آموزش ریاضیات برای توسعه بازی های رایانه ای با استفاده از Unity

Mathematics for Computer Games Development using Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: راهنمای مبتدیان برای ریاضیات اساسی، ساختارهای داده و الگوریتم های مورد استفاده در برنامه نویسی بازی که در Unity استفاده می شود نحوه استفاده از عملیات بیتی برای بهینه سازی پردازش و ذخیره سازی در بازی ها. همه چیزهایی که باید در مورد ریاضیات برداری و نحوه حرکت در فضای دو بعدی و سه بعدی بدانید. اصول و تمرین پشت تشخیص برخورد با خطوط، قطعات خط و ریخته گری پرتو. زیبایی تبدیل های افین و اصول اولیه در تبدیل اشیاء بازی. کواترنیون چیست و چگونه از آن برای چرخاندن اشیاء بازی استفاده می شود. چگونه از ابتدا یک کتابخانه ریاضی در سی شارپ بسازیم. پیش نیازها:آشنایی با موتور بازی سازی Unity اطمینان در برنامه نویسی با مهارت های ریاضی سی شارپ تا مقطع دبیرستان (مثلثات پایه و جبر).

آیا می‌دانستید بازی‌های رایانه‌ای از ریاضیات برای انجام تک تک وظایف، از رندر گرفته تا انیمیشن و فیزیک تا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟ ریاضیات همه جا هست. درک اساسی از ریاضیات در هر شغلی حیاتی است و هیچ کجا به اندازه توسعه بازی مهم نیست. این زیربنای تمام عملیات اولیه انجام شده توسط یک موتور بازی است. شما حتی نمی توانید یک کاراکتر را بدون آن روی صفحه حرکت دهید. علاقه مند به یادگیری بیشتر و ایجاد دانش خود در ریاضیات برای بهبود مهارت های توسعه بازی خود هستید؟ پس این دوره برای شما مناسب است.

در این دوره شما کلاس های C# خود را برای کار با ساختارهای هندسی فضای دوبعدی و سه بعدی خواهید ساخت که درک شما را از موقعیت یابی و حرکت اشیاء بازی توسعه می دهد. به طور خلاصه، شما کتابخانه ریاضی خود را می سازید تا برخی از روش های Vector2، Vector3، Matrix4x4 و برخی از متدهای یونیتی را تکرار کنید. در سراسر جهان، ما از Unity Game Engine برای کمک به تاکید بر مفاهیم ریاضی استفاده خواهیم کرد.

به دکتر پنی دی بایل بپیوندید تا ریاضیات توسعه بازی را با استفاده از سبک آموزشی جامع و تحسین شده بین المللی خود و تخصص خود از بیش از 25 سال تدریس، تحقیق و کار در بازی ها و گرافیک کامپیوتری معرفی کند. در طول دوره، کارگاه‌های عملی طراحی شده برای آموزش تکنیک‌های ریاضی حیاتی مورد استفاده در برنامه‌نویسی مکانیک بازی‌های رایانه‌ای و تصاویر را دنبال خواهید کرد.

در طول دوره ما یک بازی خواهیم ساخت که نه تنها از کدهایی که نوشته ایم برای جابجایی اشیاء دو بعدی و سه بعدی روی صفحه استفاده می کند، بلکه برای انجام بازی باید از دانش خود در مورد نقاط و بردارها استفاده کنید. پازل هایی را حل کنید که یادگیری شما را تقویت می کند. همچنین پروژه های کوچک متعددی را برای اعمال مفاهیم ریاضی و نحوه عملکرد آنها در محیط های بازی می سازید.

