آموزش طراحی سیستم جاسازی شده با استفاده از ماشین های حالت UML

Embedded System Design using UML State Machines

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: آموزش پیاده سازی برنامه های کاربردی تعبیه شده مبتنی بر رویداد با استفاده از رویکرد ماشین حالت UML ساده و سلسله مراتبی الگوی برنامه نویسی مبتنی بر رویداد ماشین های حالت مسطح و سلسله مراتبی (FSMs و H-FSM های ساده) معناشناسی ماشین حالت UML و ترسیم نمودار حالت تبدیل نمودار حالت UML به کد C/C++ اجرایی رویکرد طراحی اشیاء اقدام استراتژی‌های پیاده‌سازی ماشین حالت مختلف اجرای سوئیچ تودرتو از ماشین‌های حالت رویکرد جدول حالت برای پیاده‌سازی ماشین‌های حالت رویکرد State-Handler برای پیاده‌سازی ماشین‌های حالت استفاده از نشانگرهای تابع در پروژه‌های عملی C با استفاده از FSM و HSMs ساده مرحله توسعه کد گام به گام مدل سازی گرافیکی برنامه تعبیه شده مبتنی بر رویداد با استفاده از ابزارهای مدل ساز نمودارهای وضعیت UML کار با چارچوب زمان واقعی تعبیه شده QP™ و ابزار QM™ Quantum Leaps، LLC برای ترسیم و پیاده سازی HSM ها پیش نیازها: مبانی 'C' یا ' برنامه نویسی C++'

اصول اولیه ماشین های حالت UML ساده و سلسله مراتبی را در مراحل آسان بیاموزید

این دوره بر یادگیری مبتنی بر پروژه، یادگیری از طریق انجام دادن تأکید دارد.

هدف این دوره معرفی یک پارادایم برنامه نویسی رویداد محور با استفاده از ماشین های حالت ساده و سلسله مراتبی است.

پس از گذراندن این دوره، به شما آموزش داده خواهد شد که از رویکرد ماشین حالت برای حل پروژه های پیچیده سیستم های تعبیه شده خود استفاده کنید.

برخی از نکات برجسته این دوره به شرح زیر است

خواهید آموخت،

1) معناشناسی ماشین حالت UML (زبان مدلسازی متحد) مانند حالتهای ساده/ترکیب، رویدادها، سیگنالها، انتقالها، اقدامات ورود/خروج، محافظها، حالتهای شبه و غیره

2) ترسیم ماشین‌های حالت UML با استفاده از ابزارهای مدل‌سازی گرافیکی مانند ابزار مدل‌سازی Astah و QM™

3) پیاده سازی برنامه های کاربردی تعبیه شده با استفاده از ماشین های حالت سلسله مراتبی و رویکرد طراحی اشیاء فعال

4) استفاده از چارچوب جاسازی شده بیدرنگ QP™ و کتابخانه QP™-Nano Arduino در پروژه های تعبیه شده شما

5) اشیاء فعال

6) پیاده‌سازی و آزمایش عملی پروژه مبتنی بر رویداد بر روی برد Arduino UNO (لطفاً ویدیوهای پیش‌نمایش را بررسی کنید)


سخت افزار:

اگر می‌خواهید کد توسعه‌یافته بر روی سخت‌افزار هدف را آزمایش کنید، به بردها و اجزای زیر نیاز دارید

1. آردوینو UNO(1)

2. LCD کاراکتری 16x2 (1)

3. دکمه های فشاری (3)

4. مقاومت های 10KΩ (3)

5. مقاومت 220Ω (3)

6. پتانسیومتر 100KΩ (1)

7. زنگ آردوینو (1)

8. سیم های جامپر-M2M


نرم افزار:

روش نصب نرم افزارهای مهم در این دوره پوشش داده شده است

1. Arduino IDE (رایگان و منبع باز)

2. کد تصویری مایکروسافت (رایگان)

3. پسوند کد PlatformIO VS (رایگان و منبع باز)

4. ابزار مدل‌سازی QM™ توسط Quantum Leaps، LLC (نسخه رایگان GPL)

5. Astah by Change Vision, Inc. (نسخه آزمایشی)


ترتیب یادگیری دوره های FastBit Embedded Brain Academy،

اگر در زمینه سیستم‌های جاسازی شده مبتدی هستید، می‌توانید دوره‌های ما را به ترتیب ذکر شده در زیر بگذرانید.
این فقط یک توصیه از سوی مربی برای مبتدیان است.

