مراتب چارچوب مجموعه جاوا
بخش 17: فهرستها و فهرستهای آرایهای آزاد شده - سفری خندهدار در میان ساختارهای داده
غواصی عمیق در واسط مجموعه
[JAVA 21] غواصی عمیق در مجموعههای متوالی
غواصی عمیق در رابط فهرست
نحوه ایجاد اشیاء از ArrayList
نمایش ArrayList
[JAVA 7] Operator Diamond در جاوا
عملکرد ArrayList
[JAVA 9] ایجاد لیستهای تغییرناپذیر
تکرار ArrayList با استفاده از for-each و iterator()
تکرار ArrayList با استفاده از listIterator()
مرتب کردن ArrayList با استفاده از متدهای sort()
مرتب کردن ArrayList با استفاده از مقایسه کننده سفارشی
مرتب کردن ArrayList نوع داده سفارشی با استفاده از Comparable
مرتب کردن ArrayList نوع داده سفارشی با استفاده از Comparator
Arrays vs ArrayList
بخش 18: LinkedLists - رقص گره های جاوا
معرفی LinkedList
نحوه ایجاد اشیاء از LinkedList
نمایش LinkedList
تکرار عناصر LinkedList
مرتب سازی عناصر LinkedList
عملکرد LinkedList
ArrayList در مقابل LinkedList
بخش 19: ژنریک در جاوا
مقدمه ای بر Generics در جاوا
چرا در جاوا به Generics نیاز داریم
کلاس عمومی در جاوا
روش های عمومی در جاوا
مجموعههای بدون ژنریک
نمایش کوواریانس
عنوان فرعی یا کران بالا
عجله های فوق تایپ یا کران پایین
عجله های نامحدود
بخش 20: شیرجه عمیق در نقشه، نقشه، نقشه درختی، لینکدهاش مپ
معرفی نقشه در جاوا
نمایش HashMap
چگونه HashMap فروشگاه کلید، ارزش
چگونه HashMap مقدار را بازیابی می کند
[JAVA 8] بهبود HashMap در جاوا 8
تکرار HashMap با استفاده از keySet() و enterSet()
تکرار HashMap با استفاده از مقادیر()
مقدمه ای بر TreeMap در جاوا
نمونه نمایشی TreeMap در جاوا
نمونه نمایشی LinkedHashMap در جاوا
[JAVA 9] ایجاد نقشههای تغییرناپذیر
بخش 21: Set، HashSet، TreeSet، LinkedHashSet
مقدمه ای بر Set در جاوا
نمایش HashSet
HashSet چگونه به صورت داخلی کار می کند
تکرار HashSet
تنظیم عملیات
نمونه نمایشی TreeSet در جاوا
نمونه نمایشی LinkedHashSet در جاوا
[JAVA 9] ایجاد مجموعههای تغییرناپذیر
فهرست در مقابل مجموعه
بخش 22: Enums در جاوا
مقدمه ای بر Enums
مشکلات با رویکرد ثابت کلاس جاوا معمولی
دمو رویکرد Enum
ارتباط دادهها به تعداد ثابتها
نمونه نمایشی EnumSet و روش های مهم آن
مزایای Enums
بخش 23: تاریخ و زمان در جاوا
چگونه جاوا از تاریخ و زمان پشتیبانی می کند
چرا یک Date API جدید در جاوا 8 معرفی شد
نمایش java util Date
قالببندی و تجزیه تاریخ با استفاده از SimpleDateFormat
تاریخ نسخه ی نمایشی java sql
نمایش java util Calendar
تاریخ و زمان خاص منطقه زمانی
[JAVA 8] مقدمه ای بر Date Time API جدید از جاوا 8
[JAVA 8] متدهای of() در java.time Date and Time API
[JAVA 8] متدهای from() withXxx() در java.time Date and Time API
[JAVA 8] متدهای toXxx() atXxx() در java.time Date and Time API
[JAVA 8} متدهای getXxx()، plusXxx() و minusXxx() در Date Time API جدید
[JAVA 8] مقدمه ای بر Instant و Duration در java.time Date and Time API
[JAVA 8] نسخه نمایشی Instant و Duration در java.time Date and Time API
[JAVA 8] دوره در java.time Date and Time API
[JAVA 8] متدهای multipliedBy(), shareBy() negated()
[JAVA 8] متد truncatedTo()
[JAVA 8] نسخه ی نمایشی ZoneId، ZonedDateTime
[JAVA 8] نسخه ی نمایشی ZoneOffset
[JAVA 8] نسخه نمایشی OffsetDateTime و OffsetTime
[JAVA 8] نسخه ی نمایشی Day Light Saving با ZonedDateTime
[JAVA 8] تقویمهای غیر ISO در java.time Date and Time API
[JAVA 8] قالببندی تاریخ و زمان با استفاده از DateTimeFormatter
[JAVA 8] تجزیه تاریخ و زمان با استفاده از DateTimeFormatter
بخش 24: [JAVA 8] برنامه نویسی تابعی با استفاده از عبارات لامبدا
مقدمه ای بر برنامه نویسی تابعی
سبک امری در مقابل برنامه نویسی سبک عملکردی
عبارات لامبدا و نحو آنها چیست
نحوه ساخت عبارات Lambda
غواصی عمیق در رابط های کاربردی
