مقدمه:
دوره Mastering C#/.NET Programming شما را به سفری از درک اصول C# تا ساخت اپلیکیشن های پیشرفته می برد. چه مبتدی باشید و چه به دنبال گسترش مهارت های خود هستید، این دوره به شما کمک می کند تا با پروژه ها و تمرین های عملی C# را به صورت عمیق یاد بگیرید. از مفاهیم اولیه برنامه نویسی گرفته تا اصول شی گرا، اتصال به پایگاه داده، و پروژه های سرگرم کننده مانند بازی Flappy Bird و ربات چت، مهارت لازم برای برتری در ساخت برنامه های کاربردی دنیای واقعی با C# را به دست خواهید آورد.
بخش 1: نصب و راه اندازی محیط توسعه شما
این بخش شما را در فرآیند نصب دات نت راهنمایی می کند و اطمینان می دهد که همه چیز را برای توسعه C# تنظیم کرده اید. شما همچنین ابزار ضروری مورد نیاز خود را درک خواهید کرد و پایه ای قوی برای همه درس های آینده ایجاد می کنید.
بخش 2: مبانی برنامه نویسی سی شارپ
به اصول اصلی برنامه نویسی سی شارپ بپردازید. شما با نوشتن اولین برنامه پایه خود، کار با متغیرها و یادگیری در مورد عملگرها شروع خواهید کرد. این بخش تضمین میکند که شما بر اصول C# تسلط دارید تا به راحتی به موضوعات پیچیدهتر بروید.
بخش 3: ساختارهای شرطی در سی شارپ
ساختارهای شرطی ستون فقرات تصمیم گیری در برنامه نویسی را تشکیل می دهند. این بخش بر روی کار با متغیرها و عملگرها در فرم های وب ASP.NET و پیاده سازی عبارات شرطی مانند شرط "If" در فرم های وب تمرکز دارد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه بین فرمها پیمایش کنید و از کنترلهایی استفاده کنید که برای ایجاد برنامههای کاربردی وب تعاملی ضروری هستند.
بخش 4: درک حلقه ها در سی شارپ
حلقه ها امکان اجرای کارهای تکراری را بدون نوشتن کد اضافی فراهم می کنند. در اینجا، شما بر حلقه "For"، حلقه های تودرتو، و استفاده از حلقه ها در فرم های وب ASP.NET مسلط خواهید شد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از jQuery یک DateTimePicker ایجاد کنید و عملکرد فرم وب خود را افزایش دهید.
بخش 5: کار با آرایه ها و حلقه های For
آرایه ها ساختارهای کلیدی برای ذخیره مقادیر متعدد هستند. در این بخش، نحوه کار با آرایه ها، یافتن موارد تکراری و استفاده از حلقه های for برای دستکاری آنها را یاد خواهید گرفت. این بخش تضمین می کند که عملیات آرایه را به طور کامل درک می کنید و شما را برای کارهای پیشرفته تر آماده می کند.
بخش 6: توابع و روشها در سی شارپ
توابع به تجزیه برنامه شما به قطعات قابل مدیریت کمک می کنند. این بخش ایجاد توابع، از جمله انتقال پارامترها توسط مقدار و مرجع، و اجرای آنها در فرم های وب را پوشش می دهد. در پایان این بخش، در ساخت کدهای ماژولار و قابل استفاده مجدد مطمئن خواهید بود.
بخش 7: تسلط بر مفاهیم برنامه نویسی شی گرا (OOP)
اصول OOP مانند کلاسها، اشیا، وراثت و چندشکلی برای ساختار برنامههای مقیاسپذیر ضروری هستند. این بخش روشهای مجازی، اصلاحکنندههای دسترسی و فهرستها و همچنین بهکارگیری مفاهیم OOP در فرمهای ویندوز برای ایجاد برنامههای ساختیافته و قابل نگهداری را پوشش میدهد.
بخش 8: پروژه - ایجاد صفحه ورود
در این بخش، با ایجاد یک صفحه ورود از ابتدا کار خواهید کرد. در پایان این پروژه، شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از کلاسهای StreamReader و StreamWriter، احراز هویت کاربر و مدیریت فایلها را مدیریت کنید.
بخش 9: رسیدگی به استثناها در سی شارپ
مدیریت خطا برای ساختن برنامههای انعطافپذیر بسیار مهم است. در اینجا، با انواع مختلف استثناها و نحوه مدیریت موثر آنها در سناریوهای مختلف، مانند مدیریت فایل ها و آرایه ها آشنا خواهید شد.