نحوه برنامه نویسی و کار با:

را بیاموزید
  • عملیات بیتی، بسته‌بندی بیت و بیت‌بردها

  • فضای دو بعدی و سه بعدی

  • امتیازها

  • بردارها

  • ماتریس

  • نقشه برداری از یک سیستم مختصات به سیستم دیگر

  • موقعیت یابی اشیاء

  • ناوبری

  • زوایای

  • درون یابی

  • کواترنیون

آنچه دانش آموزان در مورد این دوره می گویند:

  • دوره درخشان. شاید مفیدترین دوره ای باشد که تاکنون در Udemy پیدا کرده ام. پنی یک مربی شگفت انگیز است. حتی در پایان بخش اول اطلاعات بسیار ارزشمندی را آموختم که می توانم در بازی های خود اعمال کنم.

  • اوایل برنامه بود اما قبلاً به اندازه کافی آموخته بود که قیمت خرید را ارزشمند کند.

  • مثل همیشه، استاد یک دوره عالی و واضح در مورد موضوعی که برای یادگیری به شدت مورد نیاز است ارائه می دهد. او بسیار آگاه است و می تواند دانش خود را به دانش آموزانش منتقل کند. من همه دوره های او و کانال یوتیوب او را توصیه می کنم.


سرفصل ها و درس ها

معرفی و خوش آمد گویی Introduction and Welcome

  • خوش آمدی Welcome

  • سوالات متداول FAQs

  • نحوه مطالعه این دوره How to Study This Course

  • مثلثات پایه Basic Trigonometry

  • آزمون مثلثات پایه Basic Trigonometry Quiz

معرفی و خوش آمد گویی Introduction and Welcome

  • خوش آمدی Welcome

  • به انجمن دانشجویی H3D بپیوندید Join the H3D Student Community

  • به انجمن دانشجویی H3D بپیوندید Join the H3D Student Community

  • تماس با H3D Contacting H3D

  • تماس با H3D Contacting H3D

  • سوالات متداول FAQs

  • نحوه مطالعه این دوره How to Study This Course

  • مثلثات پایه Basic Trigonometry

  • آزمون مثلثات پایه Basic Trigonometry Quiz

عملیات بیتی Bitwise Operations

  • آزمون دودویی Binary Quiz

  • ماسک های بیت Bit Masks

  • راه حل چالش بیت ماسک Bit Mask Challenge Solution

  • اجرای Bitboards در عمل قسمت 1 Putting Bitboards Into Practice Part 1

  • عملی کردن Bitboards قسمت 2 Putting Bitboards Into Practice Part 2

  • عملی کردن Bitboards قسمت 3 Putting Bitboards Into Practice Part 3

  • مسابقه بیت بورد Bitboard Quiz

  • سایر هک های عملیات بیتی Other Bitwise Operation Hacks

عملیات بیتی Bitwise Operations

  • بیت، بایت و باینری Bits, Bytes and Binary

  • بیت، بایت و باینری Bits, Bytes and Binary

  • آزمون دودویی Binary Quiz

  • پرچم های بیت و اپراتورهای بیتی Bit Flags & Bitwise Operators

  • پرچم های بیت و اپراتورهای بیتی Bit Flags & Bitwise Operators

  • خاموش کردن پرچم های بیت Turning Bit Flags Off

  • خاموش کردن پرچم های بیت Turning Bit Flags Off

  • ماسک های بیت Bit Masks

  • راه حل چالش بیت ماسک Bit Mask Challenge Solution

  • تغییر بیت Bit Shifting

  • تغییر بیت Bit Shifting

  • آزمون Bit Shift Bit Shift Quiz

  • آزمون Bit Shift Bit Shift Quiz

  • تغییر بیت و مشخصات یونیتی Bit Toggling and Unity Specifics

  • تغییر بیت و مشخصات یونیتی Bit Toggling and Unity Specifics

  • بیت بوردها Bitboards

  • بیت بوردها Bitboards

  • اجرای Bitboards در عمل قسمت 1 Putting Bitboards Into Practice Part 1

  • عملی کردن Bitboards قسمت 2 Putting Bitboards Into Practice Part 2

  • عملی کردن Bitboards قسمت 3 Putting Bitboards Into Practice Part 3

  • مسابقه بیت بورد Bitboard Quiz

  • سایر هک های عملیات بیتی Other Bitwise Operation Hacks

محل Location

  • چالش خط نمودار Graph Line Challenge

  • مکان یابی نقاط دو بعدی را در یک هواپیمای دکارتی تمرین کنید Practice Locating 2D Points on a Cartesian Plane