نحوه پیوند عبارات لامبدا رابط کاربردی
کلاس داخلی ناشناس در جای عبارات لامبدا
واسط های عملکردی از پیش تعریف شده در داخل JDK
غواصی عمیق در رابط عملکردی Predicate
غواصی عمیق در رابط عملکردی عملکرد
غواصی عمیق در رابط UnaryOperator
غواصی عمیق در رابط کاربری
غواصی عمیق در رابط تامین کننده
غواصی عمیق در رابط های BiFunctional
واسط های کاربردی نوع اولیه
غواصی عمیق در محدوده واژگانی عبارات لامبدا
این و عبارت super inside lambda
بخش 25: [JAVA 8] ساخت عبارات لامبدا با استفاده از مراجع روش
مقدمه ای بر مراجع روش
نمایش مرجع روش استاتیک
نمونه مرجع روش نمونه
روش نمونه نمونه مرجع با استفاده از نوع کلاس
نمایش مرجع سازنده
بخش 26: [JAVA 8] Streams API
معرفی java util stream API
ایجاد یک جریان از مجموعه ها
جریانها فضای ذخیرهسازی ندارند
مقدمه ای بر خط لوله جریان
روش نمایشی نقشه () Streams
نمایش روش Streams flatMap()
نمایش روش فیلتر() جریان
روش نمایشی محدودیت() Streams
نمایش روش Streams skip()
جریان ها فقط یک بار قابل عبور هستند
مقدمه ای بر روش Streams reduce()
نمایش روش Streams reduce()
نمایش روش Streams collect()
نمایش روش Streams collectingAndThen()
نمایش روش Streams groupingBy() and partitioningBy()
یافتن و تطبیق روشها در جریانها
بازبینی سریع در مورد خط لوله جریان
غواصی عمیق در جریان های موازی و نسخه نمایشی
مجموعهها در مقابل جریانها
بخش 27: [JAVA 8] اختیاری برای مقابله با null ها در جاوا
مقدمه ای بر کلاس اختیاری
نمایش اختیاری
نمایش روشهای ifPresent، ifPresentOrElse، orElse، orElseGet
نمایش روشهای orElseThrow، نقشه، فیلتر
نکته سریع برای فیلتر کردن عناصر تهی با Stream API
بخش 28: MultiThreading در جاوا
MultiThreading چیست
نحوه اجرای یک برنامه یا نرم افزار در داخل کامپیوتر
اجرای موازی در مقابل اجرای همزمان
چگونه رشته های مختلف عملکرد را بهبود می بخشند
ایجاد موضوعات در جاوا
برنامه آزمایشی MultiThreading
نمایش روشهای Thread getId، threadId، getName، setName، currentThread، sleep
پیوستن به روش نمایشی موضوع، getPriority، setPriority
نمایش انتظار(), notify(), notifyAll()
مقدمه ای بر کلمه کلیدی همگام سازی شرایط مسابقه
نمایش روش ها و بلوک های همگام شده
معرفی نسخه ی نمایشی کلیدواژه فرار
مقدمه ای بر بن بست
اصلاحات احتمالی بن بست نمایشی
[JAVA 21] مقدمه ای بر رشته های مجازی
بخش 29: سایر ویژگی های برجسته جدید از جاوا 22
برنامه های کد منبع چند فایلی را راه اندازی کنید
الگوهای متغیرهای بدون نام
در طول دوره، شما در تمرینات، تکالیف و پروژههای برنامهنویسی عملی شرکت خواهید کرد تا یادگیری خود را تقویت کنید و مفاهیم را در سناریوهای دنیای واقعی به کار ببرید. مربیان باتجربه ما راهنمایی، پشتیبانی و بینش ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا به طور موثر در پیچیدگی های برنامه نویسی جاوا پیمایش کنید.
خواه شما آرزوی تبدیل شدن به یک توسعه دهنده جاوا، ارتقای چشم انداز شغلی خود را داشته باشید یا به سادگی درک عمیق تری از یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی به دست آورید، این دوره به شما قدرت می دهد تا به اهداف خود در دنیای برنامه نویسی جاوا دست یابید.
پیش نیازها:
- بدون نیاز به تجربه برنامه نویسی قبلی، اما آشنایی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی مفید خواهد بود.
- رایانه ای با دسترسی به اینترنت و تمایل به یادگیری و تمرین.
مخاطب هدف:
- مبتدیانی که مشتاق یادگیری برنامه نویسی جاوا هستند.
- توسعه دهندگان با تجربه به دنبال گسترش مهارت های جاوا خود هستند.
- دانشجویان و متخصصانی که به دنبال پیشرفت شغلی خود در توسعه نرم افزار هستند.
اکنون ثبت نام کنید و سفری را برای تسلط کامل بر برنامه نویسی جاوا آغاز کنید، از اصول اولیه تا جاوا 21 و فراتر از آن!
آموزش جاوا، فول استک، اسپرینگ و ORM
Madan Reddyجاوا کامل پشته | علاقه مندان به ابر | یادگیرنده | مربی
نمایش نظرات