آموزش کپسوله سازی و جامد

Encapsulation and SOLID

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: در این دوره نحوه نوشتن کد شی گرا قابل نگهداری و انعطاف پذیر آموزش داده می شود. بیاموزید که چگونه یک نرم افزار قابل نگهداری بنویسید که با استفاده از اصول طراحی شی گرا بتواند به راحتی به تغییر نیازها پاسخ دهد ابتدا با اصل طراحی شی گرا اساسی Encapsulation آشنا خواهید شد و سپس با پنج اصل SOLID که به عنوان "اصول طراحی شی گرا" نیز شناخته می شوند ، خواهید آموخت. در حالی که این دوره برای توسعه دهندگان مبتدی تا متوسط طراحی شده است ، اما براساس دهه ها تجربه بنا شده است ، بنابراین حتی برنامه نویسان پیشرفته نیز می توانند یک یا دو مورد را یاد بگیرند. در این راه تعداد زیادی کد وجود دارد. اگرچه به زبان سی شارپ نوشته شده اند ، اما برای خوانندگان جاوا یا سایر زبانهای مبتنی بر مهار باید به راحتی قابل درک باشند.

سرفصل ها و درس ها

معرفی دوره Course introduction

  • مقدمه Introduction

کپسوله سازی Encapsulation

  • مقدمه Introduction

  • اجزای قابل استفاده مجدد Reusable Components

  • بیشتر کد های مکنده Most Code Sucks

  • مثال: کدی که می مکد Example: Code That Sucks

  • چرا به کدی که می مکد اهمیت می دهیم؟ Why Care About Code That Sucks?

  • تعریف OS کلاسیک از کپسول سازی Classic OO Definition of Encapsulation

  • تکنیک های کپسوله سازی جایگزین Alternative Encapsulation Techniques

  • دستورات و سeriesالات Commands and Queries

  • سالات Queries

  • دستورات Commands

  • CQS استدلال در مورد کد را آسان تر می کند CQS Makes it Easier to Reason About Code

  • قانون پستل Postel's Law

  • ورودی Input

  • مراجع ناخوشایند شیطانی هستند Nullable References Are Evil

  • سریع شکست بخورید Fail Fast

  • خروجی Output

  • تستر/انجام دهنده Tester/Doer

  • سعی کنید TryRead

  • شاید Maybe

  • سنتز Synthesis

اصل مسئولیت منفرد The Single Responsibility Principle

  • مقدمه و انگیزه Introduction and Motivation

  • پنج اصل جامد The Five SOLID Principles

  • کلاس نمونه نمونه Refactored Refactored Sample Problem Class

  • اصل مسئولیت منفرد Single Responsibility Principle

اصل بسته بسته The Open Closed Principle

  • بتن SOLID SOLID Concrete

  • اصل بسته بسته The Open Closed Principle

  • Refactoring کد نمونه به سمت اصل بسته بسته Refactoring the Example Code Towards the Open Closed Principle

اصل تعویض لیسکوف The Liskov Substitution Principle

  • فقط ضمیمه Append-Only

  • اصل تعویض لیسکوف The Liskov Substitution Principle

  • شکستن LSP: حذف ویژگی ها Breaking the LSP: Removal of Features

  • تغییر شکل کد به سمت اصل تعویض لیسکو Refactoring the Code Toward the Lisko Substitution Principle

اصل تفکیک رابط The Interface Segregation Principle

  • جامد نیست SOLID Isn't

  • اصل تفکیک رابط The Interface Segregation Principle

  • تغییر شکل کد به سمت اصل تفکیک رابط Refactoring the Code Toward the Interface Segregation Principle

  • Refactoring با ISP Refactoring With ISP

اصل وارونگی وابستگی The Dependency Inversion Principle

  • مرحله بعدی: عملکردی Next Step: Functional

  • ترجیح ترکیب نسبت به وراثت Favor Composition Over Inheritance

  • کامپوزیت Composite

  • دکوراتور Decorator

  • Refactoring روش خواندن مثال به یک دکوراتور Refactoring the Read Example Method to a Decorator

  • تمیز کردن نهایی Final Clean-Up

  • خلاصه جامد SOLID Summary

نمونه کد قهوه ساز The Coffee Maker Code Example

  • معرفی نمونه کد قهوه ساز Introduction to the Coffee Maker Code Example

  • بیان مشکل قهوه ساز Coffee Maker Problem Statement

  • مقدمه نسخه ی نمایشی Demo Introduction

  • نسخه ی نمایشی: اجرای نمونه قهوه ساز Demo: Coffe Maker Example Implementation

  • خلاصه نمایشی Demo Recap

  • نتیجه گیری دوره Course Conclusion

نمایش نظرات

آموزش کپسوله سازی و جامد
جزییات دوره
5h 10m
49
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
1,953
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
Mark Seemann
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Mark Seemann Mark Seemann

مارک سیمان یک برنامه نویس دانمارکی است که در کپنهاگ دانمارک مستقر است. علایق حرفه ای وی شامل توسعه شی گرا ، برنامه نویسی عملکردی و معماری نرم افزار و همچنین به طور کلی توسعه نرم افزار است. به غیر از نوشتن کتابی در مورد تزریق وابستگی ، او همچنین مقالات و پست های وبلاگ زیادی در مورد موضوعات مرتبط نوشت. علی رغم اینکه یک برنامه نویس دات نت است ، بیشترین الهام خود را از منابع طیف گسترده ای از فناوری ها ، از جمله بسیاری از کتاب های الگو می گیرد. وی در ابتدا آماده تبدیل شدن به یک ستاره راک یا (در شکست آن) رمان نویس گرافیک (در سنت اروپا) بود که روزی خود را با استعداد کافی برای هر دو ، مدرک کارشناسی ارشد در اقتصاد و تمایل به کار با رایانه یافت. او از سال 1995 به طور متناوب این کار را انجام می دهد. مارک هنگام کار با نرم افزار یا گذراندن وقت با خانواده اش ، از خواندن ، طراحی و نقاشی ، گوش دادن به موسیقی و پخش موسیقی و همچنین تهیه یا مصرف غذای عالی و شراب لذت می برد.