محل Location

  • مختصات و نقاط دکارتی Cartesian Coordinates & Points

  • مختصات و نقاط دکارتی Cartesian Coordinates & Points

  • نقاط رسم: یک ساختار داده ساده Plotting Points: A Simple Data Structure

  • نقاط رسم: یک ساختار داده ساده Plotting Points: A Simple Data Structure

  • رسم خطوط: راه حل Drawing Lines: Solution

  • رسم خطوط: راه حل Drawing Lines: Solution

  • چالش خط نمودار Graph Line Challenge

  • مکان یابی نقاط دو بعدی را در یک هواپیمای دکارتی تمرین کنید Practice Locating 2D Points on a Cartesian Plane

  • محاسبه فاصله قسمت 1 Calculating Distance Part 1

  • محاسبه فاصله قسمت 1 Calculating Distance Part 1

  • امتحان امتیاز Points Quiz

  • امتحان امتیاز Points Quiz

  • محاسبه فاصله قسمت 2 Calculating Distance Part 2

  • محاسبه فاصله قسمت 2 Calculating Distance Part 2

بردارها Vectors

  • آزمون بردارها و امتیازات Vectors and Points Quiz

  • استخراج محاسبه زاویه برداری Derivation of Vector Angle Calculation

  • محصول متقابل Cross Product

  • چرخش زاویه و فاصله امتحان Turn Angle and Distance Quiz

  • چالش Rotate and Translate قسمت 2 را دوباره بسازید Recreate Rotate and Translate Challenge Part 2

  • کاوش چرخش در سه بعدی Exploring Rotation in 3D

بردارها Vectors

  • مقدمه بردار قسمت 1 Introduction to Vectors Part 1

  • مقدمه بردار قسمت 1 Introduction to Vectors Part 1

  • مقدمه بردار قسمت 2 Introduction to Vectors Part 2

  • مقدمه بردار قسمت 2 Introduction to Vectors Part 2

  • مسابقه بردارها Vectors Quiz

  • مسابقه بردارها Vectors Quiz

  • بردارها: حرکت به یک نقطه Vectors: Moving to a Point

  • بردارها: حرکت به یک نقطه Vectors: Moving to a Point

  • آزمون بردارها و امتیازات Vectors and Points Quiz

  • وکتور فرم معمولی Vector Normal Form

  • وکتور فرم معمولی Vector Normal Form

  • آزمون محاسبه بردار نرمال Calculating Vector Normals Quiz

  • آزمون محاسبه بردار نرمال Calculating Vector Normals Quiz

  • محصول نقطه ای Dot Product

  • محصول نقطه ای Dot Product

  • استخراج محاسبه زاویه برداری Derivation of Vector Angle Calculation

  • مسابقه محصول نقطه ای Dot Product Quiz

  • مسابقه محصول نقطه ای Dot Product Quiz

  • چرخش ها Rotations

  • چرخش ها Rotations

  • محصول متقابل Cross Product

  • مسابقه محصول متقابل Cross Product Quiz

  • مسابقه محصولات متقابل Cross Product Quiz

  • چالش نگاه دو بعدی 2D LookAt Challenge

  • چالش نگاه دو بعدی 2D LookAt Challenge

  • چالش نقطه متقاطع Dot Cross Challenge

  • چالش نقطه متقاطع Dot Cross Challenge

  • راه حل های چالش Challenge Solutions

  • راه حل های چالش Challenge Solutions

  • چرخش زاویه و فاصله امتحان Turn Angle and Distance Quiz

  • چالش Rotate and Translate قسمت 1 را دوباره بسازید Recreate Rotate and Translate Challenge Part 1