1) برنامه نویسی جاسازی شده با میکروکنترلر C: مبتدیان مطلق (Embedded C)

2) برنامه نویسی سیستم های جاسازی شده در پردازنده ARM Cortex-M3/M4 (مخصوص پردازنده ARM Cortex M4)

3) تسلط بر میکروکنترلر با توسعه درایور جاسازی شده (MCU1)

4) تسلط بر میکروکنترلر: TIMERS، PWM، CAN، RTC، LOW POWER(MCU2)

5) تسلط بر میکروکنترلر: STM32-LTDC، LCD-TFT، LVGL (MCU3)

6) طراحی سیستم جاسازی شده با استفاده از ماشین‌های حالت UML (ماشین دولتی)

7) تسلط بر RTOS: FreeRTOS و STM32Fx عملی با اشکال زدایی (RTOS)

8) میکروکنترلر ARM Cortex M DMA Programming Demystified (DMA)

9) توسعه بوت لودر سفارشی میکروکنترلر STM32Fx (Bootloader)

10) لینوکس جاسازی شده گام به گام با استفاده از Beaglebone Black (Linux)

11) برنامه نویسی درایور دستگاه لینوکس با استفاده از Beaglebone Black (LDD1)


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • در مورد مربی About the instructor

  • یادداشت مهم Important Note

  • مخزن دوره و اسلایدها Course Repository and Slides

  • مقدمه ای بر ماشین حالت محدود Introduction to Finite State Machine

  • دستگاه میلی و مور Mealy and Moore machine

  • جدول انتقال ایالت میلی و مور Mealy and Moore State Transition Table

  • Exercise-0001 کنترل LED نمونه دستگاه Mealy Exercise-0001 LED control Mealy machine example

  • Exercise-001 LED control اجرای ماشین Mealy قسمت 1 Exercise-001 LED control Mealy machine implementation part 1

  • Exercise-001 LED control اجرای ماشین Mealy قسمت 2 Exercise-001 LED control Mealy machine implementation part 2

  • Exercise-002 LED کنترل اجرای ماشین مور Exercise-002 LED control Moore machine implementation

معرفی Introduction

UML ماشین حالت تخت و پیاده سازی UML Flat state machine and Implementation

  • نسخه ی نمایشی تایمر بهره وری Exercise-003 Exercise-003 Productivity Timer demo

  • دانلود Astah UML Astah UML download

  • UML حالت های ساده و مرکب UML Simple and Composite states

  • فعالیت های حالت داخلی ماشین حالت UML (ورود/خروج/انجام) UML state machine internal state activities(entry/exit/do)

  • انواع ماشین های حالت UML از Transitions UML state machine types of Transitions

  • رویدادها و سیگنال ها Events and Signals

  • Exercise-003 States and Initial Psuedstates Exercise-003 States and Initial Psuedostates

  • Exercise-003 تعریف حالت های ورود و خروج Exercise-003 Defining states Entry and Exit actions

  • تمرین-003 رسم انتقال حالت Exercise-003 Drawing state transitions

  • تمرین-003 اجرای حالت TIME_SET Exercise-003 Implementing TIME_SET state

  • Exercise-003 Implementing PAUSE State Exercise-003 Implementing PAUSE state

  • تمرین-003 اجرای وضعیت STAT Exercise-003 Implementing STAT state

  • نصب Microsoft VS Code و افزونه PlatformIO Installing Microsoft VS Code and PlatformIO extension

UML ماشین حالت تخت و پیاده سازی UML Flat state machine and Implementation

اجرای تمرین ماشین حالت تخت Flat state machine exercise implementation

  • Exercise-003 پروژه جدید ایجاد کنید Exercise-003 Create new project

  • Exercise-003 توضیح ساختار داده Exercise-003 Data structure explanation

  • تمرین-003 تعریف تابع انتقال اولیه Exercise-003 Defining initial transition function

  • رویکرد متفاوت برای پیاده سازی ماشین حالت Different approach to implement state machine

اجرای تمرین ماشین حالت تخت Flat state machine exercise implementation

تکنیک سوئیچ تودرتو برای پیاده سازی State Machine Nested switch technique to implement State Machine

