Phaser چیست؟
Phaser چارچوبی برای ایجاد بازی های مبتنی بر HTML در جاوا اسکریپت است. استفاده از آن و شروع کار بسیار ساده است. مجموعه ای کامل از ویژگی ها را برای ایجاد بازی های حرفه ای آماده برای انتشار در پلتفرم های مختلف فراهم می کند. مانند بازیهای فوری فیسبوک، IOS یا پلتفرمهای اندروید.
قرار است چه چیزی بسازیم؟
در این دوره آموزشی، نحوه ایجاد بازی های خود را از ابتدا در جاوا اسکریپت با چارچوب Phaser خواهید آموخت.
همه مفاهیم با ایجاد بازیهای واقعی که قرار است در Facebook Instant Games منتشر کنیم، آموزش داده میشود.
درکی از مفاهیمی خواهید داشت که می توانید در هر پلتفرم توسعه بازی دیگری مانند Unity یا Unreal engine استفاده کنید.
اکنون، اجازه دهید به طور خلاصه مفاهیم بازیهایی را که قرار است روی آنها کار کنید، معرفی میکنیم،
اولین بازی یک شبیه سازی ساده پرنده شل و ول خواهد بود. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بازی Phaser را مقداردهی اولیه کنید و چگونه از مفاهیم فیزیکی مانند گرانش و سرعت در میان بسیاری دیگر استفاده و دستکاری کنید.
ما نحوه ایجاد اشیاء مختلف بازی مانند بازیکن و لوله هایی که راه را مسدود می کنند را نشان خواهیم داد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از اشیاء بازی دوباره استفاده کنید، بنابراین هر بار که لوله به ابتدای صفحه می رسد، در پایان بازیافت می شود.
ما یک سیستم سختی ایجاد خواهیم کرد و امتیاز را پیگیری خواهیم کرد. بازی ما شامل صحنه های متعددی مانند صحنه منو، صحنه امتیاز، مکث و صحنه بازی خواهد بود.
بازی دوم پیچیده تر خواهد بود. ما روی یک بازی پلتفرمر کار خواهیم کرد که در آن شخصیت اصلی قادر خواهد بود روی سکوها بپرد. هدف اصلی بازی جمع آوری الماس های ممکن، دوری کردن یا حذف دشمنان و رساندن آن به سطح دوم است،
در طراحی نقشه، ما در ویرایشگر Tiled کار خواهیم کرد. من به شما نشان خواهم داد که چگونه لایههای کاشی و شی مختلف ایجاد کنید که بعداً در بازی خود زنده خواهیم کرد.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه انواع مختلفی از حملات را مانند حملات غوغا و پرتاب پرتابه ایجاد کنید. ما انواع مختلفی از دشمنان را ایجاد خواهیم کرد و آنها را متحرک خواهیم کرد.
ما روی یک مفهوم تشخیص معروف به نام Raycasting کار خواهیم کرد که کاملاً از ابتدا ایجاد خواهیم کرد. بازیکن میتواند از تلههای دشمن آسیب دریافت کند و وقتی سلامتی به 0 برسد یا بازیکن سقوط کند، بازی از دست میرود و دوباره شروع میشود
بازی ما دارای سطوح متعددی خواهد بود که پس از رسیدن بازیکن به خط پایان باز می شود. سطوح قفل نشده در صحنه سطح نمایش داده می شوند. با رسیدن به آخرین سطح، بازی به پایان می رسد و امتیازات نمایش داده می شود.
در سخنرانیها موارد بسیار بیشتری وجود دارد، بنابراین امیدوارم شما را در دوره ببینم!
آموزش آنلاین Eincode تضمین می کند که بهترین تجربه یادگیری آنلاین را برای مخاطبان خود فراهم می کند. محتوای با کیفیت بالا و مفاهیم برنامه نویسی که در پروژه های واقعی توضیح داده شده اند، زمینه هایی هستند که Eincode در آنها می درخشد! Eincode عمدتا دوره هایی را پوشش می دهد که بر راهنمای برنامه نویسی برای توسعه وب و موبایل تمرکز دارند. اگر به دنبال راهنماهای کامل و جامع هستید، Eincode انتخاب مناسبی برای شماست. دوره ها نیز توسط مربی فیلیپ جرگا منتشر می شود. به سلامتی و به کدنویسی ادامه دهید!
Filip Jergaمهندس نرم افزار نام من فیلیپ جرگا است و من یک مهندس نرم افزار با تجربه و توسعه دهنده آزاد هستم. من دارای مدرک کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی و چندین سال تجربه کار بر روی طیف گسترده ای از فناوری ها و پروژه ها از توسعه ++C برای دستگاه های اولتراسوند گرفته تا برنامه های موبایل و وب مدرن در React و Angular هستم. در طول زندگی حرفهایام، دانش فنی پیشرفته و توانایی توضیح موضوعات برنامهنویسی را به وضوح و با جزئیات برای مخاطبان گسترده کسب کردهام. از شما دعوت میکنم دوره آموزشی خود را بگذرانید، جایی که من تلاش زیادی کردهام تا مفاهیم مهندسی وب و نرمافزار را به صورت مفصل، عملی و قابل درک توضیح دهم.
نمایش نظرات