  • چالش Rotate and Translate قسمت 1 را دوباره بسازید Recreate Rotate and Translate Challenge Part 1

  • چالش Rotate and Translate قسمت 2 را دوباره بسازید Recreate Rotate and Translate Challenge Part 2

  • حرکت از دو بعدی به سه بعدی Moving from 2D to 3D

  • حرکت از دو بعدی به سه بعدی Moving from 2D to 3D

  • آزمون امتیازات سه بعدی 3D Points Quiz

  • آزمون امتیازات سه بعدی 3D Points Quiz

  • امتحان ریاضی وکتور سه بعدی 3D Vector Mathematics Quiz

  • امتحان ریاضی وکتور سه بعدی 3D Vector Mathematics Quiz

  • کاوش چرخش در سه بعدی Exploring Rotation in 3D

تقاطع ها Intersections

  • خطوط، قطعات خط و پرتوها قسمت 1 Lines, Line Segments and Rays Part 1

  • مسابقه خطوط Lines Quiz

  • یک سازنده خط دیگر Another Line Constructor

  • بهبود تقاطع خط Improving Line Intersection

  • مسابقه تقاطع خط Line Intersection Quiz

  • چالش تقاطع خط-خط Line-Line Intersection Challenge

تقاطع ها Intersections

  • خطوط، قطعات خط و پرتوها قسمت 1 Lines, Line Segments and Rays Part 1

  • خطوط، قطعات خط و پرتوها قسمت 2 Lines, Line Segments and Rays Part 2

  • خطوط، قطعات خط و پرتوها قسمت 2 Lines, Line Segments and Rays Part 2

  • مسابقه خطوط Lines Quiz

  • هواپیماها Planes

  • هواپیماها Planes

  • مسابقه امتیاز هواپیما Planes Points Quiz

  • مسابقه امتیاز هواپیما Planes Points Quiz

  • یک سازنده خط دیگر Another Line Constructor

  • تقاطع دو بخش خط Intersection of Two Line Segments

  • تقاطع دو بخش خط Intersection of Two Line Segments

  • بهبود تقاطع خط Improving Line Intersection

  • مسابقه تقاطع خط Line Intersection Quiz

  • چالش تقاطع خط-خط Line-Line Intersection Challenge

  • تقاطع های خط-صفحه Line-Plane Intersections

  • تقاطع های خط-صفحه Line-Plane Intersections

  • تقاطع های خط-صفحه، پیش بینی ها و بازتاب ها Line-Plane Intersections, Projections and Reflections

  • تقاطع های خط-صفحه، پیش بینی ها و بازتاب ها Line-Plane Intersections, Projections and Reflections

  • بازتاب های صفحه Plane Reflections

  • بازتاب های صفحه Plane Reflections

  • مشخصات یونیتی برای تقاطع ها Unity Specifics For Intersections

  • مشخصات یونیتی برای تقاطع ها Unity Specifics For Intersections

  • مشخصات بیشتر Unity قسمت 1 More Unity Specifics Part 1

  • مشخصات بیشتر Unity قسمت 1 More Unity Specifics Part 1

  • مشخصات بیشتر Unity قسمت 2 More Unity Specifics Part 2

  • مشخصات بیشتر Unity قسمت 2 More Unity Specifics Part 2

تبدیل های آفین Affine Transformations

  • مقدمه ای بر ماتریس ها An Introduction to Matrices

  • آزمون ماتریس Matrix Quiz

  • مختصات همگن Homogeneous Coordinates

  • تحولات Transformations

  • ماتریس ها: ساختارهای داده و الگوریتم ها قسمت 1 Matrices: Data Structures and Algorithms Part 1

  • ماتریس ها: ساختارهای داده و الگوریتم ها قسمت 2 Matrices: Data Structures and Algorithms Part 2