بخش 10: اتصال به پایگاه داده با ADO .NET
با نحوه اتصال برنامه C# خود به پایگاه داده با استفاده از ADO آشنا شوید. NET. این بخش عملیات پایه پایگاه داده، از جمله انتخاب، درج و به روز رسانی رکوردها را پوشش می دهد و برای هر پروژه ای که شامل ذخیره یا بازیابی داده باشد، ضروری است.
بخش 11: پروژه - ایجاد صفحه ورود با اتصال به پایگاه داده
شما مهارت های پایگاه داده خود را برای ایجاد یک صفحه ورود که به پایگاه داده متصل می شود، اعمال خواهید کرد. این پروژه عملی به شما کمک میکند تا نحوه مدیریت احراز هویت کاربر را با یک پایگاه داده پشتیبان که یک مهارت مهم در بسیاری از برنامههای کاربردی دنیای واقعی است، درک کنید.
بخش 12: کار با پایگاه های داده
در این بخش، با یادگیری نحوه درج، به روز رسانی و حذف رکوردها در پایگاه داده، دانش خود را در مورد عملیات پایگاه داده عمیق تر می کنید. این بخش شما را با دانش کار با داده ها در برنامه های کاربردی خود مجهز می کند و اطمینان می دهد که برنامه های شما می توانند با ذخیره سازی دائمی تعامل داشته باشند.
بخش 13: پروژه - بازی Flappy Bird
این پروژه سرگرم کننده و تعاملی به شما می آموزد که چگونه با استفاده از C# یک بازی بسازید. در پایان این بخش، بازی Flappy Bird خود را ایجاد خواهید کرد، راهی عالی برای به کارگیری مهارت های خود به شیوه ای سرگرم کننده و چالش برانگیز.
بخش 14: پروژه - بازی Bunifu
مهارت های توسعه بازی خود را با ایجاد یک بازی با استفاده از Bunifu، یک جعبه ابزار UI محبوب برای C#، بیشتر کنید. این بخش شما را از طریق ایجاد مکانیک ها و رابط های بازی پیچیده تر راهنمایی می کند.
بخش 15: پروژه - Chatbot
چت ربات ها به طور فزاینده ای در برنامه های مختلف استفاده می شوند. در این بخش، نحوه ایجاد یک چت بات ساده که می تواند با کاربران تعامل داشته باشد را یاد خواهید گرفت. این پروژه شما را با مفاهیم هوش مصنوعی آشنا میکند و به شما امکان میدهد عاملهای مکالمهای را در سی شارپ بسازید.
بخش 16: پروژه - سیستم آزمون آنلاین
در این پروژه جامع، شما یک سیستم آزمون آنلاین با یک پایگاه داده ایجاد خواهید کرد. این بخش شما را در کل فرآیند راهنمایی می کند، از رسیدگی به امتحانات گرفته تا ذخیره نتایج، و آن را به نمایش کاملی از مهارت های برنامه نویسی و پایگاه داده شما تبدیل می کند.
نتیجه گیری:
دوره Mastering C#/.NET Programming شما را قادر می سازد تا مهارت های ساخت برنامه های کاربردی قوی و واقعی را داشته باشید. از اصول اولیه گرفته تا پروژههای پیشرفته مانند سیستمهای ورود، بازیها و رباتهای گفتگو، دانش لازم برای مقابله با هر چالش توسعه C# را با اطمینان به دست خواهید آورد.
مهارت های دنیای واقعی را بصورت آنلاین بیاموزید EDUCBA یک ارائه دهنده جهانی آموزش مبتنی بر مهارت است که نیازهای اعضا را در بیش از 100 کشور برطرف می کند. ما بزرگترین شرکت فناوری پیشرفته در آسیا با نمونه کارهای 5498+ دوره آنلاین ، 205+ مسیر یادگیری ، 150+ برنامه شغل محور (JOPs) و 50+ بسته دوره حرفه ای شغلی هستیم که توسط متخصصان برجسته صنعت آماده شده است. برنامه های آموزشی ما برنامه های مبتنی بر مهارت شغلی است که توسط صنعت در سراسر امور مالی ، فناوری ، تجارت ، طراحی ، داده و فناوری جدید و آینده مورد نیاز صنعت است.
نمایش نظرات