  • Exercise-003 اجرای سوئیچ تودرتو از بخش 1 FSM Exercise-003 Nested switch implementation of an FSM part 1

  • Exercise-003 اجرای سوئیچ تودرتو از بخش 2 FSM Exercise-003 Nested switch implementation of an FSM part 2

  • Exercise-003 اتصالات سخت افزاری Exercise-003 Hardware connections

  • Exercise-003 پیاده سازی کد تولید کننده رویداد Exercise-003 Implementing event producer code

  • Exercise-003 Dispatching time tick event Exercise-003 Dispatching time tick event

  • توضیح جهش دکمه Button bouncing explanation

  • Exercise-003 Button De-bouncing نرم افزار پیاده سازی Exercise-003 Button software de-bouncing implementation

  • افزودن کتابخانه آردوینو به پروژه در platformIO Adding arduino Library to project in platformIO

  • تمرین-003 اجرای توابع LCD قسمت 1 Exercise-003 Implementing LCD functions Part 1

  • تمرین-003 اجرای توابع LCD قسمت 2 Exercise-003 Implementing LCD functions Part 2

  • Exercise-003 اجرای تابع Helper Exercise-003 Helper function implementation

  • تمرین-003 اجرای اقدامات انتقال اولیه Exercise-003 Implementing initial transition actions

  • Exercise-003 Testing on hardware Exercise-003 Testing on hardware

تکنیک سوئیچ تودرتو برای پیاده سازی State Machine Nested switch technique to implement State Machine

نشانگرهای تابع در "C" Function pointers in 'C'

  • نشانگرهای تابع در C Function pointers in C

  • ارسال نشانگرهای تابع به عنوان آرگومان های تابع Passing function pointers as function arguments

نشانگرهای تابع در "C" Function pointers in 'C'

تکنیک کنترل کننده حالت برای پیاده سازی State Machine State handler technique to implement State Machine

  • اجرای تمرین-004 با استفاده از رویکرد کنترل کننده حالت Exercise-004 Implementation using state handler approach

تکنیک کنترل کننده حالت برای پیاده سازی State Machine State handler technique to implement State Machine

تکنیک جدول حالت برای پیاده سازی State Machine State table technique to implement State Machine

  • رویکرد جدول حالت Exercise-004 برای اجرای FSM part-1 Exercise-004 State table approach for implementation of an FSM part-1

  • رویکرد جدول حالت Exercise-004 برای اجرای بخش 2 FSM Exercise-004 State table approach for implementation of an FSM part-2

  • آرایه های دو بعدی در C 2D arrays in C

  • رویکرد جدول حالت Exercise-004 برای اجرای بخش 3 FSM Exercise-004 State table approach for implementation of an FSM part-3

  • رویکرد جدول حالت Exercise-004 برای اجرای بخش 4 FSM Exercise-004 State table approach for implementation of an FSM part-4

تکنیک جدول حالت برای پیاده سازی State Machine State table technique to implement State Machine

ماشین‌های حالت سلسله مراتبی UML و چارچوب QP™ UML Hierarchical State Machines and QP™ framework

  • ماشین های حالت سلسله مراتبی (HSM) Hierarchical State Machines(HSMs)

  • چارچوب اجرا تا تکمیل و QP™ Run-to-completion and QP™ framework

  • کتابخانه QP™ Nano Arduino را دانلود کنید Download QP™ Nano Arduino library

  • تست توالی اجرای انتقال HSM HSM transition execution sequence testing

ماشین‌های حالت سلسله مراتبی UML و چارچوب QP™ UML Hierarchical State Machines and QP™ framework

توالی اجرای انتقال HSM UML UML HSM transition execution sequences

  • Exercise-006 دنباله اجرای انتقال HSM را در آردوینو آزمایش کنید Exercise-006 Test HSM transition execution sequence on Arduino

  • افزودن فایل در ابزار QM Adding files in QM tool

  • افزودن کدها به فایل ها با استفاده از ابزار QM Adding codes to files using QM tool

