سلام به همه و به راهنمای شبیه سازی دود آتش Mantaflow خوش آمدید! این دوره برای کسانی است که می خواهند در مورد چگونگی ایجاد آتش یا دود واقعی در Blender 2.82 بیاموزند. با معرفی Mantaflow، نحوه عملکرد شبیهسازی سیال کاملاً تغییر کرد. به همین دلیل است که در بخش اول اصول و نحوه کار آن را به شما نشان خواهم داد.
پس از آن، دامنه را بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه هر تنظیم و مقدار بر شبیه سازی تأثیر می گذارد. بخش بعدی همه چیز در مورد انواع مختلفی از اشیاء است که می توانید به شبیه سازی اضافه کنید مانند دود، آتش، برخورد و موارد دیگر. ما همچنین به مطالب می پردازیم و یاد می گیریم که چگونه با استفاده از ویرایشگر گره، آتش و دود واقعی ایجاد کنیم.
5 آموزش کامل وجود دارد که در آنها از شبیه سازی دود و آتش برای ایجاد چند انیمیشن جالب استفاده می کنیم. اولین مورد نحوه رندر کردن آتش واقعی برای رندرهای ثابت در Cycles است! در این آموزش نحوه راه اندازی شبیه سازی، ایجاد یک ماده جالب و رندر کردن آن را پوشش خواهیم داد! در ادامه ما یاد خواهیم گرفت که چگونه آتش واقعی را در Eevee رندر کنیم!
آموزش دوم درباره ایجاد آتش واقعی با جرقه است. با استفاده از HDRI (تصویر محدوده دینامیکی بالا) برای نورپردازی صحنه، گام به گام در مورد آنچه که برای ایجاد یک شبیه سازی لازم است و نحوه اضافه کردن جرقه یاد خواهیم گرفت!
یک انیمیشن دود در حال چرخش نیز وجود دارد. برای این صحنه از اصلاح کننده منحنی استفاده می کنیم و یاد می گیریم که چگونه کره ای را به دنبال آن متحرک کنیم. و ما یاد خواهیم گرفت که چگونه دود را در موتور رندر زمان واقعی Eevee به درستی رندر کنیم.
تو انفجار را دوست داری درست است؟ خوب شما خوش شانس هستید زیرا آموزش دیگری در مورد آن موضوع وجود دارد. برای این انیمیشن، کرهای را متحرک میکنیم که به زمین برخورد میکند و به قطعات متعدد منفجر میشود.
در نهایت به عنوان یک بخش پاداش سرگرم کننده، با استفاده از سیستم ذرات، آتش کم پلی ایجاد می کنیم. برای این بخش ما یک ماده فانتزی ایجاد می کنیم که رنگ ذرات را با بالا رفتن در هوا تغییر می دهد.
اگر علاقه مند به یادگیری همه چیز در مورد شبیه سازی دود و آتش و نحوه عملکرد آن در Blender هستید، دکمه ثبت نام را فشار دهید و بیایید شروع کنیم! مشتاقانه منتظرم ببینم چه چیزی ایجاد میکنید!
با تشکر
استفان
5 آموزش کامل وجود دارد که در آنها از شبیه سازی دود و آتش برای ایجاد چند انیمیشن جالب استفاده می کنیم. اولین مورد آتش واقعی با جرقه است. در این آموزش ما یک شبیه سازی آتش بسیار واقعی ایجاد می کنیم. با استفاده از HDRI (تصویر با دامنه دینامیکی بالا) برای نورپردازی صحنه، به سیستم ذرات می پریم و یاد می گیریم که چگونه جرقه را در آتش خود منتشر کنیم. در اینجا 1 فریم از آن انیمیشن است.
یک پروژه که ما ایجاد خواهیم کرد، آتش واقعی برای رندرهای ثابت است! اغلب اوقات آتش در انیمیشن خوب به نظر می رسد اما در رندر ثابت نیست. به همین دلیل است که ما به جزئیات در مواد خواهیم پرداخت و آن را عالی جلوه می دهیم!
در ادامه نحوه رندر کردن آتش واقعی در موتور رندر Eevee را یاد خواهیم گرفت!
در این سری 4 قسمتی، از HDR برای روشن کردن صحنه استفاده میکنیم. با کلیک بر روی
میتوانید آن بافت دقیق را به صورت رایگان دانلود کنیدیک انیمیشن دود در حال چرخش نیز وجود دارد. برای این صحنه از اصلاح کننده منحنی استفاده می کنیم و یاد می گیریم که چگونه کره ای را به دنبال آن متحرک کنیم.
تو انفجار را دوست داری درست است؟ خوب شما خوش شانس هستید زیرا آموزش دیگری در مورد آن موضوع وجود دارد. برای این انیمیشن، کرهای را متحرک میکنیم که به زمین برخورد میکند و به تعداد زیادی قطعه منفجر میشود.
در نهایت به عنوان یک بخش پاداش سرگرم کننده، با استفاده از سیستم ذرات، آتش کم پلی ایجاد می کنیم. برای این بخش ما یک ماده فانتزی ایجاد می کنیم که رنگ ذرات را با بالا رفتن در هوا تغییر می دهد.
مخلوط کن آسان ساخته شده است
نمایش نظرات