آموزش مقدمه ای بر ریگینگ در مایا 2008

Introduction to Rigging in Maya 2008

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: پایه ای محکم ایجاد کنید و روش های انعطاف پذیر ریگ، ابزارهای مختلف ریگ کردن و تنظیم کاراکتر و ملزومات ساخت کنترل های انیماتور پسند در مایا را بیاموزید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 8 و بالاتر (Maya 2008 برای باز کردن پروژه مورد نیاز است... یک پایه محکم ایجاد کنید و روش های منعطف ریگینگ، ابزارهای مختلف ریگ کردن و تنظیم کاراکترها و ملزومات ساخت کنترل های انیماتور پسند در مایا را بیاموزید. نکات برجسته عبارتند از: بررسی اجمالی ابزارهای ریگینگ؛ مروری بر ابزارهای پوست انداختن؛ روش‌های والد کردن اشیاء؛ محدودیت‌های والدین؛ تنظیمات نمایش مشترک؛ ویژگی‌های مشترک؛ تنظیم جهت اتصال؛ وارد کردن مفاصل؛ برداشتن غیرمخرب مفاصل؛ تغییر مفاصل ریشه؛ جدا کردن مفاصل آینه‌ای استفاده از حل‌کننده Spring؛ حل‌کننده Spline IK؛ ایجاد کنترل‌های کاربرپسند؛ سازمان‌دهی صحنه‌ها با گروه‌ها؛ افزودن ویژگی‌های سفارشی؛ استفاده از Hypergraph مایا؛ ویرایشگر اتصال؛ ابزار محدودیت نقطه؛ محدودیت‌های Orient؛ ابزار محدودیت هدف؛ تنظیم روابط کلیدی هدایت‌شده؛ ابزار مقید هموار. اصلاح تغییر شکل‌های پوست صاف؛ اجتناب از تغییر شکل مضاعف؛ بازتاب داده‌های تأثیرگذاری؛ راه‌اندازی قفس‌های پروکسی؛ تغییر شکل جیگل rs; ایجاد فلکسورها؛ تغییر شکل دهندگان خوشه; کپی و چسباندن فلکسورها. Bind Pose Node; Wrap Deformer Tool. نرم افزار مورد نیاز: Maya 8 و بالاتر (Maya 2008 برای باز کردن فایل های پروژه مورد نیاز است).

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • استفاده از قراردادهای نامگذاری جامد برای اشیا Using Solid Naming Conventions for Objects

مقدمه ای بر ریگینگ در مایا 2008 Introduction to Rigging in Maya 2008

  • اشیاء والدین در مایا Parenting Objects in Maya

  • درک مفاصل در مایا Understanding Joints in Maya

  • کاوش در تنظیمات نمایش مشترک Maya Exploring Maya's Joint Display Settings

  • بررسی ویژگی های مشترک مایا Delving into Maya's Joint Attributes

  • با استفاده از ابزار Insert Joint Using the Insert Joint Tool

  • اتصال موثر اتصالات در مایا با استفاده از ابزار اتصال مشترک Connecting Joints Effectively in Maya Using the Connect Joint Tool

  • تغییر مفصل ریشه اسکلت با کلیک یک دکمه Changing a Skeleton's Root Joint at the Click of a Button

  • برداشتن مفاصل بدون از بین بردن اسکلت Removing Joints Without Destroying a Skeleton

  • با استفاده از ابزار Disconnect Joint Tool Using the Disconnect Joint Tool

  • آینه‌کاری زنجیره‌های مفصلی برای کارایی Mirroring Joint Chains for Efficiency

  • روش های مختلف برای تغییر جهت یک مفصل در مایا Various Ways of Modifying a Joint's Orientation in Maya

  • آشنایی با سیستم حل کننده IK مایا Understanding Maya's IK Solver System

  • تجزیه و تحلیل ویژگی‌های دسته IK مایا/کار با حل‌کننده هواپیمای چرخشی Analyzing Maya's IK Handle Attributes / Working with the Rotate Plane Solver

  • استفاده از حل کننده زنجیره ای IK Utilizing the Single Chain IK Solver

  • کار با مایا Spring IK Solver Working with Maya's Spring IK Solver

  • مزایای ترکیب IK/FK در مایا The Benefits of IK / FK Blending in Maya

  • راه اندازی یک زنجیره مشترک با حل کننده مایا Spline IK Rigging a Joint Chain with Maya's Spline IK Solver