  • افزودن ویژگی کلاس Adding a class attribute

  • افزودن عملیات کلاس Adding class operation

  • افزودن پاسخ تماس شکست ادعا Adding assertion failure callback

  • APIهای QHSM_INIT() و QHSM_DISPATCH(). QHSM_INIT() and QHSM_DISPATCH() APIs

  • Exercie-006 Testing Exercise-006 Testing

  • Exercise-006 Testing History State Exercise-006 Testing History state

توالی اجرای انتقال HSM UML UML HSM transition execution sequences

تمرین UML HSM با استفاده از ابزار QM UML HSM exercise using QM tool

  • Exercise-007 Clock Alarm مقدمه Exercise-007 Clock Alarm Introduction

  • Exercie-007 Clock Alarm نسخه ی نمایشی Exercise-007 Clock Alarm demo

  • Exercise-007 حالت ها، سیگنال ها و ساختار داده استفاده شده است Exercise-007 States, Signals and Data structure used

  • تمرین-007 ترسیم یک HSM Exercise-007 Drawing an HSM

  • Exercise-007 افزودن شیء اصلی برنامه و سازنده Exercise-007 Adding main application object and constructor

  • توضیحات تایمر جانبی Atmega328p Atmega328p Timer peripheral explanation

  • Atmega328p تایمر ثبت و کد راه اندازی Atmega328p Timer registers and setup code

  • Exercise-007 افزودن عملیات کلاس Exercise-007 Adding class operations

  • تمرین-007 تعریف اقدامات انتقال اولیه Exercise-007 Defining initial transition actions

  • Exercise-007 کدنویسی برای حالت TICKING Exercise-007 Coding for the TICKING state

  • Exercise-007 افزودن عملیات رایگان Exercise-007 Adding free operations

  • Exercise-007 خواندن curr_time از طریق عملیات کلاس Exercise-007 Reading curr_time through class operation

  • تمرین-007 مدیریت رویداد TICK در حالت TICKING و آزمایش Exercise-007 Handling TICK event in TICKING state and testing

  • تمرین-007 ترسیم وضعیت CLOCK_SETTING Exercise-007 Drawing CLOCK_SETTING state

  • Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-1 Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-1

  • Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-2 Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-2

  • Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-3 Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-3

  • Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING State part-4 Exercise-007 Implementing CLOCK_SETTING state part-4

  • بازخورد Feedback

  • Exercise-007 به روز رسانی زمان واقعی Exercise-007 Updating real time

  • وضعیت ALARM_SETTING Exercise-007 Exercise-007 ALARM_SETTING state

  • Exercise-007 اجرای وضعیت ALARM_SETTING Exercise-007 Implementing ALARM_SETTING state

  • Exercise-007 اجرای وضعیت ALARM_NOTIFY Exercise-007 Implementing ALARM_NOTIFY state

تمرین UML HSM با استفاده از ابزار QM UML HSM exercise using QM tool

اشیاء فعال Active Objects

  • اشیاء فعال Active Objects

  • الگوی حالت متعامد Orthogonal state pattern

  • Exercise-008: Implementation Part 1 Exercise-008:Implementation part 1

  • Exercise-008: Implementation Part 2 Exercise-008:Implementation part 2

  • Exercise-008: Implementation Part 3 Exercise-008:Implementation part 3

  • Exercise-008: Implementation Part 4 Exercise-008:Implementation part 4

  • تمرین-008: اجرا قسمت 5 Exercise-008:Implementation part 5

  • بازخورد Feedback

  • Exercise-008: Implementation Part 6 Exercise-008:Implementation part 6

  • Exercise-008: Implementation Part 7 Exercise-008:Implementation part 7

  • Exercise-008: Implementation Part 8 Exercise-008:Implementation part 8

  • Exercise-008: Implementation Part 9 Exercise-008:Implementation part 9

  • سخنرانی جایزه BONUS LECTURE

اشیاء فعال Active Objects

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش طراحی سیستم جاسازی شده با استفاده از ماشین های حالت UML
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
12 hours
97
Udemy (یودمی) udemy-small
14 فروردین 1402 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
3,474
4.7 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

FastBit Embedded Brain Academy FastBit Embedded Brain Academy

روی Firmware و Embedded Engineering کار می کند

FastBit Embedded Brain Academy FastBit Embedded Brain Academy

روی Firmware و Embedded Engineering کار می کند

Kiran Nayak Kiran Nayak

نرم افزار تعبیه شده

Kiran Nayak Kiran Nayak

نرم افزار تعبیه شده

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.