آموزش 3ds Max 2018: تسلط بر نقشه برداری UVW

3ds Max 2018: Mastering UVW Mapping

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: نقشه برداری UVW یک تکنیک نگاشت مختصات است که هنرمندان را قادر می سازد بافت های دو بعدی را روی سطح اشیا 3D سه بعدی نمایش دهند. این یک مهارت کلیدی برای همه زمینه های صنعت 3D است ، از جمله فیلم ، بازی و تجسم. این دوره به طراحان کمک می کند تا هندسه را با استفاده از ویژگی قدرتمند نقشه برداری UVW در 3ds Max 2018 ، شامل اصلاحگر نقشه UVW ، ویرایشگر UVW و نقشه مخلوط ، هندسه را آماده کنند. مربی Joel Bradley توضیح می دهد که UVW چیست ، چگونه بر بافت تأثیر می گذارد و چرا مورد نیاز است. وی همچنین فضاهای مختلف نقشه برداری را که در دسترس است و نحوه استفاده از نقشه های رویه ای در بافت را مرور می کند. سپس او با دستیابی به نقشه های اشکال ساده و مدل های با اصلاح کننده UVW ، به قسمت عملی این دوره می رسد. وی همچنین مباحث پیشرفته ای مانند باز کردن و ویرایش UV ها را با UVW Editor مرور می کند. سرانجام ، او نقشه نگاری جعبه ای مختلط را برای زمانی که شما باید یک مدل را برای بافت سریع آماده کنید ، معرفی می کند.
موضوعات شامل:
  • مختصات UVW
  • فضای ماورا بنفش
  • کار با اصلاح کننده نقشه UVW و دستگاه UVW
  • فضای جهان در مقابل فضای جسم
  • نقشه برداری لایه برداری و نقشه برداری پلت
  • تغییر شکل عناصر UV
  • صاف کننده UV و آرامش بخش
  • ارائه طرح های فرابنفش
  • ترکیب درزها با Blended Box Map

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • فایل های تمرینی Exercise files

  • 3ds Max ساختار پروژه 3ds Max project structure

  • مدیریت گاما Gamma handling

1. مبانی نقشه برداری UV 1. UV Mapping Basics

  • مختصات UVW چیست؟ What are UVW coordinates?

  • درک فضای UV Understanding the UV space

  • نمایش نقشه های نمای صحیح Displaying viewport maps correctly

  • اشعه ماوراء بنفش تولید خودکار Auto-generated UVs

  • اصلاح کننده UVW Map ، قسمت 1 The UVW Map modifier, part 1

  • اصلاح کننده نقشه UVW ، قسمت 2 The UVW Map modifier, part 2

  • کار با gizmo UVW Working with the UVW gizmo

  • اندازه نقشه برداری در دنیای واقعی Real-world mapping sizes

  • نحوه پاک کردن اشعه ماوراء بنفش و مواد How to clear out UVs and materials

2. گزینه های نقشه برداری UV 2. UV Mapping Options

  • حرکت مختصات The Coordinates rollout

  • کار در فضای جهانی Working in world space

  • کار در فضای شی Working in object space

  • کار با کانالهای نقشه صریح Working with explicit map channels

  • روش XYZ به UVW XYZ to UVW method

  • با استفاده از کانال های نقشه Using map channels

  • کار با کانال های رنگی vertex Working with vertex color channels

3. از کنترل UVW استفاده کنید 3. Unwrap UVW Controls

  • اصلاح UVW Unwrap The UVW Unwrap modifier

  • ابزار انتخاب Selection tools

  • ویرایش UVs را تغییر دهید Edit UVs rollout

  • ابزار نقشه برداری پوست Peel mapping tools

  • چگونه نقشه نویسی کار می کند How pelt mapping works

  • با استفاده از کنترل های نقشه برداری پالت Using the pelt mapping controls

4. ویرایشگر UVW 4. The UVW Editor

  • تبدیل سریع برای طرح UV Quick transforms for UV layout

  • عناصر UV تغییر شکل دهید Reshape UV elements

  • نتیجه گیری Stitch The Stitch rollout

  • نقشه برداری با گروه های هموار سازی Mapping with smoothing groups

  • UV های آرامش بخش Relaxing UVs

  • مجموعه ابزار Arrange Elements The Arrange Elements tool set

  • اشعه ماوراء بنفش چند تخته (UDIM) Multi-tile UVs (UDIMs)

  • ارائه طرح UV ما Rendering our UV layout

5. نقشه برداری مخلوط جعبه 5. Blended Box Mapping

  • نقشه برداری Blended Box چیست؟ What is Blended Box mapping?

  • کنترل ترکیب The blending controls

  • کار با نقشه ها Working with maps

  • با استفاده از گزینه های طرح ریزی Using the projection options

  • چگونه تحولات بر پیش بینی های ما تأثیر می گذارد How transforms affect our projections

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش 3ds Max 2018: تسلط بر نقشه برداری UVW
جزییات دوره
2h 31m
41
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
37,462
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Joel Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Joel Bradley Joel Bradley

3D Artist، Trainer on 3ds Max و Maya

جوئل بردلی ، متعصب سه بعدی ، هنرهای سه بعدی را برای وب ، چاپ و چند رسانه ای و آموزش روی 3ds Max و Maya تولید می کند.

جوئل بردلی یک ژنرال سه بعدی خودآموخته است که از برنامه های طراحی سه بعدی و گرافیکی استفاده می کند او 9 ساله بود ، قبل از حرکت روی 3ds Max ، در برنامه هایی مانند trueSpace و Bryce 3D دندان های خود را بریده بود. او از مهارتهای کسب شده خود برای کار در تعدادی از زمینه های صنعتی ، از جمله تولید محتوا برای وب ، چاپ ، تجسم و چند رسانه ای استفاده کرده است.

در 4 سال گذشته توجه خود را بر روی تولید آموزش تصویری برای برنامه هایی مانند 3ds Max ، Maya ، SketchUp ، Photoshop ، Combustion ، Composite و موارد دیگر.