  • دستکاری زنجیره مفصلی Spline IK Manipulating a Spline IK Joint Chain

  • ایجاد و راه اندازی اشیاء کنترلی پسند Animator Creating and Setting up Animator Friendly Control Objects

  • اهمیت گروه ها در مایا The Significance of Groups in Maya

  • کنترل ویژگی های موقعیت یک شی با ابزار محدودیت نقطه مایا Controlling an Object's Position Attributes with Maya's Point Constraint Tool

  • دستکاری چرخش یک شی با ابزار محدودیت شرقی Manipulating an Object's Rotation with the Orient Constraint Tool

  • استفاده از ابزار محدودیت والدین مایا Utilizing Maya's Parent Constraint Tool

  • استفاده از محدودیت برداری قطب مایا برای شبیه سازی حرکت زانو و آرنج Using Maya's Pole Vector Constraint to Simulate Knee and Elbow Movement

  • کنترل چرخش با موقعیت یک شی دیگر با استفاده از ابزار محدودیت هدف مایا Controlling Rotation with Another Object's Position Using Maya's Aim Constraint Tool

  • ایجاد ویژگی های سفارشی و استفاده از Hypergraph و ویرایشگر اتصال Maya برای پیوند دادن ویژگی ها Creating Custom Attributes and Using Maya's Hypergraph and Connection Editor to Link Attributes

  • راه اندازی و اصلاح روابط کلیدی محور Setting up and Modifying Driven Key Relationships

  • تغییر شکل مش ها با تغییر شکل شبکه مایا Deforming Meshes with Maya's Lattice Deformer

  • اتصال مفاصل به اجسام Binding Joints to Objects

  • درک اینکه دگرگونی های مضاعف چیست و راه هایی برای اجتناب از آنها Understanding What Double Transformations Are and Ways to Avoid Them

  • ویرایش تأثیرات پوست صاف با ابزار Paint Weights و ویرایشگر مؤلفه Editing Smooth Skin Influences with the Paint Weights Tool and Component Editor

  • تأثیرات راس آینه برای کارایی Mirroring Vertex Influences for Efficiency

  • یادگیری اهمیت اشیاء تأثیرگذار Learning the Significance of Influence Objects

  • مش های اتصال سخت به مفاصل Rigid Binding Meshes to Joints

  • صاف کردن تغییر شکل های اتصال صلب با استفاده از فلکسورها Smoothing Rigid Bind Deformations Using Flexors

  • ویرایش و کپی فلکسورها Editing and Copying Flexors

  • اصلاح مش‌های محدود صلب با حفظ تأثیرات راس Modifying Rigid Bound Meshes While Preserving Vertex Influences

  • کار با Maya's Bind Pose Node Working with Maya's Bind Pose Node

  • استفاده از تغییر شکل دهنده شکل ترکیبی قدرتمند مایا برای شکل دادن به اجسام Using Maya's Powerful Blend Shape Deformer to Morph Objects

  • بحث در مورد ترتیب تغییر شکل یک شی/حذف اشکال ترکیبی Discussing an Object's Deformation Order / Removing Blend Shapes

  • اضافه کردن Blend Shapes در مایا Adding Blend Shapes in Maya

  • نقاشی ترکیبی از وزنه های شکل Painting Blend Shape Weights

  • کاوش در تغییر شکل دهنده خوشه مایا Exploring Maya's Cluster Deformer

  • خودکارسازی جلوه‌های دنباله‌دار با استفاده از تغییر شکل‌دهنده مایا Automating Follow-through Effects Using Maya's Jiggle Deformer

  • امتیاز: تنظیم مش های مجاورت برای اشیاء محدود Bonus: Setting up Proximity Meshes for Bound Objects

  • امتیاز: استفاده از ابزار Jiggle Deformer Tool بر روی کاراکترها Bonus: Using the Jiggle Deformer Tool on Characters

  • امتیاز: راندن شکل یک شی با یک شی دیگر با استفاده از ابزار تغییر شکل دهنده مایا Bonus: Driving an Object's Shape with Another Object Using Maya's Wrap Deformer Tool

نمایش نظرات

آموزش مقدمه ای بر ریگینگ در مایا 2008
جزییات دوره
6h 22m
48
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
Delano Athias
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.