  • ترجمه Translation

  • مقیاس بندی Scaling

  • چرخش Rotation

  • آزمون کواترنیون Quaternion Quiz

تبدیل های آفین Affine Transformations

  • مقدمه ای بر ماتریس ها An Introduction to Matrices

  • آزمون ماتریس Matrix Quiz

  • مختصات همگن Homogeneous Coordinates

  • تحولات Transformations

  • ماتریس ها: ساختارهای داده و الگوریتم ها قسمت 1 Matrices: Data Structures and Algorithms Part 1

  • ماتریس ها: ساختارهای داده و الگوریتم ها قسمت 2 Matrices: Data Structures and Algorithms Part 2

  • ترجمه Translation

  • مقیاس بندی Scaling

  • چرخش Rotation

  • تبدیل های آفین Affine Transformations

  • تبدیل های آفین Affine Transformations

  • برش و بازتاب چالش Shear and Reflect Challenge

  • برش و بازتاب چالش Shear and Reflect Challenge

  • کواترنیون ها Quaternions

  • کواترنیون ها Quaternions

  • آزمون کواترنیون Quaternion Quiz

  • برنامه نویسی چرخش های کواترنیونی Programming Quaternion Rotations

  • برنامه نویسی چرخش های کواترنیونی Programming Quaternion Rotations

  • استخراج محور و زاویه چرخش Extracting the Rotation Axis and Angle

  • استخراج محور و زاویه چرخش Extracting the Rotation Axis and Angle

  • چرخش های کواترنیونی Quaternion Rotations

  • چرخش های کواترنیونی Quaternion Rotations

کلمات پایانی Final Words

  • کد نهایی کتابخانه ریاضی Final Maths Library Code

  • چند کلمه پایانی از پنی Some Final Words from Penny

  • الان به کجا Where to now?

کلمات پایانی Final Words

  • کد نهایی کتابخانه ریاضی Final Maths Library Code

  • چند کلمه پایانی از پنی Some Final Words from Penny

  • الان به کجا Where to now?

نمایش نظرات

آموزش ریاضیات برای توسعه بازی های رایانه ای با استفاده از Unity
جزییات دوره
15 hours
70
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
14,149
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Penny de Byl Penny de Byl

استاد برنده جایزه بین المللی و نویسنده پرفروش سلام ، من دکتر پنی دی بایل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی ، SAE ، انستیتوی سرگرمی استرالیا و ویکی گودت مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.

Penny @Holistic3D.com Penny @Holistic3D.com

هیجان علمی ، نویسنده و توسعه بازی سلام ، من دکتر پنی د بیل هستم. من کاملاً سازنده بسیاری از مسائل مربوط به کمبود رایانه و دانشگاهی هستم و علاقه واقعی به تدریس دارم. من بیش از 25 سال است که در دانشگاه ها در استرالیا و اروپا در سطح استاد کامل در مورد توسعه بازی ها ، برنامه نویسی ، گرافیک رایانه ای ، انیمیشن و طراحی وب به دیگران آموزش می دهم. من همچنین برای یونیتی و SAE مشورت کرده ام. بهترین کتابهای درسی من از جمله توسعه بازی جامع با وحدت در بیش از 100 موسسه در سراسر جهان استفاده می شود. فارغ التحصیلان من در شرکت هایی مانند اپل ، Ubisoft ، LinkedIn و Deloitte Digital کار می کنند. من دارای مدرک ممتاز گرافیک رایانه و دکترا هستم. در هوش مصنوعی برای شخصیت های بازی در طول زندگی حرفه ای من جوایز زیادی را برای تعالی تدریس در سطح ایالتی ، ملی و بین المللی از جمله جایزه تعالی تدریس و آموزش استرالیا و مسابقه برنامه درسی بازی موبایل یونیت برنده شده ام. رویکرد من در زمینه آموزش علوم کامپیوتر و زمینه های مرتبط مبتنی بر پروژه است که به شما کارگاه های عملی می دهم و می توانید بلافاصله دندان های خود را در آن قرار دهید.